"Vi har inte bestämt oss om multiplayer i Dragon Age"

Robot
"Vi har inte bestämt oss om multiplayer i Dragon Age"
Skribent
"Vi har inte bestämt oss om multiplayer i Dragon Age"

Jag känner lite att rollspel är min historia, och då vill jag inte ha en massa andra som ska invadera min privata sfär. Å andra sidan får vi hoppas att ingen tvingar mig.

Kanske kan fungera ändå?


signatur

I am the black wizards.

Medlem
Skrivet av Johan Olander:

Jag känner lite att rollspel är min historia, och då vill jag inte ha en massa andra som ska invadera min privata sfär. Å andra sidan får vi hoppas att ingen tvingar mig.

Kanske kan fungera ändå?

Valfritt co-op genom storyn är aldrig fel i ett stort rollspel tycker jag själv, gillar att uppleva sådant med polare hellre än solo.

k3m
Medlem

ett flerspelarläge får de gärna ha vid sidan om, så länge det inte förstör enspelarläget på något sätt.

Medlem

Men det här var ju mitt nr.1 reason till att köpa det, så jag och tjejen kan köra tsm (hon är världens största DA fan).

Skribent
Skrivet av Birchoff:

Men det här var ju mitt nr.1 reason till att köpa det, så jag och tjejen kan köra tsm (hon är världens största DA fan).

Kan du inte bara sitta jämte och säga vad hon ska göra? Det brukar vara populärt – har jag hört.


signatur

I am the black wizards.

Medlem
Skrivet av Johan Olander:

Jag känner lite att rollspel är min historia, och då vill jag inte ha en massa andra som ska invadera min privata sfär. Å andra sidan får vi hoppas att ingen tvingar mig.

Kanske kan fungera ändå?

Jag håller med dig där, jag vill vara hjälten i ett maffigt rollspel. Ta min egna tid att göra vad jag vill när jag vill.
Jag spelade lite Fable med en polare, och fick kännslan att man blev lite stressad för att inte polarn skulle bli uttråkad då man igentligen ville springa en annan väg än dit polarn ville, bara för man ville kolla in nått. Polarn fick samma feeling som jag.


signatur

"The reality is not limited to the perception that we have traditional used." //Paul Stamets

What you don't learn with wisdom, you learn with pain.

Medlem

Skulle vara aproligt att spela coop med frugan. Vetifan om hon inte gillar Dragon Age-spelen mer än Sims-spelen t.o.m.

Medlem

som flesta säger så länge det inte förstör sp. multiplayer gör oftast spelet bättre eller det gör det men, det ska göras rätt.

Dvs ett eget mode där du endast kan spela mp dvs ingen sp karaktär kan vistas där.

dock i stora rollspel ska man göra MP spel krävs lite random generated spawns som kan kräva för mycket arbete och dom som vill ha helhjärtat sp, kan göra att det tar lite stryk.

Vettifan faktist, både ont och gott här i mitt tycke

Jag är för om det görs rätt dvs men då ska det förlänga spelet med vänner och inte vara att du spelar spelet med vänner bara.

Medlem

Behövs inte.

Medlem
Skrivet av Johan Olander:
Skrivet av Birchoff:

Men det här var ju mitt nr.1 reason till att köpa det, så jag och tjejen kan köra tsm (hon är världens största DA fan).

Kan du inte bara sitta jämte och säga vad hon ska göra? Det brukar vara populärt – har jag hört.

Tjejen säger: "Ja om du vill bli kastrerad så..."

Medlem

Hade gärna sett någon typ av co-op då jag ännu inte spelat ett gediget rpg med bra sådan. Alla andra planer på flerspelarlägen kan de skrota redan nu.

Medlem

mm kan inte fatta dom inte gör som nwn 1 det va ju helt fantastiskt spel med multiplayer

Medlem

Så länge jag kan spela ett Episk äventyr själv är jag glad ! Men jag säger inte heller nej till ett vettigt Co op !

