Nytt från Driveclub – så här ser nextgen-racing ut!

Robot
Nytt från Driveclub – så här ser nextgen-racing ut!
Medlem
Nytt från Driveclub – så här ser nextgen-racing ut!

BILPORR

Medlem

Tyvärr framgår inte det viktigaste i reklamen, körkänslan.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem
Skrivet av Tybalt:

Tyvärr framgår inte det viktigaste i reklamen, körkänslan.

Men tss, körkänsla är ju så GTR2 2006...nu handlar ju allt om den här nya tekniken att kunna köra spel över 1280x720 i kanske mer än 30fps xD.

Medlem

Detta ser ju riktigt fint ut. Undrar bara om det kan bli Forza dödaren?

Medlem

Gud vad jag är trött på det där uttrycket nextgen. Varje gång man ser ordet så flyr man fältet.

Ja körkänslan är nummer ett. Har Thrustmaster T500 RS och man märker direkt om bilspelet är nåt att ha med den. Fartkänslan var väl ok i de där filmklippen, men bilarna såg "stela" ut. Håller tummarna.


signatur

Intel i9 9900K @ 5000 MHz, Aorus Master Z390, GeForce RTX 4090, Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 / CL19 / 32 GB / 4000 MHz

Inaktiv

#DRIVECLUB #SWAG #HASHTAG

Medlem

ser riktigt bra ut men Körkänslan känns inte som att den är på topp

Medlem

Såg inte så värst nextgen ut. Project CARS däremot, där har vi äkta nextgen racing. Snygga bilar dock.

Medlem

Åtminstone video från förarsätet också - inte så vanligt.

Förvånar att man inte håller fram något om tweakmöjligheter och career-läget hur det är upplagt. Tråkigt med linjär karriär och ren arkadracing.

Medlem

Det verkar växa lupiner i diket - väldigt realistiskt!

Medlem
Skrivet av Bojkott:

Såg inte så värst nextgen ut. Project CARS däremot, där har vi äkta nextgen racing. Snygga bilar dock.

Gällande Project C.A.R.S
1. Det är till pc.

2. Det lär ju aldrig bli klart med allt strul med skatteverk o. dyl.


signatur

They set us up the bomb.

Ish
Medlem

Grafiken ser ju inte direkt bättre ut?


signatur

"If the road ahead is long, don't turn back"

Inaktiv

Nån som vet om det blir nåt Motorstorm och Twisted metal spel till ps4 ?


signatur

Lagom är aldrig för mycket eller för litet.

Medlem
Skrivet av Welo:

Detta ser ju riktigt fint ut. Undrar bara om det kan bli Forza dödaren?

Jag ber dig, börja inte med "dödaren"... Jag kan rent sagt kräkas på det efter medias "Iphone-dödaren" misshandel.

P.S: Nej, jag äger ingen Iphone men däremot Ipad.

Medlem

Påminner om GT5-hypen... en massa flashiga filmer visades... sedan kom spelet... usch.

Medlem
Skrivet av Muse:
Skrivet av Bojkott:

Såg inte så värst nextgen ut. Project CARS däremot, där har vi äkta nextgen racing. Snygga bilar dock.

Gällande Project C.A.R.S
1. Det är till pc.

2. Det lär ju aldrig bli klart med allt strul med skatteverk o. dyl.

Det kommer till PS3, 360 och Wii U också om man ska tro hemsidan, sen att konsol versionerna inte har en suck mot PC versionen är en annan femma.

Medlem

1 "Glöm inte 1080!"
2 "720P capture from ps4" (+mycket komprimerad)

next gen.. XD


signatur

Sökes Utrotad: Ljust media-tbord (svarta bokstäver obelyst)
Org.105 swe ej platt | 7 dedikerade mediaknappar | USB-sladd.

Medlem

Såg tyvärr ut som lite rälsåka, de lär fila på körkänslan.


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Inaktiv

Vill ha shift 3 istället. 2an älskade jag!

Inaktiv

Det får nog bli ett Playstation 4 för min del

Medlem

Next gen ?
30 fps och 720p?
Är inte det samma som PS3 och Xbox 360 kör med ?
Besviken....

Medlem

Hade hellre sett ett nytt Motorstorm till PS4.

Medlem
Skrivet av Eisenhart73:

Gud vad jag är trött på det där uttrycket nextgen. Varje gång man ser ordet så flyr man fältet.

Ja körkänslan är nummer ett. Har Thrustmaster T500 RS och man märker direkt om bilspelet är nåt att ha med den. Fartkänslan var väl ok i de där filmklippen, men bilarna såg "stela" ut. Håller tummarna.

Fan vilken god ratt du har! Sparar själv ihop för att köpa den och tillhörande växelspak.

Körkänslan detta verkar dock vara rätt arkadig, gissar ju mer på The Crew även om det inte är en renodlad sim heller.

Medlem
Skrivet av pillveke:
Skrivet av Eisenhart73:

Gud vad jag är trött på det där uttrycket nextgen. Varje gång man ser ordet så flyr man fältet.

Ja körkänslan är nummer ett. Har Thrustmaster T500 RS och man märker direkt om bilspelet är nåt att ha med den. Fartkänslan var väl ok i de där filmklippen, men bilarna såg "stela" ut. Håller tummarna.

Fan vilken god ratt du har! Sparar själv ihop för att köpa den och tillhörande växelspak.

Körkänslan detta verkar dock vara rätt arkadig, gissar ju mer på The Crew även om det inte är en renodlad sim heller.

Den rekommenderas, om man fortfarande kan hitta den nånstans dvs.


signatur

Intel i9 9900K @ 5000 MHz, Aorus Master Z390, GeForce RTX 4090, Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 / CL19 / 32 GB / 4000 MHz

Medlem

Är jag den enda som reagerar på hur digital styrningen ser ut? I alla klipp där man ser rattrörelserna, så ser det exakt ut som om det spelas med en digital kontroll snarare än med en analog. Det ger känslan av att det spelas på ett tangentbord snarare än en handkontroll... Hörde jag någon säga PC?


signatur

"Allt blir bättre med Italo Disco"

1
Skriv svar