Battlefield 4 har väldigt många vapenmodifikationer

Robot
Battlefield 4 har väldigt många vapenmodifikationer
Battlefield 4 har väldigt många vapenmodifikationer

"Bara" 240 tusen olika variationer, fail

Nej då, givet köp.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Och inga av modifikationerna har någon egentlig betydelse
utöver ljuddämparen och ditt favoritsikte. Vapenkamo är HELT värdelöst, gör ingen skillnad överhuvudtaget

Moderator | Testpilot

Hur många av dessa gör någon skillnad då?


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Och ändå så förblir känslan i hagelbössan från Doom 1 och 2 mycket, mycket bättre än något av vapnen från alla dessa shooters med customization.

Bra genomtänk solid design, gameplay & mekanik triumferar alltid customization, levelup, hattar och annat skit.

Medlem

detta kommer att stimulera min vapenfetisch..


signatur

a.k.a fritiofsson, Jiffy

Medlem

Alltid kul om man kan variera och hitta sitt vapen.
Men jag skulle vilja ha det direkt vid spel släppet för jaga runt i hundra tim för att få "mina vapen" är inget jag ser fram emot.
Så givet köp...


signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

Medlem

Tja, om man inkluderar alla variationer av samma typ av sikte, varför inte.

Har hittills sett att det finns ca 3 RDS sikten, 4 olika Suppression typer, osv, på ett och samma vapen.

Är det ens någon märkbar skillnad mellan de 3+ olika varianter av samma typ av vapenmodifikation?

Medlem

"TRI-LASER" ..

Edit: "laser/light combo" really Dice?

De ser även ut som dom tagit bort någon form meningsfult val i laser/lampa kategorin så nu kommer alla springa runt med bländande ljus och laser som träffar ljust ditt öga när den riktas i din generella riktning, gg Dice.

Medlem
Skrivet av Rainbearer:

Och inga av modifikationerna har någon egentlig betydelse
utöver ljuddämparen och ditt favoritsikte. Vapenkamo är HELT värdelöst, gör ingen skillnad överhuvudtaget

Du menar utöver ljuddämpare, lasersikte, grip och sikte? Sen när började folk klaga över modificationmöjligheter? Antar att du slutade spela nya spel vid tidigt 80-tal eftersom att resten hade nymodigheter som färg och fler pixlar?

Medlem
Skrivet av Petah:

Tja, om man inkluderar alla variationer av samma typ av sikte, varför inte.

Har hittills sett att det finns ca 3 RDS sikten, 4 olika Suppression typer, osv, på ett och samma vapen.

Är det ens någon märkbar skillnad mellan de 3+ olika varianter av samma typ av vapenmodifikation?

Högst otydligt vilken skillnaden är på de olika ljuddämparna. de olika rds har dock olika former av "punkt" vilket gör att rätt stor skillnad. Om jag minns rätt så har det kinesiska sikter en sjukt liten med nästan inget skymmande runtom vilket gör att du får en öppen vy av hela skärmen när du siktar in medans de andra har lite större punkter men även en ram runtom.

Medlem

Ge mig ett red dot och jag behöver inget mer. Tycker allt för mycket läggs ner på att modifiera sina vapen idag. Tillför inget till spelet när man väl är i en firefight.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Hur många av dessa gör någon skillnad då?

Alla utom Camo? Precis som det varit i BF3, bara att nu finns det ännu fler valmöjligheter.

Medlem

Som vapennörd så blir jag enormt glad över det här. Jag vill bara inte behöva spendera 100 timmar för att låsa upp all gear och camo.


signatur

"When there is no more room in hell, the dead will walk the earth."

Medlem
Skrivet av Glaran:

Som vapennörd så blir jag enormt glad över det här. Jag vill bara inte behöva spendera 100 timmar för att låsa upp all gear och camo.

Det kommer nog behövas

Medlem
Skrivet av PaperPlane:

Ge mig ett red dot och jag behöver inget mer. Tycker allt för mycket läggs ner på att modifiera sina vapen idag. Tillför inget till spelet när man väl är i en firefight.

någon som även har grip och heavy barrel kommer plocka dig dock.

Medlem
Skrivet av Glaran:

Som vapennörd så blir jag enormt glad över det här. Jag vill bara inte behöva spendera 100 timmar för att låsa upp all gear och camo.

Dom kommer nog säkert släppa något "kit" man kommer kunna få köpa för 300kr eller så.....

Medlem

Gillar stora möjligheter att finjustera... bara man inte behöver köpa till något för riktiga pengar. Investera tid för att låsa upp tycker jag är helt ok, det ger spelandet ett metamål.

Medlem

Customization är en av de största viktigaste grejerna och det jag kollar efter i spel. Speciellt multiplayer spel.

Men som i BF3 kändes det som i princip alla vapen var lika och alla körde med samma saker på sina vapen.

Får hoppas de gör STOR SKILLNAD på ALLA VAPEN och MODIFIKATIONER.


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem
Skrivet av trashlight:

Du menar utöver ljuddämpare, lasersikte, grip och sikte? Sen när började folk klaga över modificationmöjligheter? Antar att du slutade spela nya spel vid tidigt 80-tal eftersom att resten hade nymodigheter som färg och fler pixlar?

Det handlar inte om att det finns möjligheter att anpassa vapnet efter spelstil, det är bra skit som så.

