Första filmen från nästa Dragon Age

Medlem
Skrivet av Sebbepojken:
Skrivet av Herk:
Skrivet av Sebbepojken:

Har inte spelat något av spelen, men striden i slutet såg ju extremt fånig ut.

- Slår på fiendens sköld flera gånger utan att något händer.
- Blir träffad en gång och gör en superrullning tillbaka.
- Kastar nåt magiskt lasso som lyckas få fienden att ta bort skölden och exponera sig.
- Drar fienden till sig och dunkar till honom så hårt att golvet får sönder.

Om man nu är så kraftfull att man kan dunka hål i golvet borde det väl vara enklast att göra det direkt istället för att stå och kittla honom på skölden? Eller måste man vänta i 30 sekunder på att den superförmågan aktiveras?

Om vi ska va ärliga här så kan man ju beskriva vilket spel som helst så där, så det låter fånigt.

Du verkar missa poängen. Bevisligen har spelaren tillgång till en övermäktig attack som kan ha ihjäl fienden omgående. Men man väljer att inte ha en strid som tar slut på två sekunder genom att dalta lite extra. För mig var det extremt genomskinligt och just fånigt. Och det där lassot bör man ju vilja använda hela tiden, så att man kan dra till sig en fiende i taget för instant kill.

Om du vill vara ärlig får du gärna beskriva något uppenbart fånigt med något annats spel första gameplay-video. Jag hittade en tidig Skyrim-video från E3 2011 och den känns väldigt representativ för hur man faktiskt spelar spelet. Det är till och med inte ens spelaren själv som dödar draken, utan nån enkel vakt med pilbåge utanför bild.

Att det där är skulle vara en insta-kill attack är ju bara nått du gissar på, dom klipper ju bort direkt efter så man ser inte ens om han dör eller inte.

Medlem
Skrivet av Herk:
Skrivet av Sebbepojken:
Skrivet av Herk:
Skrivet av Sebbepojken:

Har inte spelat något av spelen, men striden i slutet såg ju extremt fånig ut.

- Slår på fiendens sköld flera gånger utan att något händer.
- Blir träffad en gång och gör en superrullning tillbaka.
- Kastar nåt magiskt lasso som lyckas få fienden att ta bort skölden och exponera sig.
- Drar fienden till sig och dunkar till honom så hårt att golvet får sönder.

Om man nu är så kraftfull att man kan dunka hål i golvet borde det väl vara enklast att göra det direkt istället för att stå och kittla honom på skölden? Eller måste man vänta i 30 sekunder på att den superförmågan aktiveras?

Om vi ska va ärliga här så kan man ju beskriva vilket spel som helst så där, så det låter fånigt.

Du verkar missa poängen. Bevisligen har spelaren tillgång till en övermäktig attack som kan ha ihjäl fienden omgående. Men man väljer att inte ha en strid som tar slut på två sekunder genom att dalta lite extra. För mig var det extremt genomskinligt och just fånigt. Och det där lassot bör man ju vilja använda hela tiden, så att man kan dra till sig en fiende i taget för instant kill.

Om du vill vara ärlig får du gärna beskriva något uppenbart fånigt med något annats spel första gameplay-video. Jag hittade en tidig Skyrim-video från E3 2011 och den känns väldigt representativ för hur man faktiskt spelar spelet. Det är till och med inte ens spelaren själv som dödar draken, utan nån enkel vakt med pilbåge utanför bild.

Att det där är skulle vara en insta-kill attack är ju bara nått du gissar på, dom klipper ju bort direkt efter så man ser inte ens om han dör eller inte.

Dom får det ju att framstå som det eftersom man ser tre personer råka ut för den attacken utan att komma tillbaka. Om det skulle vara fel får de skylla sig själva för att de lyckas förmedla en (enligt mig) felaktig och fånig bild av striderna.

Hur det där lassot lyckas få fienden att helt oförklarligt exponera sig utan sköld för att bli fångad av det, när den sekunderna tidigare har stått emot slag från ett två meter långt långsvärd är egentligen det jag tycker ser fånigast ut. Om det hade varit magi hade jag kunna köpa att en vanlig sköld inte har nåt att säga till om, men nu är det ju ett faktiskt fysiskt objekt som kastas iväg och gör skölden helt värdelös.

Medlem
Skrivet av Sebbepojken:

Dom får det ju att framstå som det eftersom man ser tre personer råka ut för den attacken utan att komma tillbaka. Om det skulle vara fel får de skylla sig själva för att de lyckas förmedla en (enligt mig) felaktig och fånig bild av striderna.

