Robot
Shelter

Svenska Might & Delight har varit storhet på spåren med sitt abstrakta men samtidigt naturnära grävlingsäventyr Shelter. Tyvärr lyckas de inte tillvarata spelets kreativa potential.

#shelter, #might-delight, #journey


Medlem
Shelter

Något som jag reagerade på innan jag ens började läsa texten är att spelet ser väldigt blekt ut, är det något fel på bilderna?
Även bilderna från när det är natt i spelet ser bleka ut, det som ska vara svart ser mörkgrått ut.

Men spelet verkar ju helt klart unikt med sitt tema så jag ska nog ge det ett försök ändå.

Medlem

Vart är recensionen på Splinter cell: Blacklist?

Medlem

beron inte lönt dom kan bara ge det rakt av en 4/5 typ

finns inget att diskutera så himla bra spel, finns dock lite flaws men ja overallt riktigt bra spel och värt ett köp, även för dom som ogillar smygar spel.

Spela ambassaderna i MP är sjukt kul 20 Waves är rätt svårt iaf på vissa kartor 17 waven är där man fastnar oftast

Medlem

Fick ovanligt mycket ångest av att spela det här spelet, men vilken fin upplevelse!


signatur

I am the Milkman. My milk is delicious

Medlem

På Steam nu:

SPECIALKAMPANJ! Erbjudandet gäller till den 2 September
-10% 8,09€ (8,99€ )
länk


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av njal:

Något som jag reagerade på innan jag ens började läsa texten är att spelet ser väldigt blekt ut, är det något fel på bilderna?
Även bilderna från när det är natt i spelet ser bleka ut, det som ska vara svart ser mörkgrått ut.

Men spelet verkar ju helt klart unikt med sitt tema så jag ska nog ge det ett försök ändå.

kanske så grävlingar ser färg + att de kanske har bättre mörkerseende?


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

ro
Medlem

Instagram filtret är medvetet från utvecklarna, och jag tycker det passar bra, färgsättningen är fin (men blek) och det har en egen look.

Inget direktköp från min sida, men ser helt klart spännande ut. Har fått massa lovord från andra spelsajter. Skönt med en utvecklare som vågar sticka up och göra något lite udda.

Medlem

Dryg timma... ? Antar att det kommer DLC på DLC då?


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Jag är sugen på detta.

ZF
Medlem

tror det är mer inspirerat av Okami än Journey. det senare hade mer annorlunda grafiskt stil och gick delvis i ganska skarpa färger.

Skrivet av Propy:
Skrivet av njal:

Något som jag reagerade på innan jag ens började läsa texten är att spelet ser väldigt blekt ut, är det något fel på bilderna?
Även bilderna från när det är natt i spelet ser bleka ut, det som ska vara svart ser mörkgrått ut.

Men spelet verkar ju helt klart unikt med sitt tema så jag ska nog ge det ett försök ändå.

kanske så grävlingar ser färg + att de kanske har bättre mörkerseende?

ja och nej, djur generellt, och nattaktiva i synnerhet har oftast allt från dåligt till obefintligt färgseende. just grävlingar har dock ingen bra syn öht, så dra ner siktdjupet till min och vira gladpack runt skärmen om ni vill emulera bättre..

gällande det grådassiga i svärtan, så tänk på hur det ser ut med en IR-kamera eller mörkerkikare som har hög förstaärkning.

Medlem
Skrivet av ZF:

http://fronttowardsgamer.com/wp-content/uploads/2012/11/Okami...

tror det är mer inspirerat av Okami än Journey. det senare hade mer annorlunda grafiskt stil och gick delvis i ganska skarpa färger.

"Might & Delight maskerar det först väl, men det blir efter en stund tydligt att den största inspirationskällan har varit Journey. Och sämre sådana kan man definitivt ha. Resan är i sig målet, och intrycken man får på vägen ska bära upplevelsen."

Som jag skrev i recensionen ovan är det inte Shelters grafiska prägel jag liknar med den i Journey utan upplägg, filosofi och budskap

Visuellt håller jag med dig, Okami är klart närmare. Men rent spelmässigt har Okami och Shelter ingenting gemensamt.

1
Skriv svar