Activision vill hjälpa Nintendo

Robot
Medlem
Activision vill hjälpa Nintendo

Äsch släpp WiiU och stressa ut en kompetetiv konsol Nintendo. Alla vill spela Mario, DK och Zelda i ultra HD!

Medlem

Ultra HD, ja då får du vänta till nästa generation vad det nu blir. PS4 kan inte spela spel i 4k.

Medlem

Vad i helsike är det jag läser.

Activision har nånting i bakfickan


signatur

Everybody needs help.

Skribent

Jag vill bara ha fler spel, gillar Wii U som konsol. Satt i E-shop och bara myste till musiken.


signatur

I am the black wizards.

Inaktiv
Skrivet av Apministern:

Vad i helsike är det jag läser.

Activision har nånting i bakfickan

Ja de har Blizzard, men det lär ju inte hjälpa Nintendo ;P.

Men fortsätter hävda att NIntendo behöver en nytändning och vad jag menar med det är att lägga Mario, Metroid, Zelda och Donkey Kong på hyllan ett tag och istället försöka släppa NYA spel. En ny aventyrsserie, en ny plattformsserie o.s.v. Man ser ju att folk har börjat ledsna på alla Nintendos Mario spel, Zelda säljer fortfarande bra men det börjar bli stelt, hur många gånger ska man få rädda Zelda med en hookshot, en bumerang, en pilbåge och bomber?

Medlem
Skrivet av Corp!:

Äsch släpp WiiU och stressa ut en kompetetiv konsol Nintendo. Alla vill spela Mario, DK och Zelda i ultra HD!

Skulle vara kul om Nintendo bara flippa ur, kom ut och sa att dem bara skoja med Wii U och visade upp Nintendo Tritanium, med 3st Titan kort i och släpps tillsammans med Metroid Ray Traced för 3000kr x).

Medlem
Skrivet av Johan Olander:

Jag vill bara ha fler spel, gillar Wii U som konsol. Satt i E-shop och bara myste till musiken.

Jag vill ha en Wii U. ZombieU verkar förbaskat roligt. Och inte tala om Monster Hunter <3


signatur

Everybody needs help.

Skribent
Skrivet av Apministern:
Skrivet av Johan Olander:

Jag vill bara ha fler spel, gillar Wii U som konsol. Satt i E-shop och bara myste till musiken.

Jag vill ha en Wii U. ZombieU verkar förbaskat roligt. Och inte tala om Monster Hunter &lt;3

ZombieU är förbaskat roligt och Monster Hunter 3 med. Lääängtar efter Mario Kart 8.


signatur

I am the black wizards.

Medlem
Skrivet av Brandter:
Skrivet av Apministern:

Vad i helsike är det jag läser.

Activision har nånting i bakfickan

Ja de har Blizzard, men det lär ju inte hjälpa Nintendo ;P.

Men fortsätter hävda att NIntendo behöver en nytändning och vad jag menar med det är att lägga Mario, Metroid, Zelda och Donkey Kong på hyllan ett tag och istället försöka släppa NYA spel. En ny aventyrsserie, en ny plattformsserie o.s.v. Man ser ju att folk har börjat ledsna på alla Nintendos Mario spel, Zelda säljer fortfarande bra men det börjar bli stelt, hur många gånger ska man få rädda Zelda med en hookshot, en bumerang, en pilbåge och bomber?

Håller faktiskt med om Mario och Zelda. Men Metroid tycker jag är en spelserie som är så djup och som släpps med tillräckligt långa intervaller för att göra en helt galen av längtan bara att tänka på en uppföljare.

Helst nu när det vedervärdiga Other M floppade totalt.

Men ja. Nya spelkaraktärer hade varit något! Grejen är la kanske att folk inte är lika förlåtande idag som de var förr, när man inte var lika noga med djupa karaktärer och bra design på dessa. Det som får folk att spela spel med dessa karaktärer nu är ju mycket på grund av nostalgi.

Att skapa en helt ny karaktär idag kanske inte skulle vara lika väl mottaget då folk är mycket mer kräsna. Kolla bara på Wonderful 101 egentligen. Sjukt häftigt spel med en ny idé men som för tillfället säljer ganska kasst.


signatur

Everybody needs help.

