Gearbox gör två nya next-gen-titlar

Robot
Gearbox gör två nya next-gen-titlar

Nummer ett är ett före detta Brothers in Arms. Nummer två är hemligt.

#gearbox-software, #brothers-in-arms-furious-4, #furious-4


Medlem
Gearbox gör två nya next-gen-titlar

Frågan är: kommer någon av dem vara bra?


signatur

Nostalgia is a hell of a drug Benny.

Medlem

Allt jag vill ha är ett bra Brothers in Arms, men det kan jag nog glömma...

Medlem

Det lär väl inte vara så höga odds på ett nytt Borderlands?

Medlem
Skrivet av Jozo:

Allt jag vill ha är ett bra Brothers in Arms, men det kan jag nog glömma...

Säger detsamma, förra var inge vidare och vettifan om det här blir någon hit heller


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem
Skrivet av MacNille:

Frågan är: kommer någon av dem vara bra?

Svaret är kanske. Min motfråga är varför inte? Pga dnf och space marines?

dmn
Medlem

Omg, next-gen! Fortfarande-sämre-än-PC-gen!

ELF
Medlem
Skrivet av Centurion88:

Ha ha, ni PC spelare e så dumma. Det går ju inte spela splitscreen på PC, så skitsamma om det är snyggare grafik eller bättre

Varför skulle det inte gå? Är upp till spelutvecklaren att implementera funktionen.
Left 4 Dead har gömt stöd för det. Man får pilla lite.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem

Förtroende = 0

Medlem
Skrivet av Smoo87:
Skrivet av MacNille:

Frågan är: kommer någon av dem vara bra?

Svaret är kanske. Min motfråga är varför inte? Pga dnf och space marines?

På grund av hur Randy själv har agerat framför kameran, hur han sagt att alla i teamet brinner för dessa spel. DNF var visserligen inte Gearbox fel men gör man sedan en jämförelse med Aliens så ser man många likheter, det är för många för att bara vara en tillfällighet.

Medlem

med tanke på vilket skit dom spottat ut som duke nukem och aliens colonial marines så kunde ja bry mig mindre, blir väl som vanligt hypade spel till max vilket dom är väldigt bra på sen blir det en sunkig produkt vi får till slut som inte alls ser ut som på alla preview videos.... fuck dom

Medlem

Konstig gamal länkar funkar ej längre till furious4 och enlig gamespot verkar den är lagt på is eller vill de ändra namn. Går ej lita längre på gearbox...

http://brothers-in-arms.ubi.com/furious4/en-GB/
http://www.gearboxsoftware.com/games/furiousfour/
http://www.gamespot.com/news/brothers-in-arms-furious-4-aband...

Medlem
Skrivet av PcGamer:
Skrivet av Smoo87:
Skrivet av MacNille:

Frågan är: kommer någon av dem vara bra?

Svaret är kanske. Min motfråga är varför inte? Pga dnf och space marines?

På grund av hur Randy själv har agerat framför kameran, hur han sagt att alla i teamet brinner för dessa spel. DNF var visserligen inte Gearbox fel men gör man sedan en jämförelse med Aliens så ser man många likheter, det är för många för att bara vara en tillfällighet.

Så det du säger är att pga dessa 2 spel och vad som sagts om dessa gör att du har noll förtroende för GB? Att dom gjort flertalet bra titlar glöms då bort, pga 2 stycken spel? Och vad som sagts om dessa?

Medlem
Skrivet av Smoo87:
Skrivet av PcGamer:
Skrivet av Smoo87:
Skrivet av MacNille:

Frågan är: kommer någon av dem vara bra?

Svaret är kanske. Min motfråga är varför inte? Pga dnf och space marines?

På grund av hur Randy själv har agerat framför kameran, hur han sagt att alla i teamet brinner för dessa spel. DNF var visserligen inte Gearbox fel men gör man sedan en jämförelse med Aliens så ser man många likheter, det är för många för att bara vara en tillfällighet.

Så det du säger är att pga dessa 2 spel och vad som sagts om dessa gör att du har noll förtroende för GB? Att dom gjort flertalet bra titlar glöms då bort, pga 2 stycken spel? Och vad som sagts om dessa?

