Dessa spelen tar Square Enix med sig till TGS

Dessa spelen tar Square Enix med sig till TGS

blä


signatur

"Was aus Liebe getan wird, geschieht immer jenseits von Gut und Böse." Friedrich Nietzsche, Jenseits von Gut und Böse, 1886

Medlem
Medlem

Va CoD Diablo spyro? Square Enix?

Medlem

Så länge release datumet till FFX HD kommer så är jag nöjd om inte så blir jag grinigt grinig!

Medlem
Skrivet av maaex:

ff 15?

Förhoppningsvis hos Sony. ( + KH3)

Medlem
Skrivet av Mrmali74:

Va CoD Diablo spyro? Square Enix?

Citat:

Om du tycker en del av spelen inte riktigt känns som företagets spel, då beror det helt enkelt på att de fått rätten att ge ut spelen i Japan.

Medlem

Hoppas verkligen att Drakengard 3 släpps utanför Japan och kommer hit.

Medlem

DEUS EX! DEUS EX för "#¤"#¤"#FSAD"#Q¤!

Släpp Eidos fria era dårar, jag och miljontals andra skiter i era trista j-rpg, som ni slänger pengar (i sjön) på istället för att släppa ett nytt bra spel.

Sq.E filtrerar vidare alla sina vinster man gör på de bra (icke japanska spelen) i EU och USA, till att skapa nya, värdelösa FF titlar och liknande skit.

DQ 10 och Cooking Mama 5 och Gardening Mama: Mama and her Forest Friends.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem

Håller tummarna för att cooking och gardening mama hittar plats i årets adventskalender här på fz:a!

Moderator | Testpilot

Cooking Mama


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av Chomag:

DEUS EX! DEUS EX för "#¤"#¤"#FSAD"#Q¤!

Släpp Eidos fria era dårar, jag och miljontals andra skiter i era trista j-rpg, som ni slänger pengar (i sjön) på istället för att släppa ett nytt bra spel.

Sq.E filtrerar vidare alla sina vinster man gör på de bra (icke japanska spelen) i EU och USA, till att skapa nya, värdelösa FF titlar och liknande skit.

Hur ska vi då göra? För jag och miljontals andra bryr oss om jrpg. Vi brydde oss om squaresoft, och kan square-enix återfå squaresofts forna glans så blir väldigt många glada som gillar jrpg. Om du inte gillar dom. Köp inte

Medlem
Skrivet av Smoo87:
Skrivet av Chomag:

DEUS EX! DEUS EX för "#¤"#¤"#FSAD"#Q¤!

Släpp Eidos fria era dårar, jag och miljontals andra skiter i era trista j-rpg, som ni slänger pengar (i sjön) på istället för att släppa ett nytt bra spel.

Sq.E filtrerar vidare alla sina vinster man gör på de bra (icke japanska spelen) i EU och USA, till att skapa nya, värdelösa FF titlar och liknande skit.

Hur ska vi då göra? För jag och miljontals andra bryr oss om jrpg. Vi brydde oss om squaresoft, och kan square-enix återfå squaresofts forna glans så blir väldigt många glada som gillar jrpg. Om du inte gillar dom. Köp inte

Jag köper inte heller deras spel!

Men jag stör mig på att de spenderar 100-tals miljoner på skit (för ärligt talat, gillar nån deras senaste FF alster?), när man istället kan släppa bra spel som många faktiskt tycker om. Som sagt, man håller sina egna skitspel flytande genom att flytta tillgångar från de spelhus som faktiskt levererar. Vilket iofs är väldigt japanskt, de har väldiga problem att erkänna brister och fel.

För tusan, deras nya VD ville ju hellre satsa på mobilmarknaden istället den vanliga spelmarknaden. Den tidigare dåren till VD på SQE, inredde hellre kontoret enligt feng shui istället för att koncentrera sig på spelen...

Så därför anser jag att SQE bör förstöras, förgöras och förintas.

Medlem
Skrivet av Chomag:
Skrivet av Smoo87:
Skrivet av Chomag:

DEUS EX! DEUS EX för "#¤"#¤"#FSAD"#Q¤!

Släpp Eidos fria era dårar, jag och miljontals andra skiter i era trista j-rpg, som ni slänger pengar (i sjön) på istället för att släppa ett nytt bra spel.

Sq.E filtrerar vidare alla sina vinster man gör på de bra (icke japanska spelen) i EU och USA, till att skapa nya, värdelösa FF titlar och liknande skit.

Hur ska vi då göra? För jag och miljontals andra bryr oss om jrpg. Vi brydde oss om squaresoft, och kan square-enix återfå squaresofts forna glans så blir väldigt många glada som gillar jrpg. Om du inte gillar dom. Köp inte

Jag köper inte heller deras spel!

Men jag stör mig på att de spenderar 100-tals miljoner på skit (för ärligt talat, gillar nån deras senaste FF alster?), när man istället kan släppa bra spel som många faktiskt tycker om. Som sagt, man håller sina egna skitspel flytande genom att flytta tillgångar från de spelhus som faktiskt levererar. Vilket iofs är väldigt japanskt, de har väldiga problem att erkänna brister och fel.

För tusan, deras nya VD ville ju hellre satsa på mobilmarknaden istället den vanliga spelmarknaden. Den tidigare dåren till VD på SQE, inredde hellre kontoret enligt feng shui istället för att koncentrera sig på spelen...

Så därför anser jag att SQE bör förstöras, förgöras och förintas.

FF12 och 13 (och 13-2) var skit. Första 14 körde jag aldrig men var en flopp. Däremot så har jag beställt nya 14 då det verkar hel mysigt och tror starkt på 15 (gamla versus 13). Men detta är ju mina åsikter. Finns faktiskt jäkligt många otroligt nog som älskat ff 12 och 13ish.

Medlem
Skrivet av kivi:
Skrivet av maaex:

ff 15?

Förhoppningsvis hos Sony. ( + KH3)

Just nu känner jag mer för kh3, har läskiga misstankar om att ff15 blivit nerstrippat.
Men vad det lät som var det väldigt mycket arbete kvar innan kh3 blir färdigt, så det släpps säkert inte förrän om ett par år

Medlem
Skrivet av BadMrBox:
Skrivet av Mrmali74:

Va CoD Diablo spyro? Square Enix?

Citat:

Om du tycker en del av spelen inte riktigt känns som företagets spel, då beror det helt enkelt på att de fått rätten att ge ut spelen i Japan.

Ok då förstår jag

1
Skriv svar