Starwars Galaxies

Inaktiv
Starwars Galaxies

Tjenare!

Jag undrar om det är någon som lirar detta spel fortfarande. Har nämligen tänkt att ta upp det igen efter att ha tröttnat på WoW. Är det värt att lira eller ska man satsa på något annat istället?

Inaktiv

Tror SWG är rätt dött.. Hört nåt om att det är typ ett 100-tal personer på servrarna, låter inte så jävla skoj..

Skulle nog testa LOTRO om jag var en som gillade WoW.


signatur

supernoodle strikes again

Medlem
Skrivet av supernoodle:

Tror SWG är rätt dött.. Hört nåt om att det är typ ett 100-tal personer på servrarna, låter inte så jävla skoj..

Skulle nog testa LOTRO om jag var en som gillade WoW.

Det är nog fler än ett par 100, senaste jag hörde något så var det runt 150.000 spelare. Så helt dött är det nog inte, men om man jämför med tidigare så är det nog rätt lugnt.


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

Medlem

150.000-spelare är det knappast, JFreeman som var Lead Designer nämnde runt 30-40000 för ett par månader sedan, på mmorpg.com, så det ligger troligtvis runt där.


signatur
Medlem

Ja där lyckades de verkligen döda något som kunde ha blivit ett kanonspel

Inaktiv

Jao, testade trial och det verkade endå rätt nice. Finns det något annat MMORPG man kan testa? Är rätt sugen på LOTRO också. Det som stör mig är att det inte finns någon "ond" sida.

Medlem

Spelade för ungefär ett och ett halvt år sedan, och även om det var betydligt mindre folk än vid release så fanns det en hel del att göra. Träffade ett par sköna nissar som var villiga att hjälpa mig med diverse saker (pengar, kläder, vapen m.m.). Kommer man bara med i något skönt gäng tror jag att det fortfarande kan vara riktigt roligt. Även om det har dummats ner en del sedan release är det fortfrande ett av de mext komplexa MMORPG-spelen som finns där ute.


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

Medlem

Tråd flyttad.

Inaktiv

SW:G har blivit sämre och sämre ända sen release. Kommer ihåg när jag var ute och jagade rancors för första gången; såna minnen har man för livet. (:


signatur

"Nothing is more intolerable than to have to admit to yourself your own errors"

Inaktiv

man kan faktiskt vara lite ond i Lotro.
vid lvl 10 kan du köra nåt som heter monsterplay.

då har du nån monstergubbe samtidigt som din riktiga,
har ingen koll på hur det funkar.

för mig kvittar det om det finns nån ond sida,

när jag lirar Lotro så är jag ibland god och säger *hello* till folk,
och ibland är jag ond och säger *shithead* till folk.
svårare än så är det inte

Medlem

Man har fortfarande svårt att förstå varför SOE valde att gå mot strömmen och äta sin egen avföring. Att dom inte avbröt när dom såg att folk började fly från deras värld pga dom störa patcharna. :/

Medlem
Skrivet av Gullefjun:

150.000-spelare är det knappast, JFreeman som var Lead Designer nämnde runt 30-40000 för ett par månader sedan, på mmorpg.com, så det ligger troligtvis runt där.

Surfade runt på Wikipedia och råkade läsa lite om SWG.

Skrivet av Wikipedia:

As of the second quarter of 2006, according to charts at MMOGchart.com, there were estimated to be between 110,000 and 175,000 subscribers. A more recent update from MMOGdata.com which uses the previous data from MMOGchart.com, estimates that the game has about 49,000 subscribers as of April 2007. However, both MMOGchart.com and MMOGdata.com rated the subscriber number estimates at a "C" confidence level which mean they are "merely industry 'best guesses' or are otherwise questionable" due to SOE not releasing SWG subscriber numbers. Posting on the official forums, Lorin Jameson (SOE Producer, Star Wars Galaxies, forum name "DeadMeat") has specifically refuted the latest figure: "I think I am safe in saying the 50K number is vastly wrong."

In May and June of 2007, subscriber numbers in Star Wars Galaxies gradually began to rise as more content was added, and more Pre-NGE echoing content was added. The game saw a gradual return of veterans during this time.


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

Inaktiv

jupp,
blev mäkta förvånad när man kom in och såg att man inte längre kunde vara djurtämjare och allt annat som var kul.

Medlem
Skrivet av Spiff:

Ja där lyckades de verkligen döda något som kunde ha blivit ett kanonspel

WRONG! Dom lyckades döda något som _VAR_ ett kanonspel. Hade det inte varit för NGE, CU kunde jag leva med, så hade jag nog fortfarande spelat...

Och det spelar ingen roll hur mycket pre-nge content dom slänger in, det nya combatsystemet kommer alltid att vara skit.

Och det säger jag fastän jag för tillfället har aktiverat och spelat till och från de senaste två veckorna

TBR
Medlem

Jag har spelar till & från sen 15:e Oktober 2003 och personligen så tycker jag det är bättre nu än pre-cu & nge. Det är inte bara att buffa upp sig & döda allt som rör på sig, var helt sjukt när man tänker efter.

