Lira Playstation 4 med fyra kontroller

Medlem

Så många vänner har man väl inte... eller är det bara jag?

Medlem
Skrivet av blohm:

Riktigt pinsamt Sony, men är inte förvånad. Används inte korrekt teknologi, utan istället b-material och snål budget, blir det såhär. Trist, blir ingen nhl där inte.

Du har spelat NHL på PS3 och inte på Xbox 360 då antar jag?

Inaktiv
Skrivet av Luciphear:

Xbox One har 8 kontroller.
Playstation 4 har 4 kontroller.

Jag ser inte hur detta gör någon av konsolerna bättre eller sämre än varandra. Om det är en familj eller ett gäng på 8 pers som av någon anledning alla vill lira på en och samma konsol samtidigt så är självklart Xbox One det bättre valet.

Fast jag blir lite skeptisk när det faller in på tanken att ska vi även splitta upp skärmen i 8 bitar? 4 låter mer rimligt isåfall.

T.om två är på gränsen på för lite utrymme för att spela på tycker jag.

Nej, en räcker gott och väl, sen kan man i så fall lira online för som jag förstått det så har båda konsolerna väldigt bra möjligheter till kommunikation online och in-game nu.

I sportspel så kan det nog vara kul med 8 spelare eller co op spel.


signatur

Lagom är aldrig för mycket eller för litet.

Medlem

Tycker det är synd att de inte stödjer fler kontroller. Borde inte vara svårt att programmera stöd för. På PS3:an har kompisar ofta tagit med handkontroller så vi kunnat köra 7 stycken i Fifa. Väldigt roligt!

Medlem
Skrivet av Pada-chan:

Tycker det är synd att de inte stödjer fler kontroller. Borde inte vara svårt att programmera stöd för. På PS3:an har kompisar ofta tagit med handkontroller så vi kunnat köra 7 stycken i Fifa. Väldigt roligt!

Ah nån som faktiskt använt 7 kontroller, där ser man. Själv har jag 4 kontroller men de har bara använts samtidigt ett par gånger. Spelar man inte sportspel så känns användningsområdet väldigt begränsat.

Medlem
Skrivet av Xepheros:

Utifrån vad TotalBiscuit rapporterat från PAX så ska XBones kontroll vara riktigt jobbig i längden pga någonting med styrspakarna som är hårt och obehagligt för styrningen, och skulle till och med ha lämnat märken på tummen efter 10-30 minuters användning. (kommer inte ihåg vad han sa).

I kontrast sa han att PS4-kontrollens styrspakar är supersköna, och att PS4-kontrollen troligtvis kommer fungera till datorer sen också, och därför verkar vinna konsollkriget.

Det är det nya materialet i styrspakarna som gör dem hårdare, så de små "bulorna" runt om kan skava på fingrarna efter en stunds spelande.

Men vidare till "OnTopic"
Jag kan hålla med om att 6 borde vara minimum av vad den borde klara av. Om det nu är så att kamera funktionen är det som drar ner kan en eventuell mjukvaruuppgradering lösa det. Annars borde en annan lösning vara 2+ kontroller med sladd. Alla spel kommer inte behöva använda kamera funktionen ändå. Inte i sport spelen iaf.

Medlem

Tycker den ska stödja 100 + kontrollers *derpface*

Medlem
Skrivet av blohm:

Riktigt pinsamt Sony, men är inte förvånad. Används inte korrekt teknologi, utan istället b-material och snål budget, blir det såhär. Trist, blir ingen nhl där inte.

Jag fattar inte. Försöker du trolla, är du ironisk, eller är du bara dum i huvudet?

Medlem

Räcker väl gott och väl. Är ju bara sportspelen och en del WiiU spel där man kräver fler än 2 kontroller. Jag har totalt 5 kontrollers tillgängliga till WiiU men aldrig behövt alla samtidigt ändå ex. Eller så ser det oftast ut för mig.
Vet såklart inte, men anar att de som kräver 8st kontroller är en ganska liten andel av hela målgruppen. Vilket gör att det knappast kommer vara något övermäktigt problem för de flesta som ska välja konsol.

Medlem
Skrivet av Holmann:
Skrivet av wallde:

8 kontroller? Man ska alltså köra ett spel 8 pers på splitscreen..? Hur stor tv måsta man ha då tro..

NHL, FIFA, WWE, NFL etc etc man behöver inte splitta en tv för att spela 8st samtidigt men o andra sidan.. detta är en PS4 nyhet inte en Xbone nyhet

Nä men de stod i artiklen så därför valde jag att kommentera? Ber så hemskt mycket om ursäkt att jag ställde fel fråga och råkade trampa på ditt Ps4... + att kommentaren var inte heeeeelt seriös då jag inte tror att någon skulle sitta på en 8 man splitscreen.....

12
Skriv svar