Första filmen från nästa Dragon Age

Medlem

Dragon Age är inget Action-RPG för mig så detta kommer troligtvis inte inhandlats då dom verkligen inte lyssnat på fansen om hur dom vill att dragon age spelen ska vara. Sen kan det vara hur snyggt och häftigt som helst men någon DA är det inte. Bioware har blivit ett av de sämre tillverkarna sen EA kom med i bilden tyvärr.

Medlem

Hehe svårt att längta efter nått som kommer om 1 år... men hype lär det inte bli lite av

Medlem
Skrivet av FuzioN:

föredrar dettta över det andra tråkiga action gameplayet om jag ska vara ärlig.

plus dom ska ju ha två sätt att spela spelet på, antingen Full actionbased dvs dodga slag osv eller turnbaserat där du styr en grupp som i gamla DA spelen.

Om jag nu inte missförståt det och det tycker jag är bra, då jag föredrar actionbased än turnbased.

då det är mer skicklighet att reagera on the fly än actionbased.

Sen dom som inte har reflexer eller förnuft kan ju alltid använda sig utan Turnbased.

Eller som tycker mer om den mer casual tillbaka sittande och editera gruppens roller osv.

Plus man kan spela igenom det fler gånger dvs det är som få 2 spel i ett!

Hoppas du trollar, mer casual med turnbased än med button-mash? Du har inte förstått vad turordningsbaserat går ut på? Det är den tänkande spelarens spelstil. Att vara taktisk, istället för att mata knappar för att göra larvigt överdrivna kombos som låter dig äga allt.

Medlem
Skrivet av phi:
Skrivet av FuzioN:

föredrar dettta över det andra tråkiga action gameplayet om jag ska vara ärlig.

plus dom ska ju ha två sätt att spela spelet på, antingen Full actionbased dvs dodga slag osv eller turnbaserat där du styr en grupp som i gamla DA spelen.

Om jag nu inte missförståt det och det tycker jag är bra, då jag föredrar actionbased än turnbased.

då det är mer skicklighet att reagera on the fly än actionbased.

Sen dom som inte har reflexer eller förnuft kan ju alltid använda sig utan Turnbased.

Eller som tycker mer om den mer casual tillbaka sittande och editera gruppens roller osv.

Plus man kan spela igenom det fler gånger dvs det är som få 2 spel i ett!

Inget utav de tidigare spelen har haft turordningsbaserade strider utan realtid med paus, vilket är en väldigt stor skillnad.

Själv föredrar jag realtid med paus än button mashing. Blir mer taktiskt och man får mer kontroll över sitt party.

Jo visserligen kan fel skrivet men likheten är nära, med att qua vad dom ska göra i paus, själv vill jag reagera on the fly på vad som händer, inte kunna pausa och se utan reagera själv efter vad som händer och dra snabba slutgiltiga val.

Medlem

Golden Axe: Inquisition. Hoppas verkligen känslan är annorlunda när man spelar, men är högst tveksam än så länge.

Medlem
Skrivet av Mirage:

De har verkligen inte fattat någonting. DA2 storfloppade, så de gör ETT NYTT DA2?!?! WTF?!
DA: Origins rockade, det är det fansen vill ha... de vill inte ha ett konsolskadat beat 'em up. Ni det, så som DA2 var som de till och med bad om ursäkt för!!!

Stolpskott, de som tog detta beslutet.

Detta var ju bara en visning av det actionbetonade stridssystemet. Man har möjligheten att fightas på det gamla sättet som man gjorde i Origins om man tycker om den stilen bättre.


signatur

I saw this wino, he was eating grapes. I was like, "Dude, you have to wait". - Mitch Hedberg

Medlem
Skrivet av Sebbepojken:

Har inte spelat något av spelen, men striden i slutet såg ju extremt fånig ut.

- Slår på fiendens sköld flera gånger utan att något händer.
- Blir träffad en gång och gör en superrullning tillbaka.
- Kastar nåt magiskt lasso som lyckas få fienden att ta bort skölden och exponera sig.
- Drar fienden till sig och dunkar till honom så hårt att golvet får sönder.

Om man nu är så kraftfull att man kan dunka hål i golvet borde det väl vara enklast att göra det direkt istället för att stå och kittla honom på skölden? Eller måste man vänta i 30 sekunder på att den superförmågan aktiveras?

Om vi ska va ärliga här så kan man ju beskriva vilket spel som helst så där, så det låter fånigt.

