Veckans betyg – Rome II och Diablo III på konsol

Robot
Veckans betyg – Rome II och Diablo III på konsol

Rome II, Diablo III, Killer is Dead, The Wonderful 101. Det här är platsen där vi samlar veckans betyg och största snackisar.

#microsoft, #total-war-rome-ii, #total-war-shogun-ii, #diablo-iii, #blizzard, #platinum-games, #bayonetta, #the-wonderful-101, #killer-is-dead


Medlem
Veckans betyg – Rome II och Diablo III på konsol

Älskar Total war spelen, men jag tycker inte rome 2 förtjänar sitt betyg alls, när ett spel släpps som är mer trasigt än nya sim city borde det påpekas i recensionen.

Medlem

Rome 2 - Det enda minus var "Det politiska spelet behöver mogna". Ni på FZ måste fått något annat spel än det jag köpte.

Medlem
Skrivet av wastaah:

Älskar Total war spelen, men jag tycker inte rome 2 förtjänar sitt betyg alls, när ett spel släpps som är mer trasigt än nya sim city borde det påpekas i recensionen.

Jag kan inte annat än att hålla med dig.
Rome total war 2 var en stor besvikelse med enormt mycket buggar, sen att de lyckats att tagit bort släktträden plus fördummat striderna gjorde saken inte bättre.

Medlem
Skrivet av BirkaViking:
Skrivet av wastaah:

Älskar Total war spelen, men jag tycker inte rome 2 förtjänar sitt betyg alls, när ett spel släpps som är mer trasigt än nya sim city borde det påpekas i recensionen.

Jag kan inte annat än att hålla med dig.
Rome total war 2 var en stor besvikelse med enormt mycket buggar, sen att de lyckats att tagit bort släktträden plus fördummat striderna gjorde saken inte bättre.

Allting är fördummat samtidigt som dom på något vis har lyckas gjort allt svårare att förstå (management, politik, units, byggnader, diplomati, traits). AIn har gått 10 år tillbaka i tiden, laddningstiderna (för alla att avsluta sin turn) tar 5min även med high end dator.

Och det är så jävla mycket konstiga designval i spelet så man fattar inte vad som är en bugg eller vad som borde vara där, det ENDA dom har gjort bra är campain mapen.

Hur dom fick igenom som designval att den genomsnittliga fighten skulle ta under 3min är bortom min förståelse.

Medlem
Skrivet av wastaah:
Skrivet av BirkaViking:
Skrivet av wastaah:

Älskar Total war spelen, men jag tycker inte rome 2 förtjänar sitt betyg alls, när ett spel släpps som är mer trasigt än nya sim city borde det påpekas i recensionen.

Jag kan inte annat än att hålla med dig.
Rome total war 2 var en stor besvikelse med enormt mycket buggar, sen att de lyckats att tagit bort släktträden plus fördummat striderna gjorde saken inte bättre.

Allting är fördummat samtidigt som dom på något vis har lyckas gjort allt svårare att förstå (management, politik, units, byggnader, diplomati, traits). AIn har gått 10 år tillbaka i tiden, laddningstiderna (för alla att avsluta sin turn) tar 5min även med high end dator.

Och det är så jävla mycket konstiga designval i spelet så man fattar inte vad som är en bugg eller vad som borde vara där, det ENDA dom har gjort bra är campain mapen.

Hur dom fick igenom som designval att den genomsnittliga fighten skulle ta under 3min är bortom min förståelse.

Ja precis sen tycker jag att de misslyckats med grafiken, då jag tycker att Shogun 2 hade mycket bättre grafik, trupperna ser rent ut sagt förgräsliga ut på håll men blir bättre ju närmare man kommer iof. Plus hur tusan tänkte dom när dom gjorde 1 år per omgång? Generaler och agenter osv hinner ofta dö innan man kan få upp dem i max nivå.

Nej hela spelet känns fel ifrån grunden och de verkar mer eller mindre tagit bort allting som gjorde spelserien kul.

Inaktiv

Rome 2, mitt sämsta spelköp i år, undvik för allt i världen!

Medlem
Skrivet av Aresz:

Rome 2, mitt sämsta spelköp i år, undvik för allt i världen!

Mitt bästa i år. Har snart kört igenom campaignen. Tycker det är fruktansvärt kul fast med alla buggar, och att det är inte är helt färdigt. Längtar till mods släpps, bättre AI samt bättre optimerat.

Medlem

Låter som att det är väldigt få som gillar Rome 2..
Personligen har jag ganska roligt i det, visserligen har jag stött på ett par buggar och saknar lite delar från Shogun men annars är det nice.

Medlem
Skrivet av MrPeters:

Låter som att det är väldigt få som gillar Rome 2..
Personligen har jag ganska roligt i det, visserligen har jag stött på ett par buggar och saknar lite delar från Shogun men annars är det nice.

Håller med till fullo, bara hunnit spela 6-7 timmar ännu men tycker det är riktigt bra än så länge, dock så pallade inte riktigt mitt grafikkort vilket det inte gjorde redan när Shogun 2 släpptes så nu har jag beställt ett nytt. Så jag håller mig tills jag installerat det i burken.

Medlem
Skrivet av robbis:
Skrivet av MrPeters:

Låter som att det är väldigt få som gillar Rome 2..
Personligen har jag ganska roligt i det, visserligen har jag stött på ett par buggar och saknar lite delar från Shogun men annars är det nice.

Håller med till fullo, bara hunnit spela 6-7 timmar ännu men tycker det är riktigt bra än så länge, dock så pallade inte riktigt mitt grafikkort vilket det inte gjorde redan när Shogun 2 släpptes så nu har jag beställt ett nytt. Så jag håller mig tills jag installerat det i burken.

