SWG är tillbaks

Medlem
SWG är tillbaks

Tjena, jag riktar denna tråd åt alla gamla SWG veteraner som försvann efter CU eller NGE

jag laddade ner trialn till swg för cirka 3 veckor sen då jag var riktigt sugen på ett MMO att lira.
förväntade ärligt talat inte mycket men fy helvete vad jag blev förvånad, Dem har verkligen fått tillbaka PRE - CU känslan i spelet, visst är gamla class och crafting systemet borta, och man ser då visso en stor del jedi's överallt, men känslan är tillbaka, och det är fortfarande en ganska stor del som spelar

En väldigt stor mängd new content har lagts till, inklusive battle of hoth! redan efter första timmen blev jag helt fast igen som jag blev för cirka 5 år sen när det släpptes,

på min server Euro-Chimeara är det fortfarande en väldigt stor aktiv befolkning som spelar och
mer content är på väg hela tiden, redan vid mars så kommer dem ha en house purge för alla hus som ligger övergivna så alla aktiva spelare kan skapa nya städer

Så om ni som jag är en gammal swg veteran som alltid saknat SWG men blivit besviken tack vare NGE och CU, så poppa in och kolla hur mycket som har förändrats, det är verkligen värt det

ta en titt på den officiela hemsidan så kan ni se alla nya contents

Medlem

Frågan är man vågar, har hela Complete edition, men vart så besviken sist jag pröva för ett år sedan, var så förvirrad vad jag skulle hitta på.

Men vi får väl se i helgen :I

Medlem

Hmm kanske skulle slänga ut 120kr för att testa, ungefär 2 år sen jag provade sist nu
Håller även till i EU-Chimaera


signatur

Illiud Latine dici non potest!

Medlem

Jag är ingen gammal veteran spelare när det gäller SWG, men jag är ett inbitet Starwars fan i allmänhet.. tyckte spelet krångla lite och små glitches som jag blev förbannad på.

När jag var klar i första "zonen" på stationen så drog jag ner till Mos Eisley (stava) och där blev jag bara jävligt förvirrad vad jag skulle göra, kändes som det inte var någon struktur (SOm många andra så var WoW mitt första MMO).

Behöver nog vägledning i spelet för att förstå det

Skulle annars va fräckt att va en Bountyhunter och tjäna lite cash på andras mordsinne

Medlem
Skrivet av ghoül:

class och crafting systemet borta

Just klass- och craftingsystemet var det som gjorde att SWG stod ut från resten av alla MMO-spel. Det är de två funktionerna som jag har letat efter i andra spel, men tyvärr aldrig hittat igen.

Känslan och atmosfären har alltid funnits i SWG, även efter de förödande uppdateringarna, men tyvärr räcker inte det jämt. Även communityn har alltid varit på topp, en av de absolut bästa jag har stött på genom mina år inom spelvärlden.

Det enda hopp jag har på MMO-genren just nu är #Earthrise, som på pappret ser ut att påminna en del om SWG samt att det har väldigt många gamla SWG-veteraner i communityn.

Oh... Hur är det med smugglaryrket nu? Har SOE fått tummen ur röven och lyckats fixa till så att det faktiskt går att smuggla på något sätt nu? När jag spelade blev vi bara lovade en massa grejer, men inget hände.


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

Medlem

Går tillbaks till SWG enbart om dom har det som det började, det fanns en massa yrken, typ jag var image designer och djurtämjare medmera,
och hade kul med att sälja djur och hålla på med design, men sånt tog dom ju bort så när man provade att lira igen var gubben helt mongo.

SWG var iaf när det var oförstört helt klart det bästa MMO spelet, tycker iaf jag.

Medlem
Skrivet av Tepz:

SWG var iaf när det var oförstört helt klart det bästa MMO spelet, tycker iaf jag.

Håller med. Det enda MMO där du kunde maxa en klass utan att döda nånting alls.


signatur
Medlem

som mr bear säger.

" Just klass- och craftingsystemet var det som gjorde att SWG stod ut från resten av alla MMO-spel. Det är de två funktionerna som jag har letat efter i andra spel, men tyvärr aldrig hittat igen. "

SWG var ju så otroligt mångsidigt, så rackarns många yrken, möjlighet att bygga egna städer med egen flygplats, bestämma hur hög skatt det ska betalas i spelarstaden medmera.

