amerikanskt psn-konto, dragons crown

Medlem
amerikanskt psn-konto, dragons crown

Tjena

Jag kollade lite på när dragons crown kommer ut osv här. Men nu så hittade jag en blog post från Sony att det finns för nerladdning på USAs psn för 50$

Min fråga är.. Kan jag gör ett sånt konto? Logga in från min maskin och köpa spelet i USD? Logga ur och sen in på mitt vanliga och spela som vanligt?

Tacksam för svar


signatur
Medlem

Det är JÄKLIGT bökigt att göra, men det går. Att skapa själva kontot kan du finna här. Vet inte om det funkar än dock:

http://www.fz.se/forum/sony/skaffa-amerikanskt-psn-konto-3825...

Det bökiga är att få pengar på kontot. Förr kunde man använda vilket kort som helst, men det har dom begränsat till bara amerikaregistrerade US kontokont. Det du måste göra då är att köpa ett amerikanskt förbetalt PSN kort och lägga in. DÅ kan du köpa spelet. Finns digitala sajter där du kan köpa dessa.

MEN, ska du lira spelet på Vita så är det i princip bara att glömma. Vitan kan bara hantera ett konto åt gången, vilket innebär att du måste formatera om hela Vitan (och om du saknar 2 Vita minneskort, formatera hela minneskortet) varje gång du ska byta. Gjorde det en gång för att lira Dino Crisis som inte finns på EU psn, men det var så bökigt att jag inte kommer göra om det.


signatur

Videomupp

Medlem

Okej. Låter nästan för jobbigt för att spara nån hundring. tråkigt


signatur
Medlem

Eftersom du måste köpa förbetalda kort med fasta summor så kommer du inte kunna använda allt förmodligen heller.


signatur

Videomupp

Medlem

http://www.amazon.com/gp/aw/d/B004RMK4P8/ref=mp_s_a_1_2?qid=1...

Borde ju funka.. Men får se om jag tittar närmre på det imorn.


signatur
Medlem

Har ett US psn konto, tyckte att det gick fort att fixa.
Har även köpt några titlar utan problem.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av Neatherblade:

Har ett US psn konto, tyckte att det gick fort att fixa.
Har även köpt några titlar utan problem.

Är det bara att köpa ett sånt där kort och sen ladda ner spelet samt installera det på sitt vanliga konto ?


signatur
Medlem

Går ju att köpa importerade versioner från Webhallen. Kanske ett bättre alternativ?


signatur

Rwa?

Medlem

Jo.. fast jag var mest ute efter att få det för 50 dollar snarare än 600 kronor.


signatur
Medlem
Skrivet av snoeppen:
Skrivet av Neatherblade:

Har ett US psn konto, tyckte att det gick fort att fixa.
Har även köpt några titlar utan problem.

Är det bara att köpa ett sånt där kort och sen ladda ner spelet samt installera det på sitt vanliga konto ?

Har handlat med mitt visa kort, fast det är ett tag sen.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Okej! Jag var lite feg där ett tag och funderade på ifall jag skulle våga, men eftersom det var ungefär 300 kronor billigare än importversionen ifrån Webhallen så tog jag mig modet att göra ett PSN-konto för US. Var inget speciellt med det, enda var att jag var tvungen att komma på en zipcode, 90210 fick det bli ;E

Sen köpte jag ett 50 dollars giftcard ifrån amazon.com, där jag fick hitta på en adress för dom sålde endast dessa till folk i usa, men det var inte heller något hinder för man kunde ju skriva vad som där. Spelet funkar prima men har inte kommit så pass långt än att jag har kunnat se hur online-spelandet fungerar, men det hoppas jag innerligt att det gör.

Tack för svaren alla.


signatur
Medlem
Skrivet av snoeppen:

Okej! Jag var lite feg där ett tag och funderade på ifall jag skulle våga, men eftersom det var ungefär 300 kronor billigare än importversionen ifrån Webhallen så tog jag mig modet att göra ett PSN-konto för US. Var inget speciellt med det, enda var att jag var tvungen att komma på en zipcode, 90210 fick det bli ;E

Sen köpte jag ett 50 dollars giftcard ifrån amazon.com, där jag fick hitta på en adress för dom sålde endast dessa till folk i usa, men det var inte heller något hinder för man kunde ju skriva vad som där. Spelet funkar prima men har inte kommit så pass långt än att jag har kunnat se hur online-spelandet fungerar, men det hoppas jag innerligt att det gör.

Tack för svaren alla.

Men blir det inte så att du spelar på US servrar nu, så med andra ord, förmodligen hög ping, och du kmr inte kunna lira med dinna polare ifall dem köper EU versionen.


signatur

Rwa?

Medlem

Spelat lite med andra nu och det laggar inget. Dock återstår det att se med regioner men läst det ska va worldwide


signatur
Medlem
Skrivet av snoeppen:

Spelat lite med andra nu och det laggar inget. Dock återstår det att se med regioner men läst det ska va worldwide

Om du lyckas lista ut ifall det stämmer eller inte, så skriv gärna här. Är själv sugen på att köpa det nämligen.


signatur

Rwa?

Medlem

Det lättaste som jag vet att göra är att först göra ett nytt konto US finns videos på youtube på hur man gör det.
sen borde det vara lättast att bara köpa en psn kod online med Paypal tex dom flesta sidor brukar kunna maila koden till dig direkt så fort du har köpt den.

