Star Wars: The Old Republic MMO

Inaktiv
Star Wars: The Old Republic MMO

Ja då är det officiellt

Star Wars: The Old Republic MMO är på G!

Snart så kommer vi få springa runt som jedi eller sith och pvpa. Förhoppningsvis bättre än SWG

Läs mer på www.swtor.com eller www.planetswtor.com

Eller för lite Svenska på www.kotoronline.se

Vad vill ni se i spelet?

Kött fifan! Lätt gött, såg det här på Galacticempire.se (GESE) också,

Btw, jag ska lätt skaffa detta spelet, hade SWG men kommer ju inte sätta igång med det nu när detta kommer,


signatur

I am da Starwars nerd

Inaktiv

Besviken som fan... Hade längta i åratal för att få veta vad som hände efter KOTOR 2s slut.

Detta spel utspelar sig ju 300 år efter 1an, vilket betyder = alla döda!


signatur

The Sith Lords Restored Content Mod (TSLRCM) 1.8: http://deadlystream.com/forum/files/file/197-tsl-restored-con...

Medlem

Dock så verkar det som att de vill göra ett spel med snabba strider då de refererar till övriga mmo's som sega. Vi kommer nog inte se några likheter alls med SWG. Inte ens de riktigt bra bitarna som det skillsbaserade level systemet, eller den spelardrivna ekonomin.

Jag får känslan av de intervju'er som gjorts att det kommer tyvärr bli ett Tabula Rasa i Starwars regi.

Medlem

Verkar kul men hoppas de kommer finnas ett urval av robes och inte nån tajt dräkt
http://www.swtor.com/media/screens/force-choke


signatur

Illiud Latine dici non potest!

Medlem
Skrivet av General_Toxer:

Verkar kul men hoppas de kommer finnas ett urval av robes och inte nån tajt dräkt
http://www.swtor.com/media/screens/force-choke

Samma här, samma här...:)


signatur

////Mr.Waterboy
Frukta inte vapnet, frukta bossen som använder det.

Medlem
Skrivet av Horniak:

Dock så verkar det som att de vill göra ett spel med snabba strider då de refererar till övriga mmo's som sega. Vi kommer nog inte se några likheter alls med SWG. Inte ens de riktigt bra bitarna som det skillsbaserade level systemet, eller den spelardrivna ekonomin.

Jag får känslan av de intervju'er som gjorts att det kommer tyvärr bli ett Tabula Rasa i Starwars regi.

Jo och som det verkar nu är det jedi/sith frenzy
inte ett inslag om andra yrken... hypeat spel som
jag tror kommer floppa tyvärr, man satsar på FEL
saker i alla nya MMOs, satsa på community build
det andra har redan WoW och det går inte att slå
WoW med snyggare grafik bara.

Note that I hate WoW och bara spelade det en
månad innan jag gav fan i det... men SWG spelade
jag till NGE...

Medlem

Ni har väl tittat på nya trailern, helt otroligt snygg:

http://e3.gamespot.com/video/6210694/

Inaktiv

Själv gillar jag nte att det finns så många jedis/siths, bättre om man blev dem klasserna när man hade nått högsta lvl...
Själv kommer jag förmodligen spela trooper.

Medlem

Det är ju ett krig mellan sith och jedi inte så konstig att dom är många, det blir olika jedi/sith klasser vad jag förstått.


signatur

//mvh

Medlem

tror prisjägare kommer att bli bra så jag kommer börja som en sådan

Inaktiv
Medlem
Medlem

"Les screenshots et l'analyse du troisième documentaire..." Låter häftigt på franska... Ska kolla nu...

Inaktiv

The Old Repblic quests ser ju faktist lika bra ut som i dom vanliga KOTOR spelen, ett stort plus IMO.

Medlem

vilka konsoller kommer spelet till? Kommer de bara till pc? Hoppas ialla fall att de kommer till xbox 360. ser riktigt bra ut!:) och är de någon som vet när de släpps ut på marknaden??

Inaktiv

Att det skulle släppas till något annat än PC ter sig för mig helt omöjligt i och med att det är ett MMORPG.

