Star Wars Battlefront 1-2

Inaktiv
Star Wars Battlefront 1-2

Vad tycker ni om battlefront?Är ettan eller tvåan bäst?Ok skriv vad ni tycker om spelen
Här är Battlefronts offisiella hemsida http://www.lucasarts.com/games/swbattlefront/

Medlem

Sw Bf2 är bäst enligt mig.....one word:jedi!!!!!
+ mer banor, ny bättre campaign m.m
svårare....lol

Inaktiv

1:an, 2:an e bara jobbig me jedis, 1:an har roligare maps, lite synd att dom inte har space ships då =(

Medlem

1:anär rolig för att den hade ljusare banor och 2:an är bra för att man kan ha jedis och nya banor och sånt så båda äger

Inaktiv

1an, superbäst med banorna, superbäst med uppdrag, superbäst med filmer, synd på att det finns så lite fusk, synd att man inte kan spela hjältar eller skurkar, synd att man inte kan spela galactic conquest så länge, synd att dom har en del rymdskepp på så små banor.
2an, superbäst med galactic Conquest, superbäst med rymden, superbäst med skurkar och hjältar, superbäst med fusk, synd på en del banor, synd på hjältar och skurkars levnadstid, synd på avsaknade av en del banor från 1an, synd på att det bara finns uppdrag för Republiken och Imperiet (samt att det var för få uppdrag för Imperiet), synd på att man måste samla poäng för en del figurer, synd på filmerna, synd på att man inte kunde välja mellan en vanlig striddroid och den mer avancerade droiden.

Medlem

Tvåan är sådär imo, så sjukt kass AI och och vissa uppdrag är fruktansvärt frustrerande.. Men det är mkt krig

Vill minnas att jag hade ganska roligt i ettan fastän det fanns en hel del brister där också..

Inaktiv

Jag skulle vilja säga att svårigheten (när det gäller motståndarna) tycker jag varierar mellan planeterna. Men i ettan är det alltid svåra motståndare.

Medlem

Har bara Star Wars Battlefront 2 så jag vet inte vilken som är roligast men jag tycker att 2:an är
roligt och bra!!;);)


signatur

////Mr.Waterboy
Frukta inte vapnet, frukta bossen som använder det.

Medlem

Varför finns inte vissa banor ifrån 1:an på 2:an?? Det är ju t ex en bana på Tatooine som inte finns och massa andra banor, vrf finns dem inte. Lite segt...:down:


signatur

////Mr.Waterboy
Frukta inte vapnet, frukta bossen som använder det.

Inaktiv

Det samma tycker jag. Deesutom skulle jag vilja ha fler planeter på tvåan och fler uppdrag. Plus en hel del annat.

Medlem
Skrivet av Mr.Waterboy:

Varför finns inte vissa banor ifrån 1:an på 2:an?? Det är ju t ex en bana på Tatooine som inte finns och massa andra banor, vrf finns dem inte. Lite segt...:down:

Man gör ju oftast en uppföljare för att på något sätt förnya föregångaren och då är det väl rätt osmart att inkludera samma material? Kan inte komma på ett enda spel så här på rak arm vars uppföljare har samma material som föregångaren.


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

Inaktiv

Nja, det har du rätt i. Kanske därför blir uppföljarna oftast en flopp?

Inaktiv

Hehe, jo BF 1 och 2 är ju inte direkt kända för sin AI.. skulle nog lätt kunna sättas på top 10 sämst AI! : )

2an är bäst då ettan var en fet flopp, 2an är faktist spelbart och kan vara ganska kul till och från. : )


signatur

"Nothing is more intolerable than to have to admit to yourself your own errors"

Medlem
Skrivet av mr.bear:
Skrivet av Mr.Waterboy:

Varför finns inte vissa banor ifrån 1:an på 2:an?? Det är ju t ex en bana på Tatooine som inte finns och massa andra banor, vrf finns dem inte. Lite segt...:down:

Man gör ju oftast en uppföljare för att på något sätt förnya föregångaren och då är det väl rätt osmart att inkludera samma material? Kan inte komma på ett enda spel så här på rak arm vars uppföljare har samma material som föregångaren.

Nej, men det är ju ganska många banor från 1:an som är med i 2:an:)


signatur

////Mr.Waterboy
Frukta inte vapnet, frukta bossen som använder det.

Inaktiv

star wars battlefront 2 äger ettan:up:

Medlem
Skrivet av joelpov:

star wars battlefront 2 äger ettan:up:

Måste säga tt DET ÄR SYND att inte flera spelar det

XL banorna är helt underbara framför allt HOTH helt underbart :up::up::up::up:

Medlem

Någon som någonsin spelat Ben Kenobi på SWB2??
Har bara spelat Obi-Wan Kenobi (Ben fast ung) med både republiken och rebellerna.:O


signatur

////Mr.Waterboy
Frukta inte vapnet, frukta bossen som använder det.

Inaktiv

Jag spelar också det... Måste säga Mygetto, Tantive IV eller Polis Massa är de bästa banorna.

Det är roligt när man kör med 750 gubbar och slaktar alla med en Jedi, som Darth Maul eller Grevious. Dessa banor är roliga för att det är ganska trånga eller har cool omgivning


signatur

The Sith Lords Restored Content Mod (TSLRCM) 1.8: http://deadlystream.com/forum/files/file/197-tsl-restored-con...

Medlem
Skrivet av Mr.Waterboy:

Någon som någonsin spelat Ben Kenobi på SWB2??
Har bara spelat Obi-Wan Kenobi (Ben fast ung) med både republiken och rebellerna.:O

Ngn som vet om det är på bara X-box man kan göra det llr??:\


signatur

////Mr.Waterboy
Frukta inte vapnet, frukta bossen som använder det.

Medlem

Spelade Battlefront 2 hos polaren för länge sedan.. spaceläget knäckte det mesta, TIE FIGHT'A!!!!!!

1
Skriv svar