EA jobbar på sex till åtta nya varumärken

Robot
EA jobbar på sex till åtta nya varumärken
Inaktiv
EA jobbar på sex till åtta nya varumärken

Roligt att höra att de har lite nytt att arbeta på, välkomnas alltid!

Medlem

Dom gör inte kreativiteten, dom gör de sjuka kraven på dom som FAKTISKT gör spelen.
Jävla as.

Medlem

Läste först sextioåtta haha...ja trött efter jobbet


signatur

Nothing is power without Control

Medlem

1, 2, 3 let the hate begin

Medlem

EA games ruining your gaming experience since 1982 ...

Medlem

dock svårt och klanka ner på deras sport spel då dom håller hög standard

Inaktiv
Skrivet av Exim:

EA games ruining your gameing experiance since 1982 ...

Dat english

Medlem

Gissar att det rör sig om Battlefield 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 och 12.

Inaktiv

ää kom igen, lite bättre förolämpningar har ni allt att komma med.

-_-

Inaktiv
Skrivet av Kongo:

Gissar att det rör sig om Battlefield 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 och 12.

Nej! Det är nya varumärken.

Battle Cats, Battle Floor, Battle Star, Starfield, Star Effect EA sports Ultimate Frisbee etc etc.

Medlem
Skrivet av totte1015:

Dom gör inte kreativiteten, dom gör de sjuka kraven på dom som FAKTISKT gör spelen.
Jävla as.

Actually... När man kollar på det stora hela är det mer pga GAME och Gamestop som spelmarknaden ser ut som den gör idag än att EA och Activision är djävulens hantlangare... Begagnathandeln och affärer som kräver att det finns förbokningsbonusar, det är problemet.

Medlem

Så det kallas för en ny IP om företaget själva gör ändringar i en sådan men om någon annan gör samma spel så är det helt plötsligt inte längre en ny IP. Hycklare är ett passande ord för sådant här.

Medlem

Sims Fifa, med Zlatan som huvudkaraktär.

- Zlatan har själv medverkat som röstskådespelare.
"Borsta tänderna? Jag e Zlatan för fan".

- Välj mellan svindyra kläder, bilar och hårgelé.

- ?

*Lets the ball roll away...*


signatur

Ledare av den svenska APB Klanen

Besök www.eqbm.se för mer information!

Medlem

Låter bra det, BattleFront och Titanfall ja tack

Medlem
Skrivet av Brandter:
Skrivet av Kongo:

Gissar att det rör sig om Battlefield 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 och 12.

Nej! Det är nya varumärken.

Battle Cats, Battle Floor, Battle Star, Starfield, Star Effect EA sports Ultimate Frisbee etc etc.

EA Sports Ultimate Frisbee, HAHA. Du gjorde min kväll!

Inaktiv

Låt mjölkleveransen börja!

57 61 72 6e 69 6e 67 20 66 6f 72 20 6e 65 72 64

EA gör något som kan tyda till förbättring och alla klankar på ner på dem redan innan dem har visat sina nya varumärken.

Personligen så välkomnar jag detta då de stora bolagen aldrig gör något nytt.


signatur

59 6f 75 20 72 65 61 6c 6c 79 20 6e 65 65 64 20 74 6f 20 67 65 74 20 61 20 6c 69 66 65 20 69 6e 73 74 65 61 64 20 6f 66 20 74 72 79 69 6e 67 20 74 6f 20 64 65 63 6f 64 65 20 72 61 6e 64 6f 6d 20 73 74 72 65 61 6d 20 6f 66 20 62 79 74 65 73 2e
https://mastodon.social/@olofhaglund

Medlem
Skrivet av PcGamer:

Så det kallas för en ny IP om företaget själva gör ändringar i en sådan men om någon annan gör samma spel så är det helt plötsligt inte längre en ny IP. Hycklare är ett passande ord för sådant här.

