Gameplay från World of Tanks till Xbox 360

Robot
Gameplay från World of Tanks till Xbox 360
Medlem
Gameplay från World of Tanks till Xbox 360

kommer det till OnE ?

Medlem

Ska nog ta och testa detta spel


signatur

Joskofejs

Skribent
Skrivet av vuze2143:

kommer det till OnE ?

Det spekuleras i att det kommer till One om det blir framgångsrikt till 360, men inget officiellt.


signatur

Pianocovers av spelmusik – Forumtråd på FZ |Youtube

Medlem

Ser ju lite kul. Synd att det inte kör på samma servrar som PC-spelarna.. känns inte så kul att börja grinda igen.

Konstigt nog så verkar de ha gjort om grafikmotorn ganska rejält mot PC-versionen. Vissa saker ser sämre ut, medans andra lite bättre.. skumt.

Medlem

tydligen är det för "kompliserat" att köra Cross servers när det gäller Xbox 360 och Xbox one. eligt vissa dev's och tydligen är det mycket lättare att göra det med Ps3 och ps4 tror det var War thunder dev som sa det

Inaktiv
Skrivet av Mattias Frost:
Skrivet av vuze2143:

kommer det till OnE ?

Det spekuleras i att det kommer till One om det blir framgångsrikt till 360, men inget officiellt.

Vad jag förstått så spelet en succe' på pc så det borde bli det på äxbåx också,
free to play = med ingen månadsavgft typ mmo avgift eller gratis download ?


signatur

Lagom är aldrig för mycket eller för litet.

Medlem
Skrivet av Xilitu:

tydligen är det för "kompliserat" att köra Cross servers när det gäller Xbox 360 och Xbox one. eligt vissa dev's och tydligen är det mycket lättare att göra det med Ps3 och ps4 tror det var War thunder dev som sa det

Var det inte ps4 och pc som dem pratade om?
Kommer ihåg att dem sa att xbox och pc var svinsvårt att genomföra.

Medlem
Skrivet av Schluug:

Konstigt nog så verkar de ha gjort om grafikmotorn ganska rejält mot PC-versionen. Vissa saker ser sämre ut, medans andra lite bättre.. skumt.

För att alla som inte har en lika bra dator som vi svenskar så optimerar dom inte spelet högre än nuläget, så att fler kan spela.

Eftersom alla xbox är likadana så är det enklare att optimera då man vet att alla har samma utgångspunkt.


signatur

Nä men, annars då?

Medlem
Skrivet av Vannulven:
Skrivet av Schluug:

Konstigt nog så verkar de ha gjort om grafikmotorn ganska rejält mot PC-versionen. Vissa saker ser sämre ut, medans andra lite bättre.. skumt.

För att alla som inte har en lika bra dator som vi svenskar så optimerar dom inte spelet högre än nuläget, så att fler kan spela.

Eftersom alla xbox är likadana så är det enklare att optimera då man vet att alla har samma utgångspunkt.

Ligger gemene ryssgamer ljusår bakom en 360s kapacitet med sin dator då eller? Som trots allt är 8 år gammal..


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem
Skrivet av Xilitu:

tydligen är det för "kompliserat" att köra Cross servers när det gäller Xbox 360 och Xbox one. eligt vissa dev's och tydligen är det mycket lättare att göra det med Ps3 och ps4 tror det var War thunder dev som sa det

Microsoft tillåter helt enkelt inte cross-server för X-Box såvitt jag vet.
Jag kan inte tänka mig att det skulle vara svårare än andra plattformar, däremot ser jag det sannolikt att MS har förbudet för att exempelvis x-boxens kontroller inte ska kunna ses som ofördelaktiga i jämförelse med tex. mus och tangentbord i vissa spel. (Det skulle direkt spridas att 'Xbox suger' för vissa spel = Dålig PR för varumärket när dessa uttryck sätter sig i sökmotorer)
Ställa krav på utvecklare och återförsäljare för 'användarupplevelsens' skull är något som flera större företag har gjort under några år nu för att öka kundnöjdheten och därmed få varumärket att se bättre ut offentligt.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Ahris:
Skrivet av Xilitu:

tydligen är det för "kompliserat" att köra Cross servers när det gäller Xbox 360 och Xbox one. eligt vissa dev's och tydligen är det mycket lättare att göra det med Ps3 och ps4 tror det var War thunder dev som sa det

