Total War: Rome II-vapnen testas i verkligheten

Robot
Total War: Rome II-vapnen testas i verkligheten

Hur effektiv är egentligen en ballista?

#total-war-rome-ii, #creative-assembly


Medlem
Total War: Rome II-vapnen testas i verkligheten

Felfritt*

Medlem

Brukar ju tyvärr vara så med Total War-spel, mycket buggar i början och ofta rätt dåligt optimerat, men det är väl vad man förväntar sig vid det här laget, haha. Spelen brukar ju bli som allra bäst efter lite patchar och moddar. Har riktigt kul med det hursomhelst, gäller nog att ha ett grafikkort med 2gb VRAM dock (vilket jag införskaffade igår).

Medlem

Haha Brian, går det att ogilla hans röst?

Medlem

Haha, hade jag mött Brian Blessed på ett romerskt slagsfält hade jag fått vända om och börja springa! ... snubben är ju helt galen!

Medlem

Väntar på några bra mod som fixar AI:n.

Medlem

"Patchen" behöver patchas

Personer som äger Nvidia kort har nu en konstant röd himmel. Så jag skulle vänta med att ladda ner den tills de har fixat det.

Däremot är Brian störtskön!

Medlem
Skrivet av Ftmch:

Brukar ju tyvärr vara så med Total War-spel, mycket buggar i början och ofta rätt dåligt optimerat, men det är väl vad man förväntar sig vid det här laget, haha. Spelen brukar ju bli som allra bäst efter lite patchar och moddar. Har riktigt kul med det hursomhelst, gäller nog att ha ett grafikkort med 2gb VRAM dock (vilket jag införskaffade igår).

Shogun 2 och Napoleon fungerade väldigt bra när de släpptes. (Fanns dock en bugg med dx11 och amd 79xx serien, men annars fungerade shogun 2 bra)

Medlem

Roligt med sådana här klipp.

Hoppas de inte släpper sjuttioelva DLC till spelet.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Missa inte del ett i "serien";

Inaktiv

Skön patch, nu är det inte lika supersegt i battles, men om jag zoomar in blir allt till sirap, och enheterna står bara i en enda stor hög.
En ny kul "feature" är att dom flesta springer omkring nakna på slagfältet.

Mindre klipp på tuben, mer arbete med spelet föreslår jag.

Medlem
Skrivet av Aresz:

Skön patch, nu är det inte lika supersegt i battles, men om jag zoomar in blir allt till sirap, och enheterna står bara i en enda stor hög.
En ny kul "feature" är att dom flesta springer omkring nakna på slagfältet.

Mindre klipp på tuben, mer arbete med spelet föreslår jag.

Alltså det är ju inte så att Devs'en springer runt och skaffar klipp till tuben.

OnT, Brian Blessed finns något bättre eller!

Medlem
Skrivet av Zarree:
Skrivet av Ftmch:

Brukar ju tyvärr vara så med Total War-spel, mycket buggar i början och ofta rätt dåligt optimerat, men det är väl vad man förväntar sig vid det här laget, haha. Spelen brukar ju bli som allra bäst efter lite patchar och moddar. Har riktigt kul med det hursomhelst, gäller nog att ha ett grafikkort med 2gb VRAM dock (vilket jag införskaffade igår).

Shogun 2 och Napoleon fungerade väldigt bra när de släpptes. (Fanns dock en bugg med dx11 och amd 79xx serien, men annars fungerade shogun 2 bra)

Shogun 2 var ju kolossalt ostabilt i multiplayer.
Osynkronisering/Disconnects lite titt som tätt :/

Medlem
Skrivet av Räven:

"Patchen" behöver patchas

Personer som äger Nvidia kort har nu en konstant röd himmel. Så jag skulle vänta med att ladda ner den tills de har fixat det.

nope, inte jag. kör nvidia men himlen ser normal ut + det flyter faktiskt lite bättre...


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Medlem
Skrivet av Propy:
Skrivet av Räven:

"Patchen" behöver patchas

Personer som äger Nvidia kort har nu en konstant röd himmel. Så jag skulle vänta med att ladda ner den tills de har fixat det.

nope, inte jag. kör nvidia men himlen ser normal ut + det flyter faktiskt lite bättre...

Det är faktiskt för AMD-ägare också, sen hur fördelningen ser ut vet jag inte. Jag är en av de drabbade, med nvidia.

