Dragon Age: Inquisition

Robot
Dragon Age: Inquisition

Med Dragon Age: Origins lade Bioware rollspelsvärlden för sina fötter. Med uppföljaren klöv de samma värld i två delar. I Inquisition söker sagoberättarna sina rötter – och kan mycket väl hitta hem igen.

#bioware, #dragon-age-inquisition, #dragon-age-ii, #dragon-age-origins


Medlem
Dragon Age: Inquisition

Jag fick gåshud emot slutet av recensionen. Nu vill jag se mera utav det här!


signatur

"The night is dark, and full of terrors"

Medlem

Skitsamma vad man tyckte om DA2 men detta framkallar GE.MIG.SPELET.NU! känslan.
Origins må ha ett enligt flera ett generiskt innehåll men hamnar topp 5 av mina favoritspel. Detta verkar kunna fylla Origins fotspår mer än väl
Men tunga krav på Bioware nu, nu gäller det att leverera och som det ser ut nu tror jag de har stora möjligheter till det!

Medlem

Så man längtar efter detta,,,

Medlem

Läste lite om "Dragon Age Keep". Grym idé, då jag råkat paja mitt gamla ps3. Tänkte aldrig på DA saves.
Nu e ju chansen att få skapa det jag kommer ihåg ^^


signatur

Pfc Allen - So how do I look?
Shepherd - Like one of the bad guys.

Medlem

Tack! Alla tvivel blev som bortblåsta! Fick också rysningar av sista raden av förhandstitten! PEPPEN!

Medlem
Skrivet av Scorpion:

Jag fick gåshud emot slutet av recensionen. Nu vill jag se mera utav det här!

Preview/Förhandstitt*
Recension är inte samma sak då man har en färdig kopia av spelet och har testat den

k3m
Medlem

det verkar ju som att bioware fattat att da2 är skit och går mer mot ettan som är ett riktigt toppspel. men det blir knappast ett förköp från bioware. deras storhetstid har nog varit och farit.

Medlem

Qunari! Tråden med Qunari var ju lätt det bästa med DA2, så jag vill gärna se mer

Ge hit spelet hursomhelst, det blir iaf ett givet köp, sedan får man se efter hur värt det var.

Medlem

Detta skall alltså bliva min melodi. Hoppas det är lika beroendeframkallande som Dragon Age: Origins var...


signatur

Is life not a thousand times too short for us to bore ourselves? ~ Friedrich Nietzsche

Medlem

Hoppas detta lever upp till origins. Någon som vet om detta bara utspelar sig i Orlais? Eller är det större än så? För de nämnde öken, tror inte det finns öken i Orlais.

Medlem

Allt jag hör är en hypemaskin på högvarv som vill sälja DLC och förbokningar. Bioware har en hel del att bevisa innan jag öppnar plånboken.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem
Skrivet av Zarree:

Hoppas detta lever upp till origins. Någon som vet om detta bara utspelar sig i Orlais? Eller är det större än så? För de nämnde öken, tror inte det finns öken i Orlais.

Det är ett stort ställe, har lite av det mesta.

Medlem

Trodde faktiskt inte ett dugg på detta spel men det låter bara bättre och bättre ju mer man läser om det.

Medlem

Jävlar vad vackert!

Medlem

Nu gråter jag igen... FAN VAD TAGGAD MAN ÄR!!!!

Medlem

Jag hade väldigt låga förväntningar på spelet innan jag läste den här artikeln, den taktiska aspekten kan göra det här riktigt bra.

Medlem

Sååå det är som en förbättrad version av Dragon Age: Awakening fast med inslag av DA2 (om man vill). Jag gillade skarpt både Origins och Awakening (expansionen) men DA2 gjorde tyvärr att jag inte litar tillräckligt på Bioware för att förboka detta.

Ang. recensionen känner jag att det var alldeles för mycket skönliterärt dravel och för lite fokus på det intressanta: Gameplay, vilket är något du gärna får tänka på till nästa gång.

