Lira Playstation 4 med fyra kontroller

Robot
Lira Playstation 4 med fyra kontroller
Medlem
Lira Playstation 4 med fyra kontroller

Räcker mer än väl.

Medlem

Jag har 6st kontroller till mitt PS3 men har använt max 4st samtidigt så detta räcker enligt mig!

Medlem

8 kontroller? Man ska alltså köra ett spel 8 pers på splitscreen..? Hur stor tv måsta man ha då tro..

Medlem

Hur många spel stöder 8 kontroller? Finns knappt några som stöder 4 idag. Inte ens två stöds i alla.

Medlem
Skrivet av wallde:

8 kontroller? Man ska alltså köra ett spel 8 pers på splitscreen..? Hur stor tv måsta man ha då tro..

NHL, FIFA, WWE, NFL etc etc man behöver inte splitta en tv för att spela 8st samtidigt men o andra sidan.. detta är en PS4 nyhet inte en Xbone nyhet

Medlem

Riktigt kasst med tanke på att PS3 klarar 7 kontroller samtidigt. Tycker att den borde stödja åtminstone 12, i NHL och andra sportspel skulle det vara toppen.

Medlem

Inte för att jag ser någon större marknad för fler än 4 spelare då jag tvivlar på att den andel kunder som faktiskt använt fler än 4 samtidigt är en knappt märkbar marginal.

Men man undrar ju varför inte fler?


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem
Skrivet av Soulless:

Men man undrar ju varför inte fler?

Jag kan tänka mig att styrplattan kan skicka lika mycket data som resten av sakerna på kontrollen tillsammans.

Medlem
Skrivet av kebbe:

Räcker mer än väl.

Medlem

Lite offtopic ang. kontrollern:

Hörde från Rev3 att man använt ett nytt material till styrspakarna. Superskönt! Jag stör mig på att det känns som någon med ostbågsmatoljefingrar satt med kontrollen precis innan mig!

Källa http://www.youtube.com/watch?v=weLHFRErDUA

Medlem
Skrivet av Siken:

Riktigt kasst med tanke på att PS3 klarar 7 kontroller samtidigt. Tycker att den borde stödja åtminstone 12, i NHL och andra sportspel skulle det vara toppen.

Tycker detsamma, fast att jag själv nästan aldrig spelar så många.

Medlem

xbox one's penis är tydligen dubbelt så lång som PS4!

Medlem

Jag kanske är ensam när jag säger att 4 player är ett måste men ja, för mig är det ett måste. Förfestkvällarna med polarna skulle nästintill bli katastrof när det kommer till Fifa/NHL!

Edit: Stavfel.

Medlem

Xbox One har 8 kontroller.
Playstation 4 har 4 kontroller.

Jag ser inte hur detta gör någon av konsolerna bättre eller sämre än varandra. Om det är en familj eller ett gäng på 8 pers som av någon anledning alla vill lira på en och samma konsol samtidigt så är självklart Xbox One det bättre valet.

Fast jag blir lite skeptisk när det faller in på tanken att ska vi även splitta upp skärmen i 8 bitar? 4 låter mer rimligt isåfall.

T.om två är på gränsen på för lite utrymme för att spela på tycker jag.

Nej, en räcker gott och väl, sen kan man i så fall lira online för som jag förstått det så har båda konsolerna väldigt bra möjligheter till kommunikation online och in-game nu.

Medlem

Bara 4 kontroller? Då blir det ingen PS4 för mig. Jag kräver att konsolen ska klara minst 12 kontroller samtidigt!

Allvarligt talat. 4 räcker mer än väl. Har själv aldrig använt mer än 2 samtidigt. Sony kan säkert uppgradera till 8 samtidigt med firmware. Om det blir en stor efterfrågan.

Tror faktiskt att max 4 beror på att kontrollerna även använder kameran. Som säkerligen går att uppgradera med mjukvara för att klara fler. Sony har säkert testat med fler kontroller och att det fungerat bra. Men att 4 kontroller kan Sony garantera till 110% fungerar helt felfritt. En ren gissning från mig.