Medlem

Var är blodet?

Medlem
Skrivet av Horniak:
Skrivet av FuzioN:

föredrar dettta över det andra tråkiga action gameplayet om jag ska vara ärlig.

plus dom ska ju ha två sätt att spela spelet på, antingen Full actionbased dvs dodga slag osv eller turnbaserat där du styr en grupp som i gamla DA spelen.

Om jag nu inte missförståt det och det tycker jag är bra, då jag föredrar actionbased än turnbased.

då det är mer skicklighet att reagera on the fly än actionbased.

Sen dom som inte har reflexer eller förnuft kan ju alltid använda sig utan Turnbased.

Eller som tycker mer om den mer casual tillbaka sittande och editera gruppens roller osv.

Plus man kan spela igenom det fler gånger dvs det är som få 2 spel i ett!

Tror du verkligen på det du säger?

Dvs att turnbased är för de som inte har reflexer eller något föruft?...

Det var nog det dummaste jag läst på mycket mycket länge.

Du har hur mycket tid som helst att veta och se vad som händer medans full action du måste reagera på vad som händer direkt, finns ingen pause knapp.

klart förnuft, men tiden att ta förnuft till fånga är rätt lång om vi säger så och du hade varit död vid den tiden du tog dom tankarna du tar i det modet, sen menar jag inte alla utan mängden men spel ska tilltala alla idag, så det är väl bra det?

då får fler vad de vill ha vilket jag bara tycker är bra!

Medlem

BioWare? skaparna av masseffect trilogin, och än viktigare; masseffect3-slutet?

tror jag skippar detta...

Medlem
Skrivet av FuzioN:
Skrivet av Horniak:
Skrivet av FuzioN:

föredrar dettta över det andra tråkiga action gameplayet om jag ska vara ärlig.

plus dom ska ju ha två sätt att spela spelet på, antingen Full actionbased dvs dodga slag osv eller turnbaserat där du styr en grupp som i gamla DA spelen.

Om jag nu inte missförståt det och det tycker jag är bra, då jag föredrar actionbased än turnbased.

då det är mer skicklighet att reagera on the fly än actionbased.

Sen dom som inte har reflexer eller förnuft kan ju alltid använda sig utan Turnbased.

Eller som tycker mer om den mer casual tillbaka sittande och editera gruppens roller osv.

Plus man kan spela igenom det fler gånger dvs det är som få 2 spel i ett!

Tror du verkligen på det du säger?

Dvs att turnbased är för de som inte har reflexer eller något föruft?...

Det var nog det dummaste jag läst på mycket mycket länge.

Du har hur mycket tid som helst att veta och se vad som händer medans full action du måste reagera på vad som händer direkt, finns ingen pause knapp.

klart förnuft, men tiden att ta förnuft till fånga är rätt lång om vi säger så och du hade varit död vid den tiden du tog dom tankarna du tar i det modet, sen menar jag inte alla utan mängden men spel ska tilltala alla idag, så det är väl bra det?

då får fler vad de vill ha vilket jag bara tycker är bra!

Tyvärr håller inte dina argument, dags att du lär dig varför många av oss vill ha mer taktik istället för action. (Jag säger inte att något av spellägena är mindre bra)

Taktiska spel ger spelaren mycket större utrymme att tänka, dessa spel är också byggda med detta i åtanke. Om du spelar Dragon Age Origins på normal eller lätt svårighetsgrad så kan du kötta på (så pass som spelet tillåter dig). Men om du vrider upp svårighetsgraden så fungerar det inte. Spelet är byggt för att du måste pausa och tänka. Du får alltså en upplevelse som kan vara betydligt svårare.

Om vi istället jämför med ett actionspel så är det enda kravet att du lär dig fiendernas rörelsemönster. Visst behöver du "reagera", men när du möter samma fiende för 10 gången så räcker det att du "hoppar åt sidan" och dunkar ner fienden i marken.

Du och ni andra får absolut föredra action-stilen. Men försök inte komma och påstå att strategi/taktik är något casual eller mindre svårt.

Medlem

Kolla > på videon här < hörni så kan ni se hur den taktiska biten är med!

Medlem
Skrivet av FuzioN:
Skrivet av Horniak:
Skrivet av FuzioN:

föredrar dettta över det andra tråkiga action gameplayet om jag ska vara ärlig.

plus dom ska ju ha två sätt att spela spelet på, antingen Full actionbased dvs dodga slag osv eller turnbaserat där du styr en grupp som i gamla DA spelen.

