Lionhead: Om tio år är hälften av utvecklarna kvinnor

Robot
Lionhead: Om tio år är hälften av utvecklarna kvinnor
Medlem
Lionhead: Om tio år är hälften av utvecklarna kvinnor

Incoming shitstorm...

Medlem

Ja bara det inte är kvotering så...

Medlem
Skrivet av KatOne:

Incoming shitstorm...

Mjo, så är det tyvärr nog.

Själv har jag jävligt svårt att tro på detta påstående, är nog mer önsketänkande.

Medlem

Män eller kvinnor, jag bryr mig inte om vilket kön det är på de som gjort ett bra spel.

Medlem

Fullständigt ointressant.
Bara någon som är riktigt bajsnödig bryr sig om vilket kön speltillverkaren har.
Spel ska vara roliga, ha bra story och bra kontroller. Om det så är en katt som gjort spelet så är det skitsamma. Det är spelen som är det primära.

Mina 5 cent.

Om tio år flyger jag jetpack till jobbet.

Inte troligt att denna förändring kommer ske på så kort tid. Vi kanske får se en jämställd spelbransch femtio år efter att spelintresset är lika starkt hos unga flickor som hos unga pojkar. Just nu är vi långt därifrån, den mansdominerade spelbranschen planterar fortfarande mest intresse hos barn av det manliga könet.

Inaktiv

Det är så mycket fokus på att det ska vara 50% män och 50% kvinnor inom alla områden nu men jag bryr mig inte det minsta om vilket kön, etnicitet, ålder eller sexualitet osv. personerna som gör spel har. Det jag bryr mig om är om spelet är bra eller inte.

Medlem

Jaha


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Inaktiv

Jättekul nyheter om de stämmer. Jag tror dock det är rent snicksnack - precis på samma sätt som snacket om att 50 % av spelarna är tjejer är rent snicksnack.

Jag vet inte vem som blir lycklig av de där fantasisiffrorna - de som på allvar vill ha förändring inbillas att problemen redan är lösta, alla andra fortsätter vara likgiltiga eller arga.

Själv tror jag 50 % av poliser och brandmän kommer vara kvinnor inom 10 år.

Medlem
Skrivet av grollo_92:

Det är så mycket fokus på att det ska vara 50% män och 50% kvinnor inom alla områden nu men jag bryr mig inte det minsta om vilket kön, etnicitet, ålder eller sexualitet osv. personerna som gör spel har. Det jag bryr mig om är om spelet är bra eller inte.

Exakt. Så jobbigt att fokus ständigt måste ligga på könet. Rätt person på rätt plats, oavsett kön sen får det bli som det blir. Man måste acceptera att vissa yrken inte lämpar sig för eller lockar båda könen.

Medlem
Skrivet av anon_98854:

Jättekul nyheter om de stämmer. Jag tror dock det är rent snicksnack - precis på samma sätt som snacket om att 50 % av spelarna är tjejer är rent snicksnack.

Jag vet inte vem som blir lycklig av de där fantasisiffrorna - de som på allvar vill ha förändring inbillas att problemen redan är lösta, alla andra fortsätter vara likgiltiga eller arga.

Själv tror jag 50 % av poliser och brandmän kommer vara kvinnor inom 10 år.

Ja så som det inkvoteras här i Sverige idag så är det mycket troligt!


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem

Så han menar att det kommer ta kvinnor 10 år att komma upp i samma skicklighetsnivå som män? Låter lite sexistiskt tycker jag.

Med tanke på att om det är något som spelbranchen gör rätt så är det att den bästa får jobbet vilket kön personen har eller var personen kommer ifrån.

Inaktiv

Bryr mig inte om vilket kön personen har som producerar spelet som jag väljer att spela, det kunde inte spela mindre roll för min del. Skapa ett spel som talar till mig genom manus, gameplay, underhållningsvärde och spelglädje ett förbannat bra spel helt enkelt. Är det en man heder till honom för att ha skapat spelet, är det en kvinna, heder till henne för att hon har skapat spelet. Heder till den person och människa som lägger ner sin tid så att jag får uppleva morgondagens spel. Sedan spelar det ingen som helst roll om det är en man eller kvinna som gör det.

Medlem

Läste Lionhead trodde det skulle vara nytt Black & White eller The Movies

Medlem

Not this shit again.
PS. Den där bilden är en bild av Sverige tyvärr.

Medlem

Om det är för att fler kvinnor har fått intresset för spelutveckling och vill börja jobba med det så tycker jag att det är jätte bra. Så länge det inte är en kvotering så tycker jag att det är riktigt bra med fler kvinnor i branchen. Jag har dock inga tveksamheter om att tjejer kan göra lika bra spel som män. Förhoppningsvis kan det göra att spelbranchen frächas upp lite och nya idéer och synsätt kommer fram från nya personer i branchen.

