Total War: Rome II patchas på fredag

Redaktör
Skrivet av Tobblish:

Förväntade mig inget vid släppet då alla TW spelen är totalt SKRÄP på launch men att dom aldrig kan släppa ett buggfritt spel är fan bara efterblivet.

Vad är egentligen meningen att vara ett fan och förboka spelet om man ändå inte kommer kunna spela det problemfritt efter en vecka?

Hade FZ problem med buggar och dylikt när ni testade det?
Om något så borde ju det påpekas eller ni kanske låg under en viss NDA att inte påpeka sådana fel?

Christer som testade rapporterade inga större buggbekymmer. Jocke Bennet testar för PC Gamer, han får kass framerate med en av våra testdatorer men utmärkt med en annan. Den ena har Geforce, den andra Radeon, jag vet inte vilket av korten Rome 2 ogillar.

NDA styr när vi får publicera något, inte vad vi får säga. Det händer ibland att utvecklarna påpekar att det finns buggar i tidig recensionskod och att dessa kommer fixas, och då ger man inte det någon större vikt i recensionen. Men de styr aldrig vad vi tycker, och om nån skulle försöka skulle ingen redaktör med självaktning skriva på.


signatur
Medlem
Skrivet av MutatedElk:
Skrivet av bjosarn:

Jag bojkottar av principskäl alla spel med "dag-ett-DLC". Tyvärr, såg fram emot Rome 2 som tusan, men någon måtta får det vara.

EDIT: Jag är mycket väl medveten om att jag snart inte kommer kunna köpa några spel, om utvecklingen fortsätter såhär.

Sucks for you, spelet är AWSM!

Jag håller inte med. Jag har spelat alla spel i TW serien utom Rome och Medieval 2. Efter att ha spelat i 2 timmar känner jag för att avinstallera och om jag hade kunnat, hade jag krävt pengarna tillbaka.


signatur

I drank what?

Medlem

Kört 22 timmar redan, passa på när man är ledig... fungerar felfritt på en 2500k @ 4.4ghz och ett GTX 670 ser bra ut, bättre än Shogun ialalfall. Downsamplat från 2560x1440 till 1920x1080 för lite extra AA, settings på Very High.

Kampanjläget gillar jag, det enda jag kan klaga på är battles...

Haft 2 ok battles, 1 av dem bra, det andra sådär. Annars tar de slut efter 30 sekunders stridande när det väl börjat även på Very Hard, allting blir bara en clusterfuck ingen håller formationen och man har inte tid till att utnyttja flanking.

Medlem
Skrivet av Salami:

Förstår inte hur den som gjort recension av spelet helt missat att samtliga enheter/soldater spring och rör sig som att dom är på speed och aldrig håller formationen.

Varenda strid slutar med att det mer eller mindre är en stor blobb som slåss och 1vs1.

Vars tog dom härliga striderna vägen från ettan där man verkligen märkte att soldaterna försökte hålla formation?

Har sett det mer eller mindre i varernda strid att vissa soldater bara springer igenom min Romerska väl diciplinerade "fyrkant" för att alla mina soldater bara låter dom passera och väntar på att bli slagen i ryggen.

Förlorade en hel stad pga det. Ställde upp mig i perfekt formation sen kom fienden och gick bara igenom alla mina gubbar och bröt upp formationen.

Samt att striderna tar slut på ca 2-5min är skrattretande.

Hur tänkte dom att man ska kunna ha episka strider där taktik och trupprörelse var det viktigaste?

Förutom grafiken som även jag har problem med förstår jag mig absolut inte på något av spelets "gameplay"

Finns väldigt många forum trådar om tex Battlespeed

http://forums.totalwar.com/showthread.php/79334-Battle-Speed-...

Ja striderna har alltid varigt snabba i Vanilla Total war spelen men förstår fortfarande inte att år 2013 tycker sådant är kul?

Mitt största problem med spelet och haft det enda sedan Empire total War.