Skrivet av Corolyn:
Skrivet av totte1015:

Dom gör inte kreativiteten, dom gör de sjuka kraven på dom som FAKTISKT gör spelen.
Jävla as.

Actually... När man kollar på det stora hela är det mer pga GAME och Gamestop som spelmarknaden ser ut som den gör idag än att EA och Activision är djävulens hantlangare... Begagnathandeln och affärer som kräver att det finns förbokningsbonusar, det är problemet.

Öhhh, va ?


signatur

Now you're playing with power... NOW YOURE PLAYING WITH FUCKING SHIT, YOURE BETTER OFF FUCKING SHIT THAN FUCKING WITH THIS FUCKED UP SHIT

Medlem
Skrivet av Corolyn:
Skrivet av totte1015:

Dom gör inte kreativiteten, dom gör de sjuka kraven på dom som FAKTISKT gör spelen.
Jävla as.

Actually... När man kollar på det stora hela är det mer pga GAME och Gamestop som spelmarknaden ser ut som den gör idag än att EA och Activision är djävulens hantlangare... Begagnathandeln och affärer som kräver att det finns förbokningsbonusar, det är problemet.

Konstigt att ex. CD Projekt klarar sig helt utan DRM, kopieringsskydd, förhandsbokningsbonusar och Dlc/pay 2 din. Samma kan sägas för många andra, ofta mindre utvecklare, som vågar satsa på något nytt och unikt. Spel köper du billigare online än på Game så det argumenet håller ej, och förhandsbokningsbonusen kan du ofta ladda hem efter release för en tia eller två om den nu känns viktig.

OnT
Ny generation, ny cjyans för EA att ge utt ett ost lovande nya IP som ska mjölkas till döds eller gömmas under en sten. "Nya" IPn som battlefield, fifa, battlefront, mirrors edge och need for speed känns som självklara...

Medlem

Ett nytt Battlefront? Fan minns när man va mindre när man lirade det va ju riktigt roligt och kan bara tänka mig vad dom kan göra nu


signatur

Joskofejs

Medlem
Skrivet av flamgorilla:
Skrivet av PcGamer:

Så det kallas för en ny IP om företaget själva gör ändringar i en sådan men om någon annan gör samma spel så är det helt plötsligt inte längre en ny IP. Hycklare är ett passande ord för sådant här.

Öhhh, va ?

Jag pratar om spelen som EA säger är nya men som är baserade på en IP som redan finns. Ett spel som heter BattleField är per automatik inte en ny IP oavsett hur olikt spelet är. Bad Company hade kunnat vara en ny IP men EA/Dice valde att använda BattleField och således är det inte ett nytt spel. Syndicate däremot hade de inte kunnat kalla för något annat även om spelet påminner mycket mer om Deus Ex.

Så när jag skriver att de är hycklare menar jag att om samma spel (som de kallar för en ny IP men i själva verket inte är det) gjordes av en annan utvecklare så hade de garanterat stämt det företaget för upphovsbrott.

Så vad jag säger är att jag skulle nog ta det där med antalet nya IP med en rejäl nypa salt då de tydligen anser att ett spel som MoH : Warfighter är en ny IP eller kommande Mirrors Edge 2. Lara Croft är inte en ny IP, inte heller Thief oavsett om det är helt olikt tidigare spel.

"We are developing Star Wars Battlefront, which to us is a new IP, even though it isn’t technically,” he said."

Så enligt det argumentet skulle de alltså kunna göra en ny IP baserade på dessa spel:
X-Wing, Republic Commando, Dark Forces, Star Wars Galaxies, Empire At War, Tie-Fighter, X-Wing Alliance, för att bara nämna ett par av de spel som EA anser skulle vara nya IP.