Medlem
Skrivet av Johan Olander:
Skrivet av Apministern:
Skrivet av Johan Olander:

Jag vill bara ha fler spel, gillar Wii U som konsol. Satt i E-shop och bara myste till musiken.

Jag vill ha en Wii U. ZombieU verkar förbaskat roligt. Och inte tala om Monster Hunter &amp;lt;3

ZombieU är förbaskat roligt och Monster Hunter 3 med. Lääängtar efter Mario Kart 8.

Personligen var Double Dash det enda Mario Cart jag fastnade för


signatur

Everybody needs help.

Inaktiv
Skrivet av Apministern:
Skrivet av Brandter:
Skrivet av Apministern:

Vad i helsike är det jag läser.

Activision har nånting i bakfickan

Ja de har Blizzard, men det lär ju inte hjälpa Nintendo ;P.

Men fortsätter hävda att NIntendo behöver en nytändning och vad jag menar med det är att lägga Mario, Metroid, Zelda och Donkey Kong på hyllan ett tag och istället försöka släppa NYA spel. En ny aventyrsserie, en ny plattformsserie o.s.v. Man ser ju att folk har börjat ledsna på alla Nintendos Mario spel, Zelda säljer fortfarande bra men det börjar bli stelt, hur många gånger ska man få rädda Zelda med en hookshot, en bumerang, en pilbåge och bomber?

Håller faktiskt med om Mario och Zelda. Men Metroid tycker jag är en spelserie som är så djup och som släpps med tillräckligt långa intervaller för att göra en helt galen av längtan bara att tänka på en uppföljare.

Helst nu när det vedervärdiga Other M floppade totalt.

Men ja. Nya spelkaraktärer hade varit något! Grejen är la kanske att folk inte är lika förlåtande idag som de var förr, när man inte var lika noga med djupa karaktärer och bra design på dessa. Det som får folk att spela spel med dessa karaktärer nu är ju mycket på grund av nostalgi.

Att skapa en helt ny karaktär idag kanske inte skulle vara lika väl mottaget då folk är mycket mer kräsna. Kolla bara på Wonderful 101 egentligen. Sjukt häftigt spel med en ny idé men som för tillfället säljer ganska kasst.

Ja ok, överdrev lite med att ta med Metroid, men Metroid other M är ju egentligen inte ett dåligt spel, problemet är att de försökte få med en story. Jag tycker spelstilen är bättre än Prime 3 vilket jag tycker är ett av de sämsta metroid spelet någonsin, men det beror också på att jag avskydde kontrollen som de tvingade på en på Wii. Jag ser hellre nya metroid spel på DS precis som Castlevania. De gör sig bäst i det formatet.

Medlem

Rayman spelet är tydligen hur bra som helst till Wii U, bästa plattformen för spelet..

Vill gärna se ett nytt zelda som inte ser ut som ett barnspel.

Medlem

Wii U är en bra konsol, många bra titlar börjar falla på plats nu under hösten, bara att köpa!

Medlem

Köpte en Wii U i söndags, helnöjd än så länge! Har missat alla nintendo spel efter nintendo 64 så kände att jag behövde komma ikapp och med WiiU får man ju 2 konsoller i en eftersom den är bakåtkompatibel.

Har precis spelat igenom New super mario U och ska börja med super mario galaxy nu. Andra spel jag tänkt införskaffa är Super mario galaxy 2, Metroid Prime Trilogy, Mario Kart, Mario Party 9, New Super Luigi U, Wind Waker HD, Skyward Sword, Smash Bros Wii U, Super Smash Bros. Brawl, Super Mario 3D World, XENOBLADE CHRONICLES, Monster Hunter.

Någon har några förslag på andra spel som man bara MÅSTE spela om man har ett nintendo?

Skribent
Skrivet av Strumpa:

Köpte en Wii U i söndags, helnöjd än så länge! Har missat alla nintendo spel efter nintendo 64 så kände att jag behövde komma ikapp och med WiiU får man ju 2 konsoller i en eftersom den är bakåtkompatibel.

