Medlem
Dagens SWG.

Provade SWG igen i vintras när jag var hemma på semester, hade ju inte räknat med att det skulle vara bättre för fem öre... Så oddsen var ju inte på spelets sida direkt..

Men efter att jag hade inhandlat toow-expansionen och pve'at på mustafar några dagar började jag komma in i det hela. Sprang runt några timmar i restuss och pvpade med lite polare vilket inte heller var nån direkt besvikelse...

Nu kom jag på mig själv med att sitta och läsa SOE-forumen och dregla Det finns med andra ord hopp.... Hade inte mitt jobb hindrat mig hade jag lätt börjat lira igen... Inte minst för att få springa runt och se alla nya ändringar dom gjort, jaga ikapp alla nya badges jag inte har, lära sig NGE-pvp, pimpa sin adv. xwing etc etc .....

Så om det är någon som övervägt att reaktivera och ge SWG en ny chans.... för all del, gör det...

Men för att ge spelet en sportslig chans... räkna inte med att få komma tillbaka till det gamla SWG du minns, det är ju trots allt ett helt nytt spel, och det får man banka in i huvudet innan man börjar spela igen

Medlem

Jo, det är ju helt annorlunda än förrut. Har man inte spelat på ett tag kan man nog ha riktigt roligt. Får säga att jag personligen tycker restuss är det bästa gratiscontent som hänt swg sedan dwb kom.

Sedan börjar det bli lite torftigt med pve content just nu, när man har spelat i över tre år. Får hoppas att de har något content i pipan snart.

Medlem

Hur många är det som spelar SWG numera uppskattningsvis? Känns de europeiska servrarna tomma nu eller?

Jag var en av de som lirade jävligt mkt på den "gamla goda tiden"

Är det fortfarande så att man ser gubben liksom snett bakifrån eller har de återgått till det klassiska läget?

Medlem

Tja hur du vill se gubben ställer du väl in själv som alltid? Tänkte inte riktigt på det faktiskt

Och jag har alltid spelat på eclipse, vet inte hur eu-servrarna är men det är gott om folk på eclipse. Givetvis inte på samma ställen som förr men det är alltid folk i restuss om man vill pvpa... Oavsett tid på dygnet

Medlem

jag bara gråter varje gång när man tänker tillbaka hur bra swg var och hur dom förstörde det med att göra det till något barnspel istället :,(

Medlem

Om man inte spelat på typ 1 1/2 år överhuvudtaget finns ens gubbar kvar då eller?

Medlem

jag hade inte spelat på ca 2 år, men min fanns kvar.. var lite roligt när man fick testa det igen och det var rätt bra med personer runt om kring. Spelet är inte såå dåligt men inte så bra som det var förut. *man kan ändra sig*

Medlem
Skrivet av Loading:

jag bara gråter varje gång när man tänker tillbaka hur bra swg var och hur dom förstörde det med att göra det till något barnspel istället :,(

Smaken e som röven, den e klôven


signatur

1: Intel Xeon W3680 @ 3.3Ghz - 48Gb DDR3 - GTX970 4Gb

Medlem

Köpte detta när det kom, njaaaaaaaaa

Inaktiv

Har inte Lucasarts gett upp SWG än?

Dom har ju i allafall sagt att det sålde sämre än vad det hade förväntat sig.


signatur

The Sith Lords Restored Content Mod (TSLRCM) 1.8: http://deadlystream.com/forum/files/file/197-tsl-restored-con...

Medlem

den största besvikelsen är att rymddelen fortfarande känns för konsollifierat.


signatur

1: Intel Xeon W3680 @ 3.3Ghz - 48Gb DDR3 - GTX970 4Gb

Inaktiv

har dom flesta yrken kommit tillbaks då ?
man kunde bli allt möjligt i swg innan dom sabbade det.
jag var image designer och höll på med att tämja djur vilket var kul innan dom tog bort det för länge sen.

Medlem

Ja körde en trial för några år sedan och blev kär, underbar känsla att åka ut å döda squills med ett gäng. Hade planerat att bli en combat medic och tyckte att stämningen var underbar! Dock så fick jag inte köpa det för min mor, pga månadskostnaderna.

Jag å en kompis provade en ny trial några år senare där man fick springa runt i spelets första del, ja tyckte inte om den nya klassindelningen, halva grejen var ju att det var skitsvårt att bli jedi! Men visst va de kul att springa runt med en kompis å göra uppdrag. Så vi skaffade det med båda expansionerna med förhoppningar om att bli en Combat medic åter igen.

Men dom hade tagit bort yrkena! De hade sabbat typ allt! De var väldigt öde, alla var typ redan lvl 90 och man kom aldrig riktigt in i allting. Legacy uppdragen är äckliga, ja kände mig tvungen att göra alla å hade riktigt jävla tråkigt! När ja va klar hade ja massa pengar och grejer, utan nån form av kreativitet!

Nej nu har jag lagt av med skiten, och hoppas på att de där ryktena om ett MMO i KotOR-stil är mer än bara rykten.


signatur

Remember when you were young? You shone like the sun

Inaktiv

Det enda som gjorde att folk ville fortsätta att spela SWG var ju egentligen att det var så svårt att bli Jedi. Det var ju motivationen att fortsätta och spelet förnyades ju hela tiden pga. att man var tvungen att byta professions för att lösa holocroner!


signatur

"Nothing is more intolerable than to have to admit to yourself your own errors"

Medlem

hmm.. Själva Jedi biten var bara en liten liiten del av SWG.. det som gjorde SwG stort var alla yrken samnt allting som man kunde göra i världen.. Att vara jedi i SwG betydde inte så mycket.. Var mera Show off.

Medlem
Skrivet av Loading:

hmm.. Själva Jedi biten var bara en liten liiten del av SWG.. det som gjorde SwG stort var alla yrken samnt allting som man kunde göra i världen.. Att vara jedi i SwG betydde inte så mycket.. Var mera Show off.

Precis, ja håller inte med dig Darth. Ja tyckte bara det var kul att jedis var så sällsynta eftersom det gav en bättre känsla till spelet. Man är inte galaxens hjälte, man försöker bara klara sig så bra man kan i Star Wars universum. Utvecklarna fick va dom förtjänade när dom bytte ut allting!


signatur

Remember when you were young? You shone like the sun

Inaktiv

Jag väntade länge på SWG, det skulle inte vara EQ in space och visst det hade sina skavanker men det hade charm och var inte EQ in space.

Sedan kom NGE (CU är en annan historia) och gjorde SWG till EQ in space.

Classes, Levels, etc, etc...

Jag ville vara en stormtrooper, en enkel droid engineer, en creature handler eller vad som helst av dom 30+ yrkena som fanns... jag ville INTE vara Luke/Vader/Solo.

Iconic och star warsy! yeah...

NGE clouds everything!

Kanske blir lite nytändning med chapter 8 och lite space content, men har ju inga större förhoppningar. Bara dom inte NGE'ar space så.. kanske det kan funka.

1
Skriv svar