Xbox One trimmas – från 1,6 GHz till 1,75 GHz

Medlem
Citat:

Herr gringubbe, påstår du att du inte höll dig till en sida med näbbar och klor när det gällde sega vs nintendo? amiga vs pc?

Varför skulle man göra det? Har aldrig förstått det tänket. Den enda som förlorar på att "välja sida" är ju en själv i slutändan ändå eftersom man missar en massa bra spel på det sättet. Min personliga åsikt är och har alltid varit att om man är "riktig gamer" så spelar man spel och struntar helt i politiken runt om allting.

Jag blir dock imponerad varenda gång att man lyckas vända varenda bra nyhet till något dåligt. Det kräver dedikation och engagemang som jag personligen kunde användas till något mycket bättre.

On topic: mer kraft i konsolen? Tackar och tar emot

Medlem
Skrivet av Sapiens:

......Hur som helst, överklockning ökar alltid chansen för problem, speciellt i en liten vhs låda med troligtvis rätt soppigt nätagg, halvkass kylning och billigt moderkort.

Källa, källa och källa på dina påståenden?

Inaktiv

Förstår inte heller varför det är sådant krig. Kanske borde kriga om att alla som dricker Cola är idioter? Och Pepsi är bättre?

Inaktiv

Drömde inatt att jag körde stand up för en kannibalstam.
Dom skrattade inte med mig, utan åt mig.


signatur

Lagom är aldrig för mycket eller för litet.

Medlem

Att vara nyfiken och intresserad av något som skrivs här på FZ har blivit att man ska helst inte läsa inläggen som mer och mer dalar till 8 års nivån.
Ok vi tycker väl olika om saker men detta börjar bli tragiskt att se hur lågt många av er kan sjunka vad gäller inläggen.

Börjar verkligen tröttna på den låga nivån här på FZ.
Har ju blivit ett stort gnäll forum och jag inkluderar mitt inlägg.
Bränna så mycket energi på triviala frågor...


signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

Medlem
Skrivet av Skledar:
Skrivet av krqkan:
Skrivet av The Puffybear:

Let the shitstorm begin.

Det är så roligt med alla PS fanboys.

Xbox medelar att de klarar 8 kontroller. Alla Xbox fans tycker det är trevligt. Ps fanboysen håller sig undan.

PS medelar att de bara klarar 4. Alla PS fanboys säger: "Vem behöver mer än 4 kontroller? 8 på splitscreen är ju bara dumt, då behöver man en fet skärm." Folk påpekar att spel som NHL och dylika inte kör med splitscreen.

Xbox medelar att de höjer sin GPU och CPU lite för att öka spelupplevelsen och värsta shitstorm bryter ut.

Tragiskt att se vad som hänt på FZ.
Ända sen alla 96:or fick pröva på internet och COD så har de blitt ett jävla hallå på internetforum ägnade åt Spel och konsoller.

Varför kan folk bara inte vara glada för varandra?

Och det är fan inte en djävel som bryr sig om vad ni tycker om de olika grejerna.
Allt är bara provokation.

Hade folk kommit med en "rant" och lagt upp den på ett snyggt sätt så hade folk kanske varit mer trevliga mot varandra.

e.g: 8 kontroller på Xbox tycker jag är dåligt..... för att... och en bättre lösning hade varit... etc etc.

Inte: JÄVLA XBOX IDIOTER! 8 KONTROLLER ÄR BULLSHIT. PS4 ÄR BÄTTRE! HOPPAS ALLA XBOX FANS DÖR!

bla bla bla.

Jävla lekstuga, trofan att man inte besöker FZ så offta,.

Herr gringubbe, påstår du att du inte höll dig till en sida med näbbar och klor när det gällde sega vs nintendo? amiga vs pc?

Nej.
Aldrig brytt mig om att gnälla över sådant skit.