Om jag nu inte missförståt det och det tycker jag är bra, då jag föredrar actionbased än turnbased.

då det är mer skicklighet att reagera on the fly än actionbased.

Sen dom som inte har reflexer eller förnuft kan ju alltid använda sig utan Turnbased.

Eller som tycker mer om den mer casual tillbaka sittande och editera gruppens roller osv.

Plus man kan spela igenom det fler gånger dvs det är som få 2 spel i ett!

Tror du verkligen på det du säger?

Dvs att turnbased är för de som inte har reflexer eller något föruft?...

Det var nog det dummaste jag läst på mycket mycket länge.

Du har hur mycket tid som helst att veta och se vad som händer medans full action du måste reagera på vad som händer direkt, finns ingen pause knapp.

klart förnuft, men tiden att ta förnuft till fånga är rätt lång om vi säger så och du hade varit död vid den tiden du tog dom tankarna du tar i det modet, sen menar jag inte alla utan mängden men spel ska tilltala alla idag, så det är väl bra det?

då får fler vad de vill ha vilket jag bara tycker är bra!

uddduuuhhuhduhduhu coddddd duuuhuuguhduhduuuu mountain dew duuudhuuu attentionspan -3

Ne men jag håller med om att det är bra att båda implementeras. OM det är så att tactical inte blir steamroll för att du har en bredare vy av slagfältet. Skulle suga om de balaserade spelet för actionmomentet

Medlem
Skrivet av FuzioN:
Skrivet av Horniak:
Skrivet av FuzioN:

föredrar dettta över det andra tråkiga action gameplayet om jag ska vara ärlig.

plus dom ska ju ha två sätt att spela spelet på, antingen Full actionbased dvs dodga slag osv eller turnbaserat där du styr en grupp som i gamla DA spelen.

Om jag nu inte missförståt det och det tycker jag är bra, då jag föredrar actionbased än turnbased.

då det är mer skicklighet att reagera on the fly än actionbased.

Sen dom som inte har reflexer eller förnuft kan ju alltid använda sig utan Turnbased.

Eller som tycker mer om den mer casual tillbaka sittande och editera gruppens roller osv.

Plus man kan spela igenom det fler gånger dvs det är som få 2 spel i ett!

Tror du verkligen på det du säger?

Dvs att turnbased är för de som inte har reflexer eller något föruft?...

Det var nog det dummaste jag läst på mycket mycket länge.

Du har hur mycket tid som helst att veta och se vad som händer medans full action du måste reagera på vad som händer direkt, finns ingen pause knapp.

klart förnuft, men tiden att ta förnuft till fånga är rätt lång om vi säger så och du hade varit död vid den tiden du tog dom tankarna du tar i det modet, sen menar jag inte alla utan mängden men spel ska tilltala alla idag, så det är väl bra det?

då får fler vad de vill ha vilket jag bara tycker är bra!

ojoj...

Nabyran ovan sammanfatta det hela bra.

Medlem

Det kommer säkerligen inte bli lika bra som DAO men det kommer nog bli bra endå har jag en känsla av. men det kommer inte kännas som DA

Medlem
Skrivet av Herk:

Kolla &gt; på videon här &lt; hörni så kan ni se hur den taktiska biten är med!

Om de har Frostbite.. varför är inte kratrarna kvar på marken?

Det är fortfarande hack & slash animationer som inte matchar motståndarens animationer... lär er från LoTR filmen som gjorde ett gäng animationer som matchade... eller Batman Arkham Asylum, animationerna är allt!

k3m
Medlem
Skrivet av purjo:
Skrivet av Sviskon:

Ser ok ut, dock så vet jag inte om den överdrivna action gameplay stilen passar i dragon age.. ska inte det vara en gnutta realistiskt?

Mjo, det ska väl vara det. Dock såg det väl inte lika spejsat ut som i tvåan? Eller minns jag fel?

jag vill också komma ihåg att striderna var mer spejsade i tvåan.

k3m
Medlem
Skrivet av Horniak:
Skrivet av FuzioN:
Skrivet av Horniak:
Skrivet av FuzioN:

föredrar dettta över det andra tråkiga action gameplayet om jag ska vara ärlig.

plus dom ska ju ha två sätt att spela spelet på, antingen Full actionbased dvs dodga slag osv eller turnbaserat där du styr en grupp som i gamla DA spelen.

