Xbone One får inte extern lagring vid lanseringen

Robot
Xbone One får inte extern lagring vid lanseringen
Medlem
Xbone One får inte extern lagring vid lanseringen

de fortsätter skjuta sig själva i foten känns det som. kanske bara jag som tycker det men men.


signatur

Skin som den bruna prutten du engång var.

Inaktiv

Rör det Sverige 2014?

Medlem
Skrivet av Steri0x:

de fortsätter skjuta sig själva i foten känns det som. kanske bara jag som tycker det men men.

Vad ska någon med mer än 500 GB till direkt när de får hem konsolen?

Medlem
Skrivet av Steri0x:

de fortsätter skjuta sig själva i foten känns det som. kanske bara jag som tycker det men men.

Snarare potentiella kunder som skjuter mot deras fötter. (Haters)

Medlem
Skrivet av Camfak:
Skrivet av Steri0x:

de fortsätter skjuta sig själva i foten känns det som. kanske bara jag som tycker det men men.

Vad ska någon med mer än 500 GB till direkt när de får hem konsolen?

Exakt, är helt sinnessjukt trött på alla som bara gnäller och gnäller.

Jaha, den externa lagringen är inte klar ännu, sen då? 500gb överlever man på. Inte så att dom sitter som några onda typer runt ett bord och smider planer, "Jag vet, vi skjuter fram möjligheten för extern lagring för att reta upp folk".

Knappast så det funkar.

Medlem

500gb räcker gott å väl i brjan då spelen kommer vara så dyra så man itne köper nya så ofta å installerar xD


signatur

always use the nubs for cover

Inaktiv
Skrivet av Steri0x:

de fortsätter skjuta sig själva i foten känns det som. kanske bara jag som tycker det men men.

Det känns som att deras 180 har stulit mycket tid från annan mjukvaruutveckling. Jag har planerat att ha konsolen i många år, så det viktigaste för mig är att veta att de arbetar på mycket götta inför framtiden.

Inaktiv

Kan vi inte bara vara överens om att ingenting kommer komma vid lanseringen istället och bara skriva om saker den faktiskt kan? Eller då kanske den inte får några nyheter alls :(.

Inaktiv

Funktionen kommer åtminstone. PS4 saknar ju denna funktion helt.

Medlem

Gives me a "boner"...
X-bone One; the consol John Holmes plays with!

Inaktiv

"Ingen kommer att behöva mer än 500GB"

Känns bekant...

Medlem

Ju mer nyheter jag läser om Xbox One sen avslöjandet, ju mer känns det som det är en ofärdig konsol som kommer ut.

Gör tvärvändningar på koncept som legat till grund för hela konsolen. Hypar funktioner till skyarna, sen kommer meddelande att det kommer inte fungera överallt eller för alla utan det kommer "sen". Nu ytterligare en funktion, men vi får vänta på den, den kommer "sen".

360 hade sina RROD problem, One verkar om nått kännas som den kommer ha kompatibilitets problem och drösvis med buggar.

Det ger ett ganska amatörmässigt intryck ifrån en av spelvärldens absoluta giganter.


signatur

Nämen!

Medlem
Skrivet av Steri0x:

de fortsätter skjuta sig själva i foten känns det som. kanske bara jag som tycker det men men.

Som sagt, det kommer ju finnas senare, vilket det inte kommer göra alls på PS4.

Medlem
Skrivet av KingenOgge:

Funktionen kommer åtminstone. PS4 saknar ju denna funktion helt.

Man kan ju byta sin HD i PS4an!!!


signatur

Grafik: Nvidia RTX 3060 TI Ram: 16GB
Processor: RYZEN 7 5800x3d
Skärm 1 : LG UltraGear Nvidia Gsync 2560x1440 165hz
Skärm 2 : Samsung 4k 60hz
Hårddiskar: Samsung SSD 500GB. Samsung NVMe 1TB. Western dig 3TB

Inaktiv
Skrivet av ivanhoe68:
Skrivet av KingenOgge:

Funktionen kommer åtminstone. PS4 saknar ju denna funktion helt.

Man kan ju byta sin HD i PS4an!!!

Plus att vad vet han om det? Det kan komma i en firmware uppdatering framöver. Plus att konsolen inte är släppt! De kan fortfarande ändra saker.

Inaktiv
Skrivet av Struggle:

Ju mer nyheter jag läser om Xbox One sen avslöjandet, ju mer känns det som det är en ofärdig konsol som kommer ut.

Gör tvärvändningar på koncept som legat till grund för hela konsolen. Hypar funktioner till skyarna, sen kommer meddelande att det kommer inte fungera överallt eller för alla utan det kommer "sen". Nu ytterligare en funktion, men vi får vänta på den, den kommer "sen".

