Dokumentär om blivande Starcraft-proffs visas i SVT

Robot
Dokumentär om blivande Starcraft-proffs visas i SVT
Medlem
Dokumentär om blivande Starcraft-proffs visas i SVT

Var ett tag sen man satt framför TV'n. Kanske ska sätta mig och glo på den för en gångs skull då.

Medlem

Skulle slå på TV:n häromdagen. Fick ingen bild, fattade noll. Gav upp efter ett tag.. Dagen efter dammsuger jag och då minns jag att jag gett bort min antennsladd för ... länge sedan, hah!

Medlem

"-Korea's finest!"

hmm nej, fel rts...

Medlem

Starcraft, starcraft, starcraft...
Kanske skulle SVT försöka att vidga sina vyer?

Medlem
Skrivet av Dominus:

Starcraft, starcraft, starcraft...
Kanske skulle SVT försöka att vidga sina vyer?

De har visat dota 2 på tv med. Och i alla fall Street Fighter IV på SVT play. Vet inte om de sände LoL när de hade WCS på dreamhack?

Medlem

Detta kan vara intressant att se på.

Medlem

Ska definitivt ses!


signatur

Have a good time!

Medlem
Skrivet av Ophe:
Skrivet av Dominus:

Starcraft, starcraft, starcraft...
Kanske skulle SVT försöka att vidga sina vyer?

De har visat dota 2 på tv med.

Nej du, det var 6:an.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

SVT har visat DotA och Starcraft 2 från dreamhack.

Medlem
Skrivet av Dunder:
Skrivet av Ophe:
Skrivet av Dominus:

Starcraft, starcraft, starcraft...
Kanske skulle SVT försöka att vidga sina vyer?

De har visat dota 2 på tv med.

Nej du, det var 6:an.

Dom visade Dota2 från DH förra året innan SC2 finalen.

Inaktiv

Även om man ej lirar så är det roligt och titta på.

Medlem
Skrivet av Dominus:

Starcraft, starcraft, starcraft...
Kanske skulle SVT försöka att vidga sina vyer?

Tycker själv att starcraft är det enda "stora" spelet som man inte behöver spelat för att ha ett litet hum vad som händer. Kollar man på lol eller dota så blir man ju så jävla förvirrad när dom bara skriker och allt dör helt plötsligt

Youtuber
Skrivet av Edd1e:

Skulle slå på TV:n häromdagen. Fick ingen bild, fattade noll. Gav upp efter ett tag.. Dagen efter dammsuger jag och då minns jag att jag gett bort min antennsladd för ... länge sedan, hah!

Och det var därför gud skapade SVT-play Inga onödiga sladdar och man kan se saker när man vill.


signatur

YouTube:
Spel: http://www.youtube.com/dualdgamingextra 150 000 prenumeranter
Mat & Trams: https://www.youtube.com/ingakonstigheter 40 000 prenumeranter

Medlem
Skrivet av Dunder:
Skrivet av Ophe:
Skrivet av Dominus:

Starcraft, starcraft, starcraft...
Kanske skulle SVT försöka att vidga sina vyer?

De har visat dota 2 på tv med.

Nej du, det var 6:an.

Som andra sagt, Dota2 året innan, dessutom visade de finalen i HoN från dreamhack året innan det.

Medlem
Skrivet av Keza:

Var ett tag sen man satt framför TV'n. Kanske ska sätta mig och glo på den för en gångs skull då.

Kommer ju att gå alldeles utmärkt att kolla in den via Play

Lite synd att den tog sin tid men den ska ju vara en riktig jävla dokumentär som är proffsig gjord.
(inte lika relevant nu när BW i princip är stendött)

Intressant


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av Edd1e:

Skulle slå på TV:n häromdagen. Fick ingen bild, fattade noll. Gav upp efter ett tag.. Dagen efter dammsuger jag och då minns jag att jag gett bort min antennsladd för ... länge sedan, hah!

Antennsladdar används inte längre. Det analoga nätet försvann för några år sedan.

ELF
Medlem
Skrivet av figgehn:
Skrivet av Edd1e:

Skulle slå på TV:n häromdagen. Fick ingen bild, fattade noll. Gav upp efter ett tag.. Dagen efter dammsuger jag och då minns jag att jag gett bort min antennsladd för ... länge sedan, hah!

Och det var därför gud skapade SVT-play Inga onödiga sladdar och man kan se saker när man vill.

Du menar väl ändå så Satan? Det finns ju en avgift man måste betala även om man inte använder det.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem
Skrivet av xXFirebatXx:
Skrivet av Edd1e:

Skulle slå på TV:n häromdagen. Fick ingen bild, fattade noll. Gav upp efter ett tag.. Dagen efter dammsuger jag och då minns jag att jag gett bort min antennsladd för ... länge sedan, hah!

Antennsladdar används inte längre. Det analoga nätet försvann för några år sedan.

Antennsladdar används fortfarande. Jag har en till min TV. Det är samma sladd som innan det analoga nätet släcktes.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem
Citat:

Det är ett land där e-sportstjärnor behandlas som riktiga stjärnor

Tillåt mig att rätta artikeln en aning:
"Det är ett land där e-sportstjärnor är riktiga stjärnor"

Medlem
Skrivet av bavver:
Skrivet av Dominus:

Starcraft, starcraft, starcraft...
Kanske skulle SVT försöka att vidga sina vyer?

Tycker själv att starcraft är det enda "stora" spelet som man inte behöver spelat för att ha ett litet hum vad som händer. Kollar man på lol eller dota så blir man ju så jävla förvirrad när dom bara skriker och allt dör helt plötsligt

Vad spelar det för roll om Starcraft är "enklare" att förstå sig på än dota2?
Om dota2 nu är "svårare" så får man väl se till att man tar in experter som vet vad de talar om, för att förklara för nya vad spelet går ut på, både på ett basic och ett lite mer avancerat sätt.

Problemet är att SVT inte ens försökt (vad det verkar) att få in någon annan än Ina (som gör ett mycket bra jobb), som har Starcraft som favoritspel inom esport.
Hade man gjort det hade man tagit in experter inom fler spel, som hade kunnat förklara ytterligare vad spelet går ut på.
De enda som försökt visa annan esport, på riktig tv, är tv6.

Medlem
Skrivet av xXFirebatXx:
Skrivet av Edd1e:

Skulle slå på TV:n häromdagen. Fick ingen bild, fattade noll. Gav upp efter ett tag.. Dagen efter dammsuger jag och då minns jag att jag gett bort min antennsladd för ... länge sedan, hah!

Antennsladdar används inte längre. Det analoga nätet försvann för några år sedan.

Heh. Jo. Ja.

1
Skriv svar