Har precis spelat igenom New super mario U och ska börja med super mario galaxy nu. Andra spel jag tänkt införskaffa är Super mario galaxy 2, Metroid Prime Trilogy, Mario Kart, Mario Party 9, New Super Luigi U, Wind Waker HD, Skyward Sword, Smash Bros Wii U, Super Smash Bros. Brawl, Super Mario 3D World, XENOBLADE CHRONICLES, Monster Hunter.

Någon har några förslag på andra spel som man bara MÅSTE spela om man har ett nintendo?

Pikmin 3! Har bara testat nån halvtimme än så länge men det verkar bra. Läs vår recension här!


signatur

Pianocovers av spelmusik – Forumtråd på FZ |Youtube

Medlem
Skrivet av Strumpa:

Köpte en Wii U i söndags, helnöjd än så länge! Har missat alla nintendo spel efter nintendo 64 så kände att jag behövde komma ikapp och med WiiU får man ju 2 konsoller i en eftersom den är bakåtkompatibel.

Har precis spelat igenom New super mario U och ska börja med super mario galaxy nu. Andra spel jag tänkt införskaffa är Super mario galaxy 2, Metroid Prime Trilogy, Mario Kart, Mario Party 9, New Super Luigi U, Wind Waker HD, Skyward Sword, Smash Bros Wii U, Super Smash Bros. Brawl, Super Mario 3D World, XENOBLADE CHRONICLES, Monster Hunter.

Någon har några förslag på andra spel som man bara MÅSTE spela om man har ett nintendo?

Zombie U?

Medlem
Skrivet av Strumpa:

Köpte en Wii U i söndags, helnöjd än så länge! Har missat alla nintendo spel efter nintendo 64 så kände att jag behövde komma ikapp och med WiiU får man ju 2 konsoller i en eftersom den är bakåtkompatibel.

Har precis spelat igenom New super mario U och ska börja med super mario galaxy nu. Andra spel jag tänkt införskaffa är Super mario galaxy 2, Metroid Prime Trilogy, Mario Kart, Mario Party 9, New Super Luigi U, Wind Waker HD, Skyward Sword, Smash Bros Wii U, Super Smash Bros. Brawl, Super Mario 3D World, XENOBLADE CHRONICLES, Monster Hunter.

Någon har några förslag på andra spel som man bara MÅSTE spela om man har ett nintendo?

WONDERFUL 101 !!

Medlem

Är det en GTA V bild vi ser där så passande till artikeln?

Medlem

Jag är inte insatt i WiiU så... vad skiljer en WiiU från en surfplatta? Eller är plattan bara en kontroll till konsolen? Jag har sett en del ZombiU-reklam...


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem
Skrivet av Tybalt:

Jag är inte insatt i WiiU så... vad skiljer en WiiU från en surfplatta? Eller är plattan bara en kontroll till konsolen? Jag har sett en del ZombiU-reklam...

Plattan är bara en kontroll.

Jag hade gärna sett lite Blizzard+Nintendo. Lost Vikings skulle dom kunna släppa och Warcrafts universum borde väl passa fint på WiiU. Diablo 3 hade suttit fint också som hjälp med att gnugga bort "guilliguill-stämpeln" Nintendo har fått.

Medlem

Ge mig ett spel som stödjer någon form av samarbete mellan två gamepads på en Wii U mot andra med samma setup. För visst stödjer Wii U två gamepads?

Det finns så många fantastiska upplägg, både lokalt och över nätet, som skulle kunna realiseras.

Medlem
Skrivet av Luftman:

Wii U är en bra konsol, många bra titlar börjar falla på plats nu under hösten, bara att köpa!

Nej Wii U är en usel, ålderstigen konsol redan när den släpptes, med ett fåtal titlar som ingen köper!

Är du månne anställd av Nintendo i Sverige?

Medlem
Skrivet av Qn1f3:

Ge mig ett spel som stödjer någon form av samarbete mellan två gamepads på en Wii U mot andra med samma setup. För visst stödjer Wii U två gamepads?

Det finns så många fantastiska upplägg, både lokalt och över nätet, som skulle kunna realiseras.

