Se skillnaden mellan nya och gamla Zelda: Wind Waker

Robot
Medlem
Se skillnaden mellan nya och gamla Zelda: Wind Waker

Ja, ljust är det i alla fall.

Skribent

Jag har aldrig fastnat för ett Zelda-spel, men ska nog ge det här chansen.


signatur

I am the black wizards.

Medlem

var det bara jag som tyckte att ljuset sog snyggare ut i många tillfällen i game cube varianten?


signatur

ursäkta min stavning är dyskrafiker.

Medlem

De skulle gjort en remake på Majoras Mask istället

Skribent
Skrivet av Ztreek:

De skulle gjort en remake på Majoras Mask istället

Känns lite mer relevant att göra remakes på N64-spelen, ja.


signatur

I am the black wizards.

Medlem

Gamecube är äändå en klassiker pga den kontrollen kan ingen ersätta!

Medlem
Skrivet av Ztreek:

De skulle gjort en remake på Majoras Mask istället

Eller det bästa Zelda-spelet någonsin, Ocarina of Time

Nä men det här blir nog bra. Jag gillade Wind Waker, och att få uppleva det hela i mysig HD-grafik kommer bli underbart.

Medlem
Skrivet av Bojkott:
Skrivet av Ztreek:

De skulle gjort en remake på Majoras Mask istället

Eller det bästa Zelda-spelet någonsin, Ocarina of Time

Nä men det här blir nog bra. Jag gillade Wind Waker, och att få uppleva det hela i mysig HD-grafik kommer bli underbart.

http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=H1Q8... ^^

Medlem

Blir väl ett köp. Spelade aldrig originalet men av videon att döma så är helt enkelt en HD version. Varken mer eller mindre i stort sett. Ser bra ut. Hoppas dock att det blir mindre catroon-ish stil på nästa Zelda för WiiU

Medlem

...och nu vill frugan plötsligt ha en Wii U. Tack så jävla mycket!


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem
Skrivet av Ztreek:
Skrivet av Bojkott:
Skrivet av Ztreek:

De skulle gjort en remake på Majoras Mask istället

Eller det bästa Zelda-spelet någonsin, Ocarina of Time

Nä men det här blir nog bra. Jag gillade Wind Waker, och att få uppleva det hela i mysig HD-grafik kommer bli underbart.

http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=... ^^

Nu menar jag ju så klart en rejäl HD-remake med fläskiga shaders Men hade jag haft en 3DS så hade jag köpt 3DS-remaken för länge sen

Medlem
Skrivet av morfin91:

var det bara jag som tyckte att ljuset sog snyggare ut i många tillfällen i game cube varianten?

Håller med, hade föredragit att dom bara uppdaterat texturerna och höjt upplösningen.

Nu känns det som dom smackat på en massa bloom på ett spel som var tänkt att se ut som en tecknad film. Ser snarare ut dom dockor med det nya ljuset. Kan ju alltid hoppas på att dom låter en stänga av det, men tvivlar

Medlem
Skrivet av Ztreek:

De skulle gjort en remake på Majoras Mask istället

Kommer nog.... troligen på 3DS, hade dock absolut velat se ett Majora's Mask HD på Wii U.

https://www.youtube.com/watch?v=cyazYYev7Nw


signatur

| R7 3800x | be quiet! Dark Rock 4 Pro | Gigabyte X570 Aorus Elite | Aorus RGB 2x8GB 3200mhz cl16 |
| Nvidia RTX 2060 Super | Kingston A2K 250GB + 1TB + KC2500 2TB | Corsair RM750 | Fractal Design Meshify C |

Medlem

Detta är det bästa Zelda spelet i serien. Ja, även bättre än Ocarina of time. Även om det självklart var bra....bortsett från att man blivit lite hjärnskadad efter att ha genomlidit vattentemplet.


signatur

Everybody needs help.

Medlem
Skrivet av Apministern:

Detta är det bästa Zelda spelet i serien. Ja, även bättre än Ocarina of time. Även om det självklart var bra....bortsett från att man blivit lite hjärnskadad efter att ha genomlidit vattentemplet.

Testa Master Quest så blir du permanent hjärnskadad.

GameCube version av spelet som kom med orginalet,svårare dungeons.

Medlem
Skrivet av Ztreek:
Skrivet av Apministern:

Detta är det bästa Zelda spelet i serien. Ja, även bättre än Ocarina of time. Även om det självklart var bra....bortsett från att man blivit lite hjärnskadad efter att ha genomlidit vattentemplet.

Testa Master Quest så blir du permanent hjärnskadad.

GameCube version av spelet som kom med orginalet,svårare dungeons.

Master Quest kanske sägjs vara svårare dungeons men bara anerlunda skelv tyckte jag att forest tempel var lättare i master quest som ett exempel


signatur

ursäkta min stavning är dyskrafiker.

Medlem

Tjaaaaa... det ser lenare ut om man kan uttrycka sig så. Det är också mycket ljusare nu men annars är det väl ingen mindblowing förrändring. Fast det förrändrar inte min syn på spelet. Har förbokat den där special edition när man får med en cool Ganondorf-staty.


signatur

//Nothing worth doing in life is easy.

1
Skriv svar