Skrivet av elPresidente:

Jag kanske är ensam när jag säger att 4 player är ett måste men ja, för mig är det ett måste. Förfestkvällarna med polarna skulle nästintill bli katastrof när det kommer till Fifa/NHL!

8 gamepads är det som gör att One blir huvudkonsoll nu, finns inget värre än att sitta 4 pers, dricka några öl och psykologiskt terra varandra i soffan... Och så trillar en 5e, kanske en 6e eller 7e kompis in också.. Alla börjar sucka, försöker mygla sig till en extra spelrunda och knivslagsmål utbryter om kontrollerna (ok, kanske inte riktigt så extremt)

3 vs 3 samt varsin human goalie på en ölkväll, låter fantastiskt!

Medlem

Sen ska bara spelen ha stöd för 8 pers co-op också, hitta 4 player co-,op offline är svårt idag. Nå, sportspel och rena casualspel brukar iaf prioritera funktionen, synd bara att tyngre spel hellre fokuserar på grafik framför co-op...

Medlem

Duger bra det


signatur

//Nothing worth doing in life is easy.

Medlem

spelar oftast 3 pers och enstaka gång lirat 4 så ingen fara på taket.

Medlem

Ps2 hade stöd för 8 kontroller, Ps3 hade stöd för 7st, Ps4 har 4st, undrar om Ps5 har max 2st och sedan blir det bara singleplayer framöver...
Skämt åsido så känns det som en fånig begränsning (undrar vad det är som gör att de bara har max 4) även om antalet spel och tillfällen inte är så många för fler kontroller så är kan det ändå vara roligt att kunna köra 3mot3 på t ex Fifa.

Medlem
Skrivet av Oktagon:

Ps2 hade stöd för 8 kontroller, Ps3 hade stöd för 7st, Ps4 har 4st, undrar om Ps5 har max 2st och sedan blir det bara singleplayer framöver...
Skämt åsido så känns det som en fånig begränsning (undrar vad det är som gör att de bara har max 4) även om antalet spel och tillfällen inte är så många för fler kontroller så är kan det ändå vara roligt att kunna köra 3mot3 på t ex Fifa.

Rätt fattigt med spel för två personer på ps3.
Alla bra spel är single-player.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

det är ju faktiskt rätt sämst. 6 känns som minimum för mig då fifa kan tänkas bli lite väl rörigt med 4v4... 4v4 i nhl vore ball dock

Naeeääh, alltså!
Detta kommer ju förstöra i lagspel såsom FIFA. Palla spela 2 vs 2 - det skall MINST vara 3 vs 3 (6 kontroller samtidigt!)

Medlem

Utifrån vad TotalBiscuit rapporterat från PAX så ska XBones kontroll vara riktigt jobbig i längden pga någonting med styrspakarna som är hårt och obehagligt för styrningen, och skulle till och med ha lämnat märken på tummen efter 10-30 minuters användning. (kommer inte ihåg vad han sa).

I kontrast sa han att PS4-kontrollens styrspakar är supersköna, och att PS4-kontrollen troligtvis kommer fungera till datorer sen också, och därför verkar vinna konsollkriget.

Medlem

Meh när jag kör mer än 4 pers är det 2 skärmar som gäller. Blir för grötigt annars.(Vid spel som Fifa och NHL)

Medlem

Usch, jättetrött på konsollkriget nu känner jag.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

Kommer inte ha råd med mer än två handkontroller ändå... Har spelat fyra som mest på PS3 (Ratchet & Clank: All 4 One, Rayman Origins). Fyra räcker mer än väl.

Medlem

Kommer aldrig skaffa mer än en kontroll iallafall så.

Medlem

Riktigt pinsamt Sony, men är inte förvånad. Används inte korrekt teknologi, utan istället b-material och snål budget, blir det såhär. Trist, blir ingen nhl där inte.

12
Skriv svar