Prison Architect i alpha 13

Robot
Medlem
Prison Architect i alpha 13

har köpt, riktigt rolig ide och snyggt utförd, men ack så många buggar! Vet nån hur man rapporterar buggarna???


signatur

För att spel ska vara kul ^^

Medlem
Skrivet av Hurin:

har köpt, riktigt rolig ide och snyggt utförd, men ack så många buggar! Vet nån hur man rapporterar buggarna???

Buggar läggs i deras buggraporteringssystem på http://bugs.introversion.co.uk/. Du använder samma inloggning där som för deras forum (för att ens komma åt siten, sen skapar du ett nytt konto i Mantis när du väl är där).

/ LordDaimos

Medlem

äger det också och tycker det är roligt, 140kr är inte döden ändå. Det är ett speciellt spel tålamod krävs


signatur

//monster

Skribent

Jag har varit sugen på det här väldigt länge, men klarar inte av köpe-alpha. Inte för att jag på något vis är emot systemet, utan för att jag alltid hinner tröttna innan hela spelet släpps. =/


signatur

Pianocovers av spelmusik – Forumtråd på FZ |Youtube

Medlem

Min flickvän är halvt besatt av spelet. Lätt värt 140kr trots buggarna.

Medlem

Jag köpte det nu när det var på 40% rea... Tror inte det blir reor så ofta på Alpha spel, så jag tog chansen

Medlem

Det känns lite slumpmässigt vilka speluppdateringar som belyses här på FZ. Jag gissar att det beror på intresset hos de som skriver.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem
Skrivet av Tybalt:

Det känns lite slumpmässigt vilka speluppdateringar som belyses här på FZ. Jag gissar att det beror på intresset hos de som skriver.

Håller med.

Objektiviteten är inte på topp :/

Inaktiv

För det priset förväntar man sig mer.


signatur

Heja Syrien och Bashar Al-Assad! Ner med Al-Ciada!
-- Du får inte tumma ditt egna inlägg --

MrX
Medlem
Skrivet av Jakobinklubben:

För det priset förväntar man sig mer.

o_O ?

Alpha = Inte färdigt, allt som ska vara i spelet är inte där än. Där av alpha ^_^ Om du inte visste det

Medlem

Har spelat ofantligt många timmar i Prison Architect, började med att jag tog hem piratversion, slutade med att jag köpte spelet. Har inte spelat det på ett tag, men det är ett spel man kan återkomma till och bygga upp ett nytt och bättre fängelse

Medlem

Känns tråkigt att spela då man inte kan bestämma hur många fångar man kan ta in.

Allt blir kaos innan man hinner bygga klart.

Medlem
Skrivet av Rakoon:

Känns tråkigt att spela då man inte kan bestämma hur många fångar man kan ta in.

Allt blir kaos innan man hinner bygga klart.

Man kan bestämma när man vill ta in fångar

Inaktiv

Sitter och försöker bestämma mig. Hela iden verkar otroligt intressant och jag antar att billigare än så här blir det inte på ett tag.

Har hört mycket bra om Prison Architect och dom videos jag sett ger mig intrycket att dom verkligen vill ge ut en riktig helhets upplevelse. Ska tänka lite mer på det men det verkar luta åt ett köp om jag ska vara ärlig.

Medlem
Skrivet av huklen:
Skrivet av Rakoon:

Känns tråkigt att spela då man inte kan bestämma hur många fångar man kan ta in.

Allt blir kaos innan man hinner bygga klart.

Man kan bestämma när man vill ta in fångar

Jasså, det kunde man inte sist jag spelade, då kanske man kan testa igen då!

Medlem
Skrivet av totte1015:
Skrivet av Tybalt:

Det känns lite slumpmässigt vilka speluppdateringar som belyses här på FZ. Jag gissar att det beror på intresset hos de som skriver.

Håller med.

Objektiviteten är inte på topp :/

Du talar som att objektivitet vore någonting att sträva efter. I vanlig journalistik är det så klart det, men spelvärlden är "nischad" efter intresse, och det finns inte plats att skriva om allt spelrelaterat ever, så en enkel gissning är att Fz väljer sina nyheter efter tre faktorer: vad de själva är intresserade av; vilka nyheter som vi läser som mest; och det som får mest tips.

Spekulation, så klart, men objektivitet är det sista en bör sträva efter när det gäller speljournalistik, förutom vid strikta tekniska aspekter. Annars är den subjektiva åsikten och hur denna motiveras det enda intressanta på den här typen av sidor in my books

Medlem

Aja, inget som jag bryr mig om alledes för mycket.
Det är bara det att på senaste tiden har jag skickat in tre stycken tips till FZ, en utav dom postade dom någon timme efter utan tipstack (visst... vem fan bryr sig, fast det stör mig ändå)
Och dom två andra har dom inte brytt sig om att posta om alls.

