Redo att bli skrämd? Spana in släpptrailern från Outlast!

Robot
Redo att bli skrämd? Spana in släpptrailern från Outlast!
Medlem
Redo att bli skrämd? Spana in släpptrailern från Outlast!

Riktigt värt spel väldigt äcklig atmosfär och äckliga ljud gör det roligt att spela det samtidigt vill man bara stänga av det.

Medlem

Läste Outcast, blev exalterad, såg att det var något annat, blev besviken.

Medlem
Medlem

Riktigt läskigt spel. Satt igår kväll i mörker och med lurar...Var länge sedan man spelade något med sådan här läskig atmosfär (Skulle vara Amnesia då). Att man sedan inte har några vapen att försvara sig med gör det ännu värre..


signatur

Nothing is power without Control

Skribent

Kan vi inte lägga ner dom här nyheterna? Palla att kissa i byxan.


signatur

I am the black wizards.

Medlem

Skulle vart skoj med oculust rift


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av Neatherblade:

Skulle vart skoj med oculust rift

Då hade man nog dött på riktigt


signatur

Nothing is power without Control

Medlem

Riktigt grymt spel, körde en stund igår sent på kvällen och hade släckt ner allt. Amnesia i all ära, men oulast är fasen läskigare.

Medlem
Medlem

PC exklusivt?


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem
Skrivet av Droppz:

Vad jag tänkte på igenom hela trailern

http://www.youtube.com/watch?v=FW-ZPTW4_IU&t=0m43s

Den där videon har orsakat major freakage i tonåren


signatur

Game long and prosper

Medlem

Kan bli skrämmande bra spel.

Medlem

Blir inget köp, jag är för feg...


signatur

Text does not represent Mozart's life.

Inaktiv
Skrivet av Grimnebulin:

Läste Outcast, blev exalterad, såg att det var något annat, blev besviken.

Exakt samma här lol.

Medlem

Usch!


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Avstängd

Satt och kolla på när pewdie (jobbig röst ännu men verkar mer seriös och lagt ner sellout skiten) spelade detta samt cinnamontoastken, och kan då säga att jag brukar endast var akänslig när det kommer till att spela dessa titlar, men jag fick fan gåshud samt ville jag bara faa längre och längre bak då jag kikade när dom spelade.

Så pass känslig blev jag för spelet, outlast har en stämning som heter mer än bara duga, amnesia är läskigt med men detta är dock bra myckt värre. Just för att fienderna som jagar en är ännu smartare och kikar runt i gömställen med.

Medlem

OMG vill ha : )

Medlem

MEN ALDRIG!


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem
Skrivet av WarpGuN:

PC exklusivt?

Det kommer till PS4 i alla fall och kommer ingå i PS+.

Inaktiv
Skrivet av olafpawbelt:

Satt och kolla på när pewdie (jobbig röst ännu men verkar mer seriös och lagt ner sellout skiten) spelade detta samt cinnamontoastken, och kan då säga att jag brukar endast var akänslig när det kommer till att spela dessa titlar, men jag fick fan gåshud samt ville jag bara faa längre och längre bak då jag kikade när dom spelade.

Så pass känslig blev jag för spelet, outlast har en stämning som heter mer än bara duga, amnesia är läskigt med men detta är dock bra myckt värre. Just för att fienderna som jagar en är ännu smartare och kikar runt i gömställen med.

Han förstörde ju känslan totalt med sitt fjantande och skrikande. Han är ju fan värre än en liten skolflicka i beteendet. Och då ska han vara 24 år? En skam för Sverige och gaming. Men hans fanbase är väl 12-15 åringar, så det passar honom perfekt.

Som tidigare nämnt så skulle Oculus Rift passa utmärkt till detta spel. Fan vad jag längtar!

Medlem

Det här spelet får chuck norris att skrika efter mamma.

Medlem
Skrivet av cinort:
Skrivet av olafpawbelt:

Satt och kolla på när pewdie (jobbig röst ännu men verkar mer seriös och lagt ner sellout skiten) spelade detta samt cinnamontoastken, och kan då säga att jag brukar endast var akänslig när det kommer till att spela dessa titlar, men jag fick fan gåshud samt ville jag bara faa längre och längre bak då jag kikade när dom spelade.