Jag kör med Windows, Xbox, Nikon, Pepsi.
Innan Xbox kom ut så spelade jag mycket PS1/2. Och när jag och min vänn såg Xbox för första gången i tidining så vart han snabb på och klaga och gnälla: "Stor och klumpig! PS kopia! De vill bara tjäna pengar på Sonys marknad. Xbox? vad är det för jävla namn... osv."

Det ända jag sa va "Kontrollera ser lite tjocka ut.", spelade det och fastnade.

Och det är skillnad på kritik och konstruktiv kritik.

Tex. Ps kontroller, värsta jag vet.

Men ist för att jag säger "PS kontroller suger! bara R-tards som använder det. LOL! Dual shock är det man hamnar i när man använder en, för att den är så horribelt dålig."

Så säger jag: "Ps kontroll är inte direkt min favorit. Dålig placering av knappar och joysticks. Xbox ligger bättre i mina händer, Sony borde lära sig något från dem.

Medlem
Skrivet av Ztreek:
Skrivet av Nunk:

Det beror väl på vad du menar med begreppet effektiv.. En high end pc kommer ALlTID prestera bättre än en konsoll pga detta. Även om nu windows och linux arbetar mot en rutin som du säger. Speciellt när det kommer till laddningstider etc. Man ska ju ha i åtanke att fpsen är betydligt lägre på en konsoll än en pc med. Samt att det grafiska ofta får lida mer.

En racingbil kommer alltid prestera bättre än en gammal k50 moppe också..
Din kommentar saknar relevans..

En konsol kommer alltid prestera bättre än en pc med likvärdig hårdvara där emot, ingen snack om saken.

Tja, men nu är det ju så att många människor inte skulle kunna tänka sig att langa upp så pass mycket pengar på något som var gammalt redan för flera år sedan. Därmed inte sagt att spel kan vara bra på andra sätt än rent tekniskt, och tillochmed roligt på en konsoll. Det som är intressant i sammanhanget är väl att nästa generations konsoller bygger till stora delar på standardkomponenter, vilket i sin tur förhoppningsvis öppnar upp för möjligheter till bättre emulatorer, dvs jag förhoppningsvis både ha kakan och äta den om man så säger...

Medlem

Riktigt nice, jag tror nog att de vet vad de gör. MS brukar göra tåliga grejjer, de skickar inte ut malicius firmware osv. Kan nog bli riktigt bra, de där extra hertzen kommer nog till pass när alla fräscha exklusiva spel (som inte PS4 klarar av) kommer. Bra ms, keep up the good work!

Medlem

1.75, vad gulligt Min propp på 4ghz vinkar och säger hej när den kör förbi.

Men man får väl vad man betalar för i dedär plastlådorna. Med tanke på priset så vore det ju smått otroligt ifall det stoppade in bra grejer.

Medlem

Trimmas?

Hahaha säg det till moddare och överklockare utav PC eller konsoller!
Som det skulle hjälpa!

Öööh Mikrosåft

Anställ personer som kan prestanda istället för att lägga hundratals miljoner på designfjantar med för stort ego!

MSFAIL!

Medlem

Överklockning med billig kylare är ju alltid en hit!

Medlem
Skrivet av blohm:

Riktigt nice, jag tror nog att de vet vad de gör. MS brukar göra tåliga grejjer, de skickar inte ut malicius firmware osv. Kan nog bli riktigt bra, de där extra hertzen kommer nog till pass när alla fräscha exklusiva spel (som inte PS4 klarar av) kommer. Bra ms, keep up the good work!

Vad skulle xbone klara som PS4 inte skulle klara?

PS4'an är markant starkare.

Skrivet av kebbe:

Överklockning med billig kylare är ju alltid en hit!

Vad spelar kylningen för roll om de inte rör spänningen?


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Skrivet av Katana:

1.75, vad gulligt Min propp på 4ghz vinkar och säger hej när den kör förbi.

