IllumiRoom blev för dyrt för att släppas till allmänheten

Robot
IllumiRoom blev för dyrt för att släppas till allmänheten
Medlem
IllumiRoom blev för dyrt för att släppas till allmänheten

Synd, för det verkade riktigt coolt.
Snacka om inlevelse man skulle få.


signatur

"The reality is not limited to the perception that we have traditional used." //Paul Stamets

What you don't learn with wisdom, you learn with pain.

Inaktiv

Kanske om 10 år då

Inaktiv

Det är en häftig effekt, men det känns som att VR så som Oculus Rift är en mer gångbar satsning.

Medlem

Helt klart en lite cool effekt, även fast den här tekniken såklart inte har en chans mot Oculus Rift.

Medlem

Sämst påhitt kan jag känna. Kanske hade funkat ibland i vissa spel. Men känns som i 99% av fallen kommer det bara vara störigt.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem
Skrivet av Preed:

Sämst påhitt kan jag känna. Kanske hade funkat ibland i vissa spel. Men känns som i 99% av fallen kommer det bara vara störigt.

Ah fast nu vart det ju bara i koncept-fasen också. Som så många andra saker varit som senare blivit verklighet. Typ all teknik du använder har någon gång varit ifrågasatt då det bara vart ett koncept.

Tur är väl att det finns folk som vågar fantisera och testa sina idéer och koncept, för annars hade vi nog varit kvar i stenåldern vill jag tro.

Medlem

Förstår inte riktigt vad det är som skulle kosta tusentals dollar.. Känns mer som en ursäkt till att lägga ner ett för dyrt projekt.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem

Ett coolt koncept jag hoppas blir verklighet i framtiden.
Hoppas ännu mer att det inte bara var en kul grej som ingen kommer rulla vidare på. Oculus Rift ligger vid horisonten så kanske blir det ett krig.

ELLER så kanske ett annat ännu mer inlevelserikt koncept infinner sig.


signatur

Nä men, annars då?

Medlem
Skrivet av KatOne:

Helt klart en lite cool effekt, även fast den här tekniken såklart inte har en chans mot Oculus Rift.

Jag har tre skärmar och jag har testat oculus rift. Det är inte samma sak, tro mig.

Vad kan man göra med detta som inte kan göras med vanlig projektor och duk? Sitter på själv på 135" sedan en tid tillbaka...

Inaktiv
Skrivet av Theo B:
Skrivet av KatOne:

Helt klart en lite cool effekt, även fast den här tekniken såklart inte har en chans mot Oculus Rift.

Jag har tre skärmar och jag har testat oculus rift. Det är inte samma sak, tro mig.

Nu kanske jag missar något här men KatOne påstod väl aldrig att det var samma sak?

Synd, kanske om ett par år istället?


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Moderator | Testpilot

Another one bites the dust.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Synd men ganska väntat. Känns som dom hade gjort mycket mer reklam för det om det skulle ha blivit en verklighet den här gången för det känns som ett stort dragplåster för att sälja maskiner. Jaja, det blir coolt den dagen det kommer men tekniken måste bli billigare först... vi får hoppas tekniken utvecklas snabbt :).

Medlem
Medlem

Trist. Personligen skulle jag hellre ha IllumiRoom än Occulus Rift. Att spänna på sig ett par skidgoggles för att spela känns som ett jävla omak hehe.


signatur
Medlem

Det känns lite konstigt att jämföra det med O Rift, då det är helt olika upplevelser. Båda är häftiga på sitt sätt, men jag tror de flesta skulle vara mer intresserade av OR. IR skulle passa mer som extra effekter på musikvideos eller liknande, men då får det bli bra mycket billigare...