Om jag nu inte missförståt det och det tycker jag är bra, då jag föredrar actionbased än turnbased.

då det är mer skicklighet att reagera on the fly än actionbased.

Sen dom som inte har reflexer eller förnuft kan ju alltid använda sig utan Turnbased.

Eller som tycker mer om den mer casual tillbaka sittande och editera gruppens roller osv.

Plus man kan spela igenom det fler gånger dvs det är som få 2 spel i ett!

Tror du verkligen på det du säger?

Dvs att turnbased är för de som inte har reflexer eller något föruft?...

Det var nog det dummaste jag läst på mycket mycket länge.

Du har hur mycket tid som helst att veta och se vad som händer medans full action du måste reagera på vad som händer direkt, finns ingen pause knapp.

klart förnuft, men tiden att ta förnuft till fånga är rätt lång om vi säger så och du hade varit död vid den tiden du tog dom tankarna du tar i det modet, sen menar jag inte alla utan mängden men spel ska tilltala alla idag, så det är väl bra det?

då får fler vad de vill ha vilket jag bara tycker är bra!

ojoj...

Nabyran ovan sammanfatta det hela bra.

japp!

Medlem
Skrivet av Nabyran:
Skrivet av FuzioN:
Skrivet av Horniak:
Skrivet av FuzioN:

föredrar dettta över det andra tråkiga action gameplayet om jag ska vara ärlig.

plus dom ska ju ha två sätt att spela spelet på, antingen Full actionbased dvs dodga slag osv eller turnbaserat där du styr en grupp som i gamla DA spelen.

Om jag nu inte missförståt det och det tycker jag är bra, då jag föredrar actionbased än turnbased.

då det är mer skicklighet att reagera on the fly än actionbased.

Sen dom som inte har reflexer eller förnuft kan ju alltid använda sig utan Turnbased.

Eller som tycker mer om den mer casual tillbaka sittande och editera gruppens roller osv.

Plus man kan spela igenom det fler gånger dvs det är som få 2 spel i ett!

Tror du verkligen på det du säger?

Dvs att turnbased är för de som inte har reflexer eller något föruft?...

Det var nog det dummaste jag läst på mycket mycket länge.

Du har hur mycket tid som helst att veta och se vad som händer medans full action du måste reagera på vad som händer direkt, finns ingen pause knapp.

klart förnuft, men tiden att ta förnuft till fånga är rätt lång om vi säger så och du hade varit död vid den tiden du tog dom tankarna du tar i det modet, sen menar jag inte alla utan mängden men spel ska tilltala alla idag, så det är väl bra det?

då får fler vad de vill ha vilket jag bara tycker är bra!

Tyvärr håller inte dina argument, dags att du lär dig varför många av oss vill ha mer taktik istället för action. (Jag säger inte att något av spellägena är mindre bra)

Taktiska spel ger spelaren mycket större utrymme att tänka, dessa spel är också byggda med detta i åtanke. Om du spelar Dragon Age Origins på normal eller lätt svårighetsgrad så kan du kötta på (så pass som spelet tillåter dig). Men om du vrider upp svårighetsgraden så fungerar det inte. Spelet är byggt för att du måste pausa och tänka. Du får alltså en upplevelse som kan vara betydligt svårare.

Om vi istället jämför med ett actionspel så är det enda kravet att du lär dig fiendernas rörelsemönster. Visst behöver du "reagera", men när du möter samma fiende för 10 gången så räcker det att du "hoppar åt sidan" och dunkar ner fienden i marken.

Du och ni andra får absolut föredra action-stilen. Men försök inte komma och påstå att strategi/taktik är något casual eller mindre svårt.

Jo jag förstår jag menar inte det är fel att vilja ha ett segare gameplay, vara sig du är duktig gamer eller dålig.
jag är själv en som vill agera på realtid, har själv älskat och spelat isönder fallout spelen.

Sen givetvis finns det lätta snabba actionbaserade spel

Och ja som sagt klart det krävs ett annat sort utav tänk, kanske bara jag som ser pausa väldigt lätt dock har jag aldirg spelat medel i da spelen så kanske inte ska utala mig här då

men för mig att kunna köa och titta igenom all rörelse ger mig för mycket fritt rum och qua abilities.

men ja, det är iaf vad jag tycker dock är där en annan svårighet i det givetvis

Medlem
Skrivet av MaXMC:
Skrivet av Herk:

Kolla &amp;gt; på videon här &amp;lt; hörni så kan ni se hur den taktiska biten är med!