Hur det där lassot lyckas få fienden att helt oförklarligt exponera sig utan sköld för att bli fångad av det, när den sekunderna tidigare har stått emot slag från ett två meter långt långsvärd är egentligen det jag tycker ser fånigast ut. Om det hade varit magi hade jag kunna köpa att en vanlig sköld inte har nåt att säga till om, men nu är det ju ett faktiskt fysiskt objekt som kastas iväg och gör skölden helt värdelös.

Tror man inte ser vad som hände med dom tre eftersom dom vill visa karaktärer och spelstilar istället för historien om tre stycken random mobs.

Hur reagerar du när en jätte i skyrim slår upp dig en mil upp i luften, eller när man vänder upp-o-ner på en hink och sätter den på en shopkeepers huvud och snor allt han äger utan att han gör nått? Det känns som att du har en lite tråkig attityd till spel som måste analysera varje animation, hitta fel och varva upp sig själv på saker. Speciellt nu när det är ett helt år innan det här spelet ens är färdigt.

Fasen va bra det ser ut att vara!! kanske inte samma styrkänsla som innan men tycker detta är bara till det bättre Bara storyn är lika spännande och att de inte använder samma miljöer om ocg om igen. Då så kommer detta högt upp i min önskelista!


signatur

I`M GOING CAKELESS!

Medlem
Skrivet av Herk:
Skrivet av Sebbepojken:

Dom får det ju att framstå som det eftersom man ser tre personer råka ut för den attacken utan att komma tillbaka. Om det skulle vara fel får de skylla sig själva för att de lyckas förmedla en (enligt mig) felaktig och fånig bild av striderna.

Hur det där lassot lyckas få fienden att helt oförklarligt exponera sig utan sköld för att bli fångad av det, när den sekunderna tidigare har stått emot slag från ett två meter långt långsvärd är egentligen det jag tycker ser fånigast ut. Om det hade varit magi hade jag kunna köpa att en vanlig sköld inte har nåt att säga till om, men nu är det ju ett faktiskt fysiskt objekt som kastas iväg och gör skölden helt värdelös.

Tror man inte ser vad som hände med dom tre eftersom dom vill visa karaktärer och spelstilar istället för historien om tre stycken random mobs.

Hur reagerar du när en jätte i skyrim slår upp dig en mil upp i luften, eller när man vänder upp-o-ner på en hink och sätter den på en shopkeepers huvud och snor allt han äger utan att han gör nått? Det känns som att du har en lite tråkig attityd till spel som måste analysera varje animation, hitta fel och varva upp sig själv på saker. Speciellt nu när det är ett helt år innan det här spelet ens är färdigt.

Amen!

Medlem
Skrivet av Herk:
Skrivet av Sebbepojken:

Dom får det ju att framstå som det eftersom man ser tre personer råka ut för den attacken utan att komma tillbaka. Om det skulle vara fel får de skylla sig själva för att de lyckas förmedla en (enligt mig) felaktig och fånig bild av striderna.

Hur det där lassot lyckas få fienden att helt oförklarligt exponera sig utan sköld för att bli fångad av det, när den sekunderna tidigare har stått emot slag från ett två meter långt långsvärd är egentligen det jag tycker ser fånigast ut. Om det hade varit magi hade jag kunna köpa att en vanlig sköld inte har nåt att säga till om, men nu är det ju ett faktiskt fysiskt objekt som kastas iväg och gör skölden helt värdelös.

Tror man inte ser vad som hände med dom tre eftersom dom vill visa karaktärer och spelstilar istället för historien om tre stycken random mobs.

Hur reagerar du när en jätte i skyrim slår upp dig en mil upp i luften, eller när man vänder upp-o-ner på en hink och sätter den på en shopkeepers huvud och snor allt han äger utan att han gör nått? Det känns som att du har en lite tråkig attityd till spel som måste analysera varje animation, hitta fel och varva upp sig själv på saker. Speciellt nu när det är ett helt år innan det här spelet ens är färdigt.

Ja, dom två sakerna är också fåniga De visades dock inte upp i spelets första gameplay-trailer. Du får jättegärna sluta överdriva. Jag påpekade två saker om två attacktyper, det är allt. Om du menar att det är att analysera varje animation, hitta fel och varva upp sig har vi helt enkelt olika perspektiv på omgivningen. Jag har inget emot att du inte håller med, men du behöver inte hålla på och argumentera mot mig och sen säga att jag har tråkig attityd bara för att jag står fast vid min sak när du ifrågasätter mig.

123
Skriv svar