Battlefield 4: På djupet med Commander Mode

Medlem

Ja det finns verkligen folk som gillar att gnälla för gnällandets skulle


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Spela på hardcore så slipper ni alla dessa löjliga funktioner.

Medlem
Skrivet av Molotov:

Ja det finns verkligen folk som gillar att gnälla för gnällandets skulle

...och din egen post tillförde exakt hur mycket?

Irrelevant till ämnet den också.
Gnäll på gnäll är också gnäll.


signatur

나는 야옹 야옹 야옹 고양이 // 화나 게 하면 가만 안 둘 거야

Medlem

Glorifierad spectator. Inga större RTS-vibbar direkt. Den där biten med surfplattor och så är lite kul dock.

Medlem

Verkar så sjukt fett!

Medlem

Ser fram emot detta och tänker ge det en chans först och sedan komma med konstruktiv kritik.
Var ofta commander i BF2 och felet då var att man kunde vara soldat samtidigt det var inte bra. så vi satte regeln inga spelande commander på servern för det är ett heltids jobb oftast.

Och att kunna markera bra spelare/farliga FI är väl strategiskt bra och ser ingen nackdel med det, båda lagen har ju den fördelen. så detta lockar verkligen mig och är en stor anledning till mitt BF4 köp.

Ett problem är väl att få de flesta spelare att lyssna på commandern för om man kollar dagens MP i publikträsket så är väl det överrepresenterat av ego spelare som gärna kör sitt och är inte så mycket för att offra sig för teamet, tyvärr.
Så jag tycker detta är ett steg framåt för BF spelandet!

Det enda jag saknar är några CTF kartor i BF4 får hoppas det kommer snart.
Så BF4 är ett givet köp


signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

Medlem

Det ser bra ut, lite ripoff av "The Division" kanske, att de inte kan komma med något nytt är synd. Det har stått lite still i BF serien nu ett bra tag. Hade vart kul med en WW2 pangare igen.

Medlem

Detta låter jävligt lovande!! Är råtaggad inför release! Har fortfarande kul i BF3 då jag lirar med kollegorna, men avsaknaden av Commamder är stor! Till alla haters: jag hatar också generellt allt som EA gör och står bakom, men DICE må vara det ända undantaget för mig! Tycker att dom tar BF helt i rätt riktning!


signatur

XBL: facingdeath88 - Gears of War 3 & Battlefield 3

Medlem

Fett nice! Medans jag väntar på att timern på Candy Crush går ner ska jag öppna commander mode på bussen och lira lite kommander xD

Jag hoppas det kommer skinns och Tablet DLC så jag kan modda min ipad! Kanske även köpa IPAD CAMO som jag kan klistra på baksidan!

Fan va kul BF4 ska bli! yaaaay gamin'!!!!

Medlem

Personligen tycker jag det verkar lite konstigt att kunna vara commander på en platta. Det är som att de skulle utannonsera att sitter du på PCn så behöver du inte starta spelet för att vara commander, du kan vara det direkt i webläsaren. Det blir bara väldigt fel. Svårt att förklara, men att spela spelet, utanför spelet liksom... någon som förstår mig?

Såg förövrigt en liten diskussion längre upp om funktioner för o knyta ihop delar av spelet med facebook/instagram/annat sånt... Den första tanken som slår en är ju att "om du inte gillar det behöver du inte använda det". Men tänker man efter lite, så inser man att DICE har inte oändligt med utvecklingsresurser, och de har säkert en deadline från EA. Att då lägga tid och resurser på att utveckla facebook och instagram-funktioner, innebär ju automagiskt att man måste dra ner på något annat. Vi får ett sämre spel pga det.

Inaktiv
Skrivet av totte1015:

Fyfan vad rövigt det här snacket med tablets och mobiltelefoner.

Sjukt är det.

"Sjukt" i detta sammanhang kan nog vara det sämsta ordvalet jag har sett någonsin...NÅGONSIN.

Medlem
Skrivet av Rockartisten:
Skrivet av totte1015:

Fyfan vad rövigt det här snacket med tablets och mobiltelefoner.

Sjukt är det.

"Sjukt" i detta sammanhang kan nog vara det sämsta ordvalet jag har sett någonsin...NÅGONSIN.

Då har du inte sett mycket här i livet

Medlem
Skrivet av Kane:

Handla spelet via origin: 599kr
Premium: 499kr

Vill man ha Digital deluxe edition kostar det 699kr

Det finns verkligen inget spel som på ett bräde är värt över tusen spänn i inköp. Över tid blir det förstås det men inte initialt. verkligen inget spel alls.

