Inget fel med åsikter MEN..

Medlem
Inget fel med åsikter MEN..

Måste bara få säga att jag tycker det är väldigt intressant att det verkar finnas så många som har så starka åsikter om vilken framtida konsol som kommer vara bra eller dålig. Ingen av dom framtida har ju kommit ut en och ingen kan ju omöjligen veta något om någon konsol alls.

För vem vet vad sony kanske gör om bara ett par år eller microsoft? Dom kan ju faktist ändra om helt och hållet med lite upgraderings hårdvara och vipps så har man något helt annat som snurrar ute på marknaden. Sen får man inte glömma att det är spelen som är 99% av vad en konsol är förnågot så då spelar det ingen roll vilken typ av grafik kort eller vad prosessorn har för namn.

Ha gärna åsikter, MEN ha gärna lite fakta bakom annars gör man faktist mer nytta genom att låta bli att skriva alls.

Medlem

Vill jag vara en fanboy och tycka att PS4 verkar bli bättre än Xbox one så ska jag alltså backa upp det med fakta?
Är inte åsikter just saker man TYCKER och kanske inte behöver ha fakta till? Möjligtvis om man ska argumentera men om någon frågar vad tycker/tror du kommer bli bäst PS4/Xbox one så måste jag ha fakta till varför jag tycker som jag gör?

Medlem

Ja men vem vet vad någon gör om ett par år? Det betyder inte att man inte kan gå efter vad man vet i nuläget och vad som har hänt i tidigare generationer.. skulle bli ganska jävla tomt på diskussioner om det mesta annars. Förstår för övrigt inte alls vad du menar med att ingen kan veta någon om någon av konsolerna när det släppts massa information om båda t.o.m.

Medlem
Skrivet av Mr Hatisk:

Vill jag vara en fanboy och tycka att PS4 verkar bli bättre än Xbox one så ska jag alltså backa upp det med fakta?
Är inte åsikter just saker man TYCKER och kanske inte behöver ha fakta till? Möjligtvis om man ska argumentera men om någon frågar vad tycker/tror du kommer bli bäst PS4/Xbox one så måste jag ha fakta till varför jag tycker som jag gör?

Helt riktigt jag tycker man ska veta varför man tycker som man gör och inte bara tycka en massa för tyckandets skull

Medlem
Skrivet av Cedric:

Ja men vem vet vad någon gör om ett par år? Det betyder inte att man inte kan gå efter vad man vet i nuläget och vad som har hänt i tidigare generationer.. skulle bli ganska jävla tomt på diskussioner om det mesta annars. Förstår för övrigt inte alls vad du menar med att ingen kan veta någon om någon av konsolerna när det släppts massa information om båda t.o.m.

precis vem vet hur bra dom e om ett par år. En ny konsol e ju alltid som grunden till en skyskrapa, när den släpps så startar bygget och inte fören den är färdig kan man bedöma helheten och ge den ett betyg. Sen tycker jag självklart man ska tycka om saker och ting men inte bara hata den ena eller älska den andra utan någon grund för det mer en att den man älskar har sin favorit färg etc

Medlem
Skrivet av Saurfange:
Skrivet av Mr Hatisk:

Vill jag vara en fanboy och tycka att PS4 verkar bli bättre än Xbox one så ska jag alltså backa upp det med fakta?
Är inte åsikter just saker man TYCKER och kanske inte behöver ha fakta till? Möjligtvis om man ska argumentera men om någon frågar vad tycker/tror du kommer bli bäst PS4/Xbox one så måste jag ha fakta till varför jag tycker som jag gör?

Helt riktigt jag tycker man ska veta varför man tycker som man gör och inte bara tycka en massa för tyckandets skull

Varför tycker du det? Har du några fakta till varför du tycker som du gör?

Medlem
Skrivet av Mr Hatisk:
Skrivet av Saurfange:
Skrivet av Mr Hatisk:

Vill jag vara en fanboy och tycka att PS4 verkar bli bättre än Xbox one så ska jag alltså backa upp det med fakta?
Är inte åsikter just saker man TYCKER och kanske inte behöver ha fakta till? Möjligtvis om man ska argumentera men om någon frågar vad tycker/tror du kommer bli bäst PS4/Xbox one så måste jag ha fakta till varför jag tycker som jag gör?