Ett så kreativt mmo lär nog aldrig mer upplevas.

Medlem

Gamla SWG är ju solklart det bästa MMO spelet som någonsin funnits, jag har hört något om att det är några som ska åter uppliva det gamla SWG. Tror det var någon på någon privat server eller något åt det hållet.
Vi kan ju bara hoppas att dom lyckas!


signatur

"What do a PC and an air conditioner have in common?"
"They both stop working if you open Windows!"

Medlem
Skrivet av Neco246:

Gamla SWG är ju solklart det bästa MMO spelet som någonsin funnits, jag har hört något om att det är några som ska åter uppliva det gamla SWG. Tror det var någon på någon privat server eller något åt det hållet.
Vi kan ju bara hoppas att dom lyckas!

SWGEmu Tänker du nog på, och de arbetar på att få tillbaka spelet till en viss patch


signatur

Illiud Latine dici non potest!

Medlem
Skrivet av General_Toxer:
Skrivet av Neco246:

Gamla SWG är ju solklart det bästa MMO spelet som någonsin funnits, jag har hört något om att det är några som ska åter uppliva det gamla SWG. Tror det var någon på någon privat server eller något åt det hållet.
Vi kan ju bara hoppas att dom lyckas!

SWGEmu Tänker du nog på, och de arbetar på att få tillbaka spelet till en viss patch

As a matter of fact, Jag provade denna emulator häromdagen och har den fortfarande installerad. Gänget har nu kommit upp i core v3 och mycket har hänt. Det tog riktig fart när projektet blev open-source. Tydligen har de nu kommit över det jobbigaste och kommer den närmaste tiden lägga in massvis med kul saker. Jag loggade in o testade att springa runt lite och det fungerade förvånansvärt bra. Egen launcher som uppdaterar o allt. Mycket folk var det också så det var ju kul att se. Det roligaste är ju då att detta är enbart PRE-CU/NGE med alla gamla sköna klasser och yrken. Sedan så har denna versionen inte den uppskruvade hastigheten som kom med NGE som man bara stör sig på. Nu ser istället alla animationer bra ut och det känns lite bättre. Också kul med att battle-fatigue och annat man saknat.

Så om du har en retail-version av spelet kör in det och regga dig sedan på sajten, efter det är det bara att köra på. Än så länge är det ju bara en testserver men det är kul att se hur jobbet går frammåt.


signatur

gurkoz!com - www.gurkoz.com | Everything you can imagine is real

Medlem

Kan man köra gratis eller vadå?


signatur

////Mr.Waterboy
Frukta inte vapnet, frukta bossen som använder det.

Medlem

Tjena börjar spela på nytt igen nu också, hade tänkt starta upp på chimera, finns det några sköna guilds ni kan tipsa om?

Medlem

Har ett konto som är i stort sett lika gammalt som swg själv, man får ju nån slags belöning varje år, typ fräckare skepp och så, man har väl värsta grejerna nu på kontot... lol

Medlem
Skrivet av Hoppsan:

Har ett konto som är i stort sett lika gammalt som swg själv, man får ju nån slags belöning varje år, typ fräckare skepp och så, man har väl värsta grejerna nu på kontot... lol

Gäller inte de som de andra månads grejerna?
Man måste ju ha betalt för ett visst antal månader för att få en grej, typ 3 månader, 6 månader, osv.

Va jag vet så får man inte grejer bara för att man är registrerad


signatur

Illiud Latine dici non potest!

Medlem

Jo så är det nog, bra iaf att dom inte deletar konton, ifall man får ett ryck igen, för vad jag förstått så deletas inga konton oavsett hur länge dom varit inaktiva ?

Medlem

Nej tror faktiskt de inte gör de, finns dem som inte spelat sen NGE kom och fortfarande har konton kvar.


signatur

Illiud Latine dici non potest!

Inaktiv

Är riktigt sugen på SWG. Laddade hem trailen i dag och det är okej hittills 3/5 (har kört war,wow,lotro innan SWG). Men funderar på att börja men finns det några som vill börja igen typ på någon server och köra tillsammans.