Så pass känslig blev jag för spelet, outlast har en stämning som heter mer än bara duga, amnesia är läskigt med men detta är dock bra myckt värre. Just för att fienderna som jagar en är ännu smartare och kikar runt i gömställen med.

Han förstörde ju känslan totalt med sitt fjantande och skrikande. Han är ju fan värre än en liten skolflicka i beteendet. Och då ska han vara 24 år? En skam för Sverige och gaming. Men hans fanbase är väl 12-15 åringar, så det passar honom perfekt.

Som tidigare nämnt så skulle Oculus Rift passa utmärkt till detta spel. Fan vad jag längtar!

Word! Lätt bli stor på tuben när man har tur som får lätta följare som inte har några krav på kvalitet.

Medlem

Fortsatt gnäll om Pewdiepie i varenda jävla nyhet, även om han är 24 vad spelar det för roll? Det är bara töntar som inte vågar vara sig själv pga åldern (endast en siffra). Jag streamade och recordade mig själv när jag spela detta, jag är 28, och jag skrek tamefan som en liten skolflicka på 9 år själv.

Skärp er nu, ingen tvingar er att se på honom.

PS. Det var fruktansvärt underhållande att se replayen DS.

Tittade på Theradbrad(älskar när han blir rädd) när han började köra det, jag kans säga att jag skulle nog aldrig våga köra det själv.

Medlem
Skrivet av Margy:
Skrivet av WarpGuN:

PC exklusivt?

Det kommer till PS4 i alla fall och kommer ingå i PS+.

Okej, Tack


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem

Kollade på en kort LP i går kväll på det och nej tack, har inte nerver för sånt här...

Medlem

Spelade ca 15 min igår och skrek till 2 ggr när jag blev skrämd, är inte lättskrämd annars men det var riktigt schysst stämning i spelets musik och miljöer. Det var vid väldigt oväntade tidpunkter som jag blev skrämd med och hade hörlurar på med lite högre ljud

Gillar man skräckspel så är det här att rekommendera, i alla fall så här långt


signatur

MVH Milky
i7 9700k AMD 7900XTX

Inaktiv
Skrivet av huklen:

Fortsatt gnäll om Pewdiepie i varenda jävla nyhet, även om han är 24 vad spelar det för roll? Det är bara töntar som inte vågar vara sig själv pga åldern (endast en siffra). Jag streamade och recordade mig själv när jag spela detta, jag är 28, och jag skrek tamefan som en liten skolflicka på 9 år själv.

Skärp er nu, ingen tvingar er att se på honom.

PS. Det var fruktansvärt underhållande att se replayen DS.

Jag menar inte när han blir rädd, utan när det inte händer nåt i spelet som han beter sig efterblivet. Hans outlast videos hade varit 10ggr bättre om han bara kunde hålla käft.

Medlem
Skrivet av Blackwolfe:

Riktigt grymt spel, körde en stund igår sent på kvällen och hade släckt ner allt. Amnesia i all ära, men oulast är fasen läskigare.

Jag har spelat Outlast och klarat det. Väldigt bra spel. Grym atmosfär och bra ljudspel. Storyn funkar.

Läskigare än Amnesia? Det tycker inte jag. Det största problemet med Outlast är att man ser monsterna/fienderna alldeles för bra. Det tog bort "skräck" faktorn ganska rejält för mig.

Amnesia döljer sina monster väldigt bra i mörker och diverse hysteri effekter vilket bara gynnade mitt spelande. Sen när man väl sett ett monster i Outlast så har man sett alla. Musik och ljud spelet när man blir jagad i Amnesia funkar bra mycket bättre. Man blir mer stressad.

Efter ett par timmars spelandes så försvann skräck faktorn rejält för mig i Outlast. Jag visste precis mekaniken för att ta mig ifrån fienderna och det var inget problem att springa ifrån dem och gömma sig om det så behövdes och deras A.I kunde minst sagt vara bristande. T.ex dem missar dig totalt när dem jagar dig och du står bara ett par meter ifrån mitt i deras syn fält, vilket var lite tråkigt.

Bra spel men försöker efterlikna Amnesia lite för mycket och inte på ett bättre sätt. Gör om gör rätt Dock värt pengarna spelet är inte så jätte långt men underhållande.

Håller tummarna för A Machine For Pigs kan slå skräck i mig igen

12
Skriv svar