Apple presenterar ny Iphone nästa vecka

Medlem
Skrivet av Tompa:

Vi täcker mobilspel emellanåt och sticker ibland in med hårdvarunyheter. Därmed inte sagt att vi täcker allt om alla mobiler, men vi försöker skriva om sånt som lockar många läsare. Vilket Iphone gör.

Med tanke på omröstningen är Andorid hela 44.1% mer intressant än iFån

Medlem
Skrivet av DeathRow:
Skrivet av Tompa:

Vi täcker mobilspel emellanåt och sticker ibland in med hårdvarunyheter. Därmed inte sagt att vi täcker allt om alla mobiler, men vi försöker skriva om sånt som lockar många läsare. Vilket Iphone gör.

Med tanke på omröstningen är Andorid hela 44.1% mer intressant än iFån

Hur många har röstat två ggr tro? Går iaf att rösta minst två om man röstar en gng hemma och en gng på jobbet/skolan... Tror man får gå efter vd folk har valt som plattformar i deras profil istället. Det är hur som helst inte helt tillförlitligt.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av Glaset:
Skrivet av Kane:

Ett platt argument att det är "inne att hata". Lika mycket som det är "inne att vara bög".

Antingen tycker man nåt eller så gör man det inte. Oavsett hur underbyggt det är.

Det är inget argument, utan ett konstaterande.
En trend är en trend, oavsett vad du tycker om det. Precis som att det är modernt med vissa kläder eller att köra vissa dieter, så är det nu "inne att hata iPhone".

En trend är en trend, det är korrekt. Som trenden att kalla andras åsikter för trendiga för att de inte samstämmer med ens egna.


signatur

나는 야옹 야옹 야옹 고양이 // 화나 게 하면 가만 안 둘 거야

Medlem

Jag har själv en HTC One med Android... men jag föredrar ju dock Apple iPhone och dess iOS då det är simpelt och "det funkar".

Medlem
Skrivet av Ronzem:

Jag röstar på att ta bort kommentarsfältet på FZ, då blir alla glada och vi slipper allt hat om allt

Det här var den bästa kommentaren i denna tråd. Gratulerar!


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Åh nej vad fruktansvärt med en sajt som försöker få läsare, det är ju nästan lika osannolikt och hemskt som ett företag som försöker tjäna pengar.

Medlem
Skrivet av conthox:
Skrivet av DeathRow:
Skrivet av Tompa:

Vi täcker mobilspel emellanåt och sticker ibland in med hårdvarunyheter. Därmed inte sagt att vi täcker allt om alla mobiler, men vi försöker skriva om sånt som lockar många läsare. Vilket Iphone gör.

Med tanke på omröstningen är Andorid hela 44.1% mer intressant än iFån

Hur många har röstat två ggr tro? Går iaf att rösta minst två om man röstar en gng hemma och en gng på jobbet/skolan... Tror man får gå efter vd folk har valt som plattformar i deras profil istället. Det är hur som helst inte helt tillförlitligt.

Det är förstås helt riktigt. Eftersom iPhone-ägarna aldrig skulle göra på det viset så blir det ju så skevt som du skriver.


signatur

나는 야옹 야옹 야옹 고양이 // 화나 게 하면 가만 안 둘 거야

Medlem

iPhone startade touch-eran, den som hatar kan ju sitta kvar med sina feature-phones..

Medlem
Skrivet av Kane:

Det är förstås helt riktigt. Eftersom iPhone-ägarna aldrig skulle göra på det viset så blir det ju så skevt som du skriver.

Påstod jag något sådant? iAnvändare kan givetvis också vara bland de som röstar mer än en gång.

Jag skrev att man kanske inte bör gå blint efter omröstningen, då den inte garanterar att de som röstar bara röstar en gång. Den är troligen inte heller så att alla besökare på FZ röstar.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Det var längesen jag tog Fragzone seriöst, och denna nyheten är inte ett dugg förvånande, en flamewarartikel som är snudd på trolleri


signatur

Retro.

Medlem
Skrivet av Tompa:

Vi täcker mobilspel emellanåt och sticker ibland in med hårdvarunyheter. Därmed inte sagt att vi täcker allt om alla mobiler, men vi försöker skriva om sånt som lockar många läsare. Vilket Iphone gör.

