Microsofts moln kan göra samma sak som Gaikai

Robot
Microsofts moln kan göra samma sak som Gaikai
Skribent
Microsofts moln kan göra samma sak som Gaikai

Ska bli intressant att se vad Microsoft och Sony gör av det här.


signatur

I am the black wizards.

Medlem

Dem kommer säkert börja ta betalt i tid

Vill du spela GTA V så kostar det
1kr / timmen

Skribent
Skrivet av garderoben:

Dem kommer säkert börja ta betalt i tid

Vill du spela GTA V så kostar det
1kr / timmen

Gärna för mig. 100 timmar blir 100 kronor. Ett rätt billigt pris för GTA V


signatur

I am the black wizards.

Medlem

Kul att det börjar dyka upp streamingtjänster för spel. Personligen tror jag dock att frågan om att streama xbox360/ps3 spel är aktuell nu men om 2-3 år så är det en tjänst som väldigt få kommer använda sig av. En annan fråga är ju om tekniken är redo för det än, skulle vara kul att prova

Medlem

Lagom till att vi i norden får nytta av molnen så är denna gen ointressant. Blir bara klassiker som kommer spelas, tror jag. Men hoppas jag har fel..

Medlem

coming to sweden 2016

Medlem

Jag testade dead rising 2 på gaikai när de var fristående och jag nästan hoppas dom servrarna var baserade i usa för det lagga satan och var superlåg upplösning, men samtidigt kul att det ö.h.t fungerade i webbläsarn:P

Medlem

"Vi måste bara lista ut hur mycket det kommer kosta att leverera och hur bra upplevelsen kommer bli."

Hur bra upplevelsen kommer att bli? Det är en rätt viktig faktor...


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem
Skrivet av heviom:

Kul att det börjar dyka upp streamingtjänster för spel. Personligen tror jag dock att frågan om att streama xbox360/ps3 spel är aktuell nu men om 2-3 år så är det en tjänst som väldigt få kommer använda sig av. En annan fråga är ju om tekniken är redo för det än, skulle vara kul att prova

Skulle nog snarare säga att det är tvärtom, att streama xbox360/ps3 spel är väldigt orelevant just nu, då de flesta har konsolerna, men om 2-3 år så kommer folk att vilja spela de "gamla klassikerna" och streaming kommer vara ett bra alternativ.

Exempel så skulle jag bli jätte gladd om man kunde streama PS2 spel, då det finns flera gamla guldkorn jag vill spela, men jag inte kan, då jag inte har en PS2/Tidig PS3.


signatur

Rwa?

Medlem
Skrivet av Tybalt:

"Vi måste bara lista ut hur mycket det kommer kosta att leverera och hur bra upplevelsen kommer bli."

Hur bra upplevelsen kommer att bli? Det är en rätt viktig faktor...

Inte för att vara dryg, men påstår dem något annat? Jag antar att iom att de faktorerna de tar upp är just; vad det kommer att kosta, och hur bra upplevelsen kommer att bli, så är de de viktigaste?


signatur

Rwa?

Medlem
Skrivet av Annanaz:
Skrivet av Tybalt:

"Vi måste bara lista ut hur mycket det kommer kosta att leverera och hur bra upplevelsen kommer bli."

Hur bra upplevelsen kommer att bli? Det är en rätt viktig faktor...

Inte för att vara dryg, men påstår dem något annat? Jag antar att iom att de faktorerna de tar upp är just; vad det kommer att kosta, och hur bra upplevelsen kommer att bli, så är de de viktigaste?

Exakt. Det han menar är att blir det inte en bra upplevelse så är det kanske inte värt att satsa på om kostnaden blir för stor.

Medlem
Skrivet av Annanaz:
Skrivet av Tybalt:

"Vi måste bara lista ut hur mycket det kommer kosta att leverera och hur bra upplevelsen kommer bli."

Hur bra upplevelsen kommer att bli? Det är en rätt viktig faktor...

Inte för att vara dryg, men påstår dem något annat? Jag antar att iom att de faktorerna de tar upp är just; vad det kommer att kosta, och hur bra upplevelsen kommer att bli, så är de de viktigaste?

Dryg? Du upprepar bara vad jag och de skrev.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem
Skrivet av Johan Olander:
Skrivet av garderoben:

Dem kommer säkert börja ta betalt i tid

Vill du spela GTA V så kostar det
1kr / timmen

Gärna för mig. 100 timmar blir 100 kronor. Ett rätt billigt pris för GTA V

Sedan dyker rollspelen fram. Oh shi-

Medlem
Skrivet av Luciphear:
Skrivet av Johan Olander:
Skrivet av garderoben:

Dem kommer säkert börja ta betalt i tid

Vill du spela GTA V så kostar det
1kr / timmen

Gärna för mig. 100 timmar blir 100 kronor. Ett rätt billigt pris för GTA V

Sedan dyker rollspelen fram. Oh shi-

För att inte tala om multiplayer rent allmänt.

Medlem
Skrivet av garderoben:

Dem kommer säkert börja ta betalt i tid

Vill du spela GTA V så kostar det
1kr / timmen

1kr timmen hade jag lätt betalat. Då kan jag ju spela 599 timmar istället för att köpa det. Dummaste prissättningen jag hört.

1
Skriv svar