Svenska Pewdiepie störst på Youtube

Medlem
Skrivet av Jeehao:

Livet går ut på att tjäna pengar, Felix tjänar nå sanslöst mycket pengar på sitt ''youtube'' jobb så någonting gör han rätt eller hur?? Spela roll om han gör videos för småbarn eller gamla gubbar, Han tjänar bra på det han gör så vad är problemet?

Han verkar ju ha rätt roligt också, so whats the problem? Living the dream typ.

Medlem

Absolut inte min grej. Cringeworthy.

Medlem

Hahahah! Fattar inte varför ingen gillar honom, han e ju fett rolig! ^^

Medlem

Grattis, är nog inte riktigt min stil men hoppas han har kul osv.

Medlem
Skrivet av Grimley:
Skrivet av Voorhees:

Fan va han verkar skapa tumult här i kommentarsfältet Han måste ha gjort något hemskt som får så många haters att hytta med näven. Såg ett klipp med facade och det tyckte jag var ganska underhållande.

Håller med, förstår inte vilket hat det är mot honom. Bara för att han arbetar med något han älskar och som han tjänar pengar på. Sedan så verkar många verkar tro att det är enkelt och göra det han gör.

Vet inte så mycket om hans tidigare videos men de senare han gjort är något som många kan skapa. Att kalla dessa för Let´s Play är en skam för alla de som lägger ner enormt mycket tid på att skapa en sådan, vad Pewdiepie gör är en s.k "bandwagon".

Youtuber
Skrivet av Scream112:
Skrivet av phi:

Du har absolut en poäng i det du säger. Däremot är det så typiskt svenskt att bara slänga ur sig "du är bara avundsjuk!" så fort någon inte tycker som en själv, precis som det är att kasta skit på folk utan någon vettig anledning.

Njae det typiskt svenska som man säger i folkmun är att folk just ÄR avnundsjuka på andras framgång osv.

Skrivet av figgehn:

Är inte "jättesvårt" att bygga en hyfsad kanal på YouTube, krävs lite nätverkande samt övning. Har själv fått 11 000 på ett år, men eftersom jag kör på svenska så har jag en smalare målgrupp.

11k subs är ju duktigt. Även om det är en droppe i havet när vi skall tala partnerskap samt framgång på youtube.

Om det vore lätt så skulle alla göra det! Faktum är att det krävs mer än kunskapen om "vad som säljer" på youtube för att nå framgång där.

Det jag märkt är att så länge man har något informativt värde, någon form av humor (bajs&kiss-homor och uppåt) samt en liten känsla för kvalitet på ljud och bild så är det rätt lätt, sen gäller att hitta sin stil. Själv valde jag att köra på svenska, då det blir mer naturligt för mig.


signatur

YouTube:
Spel: http://www.youtube.com/dualdgamingextra 150 000 prenumeranter
Mat & Trams: https://www.youtube.com/ingakonstigheter 40 000 prenumeranter

Medlem

Det här är en helt vanlig svensk kille som har blivit världskänd för att han sprider glädje till över 12 miljoner människor, det är helt ofattbart att så många här spyr galla över den nyheten.

12.5 Miljoner subs är en enorm bedrift och då är inte alla osubbade tittare med i beräkningen. Det är ofattbart många som gillar det han gör.
Vem som helst kan få betalt för sina klipp på YouTube men att verkligen tjäna pengar på det kräver en hel del arbete, PewDiePie lägger inte bara upp klipp, det syns att han har lagt ner en hel del arbete på att redigera dem och promota kanalen mm.

Jag gillar en del av hans klipp, inte alla. Han har tittare i alla åldersgrupper men jag tror att majoriteten är tonåringar, jag förstår dock inte varför så många ser det som något negativt.

Avundsjuka:
Kan man inte kritisera eller ogilla något utan att ta till personattacker mot upphovsmannen så är man i min mening avundsjuk.

Medlem

Janten ligger tät i kommetatorspåret.

Medlem

Det är mest p12:or och småtjejer som tittar på PDP.

Klart folk spyr över honom, det han gör är värdelöst skit. Att sådant drivel ges mer uppmärksamhet är bara tragiskt.

phi
Medlem

Det hela är ju ganska absurt när man läser kommentarerna.

