Total War: Rome II

Robot
Total War: Rome II

En av historiens mäktigaste krigsmakter ska bemästras på nytt. Christer Engström kliver upp på kejsartronen för att odla konflikter, bygga riken och beordra fullt krig i Rome 2.

#shogun-total-war, #rome-total-war, #shogun-2-total-war, #total-war-rome-ii, #creative-assembly


Medlem
Total War: Rome II

Verkar grymt!

Medlem

Hur kan ni göra recension innan det är ute?

Anyway, varför spelar ni inte in medans NI spelar och kommenterar samtidigt om vad ni tycker om det när ni spelar?

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av totte1015:

Hur kan ni göra recension innan det är ute?

Anyway, varför spelar ni inte in medans NI spelar och kommenterar samtidigt om vad ni tycker om det när ni spelar?

Vi får recensionsexemplar innan release, i detta fallet fick vi Rome 2 förra tisdagen. Vad det gäller sånt så har vi inte satt det i system, men det kanske kommer i framtiden.


signatur
Medlem

Välskrivet, men otroligt luddigt. Kändes mer som jag läste en erotisk fan-fiction än en recension...

Medlem

Inte ett ord om MP... Lite lite överlag, nåväl får ju testa själv om några timmar!


signatur

XBL: facingdeath88 - Gears of War 3 & Battlefield 3

Geeks Gaming
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av totte1015:

Hur kan ni göra recension innan det är ute?

Anyway, varför spelar ni inte in medans NI spelar och kommenterar samtidigt om vad ni tycker om det när ni spelar?

Vi får recensionsexemplar innan release, i detta fallet fick vi Rome 2 förra tisdagen. Vad det gäller sånt så har vi inte satt det i system, men det kanske kommer i framtiden.

Hur är de politiska systemet? Som Empire eller Shogun?

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Gurant:

Välskrivet, men otroligt luddigt. Kändes mer som jag läste en erotisk fan-fiction än en recension...

Erotik och Christer går så jäkla bra ihop.


signatur
Medlem

Fyfan! 18 timmar ca, enligt steam. Taggad!

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Jinxswe:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av totte1015:

Hur kan ni göra recension innan det är ute?

Anyway, varför spelar ni inte in medans NI spelar och kommenterar samtidigt om vad ni tycker om det när ni spelar?

Vi får recensionsexemplar innan release, i detta fallet fick vi Rome 2 förra tisdagen. Vad det gäller sånt så har vi inte satt det i system, men det kanske kommer i framtiden.

Hur är de politiska systemet? Som Empire eller Shogun?

Ska få Christer att svara på frågorna i tråden.


signatur
Medlem

Är mest intresserad utav hur buggigt det är, brukar ju ta ett tag med patchande. Systemkrascher/udda grafikglitchar, etc etc?

Att spelet i sig är bra betvivlar jag inte, men är det färdigt?

Kunde du Calle lira igenom den korta tid du hade det inann rec utan strul?
(Du får mer än gärna ange spec på datorn, speciellt Nvidia/Amd och gkort version)


signatur

Don't argue with Idiots. They drag you down to their level and beat you with experience.

Medlem

Om någon har väntat på en recension innan man har valt att köpa spelet (eller är som jag, och egentligen avskyr förbokningar) så kan jag ju tipsa om att Rome II TOTALT KRIG (jag var så illa tvungen), säljs för dryga 300 riksdaler borta hos GMG.

"Greek States" DLC't ingår även där
Det är självfallet till Steam.

Nu inväntas morgondagen då mitt erövrande utav den forna världen börjar!

Medlem
Skrivet av totte1015:

Hur kan ni göra recension innan det är ute?

Anyway, varför spelar ni inte in medans NI spelar och kommenterar samtidigt om vad ni tycker om det när ni spelar?

Vore ju ballt faktiskt! Tänk Fz-play :). Streamat live vore ju en kalas idé :D! Varje fredag hade varit kanon =). De får ni ordna FZ!

Medlem

Total War. En av de få bra spelen som förvandlar ens datorstol till en stor tron, och med fingrarna pekar ut de dödsdömda och de allierade.

Imorgon kommer att bli en bra dag.