360 hade sina RROD problem, One verkar om nått kännas som den kommer ha kompatibilitets problem och drösvis med buggar.

Det ger ett ganska amatörmässigt intryck ifrån en av spelvärldens absoluta giganter.

Om man ska spekulera som du gör om att Xbone förmodligen kommer ha buggar och andra problem då får väl jag också gissa att ps4 också kommer ha buggar mm,

och så kan du inte låta bli och dra fram det gamla rrod problemet,
det problemet försvann när xbox 360 slim kom.

Då tycker jag det är mer amatörsmässigt när Sony släpper ps3 som är problemfri och senare släpper slim ps3 och får ylod problem,
då kan man ju undra vem som är amatör.


signatur

Lagom är aldrig för mycket eller för litet.

Inaktiv
Skrivet av ivanhoe68:
Skrivet av KingenOgge:

Funktionen kommer åtminstone. PS4 saknar ju denna funktion helt.

Man kan ju byta sin HD i PS4an!!!

Jovisst kan man byta hd i ps4,
men i reportaget skrivs det om extern hårddisk, alltså en hd som ansluts via usb kontakt,
rätta mig om jag har fel.


signatur

Lagom är aldrig för mycket eller för litet.

Medlem

Förbannat också. FÖRBANNAT!

Medlem
Skrivet av saigon:
Skrivet av Camfak:
Skrivet av Steri0x:

de fortsätter skjuta sig själva i foten känns det som. kanske bara jag som tycker det men men.

Vad ska någon med mer än 500 GB till direkt när de får hem konsolen?

Exakt, är helt sinnessjukt trött på alla som bara gnäller och gnäller.

Jaha, den externa lagringen är inte klar ännu, sen då? 500gb överlever man på. Inte så att dom sitter som några onda typer runt ett bord och smider planer, "Jag vet, vi skjuter fram möjligheten för extern lagring för att reta upp folk".

Knappast så det funkar.

Det som är tråkigt med detta, är ju att Microsoft inte verka bry sig.
Att säga att programmerarna har annat för sig är ju bara ett fuck off.
Vi pratar möjligheten att koppla in en hårddisk via USB, det kan ju omöjligt vara värst svårt att implentera, det finns ju t.om. på Wii!

Det som denna nyhet säger är följande: Vi kommer troligtvis implentera detta i framtiden, men då kommer ni få betala dyrt för VÅR externa hårddisk, som kommer vara den enda som godkänns.
Ungefär som till Xbox 360, där man måste köpa en wireless-adapter för 1000kr för att få Wifi på dom äldre modellerna, när jag kan köpa en wireless-adapter till min pc för 99kr på Clas Ohlsson WTF?!?! Samma sak med hårddiskarna till Xbox 360.

Ge folket vad vi vill ha, möjligheter att kunna utnyttja konsolen till fullo!

Medlem

Det känns som att Microsoft egentligen inte hade planerat att släppa denna konsol i år.

Medlem
Skrivet av Pålis:
Skrivet av Struggle:

Ju mer nyheter jag läser om Xbox One sen avslöjandet, ju mer känns det som det är en ofärdig konsol som kommer ut.

Gör tvärvändningar på koncept som legat till grund för hela konsolen. Hypar funktioner till skyarna, sen kommer meddelande att det kommer inte fungera överallt eller för alla utan det kommer "sen". Nu ytterligare en funktion, men vi får vänta på den, den kommer "sen".

360 hade sina RROD problem, One verkar om nått kännas som den kommer ha kompatibilitets problem och drösvis med buggar.

Det ger ett ganska amatörmässigt intryck ifrån en av spelvärldens absoluta giganter.

Om man ska spekulera som du gör om att Xbone förmodligen kommer ha buggar och andra problem då får väl jag också gissa att ps4 också kommer ha buggar mm,

och så kan du inte låta bli och dra fram det gamla rrod problemet,
det problemet försvann när xbox 360 slim kom.

Då tycker jag det är mer amatörsmässigt när Sony släpper ps3 som är problemfri och senare släpper slim ps3 och får ylod problem,
då kan man ju undra vem som är amatör.

Givetvis kommer nog PS4 ha buggar även den vid release, men Sony ger inte samma intryck tack vare en betydlig skillnad, de ändrar inte på konceptet som de gått på. One byggdes upp kring bland annat konceptet "always online" när du närmare release sedan förändrar detta och måste hastigt skriva om funktioner så gör du detta ovanpå grunden, inte ifrån den. Det är ungefär som att bygga en bil ämnad för disel och sedan byta motorn till bensin, det är uppenbart att saker kommer krångla mer än vad de skulle behövt göra.