Helt riktigt jag tycker man ska veta varför man tycker som man gör och inte bara tycka en massa för tyckandets skull

Varför tycker du det? Har du några fakta till varför du tycker som du gör?

Tummen upp!
Jag tycker absolut att man får tycka utan att ha fakta, jag gillar PS för att jag hade PS 1+2 när jag växte upp. Denna generation har Sony gjort så mycket rätt att jag blir extra glad för att jag ska skaffa en PS4 men varför får jag inte gilla en konsol på grund av vilken anledning jag vill?

Det kan såklart bli lite jobbigt om folk hela tiden påpekar vilken konsol de gillar överallt, men jag tycker inte att det blivit så på FZ. Att någon konsols hårdvara kommer uppgraderas över tid kan man glömma redan nu. Det är större chans att vinna högsta vinsten på triss samtidigt som man blir träffad av blixten. Det finns flera anledningar till detta, den största är att kunderna då skulle behöva pilla i konsolen själva vilket inte är bra.

Om du menar att mjukvaran ändras har du såklart rätt i det, men det hindrar inte mig från att bestämma mig för vad jag tycker när de släpps. Om jag köper en telefon väntar jag inte på att tillverkaren ska uppdatera den innan jag bestämmer mig för om den är bra eller inte. Däremot kan åsikter såklart ändras beroende på hur konsolerna utvecklas när det gäller mjukvara, spel och funktioner.

Medlem

PS4!!! Uber awesomeness bäst!


signatur

"High life on low budget"

Medlem

ok intressanta svar det tackar vi för! Det är nog bara jag som börjar bli för gammal som inte förstår längre

Medlem
Skrivet av Saurfange:

ok intressanta svar det tackar vi för! Det är nog bara jag som börjar bli för gammal som inte förstår längre

Mycket jag inte heller förstår.. och jag är 40 år ung..


signatur

"High life on low budget"

Medlem

Den senaste krönikan blev ju älskad av så många och kommentarstråden till den är ett lysande exempel på att anonymitet och åsikter går hand i hand.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av bent toe:
Skrivet av Saurfange:

ok intressanta svar det tackar vi för! Det är nog bara jag som börjar bli för gammal som inte förstår längre

Mycket jag inte heller förstår.. och jag är 40 år ung..

Inte ens jag som är född 551 BC fattar speciellt mycket numera.

Länge skall man man leva för att förstå att man inget förstår, unge Skywalker (Yoda på ett ungefär)


signatur

Don't argue with Idiots. They drag you down to their level and beat you with experience.

Medlem
Skrivet av Konfucius:
Skrivet av bent toe:
Skrivet av Saurfange:

ok intressanta svar det tackar vi för! Det är nog bara jag som börjar bli för gammal som inte förstår längre

Mycket jag inte heller förstår.. och jag är 40 år ung..

Inte ens jag som är född 551 BC fattar speciellt mycket numera.

Länge skall man man leva för att förstå att man inget förstår, unge Skywalker (Yoda på ett ungefär)

Haha! Men eller hur! Det verkar nästan som det är själva konsolen man är ute efter och alla dess funktioner. Jag måste nog ha missat något för det "enda" jag e ute efter e ju själva spelen. Väldigt klokt citat från herr Yoda

Medlem
Skrivet av Saurfange:
Skrivet av Konfucius:
Skrivet av bent toe:
Skrivet av Saurfange:

ok intressanta svar det tackar vi för! Det är nog bara jag som börjar bli för gammal som inte förstår längre

Mycket jag inte heller förstår.. och jag är 40 år ung..

Inte ens jag som är född 551 BC fattar speciellt mycket numera.

Länge skall man man leva för att förstå att man inget förstår, unge Skywalker (Yoda på ett ungefär)

Haha! Men eller hur! Det verkar nästan som det är själva konsolen man är ute efter och alla dess funktioner. Jag måste nog ha missat något för det "enda" jag e ute efter e ju själva spelen. Väldigt klokt citat från herr Yoda

När man är ung, så är allt svart och vitt och allting har bara två sidor, för och emot.
När man blir äldre inser man att det mesta är grått, och de "självklara"sakerna, kanske inte är så självklara utan mycket mera komplexa, precis som livet.

" Det är bättre att tända ett ljus i mörkret, än att förbanna mörkret"
Konfucius (Äkta citat)


signatur

Don't argue with Idiots. They drag you down to their level and beat you with experience.