Om de har Frostbite.. varför är inte kratrarna kvar på marken?

Det är fortfarande hack &amp; slash animationer som inte matchar motståndarens animationer... lär er från LoTR filmen som gjorde ett gäng animationer som matchade... eller Batman Arkham Asylum, animationerna är allt!

Vem vet hur färdigt det här combat-systemet är egentligen, spelet släpps ju inte förrän om ett år. Eller så kanske dom använder spelmotorn till en massa andra saker som inte lir som Battlefield behöver tänka på.

Medlem
Skrivet av Herk:
Skrivet av MaXMC:
Skrivet av Herk:

Kolla &amp;amp;gt; på videon här &amp;amp;lt; hörni så kan ni se hur den taktiska biten är med!

Om de har Frostbite.. varför är inte kratrarna kvar på marken?

Det är fortfarande hack &amp;amp; slash animationer som inte matchar motståndarens animationer... lär er från LoTR filmen som gjorde ett gäng animationer som matchade... eller Batman Arkham Asylum, animationerna är allt!

Vem vet hur färdigt det här combat-systemet är egentligen, spelet släpps ju inte förrän om ett år. Eller så kanske dom använder spelmotorn till en massa andra saker som inte lir som Battlefield behöver tänka på.

såg en film för en månad/2veckor sedan då vart det ungefär samma snubbe bara nya modeller dom hade bara fåtall animationer och gubbar färdiga, sköldgubben och pull och sten attacken vart det dom hade färdigt då och just den gubben dom styrde.

Så kan ju rätt säkert säga att detta är jäääävligt tidigt.

Detta spelet och witcher wild hunt och cyberpunk ser jag sjukt mkt fram emot

Medlem
Skrivet av FuzioN:

Detta spelet och witcher wild hunt och cyberpunk ser jag sjukt mkt fram emot

Exakt samma spel taggar jag också!

Medlem
Skrivet av Herk:
Skrivet av FuzioN:

Detta spelet och witcher wild hunt och cyberpunk ser jag sjukt mkt fram emot

Exakt samma spel taggar jag också!

Bra smak

Medlem

Angående turbaserat osv;

Jag tycker turbaserat i sig är ett ganska gammalt och orealistiskt spelsätt, eftersom jag fortfarande inte sett ett simultansystem som fungerar bra för det. Antingen så får spelaren eller AI:n ofta fördelar eftersom man inte turar om steg för steg, utan segment för segment som innefattar flera aktioner. Hellre har jag realtid med paus, som i de flesta tidigare Bioware-rpgs.

Skulle faktiskt inte heller ha något emot styrning som liknar ME-spelen, men det är samtidigt något man klarar sig utan i ett rpg där det finns mer vikt på gruppstrider.

Blir kul att se om spelet är bra. Tyckte DAO var kul, DA2 var definitift spelbart även det, men båda hade en hel del tillkortakommanden (DAO verkar dock komma undan här i mångas ögon) som jag hoppas att de filat på. Det känns mer som att det här med att det var helt olika spel är det som folk inte klarar av.

Medlem
Skrivet av Mirage:

De har verkligen inte fattat någonting. DA2 storfloppade, så de gör ETT NYTT DA2?!?! WTF?!
DA: Origins rockade, det är det fansen vill ha... de vill inte ha ett konsolskadat beat &#039;em up. Ni det, så som DA2 var som de till och med bad om ursäkt för!!!

Stolpskott, de som tog detta beslutet.

You know nothing Mirage...

Medlem

Till alla som gnäller och påstår att BioWare inte lyssnar:

1. Lyssnar man inte på fansen om man tar tillbaka tactical view? Som en bonus till ALLA plattformar?

2. Fyra raser att välja mellan. Behöver jag säga mer?

3. Områdena är gigantiska. Plus att du får besöka flertal kontinenter. Däribland Tevinter. http://dragonage.wikia.com/wiki/Dragon_Age:_Inquisition

4. Combat är tydligt influerat av Dark Souls. Plus att striderna ser betydligt mycket intressantare ut än både DA: O och DA2. (Kom inte och säg att combatsystemet för mage var roligt i Origins. Det är ren lögn.)

5. Morrigan är tillbaka. Visst, hon är inte någon följeslagare, men är inte heller någon traditionell liten cameo. Utan större.

6. De har sagt att PC-spelare kommer få en optimerad version av spelet.

Våga påstå att jag har fel. I dare you.