Medlem
Skrivet av Gagoff:
Skrivet av Zarree:
Skrivet av Ftmch:

Brukar ju tyvärr vara så med Total War-spel, mycket buggar i början och ofta rätt dåligt optimerat, men det är väl vad man förväntar sig vid det här laget, haha. Spelen brukar ju bli som allra bäst efter lite patchar och moddar. Har riktigt kul med det hursomhelst, gäller nog att ha ett grafikkort med 2gb VRAM dock (vilket jag införskaffade igår).

Shogun 2 och Napoleon fungerade väldigt bra när de släpptes. (Fanns dock en bugg med dx11 och amd 79xx serien, men annars fungerade shogun 2 bra)

Shogun 2 var ju kolossalt ostabilt i multiplayer.
Osynkronisering/Disconnects lite titt som tätt :/

Jo det är sant. Glömde, började köra multiplayer efter jag kört några kampanjer, så jag missade de felen.

Medlem

Second wave...DIIIIVEEE!!

Medlem

Konstigt hur många spelare som klagar och säger att det är ospelbart. Min dator har fyra år på nacken och klarar det helt ok med medium-inställningar. Går dock ner mot 20 fps under de värsta slagen, men jag överlever.

Förstår inte vissa som inte ens nöjer sig med 40 fps. Verkar som folk tycker sig ha rätt att kunna köra spelet med allt på extreme och sen rage:a på CA för att det inte fungerar.

Det enda jag har problem med är det nya gränssnittet på kampanjkartan, som är väldigt krångligt designat. Förutom det tycker jag spelet är otroligt kul.

Medlem

Underhållande, men nånstans tycker jag ändå att pengarna dom lagt på det där borde ha lagts på spelutveckling...

Medlem
Skrivet av Playcrafter:

Konstigt hur många spelare som klagar och säger att det är ospelbart. Min dator har fyra år på nacken och klarar det helt ok med medium-inställningar. Går dock ner mot 20 fps under de värsta slagen, men jag överlever.

Förstår inte vissa som inte ens nöjer sig med 40 fps. Verkar som folk tycker sig ha rätt att kunna köra spelet med allt på extreme och sen rage:a på CA för att det inte fungerar.

Det enda jag har problem med är det nya gränssnittet på kampanjkartan, som är väldigt krångligt designat. Förutom det tycker jag spelet är otroligt kul.

Tycker alltid nya total war spel är krångliga. Men när man har spenderat några timmar i det så brukar det bli bra

Medlem
Skrivet av Propy:
Skrivet av Räven:

"Patchen" behöver patchas

Personer som äger Nvidia kort har nu en konstant röd himmel. Så jag skulle vänta med att ladda ner den tills de har fixat det.

nope, inte jag. kör nvidia men himlen ser normal ut + det flyter faktiskt lite bättre...

Samma här, mina fps problem är riktigt minimala just nu, det funkar mycket bättre efter patchen för mig!

Gtx 560 1gb minne
Intel i5

Medlem
Skrivet av Räven:

"Patchen" behöver patchas

Personer som äger Nvidia kort har nu en konstant röd himmel. Så jag skulle vänta med att ladda ner den tills de har fixat det.

Däremot är Brian störtskön!

De gör det enklare för moddarna

Medlem
Skrivet av Digu21:
Skrivet av Propy:
Skrivet av Räven:

"Patchen" behöver patchas

Personer som äger Nvidia kort har nu en konstant röd himmel. Så jag skulle vänta med att ladda ner den tills de har fixat det.

nope, inte jag. kör nvidia men himlen ser normal ut + det flyter faktiskt lite bättre...

Samma här, mina fps problem är riktigt minimala just nu, det funkar mycket bättre efter patchen för mig!

Gtx 560 1gb minne
Intel i5

Jag kör också 560. Ti iof, men ändå. Kanske funkar med det kortet. Märkligt eftersom just det kortet varit så utsatt för märkliga buggar förr...


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Medlem
Skrivet av Namm:

Underhållande, men nånstans tycker jag ändå att pengarna dom lagt på det där borde ha lagts på spelutveckling...

Men de här klippen är ju kanon för marknadsföringen! Vet inte vad de kostade, men det kan inte ha varit mycket.

Själv så hade jag tänkt vänta med att köpa spelet till senare, men de här klippen fick mig att vilja spela NU!

Medlem

Lite OT men war dogs är helt galet imba måste jag säga! Ha en 4 eller 5 st och släpper lös dom på dom fega långdistansskjutandemupparna så drar dom in runt 400 kills var innan huvudstyrkan anfaller. Eller är det bara jag?

Medlem

Filmen var 10x bättre än spelet. LoL!

1
Skriv svar