Medlem
Skrivet av joskofejs:

Ett nytt Battlefront? Fan minns när man va mindre när man lirade det va ju riktigt roligt och kan bara tänka mig vad dom kan göra nu

SW tillhör en favorit men jag har sett hur EA fördärvat många gamla spel genom att göra om dessa så mycket att de inte längre är samma spel (ta en titt på Syndicate så förstår du nog vad jag menar). Mitt råd är att ha låga förväntningar, skulle spelet sedan visa sig vara ett "riktigt" BattleFront så kommer glädjen bli större och om det inte är det slipper du bli besviken;).

Skrivet av Brandter:
Skrivet av Kongo:

Gissar att det rör sig om Battlefield 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 och 12.

Nej! Det är nya varumärken.

Battle Cats, Battle Floor, Battle Star, Starfield, Star Effect EA sports Ultimate Frisbee etc etc.

Om EA kallar ett spel som BattleFront för en ny IP så skulle det lika gärna ha kunnat vara BattleField 5-12 då deras defintion på ny IP är skrattretande.

Avstängd
Skrivet av PcGamer:

"We are developing Star Wars Battlefront, which to us is a new IP, even though it isn’t technically,” he said."

Om du ska quota någon så måste du väl se till att förstå vad som menas också.
Speciellt det du fet markerat. Star Wars Battlefront är en ny IP för EA att jobba med eftersom dom inte gjort battlefront tidigare. Du quotade ju även att dom sa: "even though it isn’t technically"
Om t.ex Blizzard skulle få för sig att göra nästa spel i Uncharted serien skulle säkert även dom säga att det är ett nytt IP för dom.


signatur

MPMG - MultiPlatform MasterGamer

Medlem
Skrivet av DrAg00nEn:
Skrivet av PcGamer:

"We are developing Star Wars Battlefront, which to us is a new IP, even though it isn’t technically,” he said."

Om du ska quota någon så måste du väl se till att förstå vad som menas också.
Speciellt det du fet markerat. Star Wars Battlefront är en ny IP för EA att jobba med eftersom dom inte gjort battlefront tidigare. Du quotade ju även att dom sa: "even though it isn’t technically"
Om t.ex Blizzard skulle få för sig att göra nästa spel i Uncharted serien skulle säkert även dom säga att det är ett nytt IP för dom.

Jag förstår vad han menar men jag håller inte med. En IP blir inte ny bara för att ett annat företag utvecklar ett spel baserat på den. Detta är samma BS som att kalla ett demo för en beta. Kolla på lite andra siter så ser du att jag inte är ensam om att tycka detta är skrattretande.

Medlem
Skrivet av totte1015:

Dom gör inte kreativiteten, dom gör de sjuka kraven på dom som FAKTISKT gör spelen.
Jävla as.

Rättelse: EA står för de stora summorna det kostar för att utveckla spel, små spelstudios kan sällan komma upp med summorna det krävs för att ha flera år på sig att utveckla spel, men definitivt har man inte styrkan eller ekonomin för att utveckla storslagna spel som Battlefield, Mass Effect serien och dylika i den klassen..

Sen måste publishers pusha spelutvecklarna till att göra spel inom en viss tid,, visst, man kan inte stressa utvecklarna hur som helst, men spel och spelprestandan blir snabbt gammal, folk vill inte spela spel som var anpassade och utvecklade för gårdagens grafik, konsumenterna vill ha dagens spel, idag, inte imorgon, inte nästa vecka eller årtiondet.
Så är det, du kanske tycker att spel bör få ta sin tid, det kanske jag skulle instämma om, MEN, majoriteten av spelköparna idag vill ha spel snabbt,
de vill ha spelen bra och prestandamässigt perfekta och för nuvarande hårdvara, att spelen sen lider med sämre innehåll och sämre interaktion gör inte något för denna gruppen av konsumenterna..

Avstängd
Skrivet av PcGamer:

Jag förstår vad han menar men jag håller inte med. En IP blir inte ny bara för att ett annat företag utvecklar ett spel baserat på den. Detta är samma BS som att kalla ett demo för en beta. Kolla på lite andra siter så ser du att jag inte är ensam om att tycka detta är skrattretande.

