Parkour och lavastorm från Everquest Next

Robot
Medlem
Parkour och lavastorm från Everquest Next

Animationerna ser lite stela ut, men spelmekanisk ser det onekligen kul ut.

Medlem

Om dom håller allt dom lovar så blir det bra, men efter som man är gammal och sur så är man ju inställt på att allt dom säger är dravel. Men kan inte låta bli att ryckas med.
Landmark blir extra kul tycker jag.. moddade en del förr i tiden och saknar det. Med landmark så har man ju enligt uppgift möjligheter att göra saker som kan sluta i spelet.
Det kom ju någon 1.5 timmes presentation för någon månad sedan där de pratade en hel del om deras visioner.

Skribent

Jag är (som vanligt) försiktigt optimistisk.


signatur

Pianocovers av spelmusik – Forumtråd på FZ |Youtube

Inaktiv

känns... friskt!

gnu
Medlem

Något känns jävligt off med animationerna.

Medlem
Skrivet av Mattias Frost:

Jag är (som vanligt) försiktigt optimistisk.

Kan inte annat än att hålla med erfarenheten är att SOE brukar kunna förstöra de mest lovande spel.


signatur

^Katten, idle extreme.

Medlem

Usch, vad är detta? Jag känner ingenting när jag ser detta, skoningslöst trista animationer. Vad har SOE nu hittat på?

Medlem

Oj oj oj, detta kanns som ett stort FAIL!
WoW med lite mer avancerade animationer, far hoppas pa ESO.

Medlem
Skrivet av Booster:

Oj oj oj, detta kanns som ett stort FAIL!
WoW med lite mer avancerade animationer, far hoppas pa ESO.

Skojar du ? EQ Next är definitionen av sandbox-mmo, ett av de mest ambitiösa spelen jag har sett på senare tid. En funktion som verkar vara riktigt cool är att det inte är typiska mob-spawns längre, utan mobs har sina egna "liv". En grupp mobs kan t.ex ha ett camp på ett ställe, för att sedan migrera vidare till någon annan plats, så man måste scouta deras rörelse-vanor. Bara detta skiljer spelet totalt från theme park-mmos där du kan gå in på valfri wiki och se exakt var alla mobs spawnar och hur ofta.

Det är bara toppen av isberget så att säga.

Roligt att du säger att du hoppas på ESO när ESO är gjort som ett theme park-mmo, där utvecklarna själv har sagt att dem har tagit inspiration från Wow...

Medlem
Skrivet av Famest:
Skrivet av Booster:

Oj oj oj, detta kanns som ett stort FAIL!
WoW med lite mer avancerade animationer, far hoppas pa ESO.

Skojar du ? EQ Next är definitionen av sandbox-mmo, ett av de mest ambitiösa spelen jag har sett på senare tid. En funktion som verkar vara riktigt cool är att det inte är typiska mob-spawns längre, utan mobs har sina egna "liv". En grupp mobs kan t.ex ha ett camp på ett ställe, för att sedan migrera vidare till någon annan plats, så man måste scouta deras rörelse-vanor. Bara detta skiljer spelet totalt från theme park-mmos där du kan gå in på valfri wiki och se exakt var alla mobs spawnar och hur ofta.

Det är bara toppen av isberget så att säga.

Roligt att du säger att du hoppas på ESO när ESO är gjort som ett theme park-mmo, där utvecklarna själv har sagt att dem har tagit inspiration från Wow...

Jag kommenterade inte pa om det ar ett sandbox eller theme park MMO.
Den grafiska cartoon stilen liknar WoW, sen har dom lagt till lite avancerade animationer/parkour.
ESO ar mycket stamnings fullare verkar det som.

Sen maste jag bara saga att om folk tycker att mobs som kan flytta fran ett stalle till ett annat ar nagat att ta up som bevis pa att det ar ett sandbox visar pa hur mycket WoW har decimerat synen pa vad ett sandbox ar, aven om du sager att det bara ar toppen pa ett isberg.

1
Skriv svar