Och det är inte bagateller, utan det är gameplay från Sims 4, och... vad tusan var det... Aja, det var något som inte var en bagatell iallafall

Medlem
Skrivet av Jakobinklubben:

För det priset förväntar man sig mer.

Jag har 20 timmar loggade i Steam och minst lika mycket till innan spelet hamnade där. Kommer säkert att spela detta bra mycket mer innan och efter 1.0-releasen också. Kan inte påstå att jag inte fått valuta för mina pengar.

/ LordDaims

Skrivet av totte1015:

Aja, inget som jag bryr mig om alledes för mycket.
Det är bara det att på senaste tiden har jag skickat in tre stycken tips till FZ, en utav dom postade dom någon timme efter utan tipstack (visst... vem fan bryr sig, fast det stör mig ändå)
Och dom två andra har dom inte brytt sig om att posta om alls.

Och det är inte bagateller, utan det är gameplay från Sims 4, och... vad tusan var det... Aja, det var något som inte var en bagatell iallafall

Jag har tipsat 3-4 gånger, (alla på arma 3) och de flesta har blivit upplagda här några timmar efter(eller dagen efter)

Medlem
Skrivet av Rakoon:
Skrivet av huklen:
Skrivet av Rakoon:

Känns tråkigt att spela då man inte kan bestämma hur många fångar man kan ta in.

Allt blir kaos innan man hinner bygga klart.

Man kan bestämma när man vill ta in fångar

Jasså, det kunde man inte sist jag spelade, då kanske man kan testa igen då!

Det åtgärdade dom för relativt länge sen. Om du inte har spelet sen dess har du en massa nya features att testa också.

Medlem
Skrivet av Jakobinklubben:

För det priset förväntar man sig mer.

Rättelse: för det priset förväntar du dig mer.

Jag har fått långt mer än vad jag förväntade mig av ett alpha-spel. Senaste spelet jag spelade i tidig version var Krater (pre-alpha och alpha) och det förstörde upplevelsen helt för mig. Prison Architect är dock fantastiskt roligt och har hittills gett mig 30 speltimmar, vilket är långt mer än vad man får av många moderna titlar som kostar 500 kr.

Det du får i PA som du inte får i något annat spel, är möjligheten att påverka utvecklingen av det. Communityn har väldigt mycket att säga till om och det gör att utvecklarna gör saker som spelarna gillar, istället för att utvecklarna gör sånt som utgivaren tror ger bra klirr i kassan (SimCity är väl praktexemplet på det).

Medlem

Även om det verkar vara ett fängslande koncept, så har jag tröttnat på att betala för att vara alpha- eller betatestare.

Om jag får en sluten beta-inbjudan och spelet verkar intressant, så kanske det kan få stjäla lite av min tid.

Annars väntar jag hellre på att spelet släpps ut, köper det på rabatt och får ett färdigt spel till samma pris eller billigare.

SE

Medlem
Skrivet av MrX:
Skrivet av Jakobinklubben:

För det priset förväntar man sig mer.

o_O ?

Alpha = Inte färdigt, allt som ska vara i spelet är inte där än. Där av alpha ^_^ Om du inte visste det

Precis...och det kanske var just det som var Jakobinklubbens poäng?

Är det rimligt att man betalar ens i närheten av fullt pris för ett spel som är så pass ofärdigt?

Om man nu faktiskt betalar för att vara alpha- eller betatestare och samtidigt finasierar utvecklaren så långt i förskott, borde man då inte få köpa det till ett betydligt billigare pris?

SE

Medlem

Väldigt sugen på detta spel men väntar hellre tills det utvecklats mer.

Medlem

När jag har byggt en matsal, tillsammans med kök och rikligt med mat så äter fortfarande inte fångarna dom står bara kvar i cellblocket. Samt att bör jag byggt flertal celler så trycker fortfarande vakterna in de nya fångarna i den gamla fång hallen. Tips på fix ?:)

Medlem
Skrivet av ShavedEwok:
Skrivet av MrX:
Skrivet av Jakobinklubben:

För det priset förväntar man sig mer.

o_O ?

Alpha = Inte färdigt, allt som ska vara i spelet är inte där än. Där av alpha ^_^ Om du inte visste det

Precis...och det kanske var just det som var Jakobinklubbens poäng?

Är det rimligt att man betalar ens i närheten av fullt pris för ett spel som är så pass ofärdigt?

Om man nu faktiskt betalar för att vara alpha- eller betatestare och samtidigt finasierar utvecklaren så långt i förskott, borde man då inte få köpa det till ett betydligt billigare pris?

SE

det är väl inget högt pris!? Ett färdigt spel kostar oftast 3-4 ggr mer. Här får du väl ändå det färdiga spelet när det släpps, eller?