Inaktiv

Bra co-op? Senast jag spelade ett rollspel med andra som faktiskt funkade och var kul var seiken densetsu 2 och 3. Det var tider det:)

Skämt åtsido så skulle jag verkligen vilja se ett multiplayer som fungerar till Dragon Age: Inquisition men då måste det funka, Bioware får inte bara slänga in multiplayer för sakens skull och så blir det dåligt gjort och något annat i spelet får lida istället som tex manuset eller andra otroligt viktiga delar.

Tror Ken Levine utalade sig om multiplayer när dom skapade BioShock Infinite och sa något om att dom mycket hellre satsade på historien än lade resurser på multiplayer bara för att det skulle vara med. Man kan tycka vad man vill om BioShock men jag anser att han har en poäng, släng inte in det om det inte finns någon annan mening med det än att det ska vara där för sakens skull.

Jag anser personligen att historien, det som får spelet att kännas levande är så mycket viktigare för det är min historia, min resa. Jag har än idag inte råkat på ett spelmanus som är bättre än Planescape Torment för där kändes det som om resan var min och att allt jag bestämde var otroligt personligt.

Om dom får in multiplayer så att det får ett syfte så absolut, ta in det. Om det får spelet att göra resan och historien mer personlig men med hjälp av andra, otroligt kul men snälla, snälla Bioware tänk då noga över hur det ska funka och gå ihop med manuset och andra delar. Om ni inte är 100 procent säkra, strunta i det mycket hellre.

Medlem

Skulle vara kul att spela spelet COOP ihop med frugan. Hon älskade DAO.
Vi är dock inte intresserad av någon sorts multiplayer deathmatch. Fullständigt ointressant för oss.

Medlem

Saknar coop i stil med Baldurs gate / neverwinter serierna. Slösade många timmar på att spela igenom sp kampanjerna i coop.

Geeks Gaming

4 players coop och då har vi nästa års GOTY

Medlem

Tycker de gör rätt i att skippa mmo! Räcker att se hur det gått för alla andra, FFXIV:ARR som senaste fail!

Skribent
Skrivet av mrsarun:

Tycker de gör rätt i att skippa mmo! Räcker att se hur det gått för alla andra, FFXIV:ARR som senaste fail!

Det går väl rätt bra för det och har fått bra kritik. Eller har jag missat något?


signatur

I am the black wizards.

Medlem

Det första jag tänkte när jag läste detta var: jäklar vad långt det måste vara till release

Medlem
Skrivet av Johan Olander:
Skrivet av mrsarun:

Tycker de gör rätt i att skippa mmo! Räcker att se hur det gått för alla andra, FFXIV:ARR som senaste fail!

Det går väl rätt bra för det och har fått bra kritik. Eller har jag missat något?

Tänkte samma. Att dom måste utöka servrarna lär ju mer anses som win före fail. sen förstår jag inte hur han kunde få in ordet mmo i ett coop sammanhang

Medlem

Är inte ett dugg intresserad av multiplayer i Dragon Age, men ingen lär väl tvinga mig att spela det ifall det införs heller :).

Skrivet av mrsarun:

Tycker de gör rätt i att skippa mmo! Räcker att se hur det gått för alla andra, FFXIV:ARR som senaste fail!

Fast FFXIV ARR är ju ett mmorpg och inte ett multiplayer online-läge på ett single player-spel (jfr multiplayer i Mass Effect). Vad gäller mmorpg:s finns det en stort antal på marknaden som lever och frodas.

Medlem

Multiplayer i ett Singleplayer spel är fel ute i alla lägen, alltid.

"I HAVE SPOKEN."


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Medlem
Skrivet av Johan Olander:
Skrivet av Birchoff:

Men det här var ju mitt nr.1 reason till att köpa det, så jag och tjejen kan köra tsm (hon är världens största DA fan).

Kan du inte bara sitta jämte och säga vad hon ska göra? Det brukar vara populärt – har jag hört.

Haha jag försökte det där med min brud när hon insisterade. Tror aldrig vi har bråkat så mycket...

1
Skriv svar