Helt rätt för dig, största problemet är battles. Man har ingen kontroll alls när det väl satt igång och hastigheten är alldelles för snabb, mycket bättre t.om i vanilla Shogun 2. Battles är det värsta inom hela Total War serien IMO.

Dock har jag testat köra Sparta lite snabbt, bra med mycket Phalanxer, de håller sina formationen och striderna blir betydligt roligare, lite som Rome 1. Får köra så tills CA eller moddare fixa de andra trupperna...Testa det!

Medlem
Skrivet av saru:
Skrivet av Aresz:

Borde vara straffbart att gång på gång släppa produkter som inte fungerar.

edit: kolla det här
http://fotos.subefotos.com/b57d2392cf1aeb3d9370ed1c7ef71e41o....

En användare som säger att det ser likadant ut på low som extreme...vackert.

Det där är imo bullshit. Så ser verkligen inte mitt spel ut. Rome 2 är inte lika vackert som Shogun 2 men det där är ju för fan extra Low eller nått hur lyckas han.

mitt såg inte så illa ut men lite åt det hållet TILLS jag klickade i "unlimited video memory". Det ändrar det rejält. Jag sitter iof bara(?) på ett 560ti 1024mb. Visst tappar man lite i prestanda men det blir snyggare. Känns inte som att jag vill köpa ett nytt kort riktigt än när det funkar bra till andra spel...

Men som många andra nämnt så är inte grafiken det största problemet. Jag har kul men hade haft roligare om striderna varit längre och interfacet varit snyggare/bättre


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Medlem

Har spelat 21 timmars kampanj. Mycket bra spel med olika saker som händer hela tiden, känns inte alls enformigt än utan upptäcker nytt hela tiden.

Har spelat Macedon hela tiden och har än så länge
tagit över liten bit runt och ut från Macedon vilket innebär att Sparta Och Rom är utplånade vilket gav mig pepp att utrota Egypten. Äger nu den större delen av Afrika med. Idag blir det nog att erövra resten av Europa innan jag ger mig på Asien!
(spelar på normal)

Har fått en del Krascher men har varit med långt mellanrum var gång så inga problem då jag har auto save var 10e minut. Grafik problemet finns men inget större problem.

Buggar har jag hittat ibland när man ska gå in i Diplomat kartan, alla knappar blir grå och du kan ej stänga ner den. Måste starta om spelet.
Ibland när man står nära en Faction general man inte alls har några förhållande med och det kommer en 3e part general som ska attackera så blir jag förstärkning till en utav dom utan anledning,
Kanske inte riktigt en bugg men känns konstigt när AI attackerar med 100 män mot mina 3000 om och om igen.

Det är vad jag kan komma på nu ifall!

Förövrigt är jag helnöjd med spelet och en patch i veckan
ser jag framemot

Trevlig dag på er !

Medlem

Funkar sjukt bra för mig också!

Ser sjukt mycket snyggare ut en vad Shogun 2 gör också, trotts att jag INTE kör grafiken på MAX.

Medlem

Eftersom coop campaign inte fungerade (desync + crash för båda), testade jag SP campaign. Spelet crashar efter några få turns.

#alpha

Medlem

Spelet har inte lagt av för mig än, har väl spelat 12 timmar ungefär.

Grafiken är medelmåttig, men inget att klaga på.

Tycker att spelet är kanon! Har bara spelat SP- delen dock..

Medlem

Spelat de flesta Total war spelen och det faller mig i smaken iaf.
Kan inte förstå vad det är som upprör folk så jäkla mycket, eller visst förstår jag att man blir förbannad på grafik-buggarna, men de ska ju fixas inom kort är ju lovat.

Spelet är ju grymt snyggt och minst lika spännande och roligt som total war: Rome var på sin tid när det kom.

Medlem
Skrivet av Tompa:
Skrivet av Tobblish:

Förväntade mig inget vid släppet då alla TW spelen är totalt SKRÄP på launch men att dom aldrig kan släppa ett buggfritt spel är fan bara efterblivet.