Men man får väl vad man betalar för i dedär plastlådorna. Med tanke på priset så vore det ju smått otroligt ifall det stoppade in bra grejer.

Du har så rätt. En Intel pentium 4 på 3.2ghz är lika snabb som min intel 3930k på stock klock 3.2 GHz för det är lika många gigahertz.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av Ztreek:
Skrivet av Nunk:

Det beror väl på vad du menar med begreppet effektiv.. En high end pc kommer ALlTID prestera bättre än en konsoll pga detta. Även om nu windows och linux arbetar mot en rutin som du säger. Speciellt när det kommer till laddningstider etc. Man ska ju ha i åtanke att fpsen är betydligt lägre på en konsoll än en pc med. Samt att det grafiska ofta får lida mer.

En racingbil kommer alltid prestera bättre än en gammal k50 moppe också..
Din kommentar saknar relevans..

En konsol kommer alltid prestera bättre än en pc med likvärdig hårdvara där emot, ingen snack om saken.

Nej självfallet. Men vad har det med saken att göra? Min gamla dator har mer kräm i sig än den nya xbox1, den är 6 år gammal. Tycker de lagt ribban för lågt. Konsollen ska ha en livslängd på 10 år. Du kommer ha samma problem som med xbox360. Mass effect är ett bra exempel. Laddningstiderna var astronomiska. Men det är klart, har man tålamod så går väl allt och anser att min kommentar var högst relevant. Det är i princip en låst pc du köper när du köper konsoll nu mer, skillnaderna är inte många. Eller jo, dyrare spel, sämre prestanda och multiplay som kostar extra. Låst till 500GB.. Så du har helt rätt, köp du en k50, så glider jag i min racingbil.

Medlem

Oj! Jag trodde inte att de var så långsamt klockade.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem
Skrivet av Nunk:

Nej självfallet. Men vad har det med saken att göra? Min gamla dator har mer kräm i sig än den nya xbox1, den är 6 år gammal. Tycker de lagt ribban för lågt. Konsollen ska ha en livslängd på 10 år. Du kommer ha samma problem som med xbox360. Mass effect är ett bra exempel. Laddningstiderna var astronomiska. Men det är klart, har man tålamod så går väl allt och anser att min kommentar var högst relevant. Det är i princip en låst pc du köper när du köper konsoll nu mer, skillnaderna är inte många. Eller jo, dyrare spel, sämre prestanda och multiplay som kostar extra. Låst till 500GB.. Så du har helt rätt, köp du en k50, så glider jag i min racingbil.

Din 6 år gamla dator kan tydligen spela bf4 på okej inställningar och 60fps..?

En ny dator som kommer klara av alla spel 6-7år kräver 14000 minst..
En ny konsol endast 5000..
Du anser att det är en låst pc när det inte är det.. om något så är pc en låst maskin när spel endast är sekundärt.. spel på konsol är njmmer 1 prio.

Medlem
Skrivet av Ztreek:
Skrivet av Nunk:

Nej självfallet. Men vad har det med saken att göra? Min gamla dator har mer kräm i sig än den nya xbox1, den är 6 år gammal. Tycker de lagt ribban för lågt. Konsollen ska ha en livslängd på 10 år. Du kommer ha samma problem som med xbox360. Mass effect är ett bra exempel. Laddningstiderna var astronomiska. Men det är klart, har man tålamod så går väl allt och anser att min kommentar var högst relevant. Det är i princip en låst pc du köper när du köper konsoll nu mer, skillnaderna är inte många. Eller jo, dyrare spel, sämre prestanda och multiplay som kostar extra. Låst till 500GB.. Så du har helt rätt, köp du en k50, så glider jag i min racingbil.

Din 6 år gamla dator kan tydligen spela bf4 på okej inställningar och 60fps..?

En ny dator som kommer klara av alla spel 6-7år kräver 14000 minst..
En ny konsol endast 5000..
Du anser att det är en låst pc när det inte är det.. om något så är pc en låst maskin när spel endast är sekundärt.. spel på konsol är njmmer 1 prio.