Medlem
Skrivet av Konfucius:
Skrivet av Saurfange:
Skrivet av Konfucius:
Skrivet av bent toe:
Skrivet av Saurfange:

ok intressanta svar det tackar vi för! Det är nog bara jag som börjar bli för gammal som inte förstår längre

Mycket jag inte heller förstår.. och jag är 40 år ung..

Inte ens jag som är född 551 BC fattar speciellt mycket numera.

Länge skall man man leva för att förstå att man inget förstår, unge Skywalker (Yoda på ett ungefär)

Haha! Men eller hur! Det verkar nästan som det är själva konsolen man är ute efter och alla dess funktioner. Jag måste nog ha missat något för det "enda" jag e ute efter e ju själva spelen. Väldigt klokt citat från herr Yoda

När man är ung, så är allt svart och vitt och allting har bara två sidor, för och emot.
När man blir äldre inser man att det mesta är grått, och de "självklara"sakerna, kanske inte är så självklara utan mycket mera komplexa, precis som livet.

" Det är bättre att tända ett ljus i mörkret, än att förbanna mörkret"
Konfucius (Äkta citat)

Vältalatt!! Och mycket tänkvärt. Speciellt för er yngre kanske

Medlem

Tycker detta "krig" är nått som är tillverkaran imellan vi som spelare får göra våra egna val även så kan vi som köper ändra oss och köpa den andr akonsolen om det verkar som den första inte var nått att ha.

Själv kommer jag nog köpa båda men det är ju för man är så gammal.

Medlem
Skrivet av Saurfange:
Skrivet av Konfucius:
Skrivet av Saurfange:
Skrivet av Konfucius:
Skrivet av bent toe:
Skrivet av Saurfange:

ok intressanta svar det tackar vi för! Det är nog bara jag som börjar bli för gammal som inte förstår längre

Mycket jag inte heller förstår.. och jag är 40 år ung..

Inte ens jag som är född 551 BC fattar speciellt mycket numera.

Länge skall man man leva för att förstå att man inget förstår, unge Skywalker (Yoda på ett ungefär)

Haha! Men eller hur! Det verkar nästan som det är själva konsolen man är ute efter och alla dess funktioner. Jag måste nog ha missat något för det "enda" jag e ute efter e ju själva spelen. Väldigt klokt citat från herr Yoda

När man är ung, så är allt svart och vitt och allting har bara två sidor, för och emot.
När man blir äldre inser man att det mesta är grått, och de "självklara"sakerna, kanske inte är så självklara utan mycket mera komplexa, precis som livet.

" Det är bättre att tända ett ljus i mörkret, än att förbanna mörkret"
Konfucius (Äkta citat)

Vältalatt!! Och mycket tänkvärt. Speciellt för er yngre kanske

Det var jag som parafraserade Yoda (på ett ungefär) låter som något Yoda skulle sagt om han fanns.
Andra citatet är ett äkta från Konfucius som levde för länge sedan.

Mer On Topic, har aldrig riktigt förstått dessa flamewars?
Har iofs inga konsoller, men det beror på att jag trivs bättre med Pc, inte för att jag hatar den eller den konsollen.
Flamewars finns iofs inom pc med Intel versus Amd i cpu och Nvidia versus (ATI) Amd när det gäller Gkort.

Jag tycker det är mest dravvel och köper det som ger mig mest för pengarna jag är villig att lägga på den datorn/Gkortet/systemet och bryr mig inte om vad som står på kartongen.

Visst går det att säga att tex Intel har den vassaste Cpu´n, men hur många är villiga att köpa en Cpu för tio papp? Och moderkort/minnen till denna som kostar en hel del, när mindre än halva priset räcker och blir över? Vem tycker det är värt att lägga 10 papp på ett gkort för 25% extra fps, emot ett gkort för 3,5 papp? etc etc etc.

Titta på vad du vill ha, vilka spel eller om det är en dator, även vilka Appz du vill använda och köp efter det.

Varför trasha folk som har en annan bevekelsegrund och andra villkor för sitt val?


signatur

Don't argue with Idiots. They drag you down to their level and beat you with experience.

Inaktiv

Tycker det har ökat extremt i alla fall. Är idag 28 och när man var väldigt ung så var det inte så här mycket "krig". Kanske beror på att vi spelar mer än förr?

1
Skriv svar