Vad är egentligen meningen att vara ett fan och förboka spelet om man ändå inte kommer kunna spela det problemfritt efter en vecka?

Hade FZ problem med buggar och dylikt när ni testade det?
Om något så borde ju det påpekas eller ni kanske låg under en viss NDA att inte påpeka sådana fel?

Christer som testade rapporterade inga större buggbekymmer. Jocke Bennet testar för PC Gamer, han får kass framerate med en av våra testdatorer men utmärkt med en annan. Den ena har Geforce, den andra Radeon, jag vet inte vilket av korten Rome 2 ogillar.

NDA styr när vi får publicera något, inte vad vi får säga. Det händer ibland att utvecklarna påpekar att det finns buggar i tidig recensionskod och att dessa kommer fixas, och då ger man inte det någon större vikt i recensionen. Men de styr aldrig vad vi tycker, och om nån skulle försöka skulle ingen redaktör med självaktning skriva på.

Men det borde ju iaf påpekas i recensionen om man vet om det.
Köper man ett spel så vill man ju att det ska fungera utan buggar och tas inte dessa buggarna eller prestanda problem upp i en recension så ger ni ju då en skev bild utav det som upplevs genom spelet.

Medlem
Skrivet av Pippolei:

Spelat de flesta Total war spelen och det faller mig i smaken iaf.
Kan inte förstå vad det är som upprör folk så jäkla mycket, eller visst förstår jag att man blir förbannad på grafik-buggarna, men de ska ju fixas inom kort är ju lovat.

Spelet är ju grymt snyggt och minst lika spännande och roligt som total war: Rome var på sin tid när det kom.

"inom kort"...jojo, vi få se hur det blir med det...

Men annars håller jag med dig. Det är ett bra spel. Visst finns det en del småsaker som stör. Det som irriterar mig mest fortfarande (såhär 3dagar senare) är interfacet. Riktigt dåligt!


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Redaktör
Skrivet av Tobblish:
Skrivet av Tompa:
Skrivet av Tobblish:

Förväntade mig inget vid släppet då alla TW spelen är totalt SKRÄP på launch men att dom aldrig kan släppa ett buggfritt spel är fan bara efterblivet.

Vad är egentligen meningen att vara ett fan och förboka spelet om man ändå inte kommer kunna spela det problemfritt efter en vecka?

Hade FZ problem med buggar och dylikt när ni testade det?
Om något så borde ju det påpekas eller ni kanske låg under en viss NDA att inte påpeka sådana fel?

Christer som testade rapporterade inga större buggbekymmer. Jocke Bennet testar för PC Gamer, han får kass framerate med en av våra testdatorer men utmärkt med en annan. Den ena har Geforce, den andra Radeon, jag vet inte vilket av korten Rome 2 ogillar.

NDA styr när vi får publicera något, inte vad vi får säga. Det händer ibland att utvecklarna påpekar att det finns buggar i tidig recensionskod och att dessa kommer fixas, och då ger man inte det någon större vikt i recensionen. Men de styr aldrig vad vi tycker, och om nån skulle försöka skulle ingen redaktör med självaktning skriva på.

Men det borde ju iaf påpekas i recensionen om man vet om det.
Köper man ett spel så vill man ju att det ska fungera utan buggar och tas inte dessa buggarna eller prestanda problem upp i en recension så ger ni ju då en skev bild utav det som upplevs genom spelet.

Ja, givetvis. Hade han haft buggproblem hade det stått i texten. Men sånt slår som bekant olika, vilket om inte annat syns i denna diskussionstråd.


signatur
Medlem
Skrivet av bjosarn:

Jag bojkottar av principskäl alla spel med "dag-ett-DLC". Tyvärr, såg fram emot Rome 2 som tusan, men någon måtta får det vara.

EDIT: Jag är mycket väl medveten om att jag snart inte kommer kunna köpa några spel, om utvecklingen fortsätter såhär.

Tumme upp!


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

12
Skriv svar