Medlem
Skrivet av Annanaz:
Skrivet av snoeppen:

Spelat lite med andra nu och det laggar inget. Dock återstår det att se med regioner men läst det ska va worldwide

Om du lyckas lista ut ifall det stämmer eller inte, så skriv gärna här. Är själv sugen på att köpa det nämligen.

Återstår väl som sagt att se ifall det kommer gå att spela med folk ifrån EU, hittills har jag inte spelat med någon som heter något som är japanskt.. men det verkar vara p2p för ibland kan det vara enormt laggigt, och många andra gånger inte har jag nu märkt efter 15 timmars spelande.. Samt att man inte alltid hittar supermånga spel kanske har med att göra att jag spelar på mitt Eu-konto, och inte mitt us-konto.. om det nu ska spela någon roll.


signatur
Medlem

http://www.gamefaqs.com/boards/633261-dragons-crown/66905610

Så köp nu vet jag och skulle någon vilja spela ihop så är mitt psn Apparaten


signatur
Medlem

Snoeppen och Apparaten? Har du någon fixering eller osäkerhet du vill dela med oss?


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem
Skrivet av Tybalt:

Snoeppen och Apparaten? Har du någon fixering eller osäkerhet du vill dela med oss?

Nä inte vad jag vet, är väl rätt så roliga namn tycker jag dock


signatur
Medlem

Det fungerar för kännedom utmärkt att tex från play-asia.com köpa värdebevis till amerikanska playstation store. Ett tips är att googla upp vilka delstater i USA som inte har moms (sales tax) och sen plocka ett postnummer med tillhörande adress därifrån.

Man behöver heller inte spela spelet med sitt amerikanska konto, men det amerikanska kontot måste köpa spelet och påbörja nedladdningen. (Gäller enbart PS3, på PSP kan man bara ha ett konto aktivt åt gången.)

Jag är relativt säker på att man spelar på amerikanska servrar, men ska inte säga 100%. Har dock aldrig upplevt att det laggar eller liknande. Så möjligt att man loggas in på eu-servrar om man spelar spelet med eu-kontot. Går väl ta reda på med wireshark om man verkligen måste veta.

Nedladdningar går väldigt snabbt, och det är inga problem att streama trailers osv från amerikanska affärn.

Medlem

Ska dock tillägga att det långt ifrån alltid är billigare att handla i amerikanska affärn. Exempelvis kostar GTA V 60 dollar, och värdebevisen på 50 dollar får man ge 54 dollar för (plus valutaväxlingsavgiften på betalkortet). Så står det 59,99 dollar i affärn blir det efter påslag och valutaväxlingsavgift kring 65 dollar (425 spänn). Ofta kan man ju hitta de senaste spelen på Felgiganten för 399 eller på amazon.co.uk för 350 kr (gratis frakt!), och då får man ju skiva, fodral och instruktionsbok (samt möjligheten att kränga iväg spelet senare om man vill).

Ibland har de dock en del erbjudanden på lite äldre spel som kan vara prisvärt. Och playstation plus-prenumerationen är väl rätt mycket billigare om jag inte minns helt fel (dock inte exakt samma spel som ingår jämfört med eu-motsvarigheten).

Medlem
Skrivet av Knut:

Ska dock tillägga att det långt ifrån alltid är billigare att handla i amerikanska affärn. Exempelvis kostar GTA V 60 dollar, och värdebevisen på 50 dollar får man ge 54 dollar för (plus valutaväxlingsavgiften på betalkortet). Så står det 59,99 dollar i affärn blir det efter påslag och valutaväxlingsavgift kring 65 dollar (425 spänn). Ofta kan man ju hitta de senaste spelen på Felgiganten för 399 eller på amazon.co.uk för 350 kr (gratis frakt!), och då får man ju skiva, fodral och instruktionsbok (samt möjligheten att kränga iväg spelet senare om man vill).

Ibland har de dock en del erbjudanden på lite äldre spel som kan vara prisvärt. Och playstation plus-prenumerationen är väl rätt mycket billigare om jag inte minns helt fel (dock inte exakt samma spel som ingår jämfört med eu-motsvarigheten).

Jag köpte värdebevis på 50usd hos amazon.com för 50usd. Spelet jag köpte kostade 49.99 så fick 1 cent över på mitt amerikanska konto.


signatur
Medlem
Skrivet av snoeppen:
Skrivet av Knut:

Ska dock tillägga att det långt ifrån alltid är billigare att handla i amerikanska affärn. Exempelvis kostar GTA V 60 dollar, och värdebevisen på 50 dollar får man ge 54 dollar för (plus valutaväxlingsavgiften på betalkortet). Så står det 59,99 dollar i affärn blir det efter påslag och valutaväxlingsavgift kring 65 dollar (425 spänn). Ofta kan man ju hitta de senaste spelen på Felgiganten för 399 eller på amazon.co.uk för 350 kr (gratis frakt!), och då får man ju skiva, fodral och instruktionsbok (samt möjligheten att kränga iväg spelet senare om man vill).

Ibland har de dock en del erbjudanden på lite äldre spel som kan vara prisvärt. Och playstation plus-prenumerationen är väl rätt mycket billigare om jag inte minns helt fel (dock inte exakt samma spel som ingår jämfört med eu-motsvarigheten).

Jag köpte värdebevis på 50usd hos amazon.com för 50usd. Spelet jag köpte kostade 49.99 så fick 1 cent över på mitt amerikanska konto.

Tack för tipset! Och jag som betalat mellan 54 och 57 dollar för de där skraplotterna under årens lopp

1
Skriv svar