Jag har för mig att de sa att den stödjer fler kontroller, men kontrollen är dyr (1500kr). Tror inte det är så många som är sugna att lägga utvecklingstid på spellägen som nästan ingen kommer spela (lokalt). Fast formatet har ju fantastiska möjligheter. Kanske kan hoppas på att indieutvecklarna kommer på något.

Medlem
Skrivet av Brandter:
Skrivet av Apministern:

Vad i helsike är det jag läser.

Activision har nånting i bakfickan

Ja de har Blizzard, men det lär ju inte hjälpa Nintendo ;P.

Men fortsätter hävda att NIntendo behöver en nytändning och vad jag menar med det är att lägga Mario, Metroid, Zelda och Donkey Kong på hyllan ett tag och istället försöka släppa NYA spel. En ny aventyrsserie, en ny plattformsserie o.s.v. Man ser ju att folk har börjat ledsna på alla Nintendos Mario spel, Zelda säljer fortfarande bra men det börjar bli stelt, hur många gånger ska man få rädda Zelda med en hookshot, en bumerang, en pilbåge och bomber?

Tur inte du jobbar på NIntendo. Ska de sluta släppa titlar som är garanterade miljonsucceer? Det låter helt vansinnigt.

Medlem
Skrivet av maucau:
Skrivet av Qn1f3:

Ge mig ett spel som stödjer någon form av samarbete mellan två gamepads på en Wii U mot andra med samma setup. För visst stödjer Wii U två gamepads?

Det finns så många fantastiska upplägg, både lokalt och över nätet, som skulle kunna realiseras.

Jag har för mig att de sa att den stödjer fler kontroller, men kontrollen är dyr (1500kr). Tror inte det är så många som är sugna att lägga utvecklingstid på spellägen som nästan ingen kommer spela (lokalt). Fast formatet har ju fantastiska möjligheter. Kanske kan hoppas på att indieutvecklarna kommer på något.

Går inte att köpa ngn extra kontroll överhuvudtaget så nej det stödjs endast en. Iaf för tillfället. Tveksamt att det kommer ändras dessutom då det är få som skulle betala 1000-1500 för en handkontroll till.

Medlem
Skrivet av Chomag:
Skrivet av Luftman:

Wii U är en bra konsol, många bra titlar börjar falla på plats nu under hösten, bara att köpa!

Nej Wii U är en usel, ålderstigen konsol redan när den släpptes, med ett fåtal titlar som ingen köper!

Är du månne anställd av Nintendo i Sverige?

Jag gillar min Wii U iaf. 360 åkte in i gardroben till fördel för Wii U.

Inaktiv
Skrivet av Zappa:
Skrivet av Brandter:
Skrivet av Apministern:

Vad i helsike är det jag läser.

Activision har nånting i bakfickan

Ja de har Blizzard, men det lär ju inte hjälpa Nintendo ;P.

Men fortsätter hävda att NIntendo behöver en nytändning och vad jag menar med det är att lägga Mario, Metroid, Zelda och Donkey Kong på hyllan ett tag och istället försöka släppa NYA spel. En ny aventyrsserie, en ny plattformsserie o.s.v. Man ser ju att folk har börjat ledsna på alla Nintendos Mario spel, Zelda säljer fortfarande bra men det börjar bli stelt, hur många gånger ska man få rädda Zelda med en hookshot, en bumerang, en pilbåge och bomber?

Tur inte du jobbar på NIntendo. Ska de sluta släppa titlar som är garanterade miljonsucceer? Det låter helt vansinnigt.

De säljer ju inte! Så det är klart att de måste byta stil! När man säljer så sjukt dåligt som de gör så måste de tänka om. Man märker att folk börjar ledsna på alla förbannade "new" super mario spel, de är mera som större DLC:s än hela spel.

"According to Nintendo, between April 1 and June 30 of this year, the Wii U sold 160,000 units. Those are global sales figures."

Och du kan kolla på försäljningen av New Super mario bros och se hur lite folk bryr sig om spelen.

http://www.vgchartz.com/gamedb/?name=new+super+mario+bros

De första och andra sålde bra för att de var Nya! Sen efter det så tröttnade folk.