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Cool grej men problematisk. Dyrt samt att det kräver att man spelar i ett rum med rätt storlek och mörkläggning utan andra personer som kan störas av det.


signatur

Windows 10 pro - Asus B550 Strix Gaming F - AMD Ryzen 3700X - Nvidia GTX970 - 16GB DDR4 3600mhz - WD Blue SN550 1TB SSD

Medlem
Medlem

Lite tråkigt, men direkt när jag såg det så tänkte jag "hmh, gimmick som kommer kosta satan."
Hade det varit billigt hade man kunnat satsa på det, men annars. Nejtack, inte för en sådan sak.


signatur

// Bacon <3

Medlem
Skrivet av Stag:

Förstår inte riktigt vad det är som skulle kosta tusentals dollar.. Känns mer som en ursäkt till att lägga ner ett för dyrt projekt.

En hyfsad short throw projektor kostar ca 1000 dollar. Sen fattar jag inte poängen med det om man istället skippar tvn och köper en stor duk. Blir billigare.

Svårt att avgöra vilket som hade gett bäst upplevelse om man inte har testat, men OR verkar lite mer omständigt att ha att göra med.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av grollo_92:
Skrivet av Theo B:
Skrivet av KatOne:

Helt klart en lite cool effekt, även fast den här tekniken såklart inte har en chans mot Oculus Rift.

Jag har tre skärmar och jag har testat oculus rift. Det är inte samma sak, tro mig.

Nu kanske jag missar något här men KatOne påstod väl aldrig att det var samma sak?

Om det inte är samma sak, hur kan han då jämföra dem?

Medlem

Kickstarter-projektet Lightpack är måhända inte lika ambitiöst, men lovar iaf något liknande och har dessutom nått sitt finansieringsmål

http://www.kickstarter.com/projects/woodenshark/lightpack-amb...

Medlem
Skrivet av walter_iego:

Svårt att avgöra vilket som hade gett bäst upplevelse om man inte har testat, men OR verkar lite mer omständigt att ha att göra med.

Oculus Right och IllumiRoom är två helt olika teknologier, då den ena (OR) ger dig kontrollen att t.ex titta runt i spelvärlden på ett annat sätt osv. Såklart också mer omständigt.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem

Jag trodde att detta skulle komma som en enkel version faktiskt som inte var lika avancerad som i demot. Man hade kommit långt med en billig primitiv projektor på t.ex. 1024x768 som ritade ljuseffekter, snöflingor osv på väggarna utan att det var så himla exakt. Men visst ska man mäta upp rummet och kompensera för väggarnas vinklar osv ja då blir det dyrt.

Skrivet av Dalton Sleeper:

Vad kan man göra med detta som inte kan göras med vanlig projektor och duk? Sitter på själv på 135" sedan en tid tillbaka...

Skillnaden är ju såklart att ge en KÄNSLA av 135" utan att det blir lika dyrt eller att behöva låsa upp en hel vägg till enbart bildyta.

Medlem
Skrivet av walter_iego:

Svårt att avgöra vilket som hade gett bäst upplevelse om man inte har testat, men OR verkar lite mer omständigt att ha att göra med.

Om du menar att stoppa in två sladdar i datorn, klona skärmen och starta ett spel är omständigt så visst. Är det inte exakt samma sak med en projektor?

Medlem
Skrivet av Theo B:
Skrivet av grollo_92:
Skrivet av Theo B:
Skrivet av KatOne:

Helt klart en lite cool effekt, även fast den här tekniken såklart inte har en chans mot Oculus Rift.

Jag har tre skärmar och jag har testat oculus rift. Det är inte samma sak, tro mig.

Nu kanske jag missar något här men KatOne påstod väl aldrig att det var samma sak?

Om det inte är samma sak, hur kan han då jämföra dem?

Inte riktigt säker ifall du citerar rätt person. Han jämför Oculus Rift med IllumiRoom från vad vi har sett på videor, ingenting med tre skärmar att göra? Eller missar jag något?

Medlem
Skrivet av KatOne:

Helt klart en lite cool effekt, även fast den här tekniken såklart inte har en chans mot Oculus Rift.

Jag hoppas verkligen att Oculus Rift inte hamnar på konsol, det vore en tragedi.

12
Skriv svar