Star Wars: The Force Unleashed II

Medlem
Star Wars: The Force Unleashed II

Coolt det ska komma SWTFU 2 kommer bli mycket intressant

[http://www.lucasarts.com/games/theforceunleashed2/]

[http://www.gametrailers.com/video/star-wars-spike-tv/59816] Trailer på spelet som hitta

Inaktiv

Ja, det blev en rätt så stor suprise, och för många andra med kan jag tänka mig. Men det var riktigt najs, gillade ettan som fan så klart man kommer hypa inför detta.

Medlem

Älskar Star Wars men har inte spelat igenom första SWTFU ska nog ta och köpa Sith Edition efter jul. Uppföljaren verkar maxad!


signatur

I got a Goldenshower.

Medlem

Är ett stort fan av Star Wars rent generellt, och älskar Jedi Knight-serien. Har själv inte spelat The Force Unleashed ännu, men av det jag har sett är jag väldigt besviken. Blir nog ett köp här framöver i vilket fall som helst, men jag hade gärna sett att de tagit mer inspiration från Jedi Knight-serien när det gäller gameplay. Hoppas de har tänkt till lite och förbättrat just den aspekten i uppföljaren.


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

Medlem

Ser ju riktigt najs ut, men förstod inte hur han kunde höra Yodas röst. Han träffade väl knappast honom? Och om det här nu är efter tvåan (så att det inte är någon prequel till första TFU), så borde väl han ha sin life-support dräkt. Får väl svaren när spelet kommer.


signatur

////Mr.Waterboy
Frukta inte vapnet, frukta bossen som använder det.

Medlem
Skrivet av Mr.Waterboy:

Ser ju riktigt najs ut, men förstod inte hur han kunde höra Yodas röst. Han träffade väl knappast honom? Och om det här nu är efter tvåan (så att det inte är någon prequel till första TFU), så borde väl han ha sin life-support dräkt. Får väl svaren när spelet kommer.

Jag har som sagt inte lirat The Force Unleashed än, men varför skulle det vara så omöjligt att han hör Yodas röst? Om de inte träffades i första borde det väl betyda att Yoda har någon roll i uppföljaren, vilket är varför Starkiller hör honom. Och vem borde ha "life-support"-dräkt? Starkiller?


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

Medlem
Skrivet av mr.bear:
Skrivet av Mr.Waterboy:

Ser ju riktigt najs ut, men förstod inte hur han kunde höra Yodas röst. Han träffade väl knappast honom? Och om det här nu är efter tvåan (så att det inte är någon prequel till första TFU), så borde väl han ha sin life-support dräkt. Får väl svaren när spelet kommer.

Jag har som sagt inte lirat The Force Unleashed än, men varför skulle det vara så omöjligt att han hör Yodas röst? Om de inte träffades i första borde det väl betyda att Yoda har någon roll i uppföljaren, vilket är varför Starkiller hör honom. Och vem borde ha "life-support"-dräkt? Starkiller?

Ja. Ska nu berätta en liten spoiler så markera texten om du vill veta varför han har en sådan dräkt.

När Starkiller i slutet av Force Unleashed blir förråd utav Darth Vader så beger han sig iväg för att rädda de tillfångatagna rebell-ledarna. När han har anlänt till Dödsstjärnan (vilket är där som den sista striden äger rum) så får han kämpa sig fram genom Imperiets svåraste trupper.

I slutet av banan så möter han Darth Vader. Efter att ha besegrat honom så kan man göra ett val. Antingen hjälpa Master Kota (som blir torterad utav Sidious) eller ha ihjäl Darth Vader för vad han gjorde mot Starkiller genom hela spelet. Om han väljer att ha ihjäl Vader så betyder det att han gör något som leder honom till den mörka sidan. Nämligen hämnd.

När han har dödat Vader så försöker han sedan rädda Kota som dock näst intill är död (utav alla blixtar som kejsaren har skickat på honom). När han då försöker rädda Kota så hamnar han (Starkiller) och kejsaren i en kraft-duell. Samtidigt så försöker rebell-ledarna att fly till skeppet (som Starkillers pilot Juno Eclipse manövrerar) men då så förlorar Starkiller till slut kraften och orkar inte längre. Då så använder kejsaren detta läge för att kasta ut Starkiller ut ur "salen" och tar sedan tag i skeppet och mosar honom med det.

Efter det så vaknar Starkiller upp på operationsbordet där han, likt Vader, får en life-support dräkt. Sedan så blir han lite som Darth Vader var till kejsaren. Hans högra hand, fast en mycket mer fysisk sådan då han dödar och frågar sen. Hans uppdrag kan du sedan spela i Star Wars The Force Unleashed - Ultimate Sith Edition.

Fråga om det är något du undrar över, angående det som jag skrev i spoiler-texten.


signatur

////Mr.Waterboy
Frukta inte vapnet, frukta bossen som använder det.

Medlem

Inget liv i den här tråden?
De flesta som gillade första The Force Unleashed borde ju vara ganska så hypade inför uppföljaren. Eller är det bara jag som är det?


signatur

////Mr.Waterboy
Frukta inte vapnet, frukta bossen som använder det.

Medlem

Helt enkelt för att de som har en vana att spela bra spel gillade inte TFU1. Även om Lucasarts lyssnat på all kritik så ska man inte glömma att det var den ordentliga hypen kring ettan som också gjorde magplasket ännu hårdare. Man blir hellre positivt överraskad nästa gång än att orka följa en ny hype.

Jag ska dock inte neka att TFU2 har precis som ettan hade, en väldigt potential att bli riktigt bra.

Medlem

Fördel att vara morgonpigg.
Trailern med min länk.

Källan för trailern(HD)

Nackdelen med att jag nu var snabbare än FZ denna gång är att inga ändå läser Star Wars-sektionerna här

Medlem

Hoppas det kommer till Pc, det står i slutet av den nya trailern "Games for Windows" så , hoppas, hoppas det kommer till PC, för det verkar AWESOME!!!

Medlem

Om det står Games for Windows så borde det ju betyda att det kommer till PC.


signatur

////Mr.Waterboy
Frukta inte vapnet, frukta bossen som använder det.

Medlem

hmm 1:an måste nog vara spelmässigt det tråligaste arcade-aktiga jag lirat. Problemlösningen var roligare.

Lägg ner 2an och släpp ett nytt jedi academy istället ;P

nä skämt o sido. hoppas 2:an blir bättre då det ser fetare ut

1
Skriv svar