Är bara 2 saker jag stör mig på det är alla spökhus, men de håller the empire på att ta bort.. det andra är spelarbrist på servern jag spelar på.

Men visst var det klantigt av soe annat kan man inte säga, så stora förändringa i ett spel funkar tydligen inte.

Om man ska spela swg idag så ska man inte tänka på hur det var förr eftersom det är ett helt annat spel.

Inaktiv

Ser man till att inte beblanda sig med för många störiga 12-åriga amerikaner,utan umgås med vettigt folk så kan SWG vara trivsamt nu också-jodå,jag whinar också om hur bra det en gång var (för det var det ju) men det hjälper ju inte liksom...

Jag testade det där spelet med troll o sånt i typ ett halvår,hade sin charm men imo kan det inte mäta sig med SWG (varken som det var preCU/NGE eller nu)...jag tycker att hur mycket de än försökt anpassa SWG så att yngre förmågor fixar det,så är det ändå mycket bredare och intressantare än det där andra spelet.

Visst är SWG bara en skugga av sitt forna jag,men jag tycker det är en helt ok skugga-kunde ju ha varit lite mer folk om inte marknadsföring varit pinsamt obefintlig-på mitt eget vrånga sätt protesterar jag genom att inte köpa Sony-produkter Ganska sjukt,servers är uppe,men SOE's PR-avdelning verkar inte ha något intresse längre...trots att SOE faktiskt förbättrar spelet hela tiden,gamla bra saker kommer igen (oftast mer men ibland mindre lyckat) och nya saker implementeras ( <-- yay vilket fint ord) med varje publish...kanske tycker hälften av dem att SWG är gammalt och inte lönt att ödsla kraft på? Men bestäm sig då ffs...

Iaf,positiva mänskor får gärna skicka ett /tell till m'ak om de råkar logga in på Chimeara-Europe,negativt folk-stanna i forumet

Medlem

Chimeara-europe där spelade man förut.. Jag ägde Staden Arx Astra vet ej om den är kvar där.. Loggade in för några månader sen då man fick åter igen komma in på servern för att få titta runt.. Det var rätt kul då men inte så kul som man tyckte innan. Inte helt negativ iaf :>

Inaktiv

Joo...Arx Astra finns kvar,knappt....håller på att förlora shuttleport-man ta shuttle dit,men spawnar i staden-och upptäcker att någon shuttleport för returresa liksom inte finns.... Med house packup-driven de körde har en bunt städer helt plötsligt haft för lite "residents",och sumpat rank-jag och en amerikan grundade (snofsigt ord lol) staden New Dawn på Rori för typ 18 månader sedan,och eftersom vi är lite kräsna (ok,vi är lata också,ja ja..) med vilka vi rekryterar till guilden [Dawn] så är vi också en smula i farozonen....

Tråkigt också är att TSA Stronghold nu är en döende stad i spillror-TSA (The Swedish Alliance) var då,för hundra år sedan,en av de mer framträdande reb guilderna med en bunt trevliga o skillade svenskar...kanske gick de ihop med nån annan guild,eller bara ledsnade-synd är det..

Aja,mer kul var det i fredags,då vi drog ihop en full grupp (vi fyllde ut gruppen med några trevliga fransoser från guilden Larme) och körde ett gäng treasure maps jag lootat,o kånkat i backpack ett tag. Full grupp gör ju att en uberjedi spawnar när man extraherar skatten,och han bjöd på klart kul combat tillsammans med sina Elite-kompisar! Jedisarna i gruppen tankade suveränt,medics pysslade om oss så fint så-9 klart lyckade missions!Loot var väl sådär-ett Smuggler Bracelet och en Serving Droid Terminal (hmm tänker inte förklaradet här lol) gjorde iaf att ingen anklagade mig för att vara jinxad skattletare

Medlem

Är SWG kul eller??:\
Tänkte först köpa typ SW JA men såg sen ett asbra pris på SWG men är det ett strategi spel eller är man en gubbe och sen gör massa grejer eller vad??:O


signatur

////Mr.Waterboy
Frukta inte vapnet, frukta bossen som använder det.

Medlem
Skrivet av Mr.Waterboy:

Är SWG kul eller??:\
Tänkte först köpa typ SW JA men såg sen ett asbra pris på SWG men är det ett strategi spel eller är man en gubbe och sen gör massa grejer eller vad??:O

swg är ett mmorpg.


signatur
Medlem

ska nog testa swg snart igen.. kan vara kul att börja lite från början.

Inaktiv
Skrivet av supernoodle:

Tror SWG är rätt dött.. Hört nåt om att det är typ ett 100-tal personer på servrarna, låter inte så jävla skoj..

Skulle nog testa LOTRO om jag var en som gillade WoW.

varför inte testa Everquest 2 då ?

där finns det säkert en hel del spelare.
och ny expansion är ju på g igen.

