Inaktiv
Defiance

Defiance börjar sändas den 13 september, 21:00 på 6an. Vad tror ni om denna serie som baseras på spelet med samma namn?

Länk: http://www.tv6.se/program/defiance

Hoppas det blir bättre än filmerna som baseras på spel.

Medlem

Rättelse: serien baseras inte på spelet, dom är samproducerade.

De avsnitt jag såg innan jag lessnade (typ 3 st. eller så) så var inte speciellt bra, det var vilda västernklyshor fast i "framtiden". Hela staden där den utspelar sig är uppbyggd av lastcontainrar verkar det som, förutom då det är wide-shots då är allt halvknagglig CGI i vanlig sy-fy channel kvalité.

Spelet var inge vidare heller, visst det var kul ett tag, med sedan insåg man att all gear hade samma grundstats oavsett level, och att levla upp kändes rätt meningslöst. Det kunde varit sååå mycket bättre, men dom klantade bort det. Det var ju trots atllt Trion worlds (Rift) som gjorde spelet.


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem

Blev glad när jag såg att 6an ska satsa lite på scifi men måste säga att den här serien verkar inget vidare...Det baserar jag nu endast på trailern/reklamerna och det jag läst om den.

Väntar fortfarande på en bra hard scifi serie. BSG höll ju ovanligt hög kvalite men även där spårade det ur och fram emot slutet var det ju knappt sebart.

Christopher Nolans nästa film "Interstellar" är intressant och värd att hålla koll på.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Serien är extremt generisk och vågar inte ta några risker alls. Fullpackad med stereotyper och annat skräp.

Jag skulle inte med gott samvete kunna rekommendera den ens till de jag hatar.

Medlem

Folk säger serien är OK och spelet... inte är så OK.

Jag kommer väl ge det en chans, om jag kommer ihåg att titta.


signatur

I drank what?

Medlem

Denna serie ska ju självklart ses men jag kommer vänta tills det kommit typ några säsonger så jag kan streck kolla allt sen.

Inaktiv

Som Soulless skrev så blev jag också glad att de sänder scifi på 6an. Nåja, hoppas det är bättre än Uve Bolls filmer.

Inaktiv

Såg de två första avsnitten på 6an. Serien var okej, så jag kommer fortsätta kolla. Mer scifi 6an!

1
Skriv svar