Robot
Diablo III

Ett drygt år efter att Diablo 3 blev en helvetesfärd på ett sätt Blizzard aldrig hade kunnat tänka sig gör det konsoldebut med löften om att ha lagat det som var trasigt. Det kan vara svårt att vända andra kinden till.

#diablo-iii, #sony, #blizzard


Medlem
Diablo III

Såå, någon som faktiskt kommer spela detta?

Medlem

Bra recension

Ångra nästan att jag köpte det till pc hade varit skoj o kötta igenom i soffan med en polare men som Kerstin skriver Blizzard skulle släppt det mycket tidigare till konsolerna.


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Avstängd
Skrivet av Riqnable:

Såå, någon som faktiskt kommer spela detta?

Vinnarna av tävlingen kanske.

Medlem

För oss casualgamers som spelar coop i soffan med en polare, skulle man njuta av spelet några timmar, eller tröttnar man extremt fort?

Gillar mest äventyrskänslan och levling roligast.

Medlem

Det lokala sammarbetsläget väger tillräckligt mycket för ett köp. Att sitta i soffan och lira med polare är bland det roligaste som finns i näst intill alla spel.


signatur

I want to play a game.

Medlem

Det faktum att spelet fortfarande är långt ifrån vad D2 var innebär att spelet fortfarande endast är en pisskur som bör undvikas till varje pris.

Bara en sån sak som att Blizzard sket i att göra spelet mörkt o dystert som ettan och tvåan var och gick över till ett färgglatt WoW spektrum är anledning nog att hata skiten.

Medlem
Skrivet av Tivook:

Det faktum att spelet fortfarande är långt ifrån vad D2 var innebär att spelet fortfarande endast är en pisskur som bör undvikas till varje pris.

Bara en sån sak som att Blizzard sket i att göra spelet mörkt o dystert som ettan och tvåan var och gick över till ett färgglatt WoW spektrum är anledning nog att hata skiten.

Sänk kontrasten på skärmen.


signatur

IDKFA

Medlem
Skrivet av Tivook:

Det faktum att spelet fortfarande är långt ifrån vad D2 var innebär att spelet fortfarande endast är en pisskur som bör undvikas till varje pris.

Bara en sån sak som att Blizzard sket i att göra spelet mörkt o dystert som ettan och tvåan var och gick över till ett färgglatt WoW spektrum är anledning nog att hata skiten.

pssst! Hett tips: http://www.darkd3.com/

Medlem

Lite för lätt att få tag på Legendary-vapen. Det har helatiden varit oväsen om att det är för dåligt i PC version och nu när man kan hitta saker man han använda och är bättre så är det dåligt? Dessutom så finns det inga aktions-hus och heller inte mycket av trading då det är delat loot om man spelar flera. Hur många timmer tycker recensent att man ska spela. Tror inte man köper D3 till konsol och hoppas på att sitta hemma sälj och farma 1000+ timmar som många gör i PC version.

Medlem
Skrivet av Riqnable:

Såå, någon som faktiskt kommer spela detta?

Jag på min 360.

Medlem

Bra recension!

Angående legendaries så är det fortfarande svårt att få rätt stats i endgame. Så det krävs fortfarande enormt mycket tid.

Kan inget annat än att hålla med "Too little, too late". Dock ger jag inte upp hoppet om expansionen!

Medlem

"Det är ju ändå ett spel som bara går ut på att slakta fiender för loot, vilket blir ganska tradigt och enformigt när handlingen är en tunn, framkrystad fantasykliché"

Håller fullständigt med.

Spelar folk fortfarande Diablo 3?

Medlem
Skrivet av Dreako:

Bra recension!

Angående legendaries så är det fortfarande svårt att få rätt stats i endgame. Så det krävs fortfarande enormt mycket tid.

Kan inget annat än att hålla med "Too little, too late". Dock ger jag inte upp hoppet om expansionen!

Inte jag heller, hoppas deras Loot 2.0 blir bra

Medlem

Diablo3 till konsol är nog mer menat som ett socialt spel man ska spela med vänner på samma skärm, Man brukar ofta inte sitta flera hundra timmar med vänner och spela rpg spel så då har dom ökat dropp chansen för bra utrustning.

I PC versionen så kunde man spela hela vägen till Inferno utan att hitta en enda legendary när spelet var nytt vilket var riktigt tråkigt, Så jag tycker att det är bra att man kan hitta lite roliga saker i konsol versionen medan man levlar upp sina gubbar.

Medlem

Kört rätt mkt på pc och köpte det till xbox, rätt skoj slölir i soffan.