Det är så många verkar fungera tyvärr. En studio kan skapa många grymt bra spel, men om det senaste floppade kan man inte köpa deras kommande titlar. Jag avvaktar med andra utlåtanden än att det kan bli intressant.

Medlem

Antar att alla hoppas på ett Aliens Forever.
Efter flera år som ont företag bestämmer sig Weyland för att skapa lite goodwill, detta gör dem genom att släppa en humble bundle och att skicka upp en ensam soldat för att slutgiltligen ta kål på aliensena(?). Soldaten i fråga: Duke Nukem! Hertigenn bekämpar rymdvarelsena genom att kasta bajs, rita fallossymboler i aliendrottningens panna, drasexistiska skämt som får Larry Laffer att framstå som classy och framför allt genom att utnyttja rymdisarnas största svaghet: deras spastiska animationer.

Allt detta till ett stämningsfullt soundtrack som består av en loopad slinga av Yakety sax.

GOTY


signatur

Grim Fandango, bättre uppfinning än hjulet!

Medlem

Next-gen Homeworld 3 till PC


signatur

Min Dator Går På StjärnKraft !

Medlem
Skrivet av Kruwlabras:
Skrivet av Smoo87:

Så det du säger är att pga dessa 2 spel och vad som sagts om dessa gör att du har noll förtroende för GB? Att dom gjort flertalet bra titlar glöms då bort, pga 2 stycken spel? Och vad som sagts om dessa?

Det är så många verkar fungera tyvärr. En studio kan skapa många grymt bra spel, men om det senaste floppade kan man inte köpa deras kommande titlar. Jag avvaktar med andra utlåtanden än att det kan bli intressant.

Det finns ju ett uttryck som lyder "man är inte bättre än sin senaste prestation". Vet inte om den stämmer fullt ut men, det ligger lite i det.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Skulle kunna tänka mej att den andra titeln är Borderlands 3

Medlem
Skrivet av Nercis:

Skulle kunna tänka mej att den andra titeln är Borderlands 3

Som jag förstod det skulle det vara ett helt nytt IP? Så det borde inte vara Borderlands 3!? Däremot så lär B3 komma i vilket fall. sån stor succe skulle bara idioter låta bli mjölka på!?

Marines och DNF sög hårt jag medger det, men som vi alla vet också, så var Borderlands1&2 riktigt bra spel, samma med brothers in arms (inte alla delarna, men ändå). CM och DNF var spel som aldrig blev klara, som GB erbjöd sig (eller rättare sagt, sålde sig) att göra klart till sånt skick att det går att sälja. Det betyder inte att dom ens försökte göra koden bättre eller göra några förändringar egentligen. Dom fick ut spelen på marknaden i någorlunda ok skick, och jag tror inte dom ser det som att det är deras fel. Jag tror inte GB som är skyldiga till all skit som slängts på dom, ni glömmer att det är inte spelbolagen som bestämmer, utan deras uppdragsgivare. Så Sega får ta skit för CM och DNF är svår att skylla på nån, då det är ett under det kom ut alls!

Så försök glöm dom två skitspelen, för i grund o botten, dom spelen hade blivit skit i vilket fall, för det var inte GB som gjorde spelen. Dom fick halvfärdiga produkter som dom skulle piffa upp så det gick få några pengar tillbaka på all tid som slösats på skiten. Däremot så är jag besviken att vi inte fick ett bra Colonial Marines spel, för jag älskar Aliens och har alltid velat ha ett sånt spel. Men GB är inte 100% ansvariga för katastrofen CM. Dom kan man bara skylla på för att vara dumma, att dom tog jobbet, för deras namn har fått mycket skit för nåt som andra gjort egentligen.

Ser fram emot Borderlands 3, fast jag inte orkat spela klar 2:an än(ska förstås göra det!;)) och hoppas att BiA (eller vad det nu heter i slutändan) blir bra, och det spel som inte är namngivet än (nya IP) så hoppas jag det blir nåt helt nytt långt bort från Borderlands & WWII!?


signatur

Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)

Medlem

Är det någon av spelen de tänker utveckla själva eller kommer de att hyra ut utvecklingen och sedan förstöra för dem?

KoP
Medlem

Borderlands 3? Please!

1
Skriv svar