"Mighty No. 9 liknar Mega Man för att det är min stil"

Robot
"Mighty No. 9 liknar Mega Man för att det är min stil"

Keiji Inafune försvarar likheterna mellan robotpojkarna i Mega Man och Mighty No. 9.

#mighty-no-9, #capcom


Moderator | Testpilot
"Mighty No. 9 liknar Mega Man för att det är min stil"

Vem bryr sig egentligen? Hela poängen är att det är ska vara en "spirituell uppföljare" så jag förväntade mig inte något annat.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Fattar inte skillnaden på att han gör ännu ett Mega Man spel och andra äldre utvecklare som gör precis vad dom gjort förut, typ Wasteland 2 etc.

Kul för dom som diggar hopp och skjut.

Medlem

Klar som fasen att det är likt, är det inte själva poängen?

Medlem

Ja, jag bryr mig inte heller. Speciellt inte eftersom det är skaparen av originalet som gör "uppföljaren".
Jag hoppas bara att kontrollen och spelet blir så bra som det ser ut på bild och papper just nu. Detta kommer jag verkligen se fram emot.

Medlem

Såklart han måste säga sånt här (fast vi alla vet att det "egentligen är samma", säkert någon annan aktör med jättemånga advokater som sitter och håller på ett papper där det står "JAG ÄGER ROCK/MEGA MAN".


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Det var väl just därför alla donerade pengar?


signatur

Tokyo, Japan reporting in!

Medlem
Skrivet av bjosarn:

Såklart han måste säga sånt här (fast vi alla vet att det "egentligen är samma", säkert någon annan aktör med jättemånga advokater som sitter och håller på ett papper där det står "JAG ÄGER ROCK/MEGA MAN".

Det han säger är sant, det finns en anledning till att man oftast kan känna igen vem som ritat något endast baserat på stilen på samma sätt som man känner igen en viss grupp även om man inte hört låten innan.

Har svårt att se hur Capcom skulle vinna detta så länge han inte använder saker som är skyddade som namn eller art som han själv inte äger. Capcom kan dock dra detta i rätten för att tvinga dem att lägga en massa pengar på att försvara sitt verk men jag tror och hoppas på att inte ens Capcom är så korkade för den negativa kritik som sedan hade kommit hade nog till slut lett till företagets konkurs.

Inaktiv

De lär ju få ändra sina strech goals däremot. Om de kommer upp i 2.5 miljoner så ska de släppa Ps3 och Xbox360 version, på ett spel som ska släppas 2015... Noooooooooo.

Medlem
Skrivet av Brandter:

De lär ju få ändra sina strech goals däremot. Om de kommer upp i 2.5 miljoner så ska de släppa Ps3 och Xbox360 version, på ett spel som ska släppas 2015... Noooooooooo.

Tror att tillräckligt många vill ha spelet för dessa format och så länge de vill det ser jag inget fel i det. Det är detta som gör att Kickstarter får fler och fler donatörer, utvecklarna lyssnar på sina kunder till skillnad från vissa andra företag som mer har siktet inställt på framtida kunder, dessa kunders önskemål är inte alls samma som de som framför dem nu.

Medlem

Med tanke på att det är väldigt uppenbart att Inafune vill fortsätta med serien men inte fick för Capcom och att vi som har backat redan har finansierat projektet så fattar jag inte vad som är problemet.

Inaktiv
Skrivet av PcGamer:
Skrivet av Brandter:

De lär ju få ändra sina strech goals däremot. Om de kommer upp i 2.5 miljoner så ska de släppa Ps3 och Xbox360 version, på ett spel som ska släppas 2015... Noooooooooo.

Tror att tillräckligt många vill ha spelet för dessa format och så länge de vill det ser jag inget fel i det. Det är detta som gör att Kickstarter får fler och fler donatörer, utvecklarna lyssnar på sina kunder till skillnad från vissa andra företag som mer har siktet inställt på framtida kunder, dessa kunders önskemål är inte alls samma som de som framför dem nu.

Hade inte anmärkt om spelet var planerat att släppas i början av nästa år, men nu är det beräknat, inte bekräftat, att släppas April 2015, då har nästa generation varit ute i nästan 1½ år. Tror att man kan missa en hel del spelare på det sättet, om de däremot väljer att släppa det till Ps4 och XboxOne också så är det inga konstigheter. Men jag såg även att de längst ner på sin sida hade en kommentar om detta så jag saxar in den här.

"It's no surprise to us that this is far and away the most popular single type of question we get, as next-gen versions of Mighty No. 9 are something we've dreamed about ourselves ever since we first began work on the game.

First, a little history: One of our most important considerations before we launched our Kickstarter, and before we could confirm that our idea here would resonate with the fans, was budgeting and cost: We had to be as certain as we possibly could that we could deliver on -everything- we were promising for the initial and stretch goals we were setting. Since, like many (most?) developers, we don't have any next-gen titles under our belt yet, we thought it best to stick with what we do know, so we could make promises to our fans with confidence -- especially for what we were promising coming out of the gate. We know being able to offer next-gen versions would dramatically increase our funding, but we felt the worst thing we could possibly do was dangle the prospect of next-gen Mighty No. 9 in front of our fans and capitalize on their excitement as we head into this fall's big new system launches, only to disappoint them in 2015 when the game is delayed, or didn't live up to the higher aesthetic expectations that come with games for those systems due to problems and costs we weren't able to anticipate.

All that said, we would definitely love to see Mighty No. 9 on as many platforms as possible, and we agree the next-gen systems are a natural fit if we can make the numbers work! If we continue to see more and more people asking for next-gen versions, and then if we're able to set and clear stretch goal funding levels that include enough margin for error that we can say with confidence we can deliver on quality versions for these platforms -- that's what it would take to make next-gen versions of Mighty No. 9 a reality. This is the number one thing we will be watching for and discussing internally in the next couple weeks, so please, continue to let us know what you think, and thanks for all your feedback so far.

Oh, and as for prioritizing the current systems over next-gen, in addition to the above, there were other important considerations about our audience: We want Mighty No. 9 to reach as many fans -- old and new -- as it possibly can, all over the world. As hardcore gamers ourselves, we'll definitely have next-gen systems hooked up to our TVs by the spring of 2015, and current-gen systems still somewhere in the house (assuming the next-gen systems don't come up with some sort of eventual solution for playing current-gen games), but we didn't think it would be fair to assume the same of everyone who would want to play our game, since even the current-gen systems are a relatively expensive luxury item in many households."

Medlem

Att han inte kan förändra den tror jag inte riktigt på, men att han inte vill förändra den är helt okej för mig. (Okej jag vet, ordgrant! )

Älskar stilen.

1
Skriv svar