Inaktiv
Skrivet av Loading:

ska nog testa swg snart igen.. kan vara kul att börja lite från början.

swg var kul när man hade alla yrken,
typ image designer djurtämjare och sånt.

men vad man märkte när man skulle prova swg för 1 år sen var att dom tagit bort många såna yrken och istället slängt in en massa buggiga questar.

Inaktiv
Skrivet av Loading:

ska nog testa swg snart igen.. kan vara kul att börja lite från början.

Skitbra inställning-jag hoppas du testar-kanske kollar upp läget med ett trial account eller nåt...[EDIT: ..eller reaktivera ditt gamla account såklart-jag borde inte skriva utan att tänka blir ju alltid ännu mer vimsigt..] Du kommer att känna igen mycket,men somligt kommer verka helt skruvat och annorlunda,saker förändras hela tiden i stort eller smått-på gott och ont,men mest gott imo!

Idag går Publish 7 "A collection of heroes" live- Aurilian village kommer åter fram ur dimman YAY! Om jag läst publish notes rätt kommer man där kunna få nya high lvl quester,"Heroic Encounters"-låter ju hur himla bra som helst tycker jag som aldrig gillat PvP,utan hellre samlar ihop en grupp och muckar gräl med nån boss NPE!

Slutförde nya Imperial Theme Park för ett tag sen,numera lycklig ägare till fult grönt Scout Trooper set med halvpinkiga battle stats-på en av de sista uppdragen var vi tvungna att knata ner i DWB,hade grupp med 1 BH,2 Medics,1 Officer och 4 Jedis....och det var liksom som förr! Gick väldigt bra-hårt men skitkul!

Umm...har inte tid att tjöta här-måste kolla om servern kommit upp än-jag hoppas du testar SWG igen Loading-om inte annat är det kul att veta vad man pratar om när man vill spy galla/ösa rosor över SWG!

Inaktiv
Skrivet av BangBoomBang:

swg var kul när man hade alla yrken,
typ image designer djurtämjare och sånt.

men vad man märkte när man skulle prova swg för 1 år sen var att dom tagit bort många såna yrken och istället slängt in en massa buggiga questar.

Ingen server uppe än,elände.. Tänkte iaf säga att vill man helst såspåsa i cantinan medan man chattar,dansar,buffar folk,så kan man ju välja att vara Entertainer-det finns 2 träd att välja på,ett buff-träd och ett combat-träd liksom,första kategorin har alla skills att kunna dansa,spela,göra Id och buffa,men har inget att hämta i combat.Väljer man att vara combat ent så saknar man en del av de skillsen,men kan i stället slåss-inte lika effektivt som om man valt combat prof,men man reder sig i en hel del combat situationer.

Och tämja djur kan vem som helst göra-även skapa dem! Förr hade man ju (förutom non-CH pets) yrkesgrupperna (lol) BioEngineer och Creature Handler,nu kan vem som helst välja att offra poäng ur sin ordinarie prof expertise (när man ökar i lvl får man poäng att lägga i sin expertise,för att göra sin char starkare på lite olika sätt) och istället lägga dem i sin BeastMaster expertise-nån poäng gör att du kan skapa ett pet (man trollar inte fram dem dock,man måste skaffa en sk. Incubator,DNA,ett gäng Enzymer..en del plock med det) och en hl massa poäng gör att du kan låta ditt pet lära sig flertalet specials,göra det starkare mm mm. Det funkar bra,kräver en massa tålamod om man vill göra uber pets såklart,och även om jag själv gillar det gamla systemet *sniff* med faktiska yrken bättre,så är det här en vettig grej!

Hmm,nu måste väl ändå servern kommit upp...

Inaktiv

Tja, funderar på o börja lira detta spel. Någon som fortfarande lirar detta?Någon aktivitet på servrarna?

Medlem
Skrivet av Joney:

Tja, funderar på o börja lira detta spel. Någon som fortfarande lirar detta?Någon aktivitet på servrarna?

Nej rätt dåligt med det... Finns det ingen trial som du kan prova måste jag rekommendera att du väntar och provar något nytt mmorpg istället...

Hade det inte varit för att det var så lite spelare hade SWG nog fortfarande funkat men utan en stor spelarbas blir det aldrig kul

Medlem

Finns fortfarande 14-dagars trial. Ska nog ta och testa det igen.

Medlem

Jag har samlat på Star Wars grejer sedan urminnes tider, och då även PC-spel. Galaxies väntade jag med tills för två månader sedan, hade hört att det hade en rad olika problem, och att utvecklarna hade ändrat om ganska mycket i det så att fansen inte var glada...

Att se det på skärm för första gången var inte speciellt kul, och jag fick en koppling till Mace Griffin - Bounty Hunter. Grafiken var ful, stel, och massa annat gjorde att den rätta känslan uteblev. Jag klarade inte av att se det mer än ett par timmar, sedan raderade jag det snabbare än kvickt. Det bästa med Galaxies är omslaget...

Medlem

Det är det som är felet när man testar ett gammalt spel lite försent då kan man inte direkt se vad som gjorde spelet så bra som det var då det kom.. längtar fortfarande efter laggiga Coronet..

12
Skriv svar