Det finns knappt några rena "hatkommentarer" alls och ändå lyckas vissa, på något mirakulöst sätt få det till att "oj, vad många avundsjuka haters det var här då!".

Den överväldigande majoriteten av kritik mot PewDiePie har varit i stil med "Jag gillar inte alls hans kanal eller videos eftersom att det är överlag en ganska barnslig humor men det är ju kul att det går bra för killen. Han var dock roligare och bättre förr". Så det är alltså vad vissa definerar som en typisk avundsjuk person? Herregud alltså.

Jag tror att anledningen till allt jantetrams är att många här på FZ har en högre snittålder än PewDiePie's främsta målgrupp, vilket då gör att kritiken består mestadels av att man anser att det är ganska hjärndöd och barnslig humor. Sen kommer småbarnen och de äldre med barnslig humor in och måste försvara sig och sin humor genom att skrika "avundsjuk" till höger och vänster.

Det är ju som bekant fult och fel att inte tycka som alla andra.

Gillar du inte Justin Bieber? Då är du avundsjuk.

Gillar du inte Lady Gaga? Då är du avundsjuk.

Gillar du inte Eminem? Då är du avundsjuk.

Gillar du inte Swedish House Mafia? Då är du avundsjuk.

Gillar du inte Ben Affleck? Då är du avundsjuk.

Du. Är. Avundsjuk.

Medlem
Skrivet av PcGamer:
Skrivet av Grimley:
Skrivet av Voorhees:

Fan va han verkar skapa tumult här i kommentarsfältet Han måste ha gjort något hemskt som får så många haters att hytta med näven. Såg ett klipp med facade och det tyckte jag var ganska underhållande.

Håller med, förstår inte vilket hat det är mot honom. Bara för att han arbetar med något han älskar och som han tjänar pengar på. Sedan så verkar många verkar tro att det är enkelt och göra det han gör.

Vet inte så mycket om hans tidigare videos men de senare han gjort är något som många kan skapa. Att kalla dessa för Let´s Play är en skam för alla de som lägger ner enormt mycket tid på att skapa en sådan, vad Pewdiepie gör är en s.k "bandwagon".

Skillnaden mellan alla de som säger "Det kan jag också göra" och pewdiepie är att han faktiskt gör det. Orken och tålamodet, viljestyrkan att fortsätta trots högvis med kritik är beundransvärt. Det är något många saknar.

Medlem
Skrivet av Voorhees:
Skrivet av PcGamer:
Skrivet av Grimley:
Skrivet av Voorhees:

Fan va han verkar skapa tumult här i kommentarsfältet Han måste ha gjort något hemskt som får så många haters att hytta med näven. Såg ett klipp med facade och det tyckte jag var ganska underhållande.

Håller med, förstår inte vilket hat det är mot honom. Bara för att han arbetar med något han älskar och som han tjänar pengar på. Sedan så verkar många verkar tro att det är enkelt och göra det han gör.

Vet inte så mycket om hans tidigare videos men de senare han gjort är något som många kan skapa. Att kalla dessa för Let´s Play är en skam för alla de som lägger ner enormt mycket tid på att skapa en sådan, vad Pewdiepie gör är en s.k "bandwagon".

Skillnaden mellan alla de som säger "Det kan jag också göra" och pewdiepie är att han faktiskt gör det. Orken och tålamodet, viljestyrkan att fortsätta trots högvis med kritik är beundransvärt. Det är något många saknar.

Tror många hade haft den orken om det innebar att man tjänade så mycket pengar som han tydligen får per dag. Frågan är hur många som hade stått ut med det utan att tjäna en enda krona på det.

Jag pratar nu dock endast om att vad han gör är inte svårt (alltså enbart att skapa dessa videos) då allt man behöver är att ha tillgång till en bra dator och skrika lite och säga en massa spontana saker. Jämför detta med de som spelar ett spel så många gånger att de kan det utantill, de har en djup kunskap om spelet och pratar om saker som kan vara bra att känna till när man spelar det eller så är det bara intressant fakta.

