q3 nästa vapen?

Inaktiv
q3 nästa vapen?

jag har försökt att ändra nästa vapen till
scroll knappen istället för space,men det vill inte bli sparat på något vis?
tacksam för hjäääälp!

Inaktiv

bind MWHEELDOWN "weapprev"
bind MWHEELUP "weapnext"

om det strular kan du alltid lägga in i autoexec.cfg, det är också olika config-filer för olika moddar, som kan vara problemet


signatur

Cogito cogito ergo cogito sum.

Inaktiv

jag får det inte att fungera,bara man går ur menyn så är allt sparat borta,men commandot fungera..men inget händer.
körde ju med weapnext på scrollen förut

Medlem

tips är att binda varenda knappt runt dina WSDA som dem flesta använder för att gå runt med till något vapet. Jag kör t.ex. Q = MG, E = shotgun, F = rail, C = gauntlet, Mellanslag = rocket osv osv....

Då slipper du sitta och blädda igenom alla vapen när du måste byta snabbt

Medlem

Som Zeblon säger, binda knapparna till varsitt vapen istället. Annars är du körd om du spelar online.

Inaktiv

är det fel att t.ex. köra:

set LG "weapon 2;weapon 8;weapon 6"
bind e "vstr LG"

alltså, om jag HAR LG'n så kör jag ju mycket hellre med den än t.ex. MG'n. Är det fel tänkt och bör jag göra som Zeblon istället?

Inaktiv

Växlar jämt vapen med scrollhjulet. Om man inte ska spela i clan eller tävla behöver man inte bry sig i att binda en massa knappar.

Trodde förut att jag behövde ha en massa bind till alla knappar och de bästa dator tillbehören. Men nu har jag en relativt gammal dator och en mus/tangentbord för 100 kr.

Kommer nästan jämt på 1-5. Med 70-150 (ctf) kills.
Har inte spelat nästan något annat än ctf, då jag gillar lagspel bättre än alla mot alla.

En kompis i min förra clan hade en ännu äldre dator och mus (inga bind, cfg mm). Han var en av de bästa spelarna jag någonsin sett.

Enda det hänger på är hur snabbt man reagerar och hur stadigt man kan sikta.

Medlem

En kompromiss är ju att bara binda en eller få vapen, exempelvis rail med zoom.
Då kan ju köra shoot n' scoot...


signatur

gammal gejmer som spelat det mesta - been there, seen that and done that

Medlem

Spara .cfg som egen och i autoexec.cfg skriva in ex. "exec mincfg.cfg" (utan quotes), Kanske kan få det att sparas.


signatur

"nothing is always worth somthing too...."

1
Skriv svar