33% av era läsare föredrar iphone, Android föredras av 58%, detta är väl rätt så glasklart redan, men recensera nu det era läsare vill läsa om


signatur

Retro.

Medlem
Skrivet av dmn:
Skrivet av Tompa:

men du kan ju välja vilka plattformar du vill läsa om genom att klicka på flikarna uppe till höger på ettan.

Vore bättre om man också kunde välja vad man inte ville läsa, så man kunde kryssa ur t ex IOS och Android och fortfarande se allt annat. Och gärna ett filter för att slippa se Arnroths krönikor, det vore bäst av allt.

EDIT: Nu när jag tänker efter ska jag nog göra ett script som plockar bort krönikorna automatiskt åt mig. Bra idé!

Hade också varit bra om man kunnat välja bort korkade och meningslösa kommentarer.

Medlem
Skrivet av conthox:
Skrivet av Kane:

Det är förstås helt riktigt. Eftersom iPhone-ägarna aldrig skulle göra på det viset så blir det ju så skevt som du skriver.

Påstod jag något sådant? iAnvändare kan givetvis också vara bland de som röstar mer än en gång.

Jag skrev att man kanske inte bör gå blint efter omröstningen, då den inte garanterar att de som röstar bara röstar en gång. Den är troligen inte heller så att alla besökare på FZ röstar.

Borde det inte rimligen jämna ut sig då för annars menar du ju precis det jag skrev, att de med android gör det men inte de med en iphone...


signatur

나는 야옹 야옹 야옹 고양이 // 화나 게 하면 가만 안 둘 거야

Inaktiv
Skrivet av Athaleos:

iPhone startade touch-eran, den som hatar kan ju sitta kvar med sina feature-phones..

Tricorder var före.

Medlem
Skrivet av Athaleos:

iPhone startade touch-eran, den som hatar kan ju sitta kvar med sina feature-phones..

Nu är det ju inte det många är irriterande på. Det är det att de väljer att skriva en riktig ickenyhet om en kommande utannonsering från Apple, men inte en enda artikel om de stora utannonseringarna från de andra stora mobiltillverkarna som gjordes igår.

Redaktör
Skrivet av Golvis:

Det var längesen jag tog Fragzone seriöst, och denna nyheten är inte ett dugg förvånande, en flamewarartikel som är snudd på trolleri

[http://www.fz.se/artiklar/nyheter/20130905/apple-presenterar-...]
Läs hela nyheten en gång till (för du har väl läst den noga minst en gång? Jag förutsätter det efter din beska kritik.) Notera särskilt de lite syrliga inslagen om den eventuella bristen på nyheter. Klar? Bra, svara då på den här frågan:

VAD i denna nyhet är ämnat att trolla?

Vi skriver dagligen nyheter om nya produkter och spel. Journalistiskt sett kan mycket av det arbete vi (och många, många andra medier) gör kritiseras för att vara för okritisk. Den här nyheten om att Apple presenterar en ny Iphone (en sak att spela på, bl.a.) skiljer sig inte det allra minsta mot alla andra nyheter vi skriver mängder av hela tiden. Förutom att vissa odlar ett rabiat hat mot Apple och av helt obegripliga skäl låter det gå ut över FZ.

Vi är medvetna om att vi täcker mobilspel ojämt och inte särskilt bra. Vi ska försöka bättra oss på den fronten och ge andra plattformar lika mycket eller lite utrymme som Apple framöver.


signatur
S_Z
Medlem

Jag använder flitigt min iPhone och iPad till just spel så jag är högst intresserad av att läsa om spel för mobilplattformarna. Så fortsätt med det FZ!

Förstår inte problemet folk har med dessa artiklar, är man inte intresserad så läser man dem inte. Svårare än så behöver är det ju inte vara. Ser gärna fler recensioner av Android-spel också även om det inte är den plattform jag använder.

Som andra redan nämnt så när det gäller spel (utvecklade för mobilplattformen) så är iOS fortfarande den primära plattformen för utvecklare så tycker inte det är konstigt att det är fler artiklar rörande iOS än Android dock.

Vad gäller mjölkning så är det ju något som alla tillverkare håller på med och definitivt inget unikt för Apple. Gör skärmen lite större, SoC lite snabbare o s v. Har inte hänt så mycket spännande på ett tag nu tycker jag. Tror inte iPhone 5S blir mycket mer spännande heller, men det är en redan mycket bra smartphone som blir lite bättre.