Att sedan saker och ting inte är färdiga till releasen ger inte ett stabilare intryck, dom motiverar det högre priset med att den kan göra mer än PS4, den är bättre än PS4, men du betalar nu och får vänta på de flesta funktioner de klappat sig över bröstet för. Ta Sverige för enkelhetens skull. Vill du se på TV? "Inga garantier att det fungerar på Svenska TV nät" Vill du styra allting med Kinects fantastiska rösstyrning? Fungerar inte i Sverige på release. Vill du koppla in en extern hårddisk? Funkar inte vid release.

Det känns helt enkelt som den inte är färdig, och de stressar ut den med "tejp-lösningar" efter sina tokvändningar de gjorde. Det är ganska logiskt att saker som byggs från början och sedan modifieras är mer instabila än att gå en rak väg. Men det återstår att se, men det ger inget proffsigt intryck när en sådan jätte som Microsoft, vacklar och velar och inte kan ge klara och direkta svar med väldigt kort tid tills de faktiskt ska börja sälja produkten.

Slim kom 2010 fyra år efter originalet, och ja, de har inte RROD, istället får du ett meddelande på skärmen. Så dra fram det gamla problemet vet jag inte om "jag drar" fram något egentligen, Slim´s dör fortfarande.

Jag försvarar inte Sony på det sättet, jag tycker bara att de ger ett proffsigare intryck, de verkar veta mer vad de sysslar med denna generationen. Jag äger tre stycken 360 varav 2 är Phat, bägge är döda. Det var för någon månad sen jag köpte mig ett PS3. YLOD är så vitt jag vet inte alls i samma utsträckning som RROD, men visst, fel existerar överallt och det säger jag inget annat om heller.


signatur

Nämen!

Medlem

Bara att vänta några veckor så ska vi nog se att dem har ändrat sig


signatur

Variations Livesändare på Twitch
https://www.twitch.tv/arahorplays

Medlem
Skrivet av Pålis:
Skrivet av ivanhoe68:
Skrivet av KingenOgge:

Funktionen kommer åtminstone. PS4 saknar ju denna funktion helt.

Man kan ju byta sin HD i PS4an!!!

Jovisst kan man byta hd i ps4,
men i reportaget skrivs det om extern hårddisk, alltså en hd som ansluts via usb kontakt,
rätta mig om jag har fel.

Då rättar jag dig, det står i artikeln att man inte kan byta ut Hårdisken i Xbox One.


signatur

Grafik: Nvidia RTX 3060 TI Ram: 16GB
Processor: RYZEN 7 5800x3d
Skärm 1 : LG UltraGear Nvidia Gsync 2560x1440 165hz
Skärm 2 : Samsung 4k 60hz
Hårddiskar: Samsung SSD 500GB. Samsung NVMe 1TB. Western dig 3TB

Medlem

Hur många här är medvetna om hur mycket en BD kan lagra? Om de använder hela utrymmet är 500 GB skrattretande lite, det kommer gå att installera max 10-15 spel.

Medlem

Varför skriver inte FZ:a om att ps4 inte heller kommer stödja detta ?

Medlem
Skrivet av sunka:

Varför skriver inte FZ:a om att ps4 inte heller kommer stödja detta ?

Antagligen för att man kommer kunna byta ut sin interna HDD, något du inte kan göra med Xbox One.

Medlem

Definiera extern lagring en gnutta kanske? Tror många här har olika uppfattningar.

Menar du/ni extern HDD via USB som du kan använda för att installera spel på? Nej, ingen av konsolerna stödjer det vid launch.
Eller menar ni möjligheten att plugga in en USB HDD endast för media eller allt som INTE knyter HDD:n till det specifika systemet?
Eller menar ni en USB Sticka? Inte för att jag förstår varför dom skulle ta bort USB kompatibiliteten från någon av "current gen" konsolerna. Det jag tror att dom pratar om här är dock installering av spel utanför den inbyggda HDD:n.

Det är inget som någon av konsolerna stödjer. Men varför skulle Sony/MS Ta bort möjligheten att koppla in en extern USB-sticka för att kopiera över nån låt/bilder etc? Skitsnack säger jag.

Med allt lull-lull som pratas om nästa generations konsoler måste jag säga att det låter totalt jävla funtat att dom inte alls kommer acceptera både extern HDD (för media, INTE spel) SAMT stream-möjligheterna över nätverk som finns i PS3:an. Varför skulle dom inte komma upp i current gen möjligheter på next gen? Motivering? Gah.

Medlem

Internetz warz lol

Medlem

Som jag förstår det så tillåter inte ps4 spel installationer på extern hdd, men kan ju bara anta att du kan köra bilder och musik typ från extern hittar inget som talar emot det. Vilket inte ps3 heller gör.
Tror det blivit någon miss någonstans

12
Skriv svar