Ish
Medlem
Skrivet av Gamer-Tompa:

Fullständigt ointressant.
Bara någon som är riktigt bajsnödig bryr sig om vilket kön speltillverkaren har.
Spel ska vara roliga, ha bra story och bra kontroller. Om det så är en katt som gjort spelet så är det skitsamma. Det är spelen som är det primära.

Mina 5 cent.

Det är så man måste tycka om man vill bli accepterad av majoriteten. Precis som att en president måste säga "god bless america" även om han kanske inte ens är troende. Det förväntas av honom och det inger respekt hos mängden, och fler röstar.


signatur

"If the road ahead is long, don't turn back"

Inaktiv
Skrivet av KatOne:

Incoming shitstorm...

Man kanske skulle kunna tro det men än verkar folk inte ha tröttnat på att kasta skit i ansiktet på varandra i Thomas Arnroth s krönika än. Skulle inte vilja vara ansvarig och läsa den tråden och radera diverse kommentarer på den 200+ långa tråden.

Medlem

Bryr mig inte om det är en man eller kvinna som gör spelen bara spelen är bra.

Skrivet av Ish:
Skrivet av Gamer-Tompa:

Fullständigt ointressant.
Bara någon som är riktigt bajsnödig bryr sig om vilket kön speltillverkaren har.
Spel ska vara roliga, ha bra story och bra kontroller. Om det så är en katt som gjort spelet så är det skitsamma. Det är spelen som är det primära.

Mina 5 cent.

Det är så man måste tycka om man vill bli accepterad av majoriteten. Precis som att en president måste säga "god bless america" även om han kanske inte ens är troende. Det förväntas av honom och det inger respekt hos mängden, och fler röstar.

Nej fan heller.

Att tycka om spel som är bra har inget med att stödja religion för att bli populär.
Religion är inget annat än ett vertyg för att förtrycka folket (speciellt kvinnor) och för att utnyttja de svaga i samhället. Bort med skiten!

Bra spel är till för att njutas och spelas av allt och alla som roas av detta enkla men ändå tidskrävande nöje!


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Ge mig ett bra spel så skiter jag i vem som har skrivit kod eller gjort design vare sig det är man, kvinna eller en fucking kackerlacka!


signatur

Wake me up for entertainment

Medlem
Skrivet av Gamer-Tompa:

Fullständigt ointressant.
Bara någon som är riktigt bajsnödig bryr sig om vilket kön speltillverkaren har.
Spel ska vara roliga, ha bra story och bra kontroller. Om det så är en katt som gjort spelet så är det skitsamma. Det är spelen som är det primära.

Mina 5 cent.

Jag tycker bara tjejer ska få göra spel, och att ha roligt, story, kontroller och allt sånt där är helt oviktigt i ett spel, för det var ju det artikeln handlade om, eller hur? Och katter, den handlade också om katter!
Nu ska jag gå och bajsa!

Medlem

Den där bilden kunde ha varit tagen i Sverige.

Medlem

Fler kvinnor i branschen kommer att ge fler idéer från fler perspektiv och därmed resultera i bättre spel
Så länge män dominerar speldesign är kreativiteten oundvikligen begränsad till ett manligt synsätt.

Medlem

Men det går ju inte, vad ska feministerna då ha att klaga på i spelbranschen?

dmn
Medlem
Skrivet av Gamer-Tompa:

Fullständigt ointressant.
Bara någon som är riktigt bajsnödig bryr sig om vilket kön speltillverkaren har.
Spel ska vara roliga, ha bra story och bra kontroller. Om det så är en katt som gjort spelet så är det skitsamma. Det är spelen som är det primära.

Mina 5 cent.

Du vann internet idag

Medlem
Skrivet av dmn:
Skrivet av Gamer-Tompa:

Fullständigt ointressant.
Bara någon som är riktigt bajsnödig bryr sig om vilket kön speltillverkaren har.
Spel ska vara roliga, ha bra story och bra kontroller. Om det så är en katt som gjort spelet så är det skitsamma. Det är spelen som är det primära.

Mina 5 cent.

Du vann internet idag

Ger inte upp min kamp! Innan år 2103 ska minst 32,893 % av alla speltillverkare vara katter!

(Ja, det är oseriöst)

Bra, då blir det fler Gears Of War-spel.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Ja så länge dom inte är inkvoterade så varför inte. Dock avskyr jag att Kvinnor är Poliser för dom klarar inte av yrket fysiskt. Finns oftast inte en chans i världen för en kvinnlig polis att försvara sig fysiskt mot en man.

Och kom nu inte och säg att jo det gör dom visst för då är du naiv.


signatur

Смерть решает все проблемы. Нет человека, нет проблем

Medlem

Om det är män eller kvinnor som designar de spel jag spelar bryr jag mej tusan i, dock att påstå att 50% kommer vara kvinnor inom 10 år är väl lite att ta i... Inte som så att jag skulle ha nåt emot det men det är ju bara att kolla in valfri kurs i spelutveckling och jag kan garantera att 90%+ av deltagarna är killar.

12
Skriv svar