Medlem

Verkar så sjukt smaskigt!

Medlem

Detta fick mig att rysa till. underbar förhandstitt! bra skrivet. du fick mitt intresse att stiga uppåt! +1 till dig!


signatur

Skin som den bruna prutten du engång var.

Medlem

Jag vågar inte riktigt hoppas... men jag gör det ändå.

Medlem

Hur kommer det sig att ni är så skeptiska? BioWare har inte gjort ett enda dåligt spel på väldigt väldigt länge, med DA2 som enda undantaget. Mass Effect 3 fick en hel del rättfärdigad kritik, men har ni glömt att hela spelet förrutom den sista kvarten var ett mästerverk, likaså Dragon Age Origins och resterande Mass Effect spel? Jag menar, tror ni på fullaste allvar att det finns en enda chans i helvetet att BioWare inte lärt sig av sina misstag?

Inaktiv

Vad menas med?

"Med Dragon Age: Origins lade Bioware rollspelsvärlden för sina fötter"

För övrigt så verkar detta väldigt intressant. Dock så lirade jag aldrig igenom föregångarna.

Medlem
Skrivet av Grimley:

Vad menas med?

"Med Dragon Age: Origins lade Bioware rollspelsvärlden för sina fötter"

För övrigt så verkar detta väldigt intressant. Dock så lirade jag aldrig igenom föregångarna.

Att Dragon Age: Origins är en klassiker nästan i klass med Baldur's Gate serien fast i en modernare tappning.

Medlem
Skrivet av MrPeters:
Skrivet av Scorpion:

Jag fick gåshud emot slutet av recensionen. Nu vill jag se mera utav det här!

Preview/Förhandstitt*
Recension är inte samma sak då man har en färdig kopia av spelet och har testat den

Du har såklart rätt. Jag tror dock att dom flesta förstod hur jag menade ^^


signatur

"The night is dark, and full of terrors"

Inaktiv

En CAM (dålig kvalite) med 14m riktig gameplay
http://www.youtube.com/watch?v=1WeZbGRglWs

En till CAM med lite mer info, UI och taktiska vyn vid strid i slutet av videon
http://www.youtube.com/watch?v=Y3OjMCHnsZg&feature=player_det...

Redaktör
Ponny

Fantastiskt kul att många gillade texten! Suger girigt åt mig allt beröm. Och tar så klart åt mig av konstruktiv kritik också!

Jag var ärligt talat rätt skeptisk innan jag såg spelet, trodde att det skulle stå sig slätt mot Witcher 3. Men vet ni, jag drog aldrig några jämförelser. Dragon Age gör sin grej, Witcher gör sin. Och är det något detta fina spelår saknar är det riktigt stora, mäktiga rollspel av den västerländska skolan.

Nästa år blir det ändring på den saken.


signatur

En Bamseponny av folket

Har man gått tillbaka till origins med en tyst karaktär eller har spelarkaraktär en egen röst i konversationer?

Redaktör
Ponny
Skrivet av eddie the eagle:

Har man gått tillbaka till origins med en tyst karaktär eller har spelarkaraktär en egen röst i konversationer?

Han eller hon ska ha en röst, även om killen i demot jag såg var väldigt tyst.


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem
Skrivet av Xepheros:

Hur kommer det sig att ni är så skeptiska? BioWare har inte gjort ett enda dåligt spel på väldigt väldigt länge, med DA2 som enda undantaget. Mass Effect 3 fick en hel del rättfärdigad kritik, men har ni glömt att hela spelet förrutom den sista kvarten var ett mästerverk, likaså Dragon Age Origins och resterande Mass Effect spel? Jag menar, tror ni på fullaste allvar att det finns en enda chans i helvetet att BioWare inte lärt sig av sina misstag?

Du är medveten om att de flesta sa samma sak innan dragon age 2 samt the old republic, va? Att vara lite kritisk inför ett nytt spel är sällan dåligt, det värsta som kan hända är att man har rätt det bästa att man blir positivt överraskad

12
Skriv svar