Alan Wake värt pengarna?

Medlem
Alan Wake värt pengarna?

Som topic lyder, är Alan Wake värt 200 kr (cdon) eller inte? och varför? är rätt sugen på det men baserat på recensioner jag läst är jag osäker på om det motsvarar mina förväntningar. Vill ha ett spel med kuslig stämning, intensiv story och inte allt för mycket action. Får gärna innehålla lite mysterier som skall lösas också.
Om inte, ge gärna förslag på andra spel då jag verkligen inte är särskilt spelkunnig.
Ha de.

Inaktiv

Jag tycker helt klart att det är värt pengarna. Riktigt bra spel med kuslig stämning och intressant story. Tycker även spelmekaniken är suverän. Jag ville inte sluta spela just för att storyn och mystiken höll en kvar.

Så jag kan helt klart rekommendera det.

Vet inte när nästa Steam-rea äger rum, men jag köpte det på förra för typ 7 EUR, så kan vara värt att vänta om du kan hålla dig.

Medlem

Tror jag lade 3,50 Euro för både Alan Wake, alla DLCs + Alan Wakes American Nightmare på steam. Skulle helt klart pungat ut med 200 pix för det nu i efterhand, storyelementen är bra dock så blir actionsekvenserna lite tjatiga efter ett tag i min mening i alla fall.

Rekommenderar också att du väntar till Steam-rea om du inte är måste spela det nu.

Medlem

Precis som epox skriver så blir action-delarna väldigt repetitiva efter ett tag.. Det fick mig att ge upp, men jag ska ge det en chans till för storyns skull.

Men du kan hitta det billigare än så nu också, kolla [www.greenmangaming.com] t.ex.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem

Okej, blir nog ett köp nästa vecka då jag för tillfället inte har något annat att spela. Tack för tipsen

Medlem

Alan Wake är skitbra. Utan problem värt 200.

Medlem

Det är ett skitbra spel, storyn är otroligt bra.

Medlem
Skrivet av Noodle:

Som topic lyder, är Alan Wake värt 200 kr (cdon) eller inte? och varför? är rätt sugen på det men baserat på recensioner jag läst är jag osäker på om det motsvarar mina förväntningar. Vill ha ett spel med kuslig stämning, intensiv story och inte allt för mycket action. Får gärna innehålla lite mysterier som skall lösas också.
Om inte, ge gärna förslag på andra spel då jag verkligen inte är särskilt spelkunnig.
Ha de.

Alan wake är ett otroligt bra och välgjort spel. Det är riktigt läskigt ibland också.

Medlem

Tja, jag skulle vänta på en Steam-rea. Alan Wake har varit på rea massor av gånger och då pratar vi om att det kostar ett par tior. Jag har inte avslutat spelet men jag får sätta mig ned vid något tillfälle och göra det.

Om det är värt pengarna är upp till dig personligen såklart.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

200:- är inte mycket för ett bra spel, men det finns att få tag på billigare.

Remedy är duktiga på att skapa spel du aldrig kommer glömma; Alan Wake är inget undantag.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Som sagt, vill gärna köpa spelet nästa vecka för att ha något överhuvudtaget att spela. Hur stor chans är det att det hinner reas ut tills dess? Konstig fråga men någon kanske vet?

Medlem

Räkna inte med att det kommer hinna komma ut på rea innan dess

Medlem

Har själv testat Alan Wake när det var release till PC samt bägge DLC paketen visst storyn var okej men det var lite enformigt så att säga det var mer fram och tillbaka i storyn. DLC paketen var bara allmänt dryga. För mig tog de ca en halv dag till en dag att klara ett kapitel o var klar med själva spelet på en hel vecka.

Medlem
Medlem

Vill bara meddela att Good Old Games har Alan Wake för $5 och American Nightmare för $2. Förutsatt att man väljer tre andra spel i en lista, visserligen, men det är mycket spel för pengarna.

1
Skriv svar