Om du hade läst ordentligt så skrev jag mer kräm, alltså rent hårdvarumässigt. Och ja, jag tror att den skulle klara bf4 med rätt bra inställningar om mjukvaran var lika optimerad. Sen visst, du betalar 5000kr en gång, sen tillkommer premium för online spelande, varje spel kostar mer för att MS ska ha sin del av kakan. Så det går nog ganska jämt ut på en 7 års period. Och likadant som när jag bygger en dator så bygger jag ju den efter arbetsområde? Alltså high end gaming i mitt fall.

Medlem
Skrivet av Nunk:

Det beror väl på vad du menar med begreppet effektiv.. En high end pc kommer ALlTID prestera bättre än en konsoll pga detta. Även om nu windows och linux arbetar mot en rutin som du säger. Speciellt när det kommer till laddningstider etc. Man ska ju ha i åtanke att fpsen är betydligt lägre på en konsoll än en pc med. Samt att det grafiska ofta får lida mer.

Visst är det så att en high end PC allid kommer att vara snabbare än en klen konsol. Poängen är att om man har en lika stark PC som en konsol, så kommer konsolen vinna alla gånger. Skälet är att en PC har massa skräp (OS, generella drivrutiner, etc) som inte konsolen har. Det är precis samma skillnad som att programmera ett högnivåspråk, eller skriva saker i assembler. Assembler kommer alltid att vara snabbare, därför att assembler inte har massa skräp, det är kodat direkt mot hårdvaran.

Lika snabb PC och konsol => konsolen vinner lätt. En snabb PC och en lite klenare konsol => konsolen vinner, men inte lätt.

Medlem
Skrivet av SaraLivblad:
Skrivet av Nunk:

Det beror väl på vad du menar med begreppet effektiv.. En high end pc kommer ALlTID prestera bättre än en konsoll pga detta. Även om nu windows och linux arbetar mot en rutin som du säger. Speciellt när det kommer till laddningstider etc. Man ska ju ha i åtanke att fpsen är betydligt lägre på en konsoll än en pc med. Samt att det grafiska ofta får lida mer.

Visst är det så att en high end PC allid kommer att vara snabbare än en klen konsol. Poängen är att om man har en lika stark PC som en konsol, så kommer konsolen vinna alla gånger. Skälet är att en PC har massa skräp (OS, generella drivrutiner, etc) som inte konsolen har. Det är precis samma skillnad som att programmera ett högnivåspråk, eller skriva saker i assembler. Assembler kommer alltid att vara snabbare, därför att assembler inte har massa skräp, det är kodat direkt mot hårdvaran.

Lika snabb PC och konsol => konsolen vinner lätt. En snabb PC och en lite klenare konsol => konsolen vinner, men inte lätt.

Ja men nu är ju inte konsollen lite klenare. Den är ju asklen redan nu. Och vadå os har massa skräp? Klart den kör massa grejer i bakrunden, men det gör ju konsoller med nu mer. Och som en tidigare talare förklarade så programerar man även mot drivrutin på konsoll nu mer. Fattar inte varför alla hoppar på mig? Jag vill ha lite kraft i nextgen, och jag anser att de snålat. 1,75ghz, med 0,5 cache per core är inget annat än skrattretande för något som ska hålla i 10 år. Visst, programerare kan optimera arslet av dig, men dom kommer även bli begränsade, få tänka om och göra saker annorlunda. Vilket är jävligt synd. Men alla konsoll fantaster verkar ju tycka att det är helt ok. Uppenbarligen. Och anledningen att konsollen vinner är inte för mitt os har massa "skräp" utan för att utvecklaren vet exakt vilken hårdvara som kommer användas. Men nu vinner ju säkerligen inte xbox ändå. Just för att den har så kass spec.

123
Skriv svar