Förbättringarna i Football Manager 2014

Robot
Medlem
Förbättringarna i Football Manager 2014

Taggad! Hade 396 speltimmar i FM2012 och är uppe i 353 h i FM2013. Nyheterna för FM2014 ser bra ut, ett garanterat köp.


signatur

En av två halvor i spelpodden Gejma. 🎮

Medlem

Fz Manager 2014.


signatur

Skin som den bruna prutten du engång var.

Medlem

Lite löjligt hur de kan mjölka ut nya versioner varje år till fullpris. Det är ju samma spel med lite nya funktioner.

Andra spelskapare hade kallat det för en patch, eller eventuellt ett dlc om det var mycket nytt.

Medlem
Skrivet av Exroz:

Lite löjligt hur de kan mjölka ut nya versioner varje år till fullpris. Det är ju samma spel med lite nya funktioner.

Andra spelskapare hade kallat det för en patch, eller eventuellt ett dlc om det var mycket nytt.

Ungefär som CoD då

Medlem
Skrivet av Exroz:

Lite löjligt hur de kan mjölka ut nya versioner varje år till fullpris. Det är ju samma spel med lite nya funktioner.

Andra spelskapare hade kallat det för en patch, eller eventuellt ett dlc om det var mycket nytt.

Tror att många gladeligen betalar för en ny upplaga för att FM skall unvika att gå i graven som t.ex. EHM

Medlem
Skrivet av Exroz:

Lite löjligt hur de kan mjölka ut nya versioner varje år till fullpris. Det är ju samma spel med lite nya funktioner.

Andra spelskapare hade kallat det för en patch, eller eventuellt ett dlc om det var mycket nytt.

Håller med, hög stagnation.
Ibland låter de bli att patcha vissa saker också för att få med det som en säljpunkt inför nästa version, som när regenfunktionen var trasig så patchade de aldrig den utan se "nästa år".

Samtidigt så kan man inte frångå från det faktum att alla som vill utmana är ganska usla så FM-serien kan (hittills) kosta på sig att ligga på latsidan för de är ändå bättre än alla andra tillsammans.

Medlem
Skrivet av Exroz:

Lite löjligt hur de kan mjölka ut nya versioner varje år till fullpris. Det är ju samma spel med lite nya funktioner.

Andra spelskapare hade kallat det för en patch, eller eventuellt ett dlc om det var mycket nytt.

I sak håller jag med dig, och jag tycker detsamma om NHL- och Fifa-serien också. Däremot inser jag att det är det här upplägget som krävs för att SI över huvud taget ska kunna fortsätta med Football Manager. Skulle de släppa ett spel var tredje, fjärde år skulle de helt enkelt inte ha ekonomi att fortsätta utveckla spelet och dess enorma data med fotbollsspelare och deras attribut.

Alternativet skulle vara en prenumerationstjänst av spelet, men då gillar jag nog hellre att det släpps en gång per år.


signatur

En av två halvor i spelpodden Gejma. 🎮

1
Skriv svar