Keiji Inafune på Kickstarter

Robot
Medlem
Keiji Inafune på Kickstarter

Tycker att Keiji borde få äga rättigheterna till Mega Man...

Inaktiv
Skrivet av Luftman:

Tycker att Keiji borde få äga rättigheterna till Mega Man...

Och Ron Gilbert borde få tillbaka Monkey Island.

Medlem

Hoppas på att det blir bättre än (nuvarande)MegaMan! Isåfall är jag såld!

Medlem
Skrivet av Brandter:
Skrivet av Luftman:

Tycker att Keiji borde få äga rättigheterna till Mega Man...

Och Ron Gilbert borde få tillbaka Monkey Island.

Samt, Insomnia borde ta tillbaka Spyro the Dragon.


signatur

Everybody needs help.

Medlem

Jag tycker att det skall komma en säsong 5 av X-Men Evolution...


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Apministern:
Skrivet av Brandter:
Skrivet av Luftman:

Tycker att Keiji borde få äga rättigheterna till Mega Man...

Och Ron Gilbert borde få tillbaka Monkey Island.

Samt, Insomnia borde ta tillbaka Spyro the Dragon.

och att någon listar ut vem fan som äger rättigheterna till No One Lives Forever


signatur

God is dead

Medlem

Varför bryter så många speldesigners med sitt bolag för att sedan göra en kickstarter på ett nästan identiskt spel som man tidigare gjorde? Borde man inte vilja göra något annat då?

Moderator | Testpilot
Skrivet av motionfield:

Varför bryter så många speldesigners med sitt bolag för att sedan göra en kickstarter på ett nästan identiskt spel som man tidigare gjorde? Borde man inte vilja göra något annat då?

Antagligen för att han via Capcom inte fick göra vad han ville men att han med sitt egna företag kan hitta på vad som helst.

Det här spelet (Om alla löften uppfylls) så kommer det princip vara nästa generations Megaman. Inte precis som att Keji och hans team försöker få oss tro att "nuhuh det här är inte likt Rockman alls" utan det står på deras Kickstarter vars de fått all sin inspiration ifrån.

När han då också talar om att hans drömprojekt lades ner hos Capcom... Det kan ha varit Legends 3 eller något liknande som han skapar nu.

Huvudsaken är väl ändå att vi får ett "nytt Megaman spel" som är det mest nyskapande ända sedan det första?


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Det är väldigt tydligt att detta är tänkt som en fortsättning på Mega Man och inget annat. Capcom har visat om och om igen att dom varken vet vad dom vill göra med den serien eller vågar testa något nytt. Det känns lite som att Inafune inte äger namnet, men fortfarande äger arvet och vill fortsätta med serien. Blir spelet bra så ska det faktiskt kännas skönt att kunna lägga Mega Man bakom sej, ibland gå tillbaka till dom klassiska spelen men att vi har något nytt som tar över. En kombination av de element som traditionellt gjorde Mega Man spelen bra och lite nytt designtänk kan bli riktigt bra.

Medlem
Skrivet av motionfield:

Varför bryter så många speldesigners med sitt bolag för att sedan göra en kickstarter på ett nästan identiskt spel som man tidigare gjorde? Borde man inte vilja göra något annat då?

Speldesigners bryter väl mest för att dom känner sig begränsade och inte får göra vad dom vill göra. Keiji Inafune uttryckte ofta missnöje över Capcoms kostymnissar osv.

Hideo Kojima har gjort samma sak fast i mindre skala. Säger ofta han vill göra annat än Metal Gear men han får aldrig chansen för cheferna vill att han gör Metal Gear då serien varit så framgångsrik.

Skrivet av Angust:

och att någon listar ut vem fan som äger rättigheterna till No One Lives Forever

Det vore underbart, skulle väldigt gärna kunna köpa dom igen via GOG osv. Och ett nytt spel vore inte fel heller, även om Monolith Productions verkar ha tappat stinget sedan dom blev uppköpta av Warner Bros.

Medlem
Skrivet av motionfield:

Varför bryter så många speldesigners med sitt bolag för att sedan göra en kickstarter på ett nästan identiskt spel som man tidigare gjorde? Borde man inte vilja göra något annat då?

För att jag och många med mig skiter totalt i vad ett spel heter, det enda vi bryr oss om är ett bra spel. Jag hade utan att tveka donerat pengar till ett andlig uppföljare till ett spel från en utvecklare som jag har förtroende för. Utgivarna må äga rättigheterna till spelen men spelen är ingenting utan dess utvecklare, det är dessa jag vill ge mina pengar till inte till utgivaren (som blir mindre och mindre relevant tack vare möjligheten att ge pengar direkt till utvecklarna).