Medlem
Skrivet av Tompa:

... Förutom att vissa odlar ett rabiat hat mot Apple och av helt obegripliga skäl låter det gå ut över FZ. ...

Är inte rabiat hat att överdriva? Jag menar, seriöst?


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem
Skrivet av Tompa:
Skrivet av Javas:
Skrivet av Tompa:
Skrivet av Javas:

lol, man skrev en kommentar till Tompa om att man tycker att Apple mjölkar sin Iphone lika mycket som Activision mjölkar Cod, så tar han bort den bara för han inte håller med...

Fan vad rolig FZ redaktionen har blivit på sistånde!!

Dämpa dig med anklagelserna, jag har inte tagit bort någonting. Skriv kommentaren igen (om det inte är den här du menar?)

Den var inte kvar när jag kollade

Då postade du den aldrig. Det finns inga borttagna kommentarer av dig i den här tråden.

Konstigt, nog postade jag den. Kollade in tråden ca 40-60 minuter efter det, men då var kommentaren borta, bugg antar jag. Aja, my bad, förlåt


signatur

Game long and prosper

Medlem
Skrivet av Jozo:
Skrivet av Athaleos:

iPhone startade touch-eran, den som hatar kan ju sitta kvar med sina feature-phones..

Nu är det ju inte det många är irriterande på. Det är det att de väljer att skriva en riktig ickenyhet om en kommande utannonsering från Apple, men inte en enda artikel om de stora utannonseringarna från de andra stora mobiltillverkarna som gjordes igår.

Kan ha att göra med att den stora allmänheten reagerar bra mycket mer på utannonserandet av en ny iPhone, kontra den miljonte releasen av en Android-lur.

Missförstå mig rätt, jag föredrar iPhone framför Android, men ogillar båda ur ett utvecklings-perspektiv.

Medlem

Alla de som gillar iphone är de som tror att fläskytterfilé är en styckdetalj.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem

De här mobildebatterna tar fram det sämsta ur människor, märkligt. Det är mobiltelefoner vi pratar om, inte världspolitik.


signatur

En av två halvor i spelpodden Gejma. 🎮

Medlem
Skrivet av Tompa:
Skrivet av Golvis:

Det var längesen jag tog Fragzone seriöst, och denna nyheten är inte ett dugg förvånande, en flamewarartikel som är snudd på trolleri

[http://www.fz.se/artiklar/nyheter/20130905/apple-presenterar-...]
Läs hela nyheten en gång till (för du har väl läst den noga minst en gång? Jag förutsätter det efter din beska kritik.) Notera särskilt de lite syrliga inslagen om den eventuella bristen på nyheter. Klar? Bra, svara då på den här frågan:

VAD i denna nyhet är ämnat att trolla?

Vi skriver dagligen nyheter om nya produkter och spel. Journalistiskt sett kan mycket av det arbete vi (och många, många andra medier) gör kritiseras för att vara för okritisk. Den här nyheten om att Apple presenterar en ny Iphone (en sak att spela på, bl.a.) skiljer sig inte det allra minsta mot alla andra nyheter vi skriver mängder av hela tiden. Förutom att vissa odlar ett rabiat hat mot Apple och av helt obegripliga skäl låter det gå ut över FZ.

Vi är medvetna om att vi täcker mobilspel ojämt och inte särskilt bra. Vi ska försöka bättra oss på den fronten och ge andra plattformar lika mycket eller lite utrymme som Apple framöver.

Ja, att kalla den trollartikel var att ta i för min del, jag tar tillbaka det.
Kände en frustration vid den tidpunkten.

Svaret på frågan om jag läst artikeln, givetvis har läst artikeln, jag skulle inte svara annars.

Jag reagerar på att jag inte tycker den tillför något alls till FZ baserat på följande:
.
-"Om FZ" så utger sig sidan att belysa Spel/spelrelaterade nyheter.
Men en nyhet om den kommande iphone, där inget spelrelaterat anges i klartext...
Jag kan köpa att ni skriver en artikel om Iphone, men ha då kött på benen och ange GPU/CPU eller vad som helst som kan anknytas till spel, men det fanns inget.