Medlem

jag förstår inte varför folk ens vill spela mmo på konsoller


signatur

1: Intel Xeon W3680 @ 3.3Ghz - 48Gb DDR3 - GTX970 4Gb

Medlem

Ser riktigt snyggt ut än så länge, hoppas att det blir något i stil med SWG faktiskt för systemet och alla möjligheter i SWG gjorde det riktigt unikt, allt från yrken till att bygga och inreda hus osv.
Och sen är det ett stort + ifrån min sida om de även ser till att ha med lite space fights osv, för då skulle vi nog få få fram ett mångsidigt Star Wars spel som skulle kunna passa alla


signatur

Through victory, my chains are broken - The Force shall free me.
Sith Lord of Defqon http://defqon-eu.guildlaunch.com/

Medlem

Jag älskar star wars och jag har varvat båda Kotor spelen så jag längtas som f#n på det här spelet och att det är Bioware som gör det är för mig som en garanti att det här spelet kommer att äga!


signatur

I got a Goldenshower.

Medlem

Bioware= garanti tror jag inte helt på, det finns så många olika fällor man kan falla i när man gör SW spel, för exempel överdriva krafterna, obalanserade karaktärer, kan hända Bioware med...

Medlem
Skrivet av depthless:

Bioware= garanti tror jag inte helt på, det finns så många olika fällor man kan falla i när man gör SW spel, för exempel överdriva krafterna, obalanserade karaktärer, kan hända Bioware med...

precis och 95% av alla kids vill vara Jedi eller
Sith, fast nu verkar ju de andra klasserna vara
hyfsat balanserade.

Men ja antagligen ger det ett par månaders
roligt spelande, dock har de utlovat ett
fräscht endgame också med PvP och
sociala bitar...

Spelet lär inte släppas förens tidigast i jul,
rykten talar t.o.m om oktober 2010.

Inaktiv
Skrivet av Bobbey:

Spelet lär inte släppas förens tidigast i jul,
rykten talar t.o.m om oktober 2010.

Vad jag har hört så har dom bara officiellt sagt 2010. Men jag kan nog hålla med om hösten.

Also,

[http://pc.ign.com/dor/objects/816935/bioware-mmo-project/vide...]
Så sjukt epic! Detta spelet är mitt mest längtade.

Medlem

Enligt alla bilder man har sett så har dom verkligen satsat på att grafiken ska hålla iaf, får bara hoppas att det inte kommer kräva allt för mycket på datan bara. Men är det bara jag som tycker att karaktärerna ser väldigt lika ut? Enligt min personliga åsikt hoppas jag att det kommer gå att modifiera sin karaktär på samma sätt som det är möjligt i SWG för att få till sin egen unika stil på det.
Hoppas även att de kommer ha andra lockande klasser mer än Jedi och Sith för att inte ha ett spel bestående av lightsabers endast, men än så länge har jag bara lyckats få fram Smuggler, Bounty Hunter och Trooper, någon som har läst något mer om de andra klasserna?
Och någon som har hört / läst något om man kan modifiera sina vapen? Expempelvis duel wield två lightsabers? Eller köra på en Darth maul stil? Samt modda lite på guns osv?

Angående datumet också har jag med läst på lite olika forum att Oktober 2010 verkar kännt, dock så verkar det mer som att det är en Bioware deadline, att ett av projekten ska vara klara tills dess, och möjligtvis en beta kommer släppas då, så en spel release är nog mer väntad till Januari 2011.
men ska inte säga för mycket, och hoppas går ju


signatur

Through victory, my chains are broken - The Force shall free me.
Sith Lord of Defqon http://defqon-eu.guildlaunch.com/

Medlem

Oktober 2010 låter som ett korrekt datum, det har utvecklat spelet i några år nu och har i över ett år kvar med att fixa o trixa!

Hoppas det inte rushar spelet bara!:up:

Medlem

"Expempelvis duel wield två lightsabers?"

Ja, dw kommer man kunna göra som Sith-Jedi.

Medlem

vet inte de andra klasserna men just nu lutar det mot att vara en trooper. bara man inte blir någon super soldat, vill vara en i mängden typ

Medlem

Jedi Knight kommer ju vara en klass dom utannonserar snart, man såg ju fan en sith warrior vs jedi knight i filmen -.-
Men bounty hunter eller warrioe verker nice!

Medlem

eftersom de har problem att få anmälningssidan för betan att funka ordentligt undrar jag hur spelet kommer funka, om de inte kan få en sån trivial sak rätt.


signatur

1: Intel Xeon W3680 @ 3.3Ghz - 48Gb DDR3 - GTX970 4Gb

Medlem
Skrivet av Fenix:

eftersom de har problem att få anmälningssidan för betan att funka ordentligt undrar jag hur spelet kommer funka, om de inte kan få en sån trivial sak rätt.

Att sidor överbelastas p.g.a. stor efterfrågan vid tillfällen som dessa är inte direkt ovanligt, och att föreslå att det skulle avspegla spelets slutprodukt överhuvudtaget är ju bara löjligt.


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

12
Skriv svar