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av motionfield:

Varför bryter så många speldesigners med sitt bolag för att sedan göra en kickstarter på ett nästan identiskt spel som man tidigare gjorde? Borde man inte vilja göra något annat då?

Antagligen för att han via Capcom inte fick göra vad han ville men att han med sitt egna företag kan hitta på vad som helst.

Det här spelet (Om alla löften uppfylls) så kommer det princip vara nästa generations Megaman. Inte precis som att Keji och hans team försöker få oss tro att "nuhuh det här är inte likt Rockman alls" utan det står på deras Kickstarter vars de fått all sin inspiration ifrån.

När han då också talar om att hans drömprojekt lades ner hos Capcom... Det kan ha varit Legends 3 eller något liknande som han skapar nu.

Huvudsaken är väl ändå att vi får ett "nytt Megaman spel" som är det mest nyskapande ända sedan det första?

Ja jag klagar inte på ett nytt "megaman". det är bara lite förvånande att det är så många som inte har fått nog av de spelserier de jobbat med i 20 år när de får chansen att göra vad som helst. Sen kunde man kanske ansträngt sig lite för att göra det liiite mer originellt än såhär.

De lär få ihop pengarna iaf. hälften pledgat första dagen!

Medlem

Känner att plattformsvalet är skevt, som han själv säger genren föddes på konsol. Vilket jag också tror är den plattform där det gör sig bäst.

Ge mig det här till Wii U för att kunna sitta och spela med gamepaden. Perfekt för ändamålet!

Medlem

Nu $466,938 insamlat med 30 dagar kvar, jag tror nog att dom klarar det

Hmm, ser att 1 av 9 av $10,000+ pledge, 2 av 8 på $9,999+ pledge och 1 av 5 på $5,000+ pledges är lagda O.o
Några som har extremt mycket pengar att slänga (bort?) till projektet eller är det teamet själva som pledgat?


signatur

Time flies like the wind
Fruit flies like bananas

Medlem

Ser lika skoj ut som att käka morötter på E6an.

Medlem
Skrivet av Luciphear:

Hoppas på att det blir bättre än (nuvarande)MegaMan! Isåfall är jag såld!

Vilken nuvarande Megaman?

... ;___;

Medlem
Skrivet av blohm:

Ser lika skoj ut som att käka morötter på E6an.

Då är det här spelet uppenbarligen inget för dig, tilltalas du inte av äldre spel bör du nog undvika att läsa artiklar som handlar om Kickstarter då många spel i dessa "Ser lika skoj ut som att käka morötter på E6an".

Medlem

Alltså, jag vill verkligen donera till detta men har så lite pengar.

Jag får starta en Kickstarter för att få pengar till att donera till andra Kickstarters

Medlem
Skrivet av DarkZide8:
Skrivet av Luciphear:

Hoppas på att det blir bättre än (nuvarande)MegaMan! Isåfall är jag såld!

Vilken nuvarande Megaman?

... ;___;

...hm. Point taken.

Medlem
Skrivet av DarkZide8:

Alltså, jag vill verkligen donera till detta men har så lite pengar.

Jag får starta en Kickstarter för att få pengar till att donera till andra Kickstarters

Kickstartar gärna en kickstarter som går ut på att kickstarta din kickstarter för att kickstarta kickstarters.

Medlem
Skrivet av Dave Lister:

Nu $466,938 insamlat med 30 dagar kvar, jag tror nog att dom klarar det

Hmm, ser att 1 av 9 av $10,000+ pledge, 2 av 8 på $9,999+ pledge och 1 av 5 på $5,000+ pledges är lagda O.o
Några som har extremt mycket pengar att slänga (bort?) till projektet eller är det teamet själva som pledgat?

Filantropi?


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Medlem

$847000/900000 nu. På en dag. Svagt. Får väl skicka in en slant jag med.

Medlem
Skrivet av Angust:
Skrivet av Apministern:
Skrivet av Brandter:
Skrivet av Luftman:

Tycker att Keiji borde få äga rättigheterna till Mega Man...

Och Ron Gilbert borde få tillbaka Monkey Island.

Samt, Insomnia borde ta tillbaka Spyro the Dragon.

och att någon listar ut vem fan som äger rättigheterna till No One Lives Forever

Det vore något det!

1
Skriv svar