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Medlem
Skrivet av Propy:
Skrivet av ShavedEwok:
Skrivet av MrX:
Skrivet av Jakobinklubben:

För det priset förväntar man sig mer.

o_O ?

Alpha = Inte färdigt, allt som ska vara i spelet är inte där än. Där av alpha ^_^ Om du inte visste det

Precis...och det kanske var just det som var Jakobinklubbens poäng?

Är det rimligt att man betalar ens i närheten av fullt pris för ett spel som är så pass ofärdigt?

Om man nu faktiskt betalar för att vara alpha- eller betatestare och samtidigt finasierar utvecklaren så långt i förskott, borde man då inte få köpa det till ett betydligt billigare pris?

SE

det är väl inget högt pris!? Ett färdigt spel kostar oftast 3-4 ggr mer. Här får du väl ändå det färdiga spelet när det släpps, eller?

För det första så är det nog bara relevant att jämföra med fullpriset på spelet i fråga när det släpps, inte jämfört med vad andra titlar kostar.

Sedan ska man nog inte ta hänsyn till eventuell tillfälliga rabatter heller, då spelet sannolikt kommer att rabatteras lika mycket, om inte mer, efter att det har släppts.

Slutligen så kvarstår det faktum att du betalar för att alpha- eller betatesta ett spel och dessutom ovanpå detta finansierar utvecklaren långt i förskott för ett spel du inte ens vet är eller kommer bli bra, oavsett hur myket de än lyssnar på testarnas synpunkter.

Dessutom så är det sistnämnda långifrån någon garanti, då jag själv varit med i ett flertal slutna betor där det inte skett några förändringar i spelet trots att massiv feedback föreslagit det. Så argumentet att "man har möjlighet att påverka spelets utveckling" är inte ett särskilt tillförlitligt sådant eftersom dina synpunkter lika väl kan ignoreras totalt.

SE

Medlem
Skrivet av ShavedEwok:
Skrivet av Propy:
Skrivet av ShavedEwok:
Skrivet av MrX:
Skrivet av Jakobinklubben:

För det priset förväntar man sig mer.

o_O ?

Alpha = Inte färdigt, allt som ska vara i spelet är inte där än. Där av alpha ^_^ Om du inte visste det

Precis...och det kanske var just det som var Jakobinklubbens poäng?

Är det rimligt att man betalar ens i närheten av fullt pris för ett spel som är så pass ofärdigt?

Om man nu faktiskt betalar för att vara alpha- eller betatestare och samtidigt finasierar utvecklaren så långt i förskott, borde man då inte få köpa det till ett betydligt billigare pris?

SE

det är väl inget högt pris!? Ett färdigt spel kostar oftast 3-4 ggr mer. Här får du väl ändå det färdiga spelet när det släpps, eller?

För det första så är det nog bara relevant att jämföra med fullpriset på spelet i fråga när det släpps, inte jämfört med vad andra titlar kostar.

Sedan ska man nog inte ta hänsyn till eventuell tillfälliga rabatter heller, då spelet sannolikt kommer att rabatteras lika mycket, om inte mer, efter att det har släppts.

Slutligen så kvarstår det faktum att du betalar för att alpha- eller betatesta ett spel och dessutom ovanpå detta finansierar utvecklaren långt i förskott för ett spel du inte ens vet är eller kommer bli bra, oavsett hur myket de än lyssnar på testarnas synpunkter.

Dessutom så är det sistnämnda långifrån någon garanti, då jag själv varit med i ett flertal slutna betor där det inte skett några förändringar i spelet trots att massiv feedback föreslagit det. Så argumentet att "man har möjlighet att påverka spelets utveckling" är inte ett särskilt tillförlitligt sådant eftersom dina synpunkter lika väl kan ignoreras totalt.

SE

Spelet har patchats varje månad (runt den 30:e) sen jag köpte det i maj. Så det händer saker hela tiden. Jag har hört, men det kan vara ett rykte, att utvecklarna har sagt ett högt pris på alphan med flit. För att hålla gnällspikarna borta. De vill ha testare som vill ha spelet helt enkelt. Det är ju dem som kommer ge feedback som är intressant.

Så behåll dina pengar du så kan vi andra spela på. Jag har lagt ner 22 timmar och min flickvän har lagt ner 54 timmar på spelet, vilket är mångdubbelt mot vad vi lagt ner på SimShitty som kostade dubbelt så mycket.

Medlem

Enligt vad jag kunde snappa upp innan jag köpte spelet är Introversion smått kända för att just lyssna på sin community när det gäller utvecklingen av spel. Så det är inte vilken utvecklare som helst man pyntar ut med en hundring till.

12
Skriv svar