Problemet är att i den omfattning de vill göra sken av att det är möjligt så hamnar vi i att anpassningarna blir poänglösa _eller_ omöjliga att balansera mot varandra.
Min gissning är "bra nära poänglösa", enbart där för att göra Modern Shooter: Duty Calls... Om nån skulle ha missat duty calls-parodin på moderna shooters så är den här http://www.youtube.com/watch?v=d7r9RqWBdl8

Medlem
Skrivet av Rainbearer:
Skrivet av trashlight:

Du menar utöver ljuddämpare, lasersikte, grip och sikte? Sen när började folk klaga över modificationmöjligheter? Antar att du slutade spela nya spel vid tidigt 80-tal eftersom att resten hade nymodigheter som färg och fler pixlar?

Det handlar inte om att det finns möjligheter att anpassa vapnet efter spelstil, det är bra skit som så.

Problemet är att i den omfattning de vill göra sken av att det är möjligt så hamnar vi i att anpassningarna blir poänglösa _eller_ omöjliga att balansera mot varandra.
Min gissning är "bra nära poänglösa", enbart där för att göra Modern Shooter: Duty Calls... Om nån skulle ha missat duty calls-parodin på moderna shooters så är den här http://www.youtube.com/watch?v=d7r9RqWBdl8

Så du blir upprörd över att ett vapen kan se ut på många olika sätt utan att de har stor effekt på hur vapnet kommer att fungera? Om du tror på det konceptet du nämnde ovan så går det inte att ha någon som helst skillnad och allt skulle vara kosmetika.
Så fort det finns val baserat på nummer och prestanda så kommer majoriteten gå efter det som är optimalt. Om du vill ha balans så finns det endast en och det är att allt är precis lika, vilket även är logiskt och därav små förändringar som gör små saker med vapnena så att alla kan spela med vad de vill.

Medlem

Härligt!

Ahhh Beta snart.

Medlem

Samma skitsnack som vi hört förut? X antal miljoner olika kombinationer, MEN det är exakt samma sikten och dylikt till alla olika vapen antar jag..


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem
Skrivet av trashlight:

Så du blir upprörd över att ett vapen kan se ut på många olika sätt utan att de har stor effekt på hur vapnet kommer att fungera? Om du tror på det konceptet du nämnde ovan så går det inte att ha någon som helst skillnad och allt skulle vara kosmetika.
Så fort det finns val baserat på nummer och prestanda så kommer majoriteten gå efter det som är optimalt. Om du vill ha balans så finns det endast en och det är att allt är precis lika, vilket även är logiskt och därav små förändringar som gör små saker med vapnena så att alla kan spela med vad de vill.

Det känns lite som att du tycker att jag förolämpat något du håller nära hjärtat

Spelet kommer att ha unlocks som räcker lite längre än bf3, de bästa kombinationerna kommer att vara tämligen få till antalet och alla kommer att köra med samma prylar...det är det troliga förloppet.

Istället för vapenkamo kunde de ge oss div. ansiktskamo eller uniformsbling, betydligt intressantare även om det dramatiskt minskar antalet tänkbara "unika vapenkombinationer".
Eller för den delen, valfria paintjobs på fordon, kanske plutonlogga?(realism är inte en fråga i serien ändå)

Medlem
Skrivet av Rainbearer:
Skrivet av trashlight:

Så du blir upprörd över att ett vapen kan se ut på många olika sätt utan att de har stor effekt på hur vapnet kommer att fungera? Om du tror på det konceptet du nämnde ovan så går det inte att ha någon som helst skillnad och allt skulle vara kosmetika.
Så fort det finns val baserat på nummer och prestanda så kommer majoriteten gå efter det som är optimalt. Om du vill ha balans så finns det endast en och det är att allt är precis lika, vilket även är logiskt och därav små förändringar som gör små saker med vapnena så att alla kan spela med vad de vill.

Det känns lite som att du tycker att jag förolämpat något du håller nära hjärtat

Spelet kommer att ha unlocks som räcker lite längre än bf3, de bästa kombinationerna kommer att vara tämligen få till antalet och alla kommer att köra med samma prylar...det är det troliga förloppet.

Istället för vapenkamo kunde de ge oss div. ansiktskamo eller uniformsbling, betydligt intressantare även om det dramatiskt minskar antalet tänkbara "unika vapenkombinationer".
Eller för den delen, valfria paintjobs på fordon, kanske plutonlogga?(realism är inte en fråga i serien ändå)

Haha absolut inte. Jag tyckte bara att de fanns hål i det du skrev. Din platoonlogga + färger kommer synas på fordonen du tar i början av matchen vilket de tog upp i nån av sina e3 videos ;).
Tycker absolut att de kunde inkludera olika uniformer och annat krimskrams. Alltid kul att sitta och customiza sin loadout. Sen att de säger att de har 21959156569 olika kombinationer av customization kanske inte är riktigt rätt sätt att hantera det.
Skulle varit tydligare ifall de sade att det fanns si och så många som har effekt på vapnet och si och så många val för bling.

Medlem

Konstigt att man blir lockad av en sån här film.. Den visar bara hur man kan ändra sitt vapen, men ändå vill jag köpa spelet.


signatur
Medlem

gott om barrels vilket är bra, skönt att kunan equipa en rifle med skada som en sniper nästan

Medlem

12-åriga jag hade jublat. Känns som Call of Duty: Battlefield


signatur

||||||||||||
||||||||||||

Medlem

Förbjud allt i matchsammanhang, old school! xD


signatur

Ducati Streetfighter 848

Medlem

Vapenmodifikationer i all ära, men jag tycker det är en oroande stor brist på hattar. Alla gillar ju hattar.

12
Skriv svar