Ps.VARFÖR ÄR SOE så DUMMA ATT DOM INTE FIXAR TBX DET ''GAMMLA'' SWG?? ds.

Medlem

För att de vägrar helt enkelt, finns tusentals trådar om det men de tänker aldrig göra det.


signatur

Illiud Latine dici non potest!

Medlem

Tjabba! Jag har börjat lira SWG igen efter några års uppehåll och är helnöjd, craftingsystemet är nästan exakt som för, finns ingent att gnälla på där. Image designer kan man va om man vill, ligger under entertainer nu mera, man lägger bara ut sin expertis poäng under det, lite som wow med talangpoäng kan man säga. Beast master lika så, alla klasser kan va det nu mera, bara lägga ut sina talangpoäng på beast master, sedan är det bara börja sälja djur.
Spelarstäder, hus, harvestar och fabriker funkar som det alltid gjort, bara ut och inreda sitt hus och betala skatt till borgmästaren... Några frågor eller funderingar? Bara att fråga på


signatur

Aeternitas vitae resonat tamquam imago

Medlem

Jag testade det innan, men då det inte gav ett bra intryck, eller hade rätt SW-känslan sade jag tack och adjö och tittar aldrig tillbaka igen...

Medlem

Tänkte höra om någon aktiv SWG-spelare (om det nu finns någon kvar) kunde uppdatera en lite om läget i spelet? Var ett par år sedan jag spelade senast och jag tyckte att det redan då var relativt dött på servrarna, så skulle vilja veta hur det står till med aktiviteten nu för tiden. Om det finns något annat trevligt att berätta hör jag gärna om det med.


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

Medlem

Oj jag trodde jag hadu skrivit ännu ett inlägg i denna tråd om att jag slutat och lagt SWG på hyllan för all evighet nu, men jag måste glömt trycka på skicka

I alla fall, jag körde på i ett antal månader med SWG sedan jag skrev denna tråd, la ut pengarna på alla expansionpacks digitalt då jag inte kunna hitta alla tillägg i någon svensk affär,
Det var kul jag hittade ett gäng gamla rollspelare från min gamla klan som jag körde med tidigare, men tillslut fick jag nog, jag vet inte varför jag bestämde mig för att lägga av igen, Jag tyckte nog att det var dags att begrava SWG för alltid oavsett vad,
SWG i nuläget är dock fortfarande kul och bättre än när NGE släpptes, mycket hade förbättrats och så, men för mig så kommer SWG aldrig kunna bli detsamma igen så det är lika bra att jag droppar detta spel innan jag förstörs av all nostalgi jag får när jag spelar helt sjukt kul det var att lira detta spel under dess stordagar, när vi var cirka 50 personer inom guildet som klädde ut oss till stormtroopers och sprang runt i Mos entha med vårat guild motto ! Move along, nothing to see here, Move along *waves hands*

Kul att det är några som valt att ta upp spelet igen dock, hoppas ni får det lika kul som jag haft, själv får jag vänta tills The Old republic! tror dock att jag aldrig mer kommer uppleva sån glädje i ett spel som i SWG

Medlem

Är det någon som vet varför det inte funkar att pröva trial. Laddade ner för att testa för typ 1-2 år sedan men när den väl var nerladdad så funkade det inte att starta. Det var någon error stod det. Någon som vet varför och om man kan testa att köra nu?


signatur

////Mr.Waterboy
Frukta inte vapnet, frukta bossen som använder det.

Medlem
Skrivet av Mr.Waterboy:

Är det någon som vet varför det inte funkar att pröva trial. Laddade ner för att testa för typ 1-2 år sedan men när den väl var nerladdad så funkade det inte att starta. Det var någon error stod det. Någon som vet varför och om man kan testa att köra nu?

Blev väl fel, ladda ner det igen och prova.
Om det nu är såpass länge sen borde de vara åtgärdat nu


signatur

Illiud Latine dici non potest!

Inaktiv

Nu ska jag dra upp en gammal tråd
Finns det nån som fortfarande spelar detta sköna spel?
Jag är en veteranare själv och letar efter några svenska sköningar att spela med, Körde architect förr i världen och tänker göra samma nu..

/Jepper

1
Skriv svar