Medlem
Skrivet av Brandter:
Skrivet av Zappa:
Skrivet av Brandter:
Skrivet av Apministern:

Vad i helsike är det jag läser.

Activision har nånting i bakfickan

Ja de har Blizzard, men det lär ju inte hjälpa Nintendo ;P.

Men fortsätter hävda att NIntendo behöver en nytändning och vad jag menar med det är att lägga Mario, Metroid, Zelda och Donkey Kong på hyllan ett tag och istället försöka släppa NYA spel. En ny aventyrsserie, en ny plattformsserie o.s.v. Man ser ju att folk har börjat ledsna på alla Nintendos Mario spel, Zelda säljer fortfarande bra men det börjar bli stelt, hur många gånger ska man få rädda Zelda med en hookshot, en bumerang, en pilbåge och bomber?

Tur inte du jobbar på NIntendo. Ska de sluta släppa titlar som är garanterade miljonsucceer? Det låter helt vansinnigt.

De säljer ju inte! Så det är klart att de måste byta stil! När man säljer så sjukt dåligt som de gör så måste de tänka om. Man märker att folk börjar ledsna på alla förbannade "new" super mario spel, de är mera som större DLC:s än hela spel.

"According to Nintendo, between April 1 and June 30 of this year, the Wii U sold 160,000 units. Those are global sales figures."

Och du kan kolla på försäljningen av New Super mario bros och se hur lite folk bryr sig om spelen.

http://www.vgchartz.com/gamedb/?name=new+super+mario+bros

De första och andra sålde bra för att de var Nya! Sen efter det så tröttnade folk.

http://www.vgchartz.com/game/70766/new-super-mario-bros-u/ över 2 miljoner sålda spel på en konsoll som sålt 3.5-4 miljoner enheter är galet bra. Anledningen Wii U sålt dåligt är för att det finns för få titlar än. Det kommer ändras snart. Kommer massor av spel i höst och under nästa år.

Inaktiv
Skrivet av Zappa:
Skrivet av Brandter:
Skrivet av Zappa:
Skrivet av Brandter:
Skrivet av Apministern:

Vad i helsike är det jag läser.

Activision har nånting i bakfickan

Ja de har Blizzard, men det lär ju inte hjälpa Nintendo ;P.

Men fortsätter hävda att NIntendo behöver en nytändning och vad jag menar med det är att lägga Mario, Metroid, Zelda och Donkey Kong på hyllan ett tag och istället försöka släppa NYA spel. En ny aventyrsserie, en ny plattformsserie o.s.v. Man ser ju att folk har börjat ledsna på alla Nintendos Mario spel, Zelda säljer fortfarande bra men det börjar bli stelt, hur många gånger ska man få rädda Zelda med en hookshot, en bumerang, en pilbåge och bomber?

Tur inte du jobbar på NIntendo. Ska de sluta släppa titlar som är garanterade miljonsucceer? Det låter helt vansinnigt.

De säljer ju inte! Så det är klart att de måste byta stil! När man säljer så sjukt dåligt som de gör så måste de tänka om. Man märker att folk börjar ledsna på alla förbannade "new" super mario spel, de är mera som större DLC:s än hela spel.

"According to Nintendo, between April 1 and June 30 of this year, the Wii U sold 160,000 units. Those are global sales figures."

Och du kan kolla på försäljningen av New Super mario bros och se hur lite folk bryr sig om spelen.

http://www.vgchartz.com/gamedb/?name=new+super+mario+bros

De första och andra sålde bra för att de var Nya! Sen efter det så tröttnade folk.

http://www.vgchartz.com/game/70766/new-super-mario-bros-u/ över 2 miljoner sålda spel på en konsoll som sålt 3.5-4 miljoner enheter är galet bra. Anledningen Wii U sålt dåligt är för att det finns för få titlar än. Det kommer ändras snart. Kommer massor av spel i höst och under nästa år.

Det är galet dåligt fortfarande eftersom att det är ingen som har konsolen, det spelar ingen roll om de har sålt spelet till alla konsoler för det går skit dåligt för Nintendo eftersom att ingen vill köpa deras konsol för de har inget nytt.

12
Skriv svar