Som den här personen:

Ett annat exempel på en video som kräver mycket kunskap om spelet

Så här svårt är det att få många tittare på Youtube

Medlem
Skrivet av PcGamer:
Skrivet av Voorhees:
Skrivet av PcGamer:
Skrivet av Grimley:
Skrivet av Voorhees:

Fan va han verkar skapa tumult här i kommentarsfältet Han måste ha gjort något hemskt som får så många haters att hytta med näven. Såg ett klipp med facade och det tyckte jag var ganska underhållande.

Håller med, förstår inte vilket hat det är mot honom. Bara för att han arbetar med något han älskar och som han tjänar pengar på. Sedan så verkar många verkar tro att det är enkelt och göra det han gör.

Vet inte så mycket om hans tidigare videos men de senare han gjort är något som många kan skapa. Att kalla dessa för Let´s Play är en skam för alla de som lägger ner enormt mycket tid på att skapa en sådan, vad Pewdiepie gör är en s.k "bandwagon".

Skillnaden mellan alla de som säger "Det kan jag också göra" och pewdiepie är att han faktiskt gör det. Orken och tålamodet, viljestyrkan att fortsätta trots högvis med kritik är beundransvärt. Det är något många saknar.

Tror många hade haft den orken om det innebar att man tjänade så mycket pengar som han tydligen får per dag. Frågan är hur många som hade stått ut med det utan att tjäna en enda krona på det.

Jag pratar nu dock endast om att vad han gör är inte svårt (alltså enbart att skapa dessa videos) då allt man behöver är att ha tillgång till en bra dator och skrika lite och säga en massa spontana saker. Jämför detta med de som spelar ett spel så många gånger att de kan det utantill, de har en djup kunskap om spelet och pratar om saker som kan vara bra att känna till när man spelar det eller så är det bara intressant fakta.

Som den här personen:

https://www.youtube.com/embed/oepl6lL6kK0

Ett annat exempel på en video som kräver mycket kunskap om spelet

https://www.youtube.com/embed/8YrXqftGM80

Så här svårt är det att få många tittare på Youtube

https://www.youtube.com/embed/qS7nqwGt4-I

https://www.youtube.com/embed/OSl4mFw4GDo

https://www.youtube.com/embed/nlYlNF30bVg

Vad är meningen med att berätta att det är så enkelt att göra det han gör?

Inaktiv

Finns folk som är hälften så kända på youtube och dubbelt så bra, pewdiepie har många snorungar och asiater i sin fanclub


signatur

Måndag gör jag ingenting, ingenting, ingenting, tisdag ser jag mig omkring, mig omkring, mig omkring!

Medlem
Skrivet av Voorhees:

Vad är meningen med att berätta att det är så enkelt att göra det han gör?

Meningen var att visa vad som får många tittare, att visa att det inte krävs mycket för att få till och med miljoner som tittar. Allting handlar om sökning, skapar man något och har med till exempel Amnesia i titeln kan jag garantera att detta kommer leda till att fler finner sidan än om man gör en video på till exempel ett spel som The Pawn.

Medlem

jag gillar avsnitten där han spelar skräckspel Mer lättskrämd kille får man leta efter


signatur

"I don't know how many years on this earth I got left. I'm gonna get real weird with it."

Inaktiv
Skrivet av PcGamer:
Skrivet av Voorhees:

Vad är meningen med att berätta att det är så enkelt att göra det han gör?

Meningen var att visa vad som får många tittare, att visa att det inte krävs mycket för att få till och med miljoner som tittar. Allting handlar om sökning, skapar man något och har med till exempel Amnesia i titeln kan jag garantera att detta kommer leda till att fler finner sidan än om man gör en video på till exempel ett spel som The Pawn.

Tänkte på prenumeranter och inte hur många som tittar. Sedan så krävs det inte mycket av dig själv om hur du beteer dig på Youtube? En "clown" som spelar Amnesia lär sälja mer än om en spelare som beteer sig seriöst. Uberhaxornova, även han beteer sig som en "clown".

Jag själv skulle aldrig kunna klara av det som Pewdiepie eller Uberhaxornova gör i alla fall. Om det vore så lätt så hade även jag haft miljontals prenumeranter.

Skriv svar