Sinnesstörd prissättning. Nu finns tacksamt nog alternativ där 370-390 spänn (med /utan china rising) är vanligaste priserna. Men man hamnar ändå runt 1000 spänn för ett spel. Sinnes!

Att köpa spel på Origin är inte ett alternativ då det ofta kostar det dubbla av vad du kan hitta på nätbutiker med hemleverans eller koder till försäljning.

Premium är högst frivilligt och ger mellan 3-5 DLC's, saker som kostar pengar att utveckla.

Digital Deluxe är också högst frivilligt om man vill ha lite extra grejer. Inget tvång någonstans. Du kan köpa BF4 för bra mycket mindre än 1000:-


signatur

Acer Predator Helios 300 PH315-54 | i7 11800H | Geforce RTX 3070 | 32GB RAM | 1TB SSD
PlayStation 4 | Nintendo Switch OLED | Samsung Galaxy S21

Medlem

Känns som de har sneglat på Nautral-Selection och tagit deras commander interface, det är annorlunda, men spelet blir så mycket mera verkligt, speciellt för den som spelar commander. Blir lite som RTS med personer som är olika bra, och kan gå på egna äventyr och strunta i commanderns order osv

Medlem
Skrivet av Dalthor-san:

Blir intressant att se det in action sen när det släpps man får ju räkna med att motståndaren också är commander så det kan bli tufft åt båda hållen.

Sen om dom kör multiplatform på commander spelar väl ingen roll? Och det där med att DICE ska va glada för att PC-spelarna lyft fram dom är ju bara löjligt.

Jag är gammal PC-lirare och jag blir så himla ledsen över den här aggro-kulturen. Det gick bra (relativt) för Digital Illusions redan innan dom flesta här (tror jag ) var födda. Vi måste ju va ett gäng som lirat Pinball Fantasies på Amiga?!

Förr va man tacksam när det kom nya spel. Nu gnäller man och ställer krav på spel innan dom ens släppts och innan folk ens testat för att dom anser sig ha rätt att göra så för att dom lyft fram dom och DICE bör ställa sig på knä och kyssa allas fötter?

Tråkigt. Mycket tråkigt.

DICE har väl lyft upp sig själva genom att göra några spel som vi konsumenter råkade tycker om? Frågade dom oss PC spelare först vad vi ville ha innan dom började? NEJ. Dom gjorde ett spel som dom kände passade bäst på PC just då.

This

Medlem

Sitta på dass och släppa bomber kommer ha en dubbel bemärkelse.

Medlem
Skrivet av 4liv3:
Skrivet av Kane:

Handla spelet via origin: 599kr
Premium: 499kr

Vill man ha Digital deluxe edition kostar det 699kr

Det finns verkligen inget spel som på ett bräde är värt över tusen spänn i inköp. Över tid blir det förstås det men inte initialt. verkligen inget spel alls.

Sinnesstörd prissättning. Nu finns tacksamt nog alternativ där 370-390 spänn (med /utan china rising) är vanligaste priserna. Men man hamnar ändå runt 1000 spänn för ett spel. Sinnes!

Att köpa spel på Origin är inte ett alternativ då det ofta kostar det dubbla av vad du kan hitta på nätbutiker med hemleverans eller koder till försäljning.

Premium är högst frivilligt och ger mellan 3-5 DLC's, saker som kostar pengar att utveckla.

Digital Deluxe är också högst frivilligt om man vill ha lite extra grejer. Inget tvång någonstans. Du kan köpa BF4 för bra mycket mindre än 1000:-

Visst är det så men du förenklar premium rätt ordentligt. Premium är i själva verket en rabatt då (iaf i BF3) så ingick kommande expansioner. Man får alltså köpa dem löst till fullpris sen eller få dem "rabatterade" genom premiumköpet. Så "frivilligt" är förvisso sant men ändå inte helt rätt.


signatur

나는 야옹 야옹 야옹 고양이 // 화나 게 하면 가만 안 둘 거야

Medlem

Infantery scan går bort, rent fusk enligt mig. Man tar sig tid att gå runt en flank för att komma bakom fiende linjen för att sedan bli scannad och avslöjad innan man hinner göra något.

High value target gör inte hemma i ett FPS spel heller. Så man ska bli targetad för att man fragar bäst, absolut noll logik i det.

Medlem
Skrivet av highspeed:

Infantery scan går bort, rent fusk enligt mig. Man tar sig tid att gå runt en flank för att komma bakom fiende linjen för att sedan bli scannad och avslöjad innan man hinner göra något.

High value target gör inte hemma i ett FPS spel heller. Så man ska bli targetad för att man fragar bäst, absolut noll logik i det.

Jo det är väl inte alltid man vill förstå logiken i saker Om båda sidor har den möjligheten så helt ok i min värld.


signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

123
Skriv svar