Sen blev jag irriterad p¨grund av att ni frekvent tar upp Iphone/Ios.
Jag menar inte att ni ska behöva anstränga er att ge Android/Win/Symb whatever lika mycket spotlight som Ios, men man kan ana ett favoriserande av Ios på FZ, när nu vi besökare uppenbarligen vill ha annat.

Jag tycker att det var att ta i att påstå att vissa utvecklar ett rabiat hat mot Apple i samband med denna diskussion, jag ser det mer som ett syrligt påpekande att ni verkar favorisera ett visst märke och strunta i andra.
Detta är ju inte första diskussionen här som handlar om denna vinkling?


signatur

Retro.

Medlem
Skrivet av Anwest:

De här mobildebatterna tar fram det sämsta ur människor, märkligt. Det är mobiltelefoner vi pratar om, inte världspolitik.

Det är tråkigt att människor tar företag som en religion.


signatur

Retro.

Redaktör
Skrivet av Golvis:

Ja, att kalla den trollartikel var att ta i för min del, jag tar tillbaka det.
Kände en frustration vid den tidpunkten.

Svaret på frågan om jag läst artikeln, givetvis har läst artikeln, jag skulle inte svara annars.

Jag reagerar på att jag inte tycker den tillför något alls till FZ baserat på följande:
.
-"Om FZ" så utger sig sidan att belysa Spel/spelrelaterade nyheter.
Men en nyhet om den kommande iphone, där inget spelrelaterat anges i klartext...
Jag kan köpa att ni skriver en artikel om Iphone, men ha då kött på benen och ange GPU/CPU eller vad som helst som kan anknytas till spel, men det fanns inget.

Sen blev jag irriterad p¨grund av att ni frekvent tar upp Iphone/Ios.
Jag menar inte att ni ska behöva anstränga er att ge Android/Win/Symb whatever lika mycket spotlight som Ios, men man kan ana ett favoriserande av Ios på FZ, när nu vi besökare uppenbarligen vill ha annat.

Jag tycker att det var att ta i att påstå att vissa utvecklar ett rabiat hat mot Apple i samband med denna diskussion, jag ser det mer som ett syrligt påpekande att ni verkar favorisera ett visst märke och strunta i andra.
Detta är ju inte första diskussionen här som handlar om denna vinkling?

Tack för bra kritik! Mycktet roligare att läsa.

Japp, vi har täckt Apple avsevärt mer än andra mobilplattformar, mest tror jag för att de är det största namnet (även om de inte är den största aktören). Vi skriver dels för att nyheterna får mycket respons, men i lika stor grad för att vi tror att det finns ett intresse för dem. Vi har slarvat med att täcka andra plattformar, men ska försöka bättra oss så att det blir bättre balans. Däremot favoriserar vi inte medvetet - både jag eller redaktörskollega Calle kör Android, så egenintresset är rätt obefintligt. "Rabiat hat" är en överdrift. Men håll med om att det är märkligt med mer än 140 kommentarer (varav många väldigt, väldigt hårda. Jag har t.ex. sett två falska påståenden om mig själv) om en liten nyhet om en presskonfa nästa vecka. Och jag har inte sett en enda kommentar om den lätt syrliga nyhetstexten - undrar om det hade varit lika tyst om jag hade skrivit så om Android?

Nå, vi lär oss läxan att balansera nyhetsurvalet bättre. Frågan är om vi ska våga skriva nåt om den där presskonfan på tisdag...


signatur
Medlem
Skrivet av FragMa:
Skrivet av WarpGuN:

Varför en nyhet om iCrap helt plötsligt? ska ni rapportera om Samsung,Sony, Htc också i framtiden?
Android har kört från äpplet med Innovation och hårdvara för länge sedan.

kanske för att det finns en massa spel till iphone..?


signatur

Now you're playing with power... NOW YOURE PLAYING WITH FUCKING SHIT, YOURE BETTER OFF FUCKING SHIT THAN FUCKING WITH THIS FUCKED UP SHIT

Medlem

thii


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem

Kul att det 15 år senare är Apple som är det elaka företaget med störst produkter. Annat var det under "Macintosh vs Windows"-tiden! Då fick jag höra: "Va har du en Mac, vad är det för leksak. Windows är ju mer seriöst". Apple har mycket mer produkter än iPhone. På proffs-Macar görs det mesta av dagens film-/musik-/bild-produktion.

Medlem

18 September släpps iOS 7.


signatur

Niet.

Skriv svar