Robot
Watch Dogs

Drömspelet från fjolårets E3 är snart verkligt. FZ besöker ett Chicago där du med häpnadsväckande enkelhet kan nästla dig in i jätteföretagens databaser.

#watch-dogs, #ubisoft


Watch Dogs

Hmm, Transformers jämnade ju stan med marken, vad snabbt de byggde upp den...


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Det här är verkligen inget som intresserar mig. Tycker det känns "gammalt", verkar sakna riktigt djup. Och VARFÖR ska jag hjälpa protagonisten? Är han inte likadan som Ctos? Eller är personlig integritet bara viktig om man tycker samma sak som huvudpersonen?


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Låter nice


signatur

I drank what?

ELF
Medlem

Uuuwwiiiiii, Watchdogs i slutet av året och GTA 5 förhoppningsvis i början av nästa år. Kommer bli galet detta. Men jag kommer nog sakna alla superkrafter från Saints Row 4 som jag spelar nu.
Får moda in superkrafterna


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Testpilot

Spelet jag längtar efter mest just nu .. puh!

Medlem

Verkar sjukt intressant, men om jag förstår Fredrik rätt så finns risken för en sorts "casualisering" vad gäller spelmekaniken. Ska bli kul att lägga vantarna på detta, när nu det blir.

Det är nog datanördarna i oss som älskar ett spel om hackning

hoppas man kan gå offline om man inte vill ha random muppar som sabbar min SP upplevelse


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem

Nu är det ju en helt annan typ av spel egentligen men all datorstyrd kontroll över omgivningen påminner om fps-Syndicate, så helt nytt känns det ju inte.

Medlem
Skrivet av Xzander:

...så finns risken för en sorts "casualisering" vad gäller spelmekaniken.

Skulle inte kalla det "casualisering", snarare värdelös spelmekanik.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

längtar grymt till detta, blir nog ett bra lir

Medlem

När jag först hörde om detta så lät det bra. De första filmerna såg också bra ut. Men nu känns det som att man redan tröttnat på det. Trots att jag inte ens spelat det...


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Medlem

Redan tappat intresset för detta. Den troligtvis dåliga och ytliga spelmekaniken räddas nog inte helt och hållet av alla next-gen vibbar.
Sen är det som ett digitalt assassins creed är jag än mindre sugen

Medlem

Jag känner spontant att hackingen är precis som jag vill ha den. En knapptryckning, klart. Kanske att man behöver hålla in knappen för lite mer avancerade saker.

Hade det vart ett minigame varje gång man skulle hacka hade jag nog inte vart lika intresserad.

Skrivet av ELF:

Uuuwwiiiiii, Watchdogs i slutet av året och GTA 5 förhoppningsvis i början av nästa år. Kommer bli galet detta. Men jag kommer nog sakna alla superkrafter från Saints Row 4 som jag spelar nu.
Får moda in superkrafterna

Hur tänkte du nu med GTA V? PC/Next-gen eller?

ELF
Medlem
Skrivet av kabex:
Skrivet av ELF:

Uuuwwiiiiii, Watchdogs i slutet av året och GTA 5 förhoppningsvis i början av nästa år. Kommer bli galet detta. Men jag kommer nog sakna alla superkrafter från Saints Row 4 som jag spelar nu.
Får moda in superkrafterna

Hur tänkte du nu med GTA V? PC/Next-gen eller?

PC


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem
Skrivet av bjosarn:
Skrivet av Xzander:

...så finns risken för en sorts "casualisering" vad gäller spelmekaniken.

Skulle inte kalla det "casualisering", snarare värdelös spelmekanik.

Det återstår ju att se, men om merparten av ens hackande endast görs via ett knapptryck så är jag beredd att hålla med dig.

Haha ja exakt hur roligt hade vatt med ett minigame vid varje hack. Då hade jag hängt mig i datormusen


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem

Lockar mig mer att köpa detta spel än GTA 5 till trötta gamla spelkonsoler. Blir nog till PC och ny kosnol får vänta. Fast hade GTA 5 kommit till Next geen hade det kanske blivit ett konsolköp.

http://www.gamestop.com/ps4/consoles/playstation-4-watch-dogs...


signatur

Det var detta...

Medlem

Vänta. Så andra spelare kommer kunna ta sig in i din singleplayer genom hackningar osv? Ungefär som i Dark Souls?

Eller har jag bara missförstått?


signatur

Everybody needs help.

Medlem

Frågade mig just för en tid sedan varför det inte finns fler spel som Deus Ex där man har en känsla av fara eller spänning, men samtidigt inte känner behovet att mörsa ned varenda fiende man ser. Mig veterligen får sådana spel även bra kritik och verkar inte gå dåligt... trots det är de så få! Det är svårt att fatta egentligen.

Så visst är man intresserad av att prova iaf.

Medlem

Spelupplägget verkar spännande. Man skulle kunna råda bot på det mesta problemen med bra balanserade spelnivåer.

Gärna att man inte alls kommer åt vissa typer av övervakningar på enklaste nivån - så man kan spela om med behållning på svårare nivå.

Mer tillgång till gadgets för övervakning ju mer man skaffat sig makt.

Väntar på full recension när det släpps för test.

Medlem

Är helt övertygad om att ett år efter release så kommer detta anses vara platt, trist fult samt jävligt stelt.


signatur

Antec Solo | Core2Duo E6600 | 1024x4 Ocz Gold PC6400 | Leadtek GTX260 Extreme | Hiper Type-R 580w | Samsung 940BW | MacBook

Medlem
Skrivet av JohnnyGreed:

Är helt övertygad om att ett år efter release så kommer detta anses vara platt, trist fult samt jävligt stelt.

Jag tror du har fel


signatur

I drank what?

Testpilot

För de som undrar så finns det bilder på skill-tree i spelet där man låser upp vilka saker man kan hacka , så i början är man ganska klen och kan inte hacka tex broar och annat förren man då ökat i nivå.

1
Skriv svar