Du menar den typen av BS som när folk säger att dom förstår vad folk menar när dom egentligen inte har den blekaste?

Håller med om att en IP inte blir ny bara för att det får ny developer. Men det är ju inte det han menar. Han menar ju att SW-BF för dom är som att jobba på ett nytt IP eftersom dom inte gjort ett spel i battlefront serien förr. Han säger ju själv också att tekniskt sett så är det ju inte det.


signatur

MPMG - MultiPlatform MasterGamer

Medlem
Skrivet av DrAg00nEn:
Skrivet av PcGamer:

Jag förstår vad han menar men jag håller inte med. En IP blir inte ny bara för att ett annat företag utvecklar ett spel baserat på den. Detta är samma BS som att kalla ett demo för en beta. Kolla på lite andra siter så ser du att jag inte är ensam om att tycka detta är skrattretande.

Du menar den typen av BS som när folk säger att dom förstår vad folk menar när dom egentligen inte har den blekaste?

Håller med om att en IP inte blir ny bara för att det får ny developer. Men det är ju inte det han menar. Han menar ju att SW-BF för dom är som att jobba på ett nytt IP eftersom dom inte gjort ett spel i battlefront serien förr. Han säger ju själv också att tekniskt sett så är det ju inte det.

Jag förstår som sagt var vad de menar men jag håller inte med på hur de ser på en ny IP. Ja den är ny för dem men tror du Disney skulle kalla den för ny? Så du ser inte varför jag och många andra kritiserar detta? Du förstår inte att om de ser på en gammal IP som ny så kan de lika gärna vara frågan om gamla IP som de "klassar" som nya. Bara en sådan sak att de skrivet att de har 6-8 nya IP säger en hel del, så svårt är det inte att avgöra om en IP är ny eller inte. Återigen samma gamla EA. Ser du inte hur han säger emot sig själv, först så säger han att tekniskt sett är det inte en ny IP men sedan så pratar han om spelen som de ändå är det.

"But EA Games chief Patrick Soderlund told MCV that EA is working on new ideas, and points to Star Wars and Mirror’s Edge 2 as proof the firm is still willing to take risks on new ideas."

Ja de är villiga att ta risker eftersom ME sålde dåligt men kom inte och påstå att det är en lika stor risk att utveckla ett nytt spel från gruden som att utveckla ett spel som BattleFront som redan är en etablerad serie som många gillar.

Medlem
Skrivet av totte1015:

Dom gör inte kreativiteten, dom gör de sjuka kraven på dom som FAKTISKT gör spelen.
Jävla as.

Mysig grammatik där

För övrigt så ger EA input till spelen. Rollen som en publisher har är att se till att spelet skeppas i tid och då kan man behöva ta till hårdhanskarna ibland.

Problemet med EA är att hårdhanskarna är den enda metod de vet och tålamod är någonting de inte vet om.

Men i vissa fall krävs det absolut att någon säger till utvecklarna att sluta tjafsa sig.

Titta bara på tramset som har hänt med Day Z standalone. Ingen disciplin.

Medlem
Skrivet av Sethernis:
Skrivet av totte1015:

Dom gör inte kreativiteten, dom gör de sjuka kraven på dom som FAKTISKT gör spelen.
Jävla as.

Mysig grammatik där

För övrigt så ger EA input till spelen. Rollen som en publisher har är att se till att spelet skeppas i tid och då kan man behöva ta till hårdhanskarna ibland.

Problemet med EA är att hårdhanskarna är den enda metod de vet och tålamod är någonting de inte vet om.

Men i vissa fall krävs det absolut att någon säger till utvecklarna att sluta tjafsa sig.

Titta bara på tramset som har hänt med Day Z standalone. Ingen disciplin.

Blergh, jag hade problem med att skilja de, dem, och dom där... Jaa
Hittade inga andra ord.
Men poängen syns. Tror jag

1
Skriv svar