Microsoft tillåter helt enkelt inte cross-server för X-Box såvitt jag vet.
Jag kan inte tänka mig att det skulle vara svårare än andra plattformar, däremot ser jag det sannolikt att MS har förbudet för att exempelvis x-boxens kontroller inte ska kunna ses som ofördelaktiga i jämförelse med tex. mus och tangentbord i vissa spel. (Det skulle direkt spridas att 'Xbox suger' för vissa spel = Dålig PR för varumärket när dessa uttryck sätter sig i sökmotorer)
Ställa krav på utvecklare och återförsäljare för 'användarupplevelsens' skull är något som flera större företag har gjort under några år nu för att öka kundnöjdheten och därmed få varumärket att se bättre ut offentligt.

Lost Planet har cross server funktionalitet (tror dock ingen spelar det spelet fortfarande).


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av Ahris:
Skrivet av Xilitu:

tydligen är det för "kompliserat" att köra Cross servers när det gäller Xbox 360 och Xbox one. eligt vissa dev's och tydligen är det mycket lättare att göra det med Ps3 och ps4 tror det var War thunder dev som sa det

Microsoft tillåter helt enkelt inte cross-server för X-Box såvitt jag vet.
Jag kan inte tänka mig att det skulle vara svårare än andra plattformar, däremot ser jag det sannolikt att MS har förbudet för att exempelvis x-boxens kontroller inte ska kunna ses som ofördelaktiga i jämförelse med tex. mus och tangentbord i vissa spel. (Det skulle direkt spridas att 'Xbox suger' för vissa spel = Dålig PR för varumärket när dessa uttryck sätter sig i sökmotorer)
Ställa krav på utvecklare och återförsäljare för 'användarupplevelsens' skull är något som flera större företag har gjort under några år nu för att öka kundnöjdheten och därmed få varumärket att se bättre ut offentligt.

Lost Planet har cross server funktionalitet (tror dock ingen spelar det spelet fortfarande).

Yepp, dessutom så har väl Microsoft försökt själva att implementera någon form av cross-server när Win 8 var nytt.
Hela deras system skulle ju gå emellan så Xbox, Pc och telefon/tablet skulle fungera tillsammans. Och med allt detta återkommande av att använda en platta integrerat med en del gameplay i uppkommande spel så tror jag att cross-server inte bör vara omöjligt (snarare troligare att det kommer) framöver efter Xbox One kommit.

Inte minst eftersom konkurrenter börjar implementera detta.

Medlem
Skrivet av dotque:
Skrivet av Vannulven:
Skrivet av Schluug:

Konstigt nog så verkar de ha gjort om grafikmotorn ganska rejält mot PC-versionen. Vissa saker ser sämre ut, medans andra lite bättre.. skumt.

För att alla som inte har en lika bra dator som vi svenskar så optimerar dom inte spelet högre än nuläget, så att fler kan spela.

Eftersom alla xbox är likadana så är det enklare att optimera då man vet att alla har samma utgångspunkt.

Ligger gemene ryssgamer ljusår bakom en 360s kapacitet med sin dator då eller? Som trots allt är 8 år gammal..

Ja, ungefär. Skoldatorer i öst, Pentium 4, max?


signatur

Nä men, annars då?

Medlem

Hoppas det kommer till nextgen konsolerna.

Medlem

..stridsvagnar...


signatur

{15:3} Dominus quasi vir pugnator, omnipotens nomen eius.
The Lord is a Man of War.

Medlem
Skrivet av Schluug:

Ser ju lite kul. Synd att det inte kör på samma servrar som PC-spelarna.. känns inte så kul att börja grinda igen.

Konstigt nog så verkar de ha gjort om grafikmotorn ganska rejält mot PC-versionen. Vissa saker ser sämre ut, medans andra lite bättre.. skumt.

Enligt FTR och SerB så använder de en helt annan engine på 360 då BigWorld inte var kompatibel.

1
Skriv svar