Medlem
Skrivet av Niihdaz:

Till alla som gnäller och påstår att BioWare inte lyssnar:

1. Lyssnar man inte på fansen om man tar tillbaka tactical view? Som en bonus till ALLA plattformar?

2. Fyra raser att välja mellan. Behöver jag säga mer?

3. Områdena är gigantiska. Plus att du får besöka flertal kontinenter. Däribland Tevinter. http://dragonage.wikia.com/wiki/Dragon_Age:_Inquisition

4. Combat är tydligt influerat av Dark Souls. Plus att striderna ser betydligt mycket intressantare ut än både DA: O och DA2. (Kom inte och säg att combatsystemet för mage var roligt i Origins. Det är ren lögn.)

5. Morrigan är tillbaka. Visst, hon är inte någon följeslagare, men är inte heller någon traditionell liten cameo. Utan större.

6. De har sagt att PC-spelare kommer få en optimerad version av spelet.

Våga påstå att jag har fel. I dare you.

Jo dom har sagt så och hade året varit 2009, hade det inte funnits några som helst skäl att tvivla på sanningshalten i deras löften.
Nu är det dock 2013 och deras rykte har blivit skamfilat av misslyckanden som ME3 ToR och DA 2.
Att folk gnäller och är skeptiska är bara en naturlig reaktion på den förtroendekris ovan nämnda titlar medförde.

Nu krävs det mer än bara ord och löften för att Bioware ska lyckas övertyga sina gamla fans att dom är på väg upp på banan igen.

Inget konstigt här alltså


signatur

jag inte hittat på något vettigt att skriva här än

Medlem

Längtar! Gillade både ettan och tvåan..

Medlem
Skrivet av Sebbepojken:

Har inte spelat något av spelen, men striden i slutet såg ju extremt fånig ut.

- Slår på fiendens sköld flera gånger utan att något händer.
- Blir träffad en gång och gör en superrullning tillbaka.
- Kastar nåt magiskt lasso som lyckas få fienden att ta bort skölden och exponera sig.
- Drar fienden till sig och dunkar till honom så hårt att golvet får sönder.

Om man nu är så kraftfull att man kan dunka hål i golvet borde det väl vara enklast att göra det direkt istället för att stå och kittla honom på skölden? Eller måste man vänta i 30 sekunder på att den superförmågan aktiveras?

Du har aldrig spelat ett spel ? Med lite logiskt tänkande så antar jag att han försöker mata slag tills han exponerar sig bakom skölden men inser att det inte funkar så han använder någon "förmåga" antagligen bunden till knapp 1-9 och använder det "magiska repet" (för du reagerade inte på att det var en drake i spelet eller att han hade ett svärd som brann?)
för att dra fienden nära använder nästa ability som ignorerar sköld och blockeringar som också har en cooldown på kanske 15-30 sek.

Hoppas du nu förstår logiken med tv-spel.

Medlem
Skrivet av Herk:
Skrivet av Sebbepojken:

Har inte spelat något av spelen, men striden i slutet såg ju extremt fånig ut.

- Slår på fiendens sköld flera gånger utan att något händer.
- Blir träffad en gång och gör en superrullning tillbaka.
- Kastar nåt magiskt lasso som lyckas få fienden att ta bort skölden och exponera sig.
- Drar fienden till sig och dunkar till honom så hårt att golvet får sönder.

Om man nu är så kraftfull att man kan dunka hål i golvet borde det väl vara enklast att göra det direkt istället för att stå och kittla honom på skölden? Eller måste man vänta i 30 sekunder på att den superförmågan aktiveras?

Om vi ska va ärliga här så kan man ju beskriva vilket spel som helst så där, så det låter fånigt.

Du verkar missa poängen. Bevisligen har spelaren tillgång till en övermäktig attack som kan ha ihjäl fienden omgående. Men man väljer att inte ha en strid som tar slut på två sekunder genom att dalta lite extra. För mig var det extremt genomskinligt och just fånigt. Och det där lassot bör man ju vilja använda hela tiden, så att man kan dra till sig en fiende i taget för instant kill.

Om du vill vara ärlig får du gärna beskriva något uppenbart fånigt med något annats spel första gameplay-video. Jag hittade en tidig Skyrim-video från E3 2011 och den känns väldigt representativ för hur man faktiskt spelar spelet. Det är till och med inte ens spelaren själv som dödar draken, utan nån enkel vakt med pilbåge utanför bild.

123
Skriv svar