Activision vill hjälpa Nintendo

Medlem
Skrivet av Mattias Frost:

Pikmin 3! Har bara testat nån halvtimme än så länge men det verkar bra. Läs vår recension här!

Skrivet av Saurfange:

Zombie U?

Skrivet av Luftman:

WONDERFUL 101 !!

Vet inte riktigt angående dessa. ZombiU ser lockande ut men har läst att det blir repetetivt efter ettag, är dessutom livrädd för skräckspel, älskar zombies dock så hade kunnat göra ett undantag!
Pikmin 3 och Wonderful 101, ser rätt lika varandra ut fast pikmin lite mer casual kanske? Får se i framtiden!

Medlem

Så vadå, kommer Super Mario numera ha ett avancerat Next Gen Fisk-AI?

Medlem
Skrivet av Strumpa:
Skrivet av Mattias Frost:

Pikmin 3! Har bara testat nån halvtimme än så länge men det verkar bra. Läs vår recension här!

Skrivet av Saurfange:

Zombie U?

Skrivet av Luftman:

WONDERFUL 101 !!

Vet inte riktigt angående dessa. ZombiU ser lockande ut men har läst att det blir repetetivt efter ettag, är dessutom livrädd för skräckspel, älskar zombies dock så hade kunnat göra ett undantag!
Pikmin 3 och Wonderful 101, ser rätt lika varandra ut fast pikmin lite mer casual kanske? Får se i framtiden!

Pikmin och W101 ser lika ut, men gameplayet är helt olika.

Medlem
Skrivet av Zappa:
Skrivet av maucau:
Skrivet av Qn1f3:

Ge mig ett spel som stödjer någon form av samarbete mellan två gamepads på en Wii U mot andra med samma setup. För visst stödjer Wii U två gamepads?

Det finns så många fantastiska upplägg, både lokalt och över nätet, som skulle kunna realiseras.

Jag har för mig att de sa att den stödjer fler kontroller, men kontrollen är dyr (1500kr). Tror inte det är så många som är sugna att lägga utvecklingstid på spellägen som nästan ingen kommer spela (lokalt). Fast formatet har ju fantastiska möjligheter. Kanske kan hoppas på att indieutvecklarna kommer på något.

Går inte att köpa ngn extra kontroll överhuvudtaget så nej det stödjs endast en. Iaf för tillfället. Tveksamt att det kommer ändras dessutom då det är få som skulle betala 1000-1500 för en handkontroll till.

Visst är det som du säger, men det beror även på hur konstellationen av individer ser ut som nyttjar konsolen. Eller det är inte alls nödvändigt att köpa en om det finns andra i bekantskapskretsen som äger en Wii U. Så nog finns det potential till att två gamepads befinner sig på samma ställe. Frågan är bara om det finns något faktiskt stöd. I min mening öppnar det upp fantastiska möjligheter, eventuellt kanske koppla upp 3DS mot Wii U:n för ännu ett upplägg.

12
Skriv svar