Medlem
Skrivet av mrFluffy:
Skrivet av Tivook:

Det faktum att spelet fortfarande är långt ifrån vad D2 var innebär att spelet fortfarande endast är en pisskur som bör undvikas till varje pris.

Bara en sån sak som att Blizzard sket i att göra spelet mörkt o dystert som ettan och tvåan var och gick över till ett färgglatt WoW spektrum är anledning nog att hata skiten.

Sänk kontrasten på skärmen.

Det är estetiken det är fel på. Inte grafiken.

Medlem

Tröttnade efter drygt 40 timmar (PC), inte bara på grund av loot-systemet, utan även för skill-systemet och att "itemiseringen" är 100 gånger mer trist och linjär än 2:an.

Fortfarande nöjd med köpet dock, 40 timmar är ändå bättre än de flesta spel man köper nuförtiden, men det är knappast värdigt att kallas Diablo.

Medlem

Varför är screenshotsen i recensionen från pc-versionen och inte konsol?

Medlem

Fast konsolversionen har väl inte Loot 2.0? Det är ju först då Blizzard har utlovat att man fixar loot-systemet. Det känns lite missvisande att säga att det är fixat redan nu kan jag tycka (utan att ha provat konsolversionen, måste jag erkänna).

Inaktiv

Diablo 3 på konsol är riktigt bra så en trea i betyg är i underkant, det är helt klart värt en fyra.


signatur

Lagom är aldrig för mycket eller för litet.

Medlem
Skrivet av starboy83:

Fast konsolversionen har väl inte Loot 2.0? Det är ju först då Blizzard har utlovat att man fixar loot-systemet. Det känns lite missvisande att säga att det är fixat redan nu kan jag tycka (utan att ha provat konsolversionen, måste jag erkänna).

Jay wilsson var game director för PC förut och Josh Mosqueira var game director för konsol, Det förklarar delvis varför dom båda versionerna skiljer sig så pass mycket.. Men nu när Jay lämnade projektet så blev Josh Mosqueira game direktor även för PC versionen, Så han kommer nog att finslipa PC versionen till det bättre framöver

Sedan så kan man ju säga att Diablo3 till PC var en testversion till Konsolen och man såg vad som fungerade och inte fungerade, Tydligen så fungerade inte loot systemet så man ändrade det.

Medlem

Jag ska ta en titt på det när det släpps på PS4an. Problemet är att övertala polarna om genren överlag

Medlem

Just hanteringen av loot, inventory är ju ett stort frågetecken för mig på konsol, känns lätt som att de kan bli väldigt osmidigt utan mus? Och om man dessutom måste vänta på tur för att salvagea, sälja eller spara etc låter lite tradigt. Men endå, bra skriven recention!


signatur

Dear Developers. Rock is overpowered, please nerf.
Paper is fine. Yours truly, ~ Scissors

Medlem
Skrivet av Zlampan:

Varför är screenshotsen i recensionen från pc-versionen och inte konsol?

Bra recension!

Jag som är uppfödd med Diablo på konsol kommer lätt köpa det här!

Synd bara att det inte finns på svenska


signatur

Everybody needs help.

Medlem

D3 utan auktionshus är en förbättring.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Jaså lootsystemet får både + & -

Skrivet av Tybalt:

D3 utan auktionshus är en förbättring.

? Går finfint att spela D3 helt utan att använda auktionshus.

Medlem

"Lite för lätt att få tag på Legendary-vapen " borde ju stå som plus ju, inte direkt som konsol spelare har ork att sitta och nöta 24/7 i ett halvår innan man hittar något...

Lite sugen på att skaffa detta men samtidigt lite onödigt då man nött sönder det på PC. Blir nog till att vänta på expansionen istället.

Medlem
Skrivet av Gaara:

"Lite för lätt att få tag på Legendary-vapen " borde ju stå som plus ju, inte direkt som konsol spelare har ork att sitta och nöta 24/7 i ett halvår innan man hittar något...

Fast man vill ju samtidigt kunna känna det stora glädjeruset av att hitta ett legendary weapon. Vilket man inte gör om man hittar dem för ofta.

Det kan ju förövrigt bara varit så att recensenten hade en jädrans tur att hitta en


signatur

Everybody needs help.

Medlem
Skrivet av Riqnable:

Såå, någon som faktiskt kommer spela detta?

Jag köpte det faktiskt inte till PC just för de gick ut med att det skulle komma till konsol, så nu blir det Diablo 3 helg med kompisarna här hemma

Välkomna!

123
Skriv svar