Medlem

Det är så typiskt. Många riktigt bra och efterlängtade spel inom kort tid och jag sitter utan en fungerande dator. Snabba på och fixa mitt grafikkort, jag vill spela Rome II, Payday 2, Saints Row IV och Blacklist för tusan!

Får nog sluta titta in på FZ tills jag får det tillbaka, det är lite som självbestraffning.

Medlem

Ååååååh imorrn bär det av till Gamestop Gallerian för att plocka upp min förbokning...jag minns varifrån jag köpte alla TW-spelen från M:II och framåt, aldrig från Steam, det är spel jag vill ha en fysisk kopia av!

Medlem
Skrivet av Magroth:

Inte ett ord om MP... Lite lite överlag, nåväl får ju testa själv om några timmar!

Om de/han har spelat ett recentions-ex så finns det antagligen inte så många att spela Multiplayer imot än!


signatur

Dear Developers. Rock is overpowered, please nerf.
Paper is fine. Yours truly, ~ Scissors

Medlem
Skrivet av Comstedt:

Fyfan! 18 timmar ca, enligt steam. Taggad!

Ja men skojja inte...!!!!! Bara gå och lägga sig på dirren.

Synd att man inte kan pre-loada på valfri plats dock

Medlem

Vart får man reda på tiden då det släpps på Steam?


signatur

XBL: facingdeath88 - Gears of War 3 & Battlefield 3

PaZ
Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Gurant:

Välskrivet, men otroligt luddigt. Kändes mer som jag läste en erotisk fan-fiction än en recension...

Erotik och Christer går så jäkla bra ihop.

Oj vilka flashbacks till Christer Rindeblad och tidningen High Score jag fick

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av PaZ:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Gurant:

Välskrivet, men otroligt luddigt. Kändes mer som jag läste en erotisk fan-fiction än en recension...

Erotik och Christer går så jäkla bra ihop.

Oj vilka flashbacks till Christer Rindeblad och tidningen High Score jag fick

Rindeblad sitter faktiskt i huset, arbetar på Onlineavdelningen. Med John som chef. Bara en sådan sak.


signatur
Medlem
Skrivet av Magroth:

Vart får man reda på tiden då det släpps på Steam?

på steam

edit: Sorry, onödigt dumt svar. Här är ett bättre: http://store.steampowered.com/app/214950/


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Medlem

Tyckte det var en väldigt bra recension! Det är Christers intryck av spelet men med lite små tekniska detaljer inblandade i det hela. Ni nämner ljuddetaljer, grafiska inställningar, utvidgade armeer och annat intressant samt ger en spelares upplevelse av det

Medlem
Skrivet av Propy:
Skrivet av Magroth:

Vart får man reda på tiden då det släpps på Steam?

på steam

edit: Sorry, onödigt dumt svar. Här är ett bättre: http://store.steampowered.com/app/214950/

Den exakta tiden ska dessutom vara 09:00 här i lilla Sverige (låses upp samtidigt i samtliga regioner)

Medlem

Hm. Säkert ett kanonspel. Hoppas det är kul.
Men jag sitter här och funderar på varför jag ska köpa detta spel, när jag redan har original Rome?.
Ser detta spel som en grafisk mod till RTW, med inslag av the sims. Inget mer. Tyvärr.

Får bli ett köp på steam-rea i framtiden.

Medlem
Skrivet av Gamer-Tompa:

Hm. Säkert ett kanonspel. Hoppas det är kul.
Men jag sitter här och funderar på varför jag ska köpa detta spel, när jag redan har original Rome?.
Ser detta spel som en grafisk mod till RTW, med inslag av the sims. Inget mer. Tyvärr.

Herregud! Sims inslag?? Släng dig i väggen förman!

Får bli ett köp på steam-rea i framtiden.

Medlem

Efter hur mycket folk har hype:at detta spel hade jag väntat mig 5/5 i betyg

Medlem

Andra spel i Total War serien har var extremt buggiga, hur ser det ut med det här spelet?

Medlem

hoppas att Ai:n är smartare nu


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem

Recensionerna jag hitintills läst (PCG, FZ, ... ) ger känslan av att Creative har gjort samma spel en gång till (med mindre förbättringar). Varför ska jag punga ut 500kr för samma spel fast i ny skrud? Jag håller mig nog till "Europa Universalis 4" tills vidare.

* förbereder mitt försvar *


signatur

Have a good time!

Skriv svar