Till ditt försvar så är båda spelen dåligt optimerade.

Inaktiv
Skrivet av WulffX03:
Skrivet av Aresz:

Rome 2, mitt sämsta spelköp i år, undvik för allt i världen!

Mitt bästa i år. Har snart kört igenom campaignen. Tycker det är fruktansvärt kul fast med alla buggar, och att det är inte är helt färdigt. Längtar till mods släpps, bättre AI samt bättre optimerat.

För mig är det ospelbart i nuläget, antar att jag får vänta ett par månader. Hur lång tid brukar CA ta på sig för att fixa sina spel? Och hur är AIn? Som i Shogun 2 eller som i Napoleon?

Medlem

Rome 2 fungerar klockrent för mig, håller på att piska lojalister nu.

Medlem
Skrivet av Aresz:
Skrivet av WulffX03:
Skrivet av Aresz:

Rome 2, mitt sämsta spelköp i år, undvik för allt i världen!

Mitt bästa i år. Har snart kört igenom campaignen. Tycker det är fruktansvärt kul fast med alla buggar, och att det är inte är helt färdigt. Längtar till mods släpps, bättre AI samt bättre optimerat.

För mig är det ospelbart i nuläget, antar att jag får vänta ett par månader. Hur lång tid brukar CA ta på sig för att fixa sina spel? Och hur är AIn? Som i Shogun 2 eller som i Napoleon?

De patchar det varje vecka.

Medlem
Skrivet av Aresz:
Skrivet av WulffX03:
Skrivet av Aresz:

Rome 2, mitt sämsta spelköp i år, undvik för allt i världen!

Mitt bästa i år. Har snart kört igenom campaignen. Tycker det är fruktansvärt kul fast med alla buggar, och att det är inte är helt färdigt. Längtar till mods släpps, bättre AI samt bättre optimerat.

För mig är det ospelbart i nuläget, antar att jag får vänta ett par månader. Hur lång tid brukar CA ta på sig för att fixa sina spel? Och hur är AIn? Som i Shogun 2 eller som i Napoleon?

Det här är två rätt underhållande exempel på hur AI´n har varit under veckan. Jag har hört snack om att en patch skulle ha kommit i fredags, men vet inte om det stämmer eller om den fixade AI strul.

http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&list=U...

http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=SGFc...


signatur

Game long and prosper

Medlem

Detta var ett roligt sätt att summera recensioner!


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Medlem
Skrivet av MrPeters:
Skrivet av robbis:
Skrivet av MrPeters:

Låter som att det är väldigt få som gillar Rome 2..
Personligen har jag ganska roligt i det, visserligen har jag stött på ett par buggar och saknar lite delar från Shogun men annars är det nice.

Håller med till fullo, bara hunnit spela 6-7 timmar ännu men tycker det är riktigt bra än så länge, dock så pallade inte riktigt mitt grafikkort vilket det inte gjorde redan när Shogun 2 släpptes så nu har jag beställt ett nytt. Så jag håller mig tills jag installerat det i burken.

Till ditt försvar så är båda spelen dåligt optimerade.

aa.. kanske, men sitter just nu på ett GTX 260 som är 5 år gammalt, beställde ett GTX 680 i fredags och hoppas iaf kunna kräma ur spelet lite mera.

Inaktiv

Diablo III till konsol? Har Blizzard helt tappat sitt förstånd?

Medlem
Skrivet av Raklödder:

Diablo III till konsol? Har Blizzard helt tappat sitt förstånd?

Snarare återfått det, Diablo 3 på konsol är så sjukt mycket bättre än det är på PC...

Medlem

Rome 2 är nog det sämsta i hela Total War serien, en gåta att de lyckas förstöra det till sådan grad, får köra automatiska strider för annars är det är som köra att myrornas krig i annat fall. Och laddningstiderna mellan omgångarna som någon nämnde är även det påfrestande långa. Nä bara att glömma det så länge och pröva igen framåt jul om de fått rätsida på eländet då. 4/5 i betyg!! Ja möjligtvis om man varit påtänd eller nåt.

Medlem
Skrivet av Gaara:
Skrivet av Raklödder:

Diablo III till konsol? Har Blizzard helt tappat sitt förstånd?

Snarare återfått det, Diablo 3 på konsol är så sjukt mycket bättre än det är på PC...

Håller med. Ps3 versionen känns som diablo 2. Äntligen lootsystem som fungerar

Medlem

Kul med en sammanfattning. Mindre kul med ännu mer fokus på det minst intressanta med recensionerna, dvs betygen.

Inaktiv

Det är ju inte första gången Diablo släpps till PS. 1an finns till PS1 tex. Dock så får man sig ett gott skratt när det är svensk dubbat. Men, Rome 2 skulle nog inte funka så bra med kontroll.

Inaktiv

Känns som han/hon som rescenserade Rome2 åt upp hypen med hull och hår..

Kom igen, som journalist måste man vara såpass van att man inte går på sånna fällor. Det finns så många jäkla fel i Rome 2 att jag vägrar röra det igen föränn på flera månader minst.

Inaktiv
Skrivet av robbis:
Skrivet av MrPeters:
Skrivet av robbis:
Skrivet av MrPeters:

Låter som att det är väldigt få som gillar Rome 2..
Personligen har jag ganska roligt i det, visserligen har jag stött på ett par buggar och saknar lite delar från Shogun men annars är det nice.

Håller med till fullo, bara hunnit spela 6-7 timmar ännu men tycker det är riktigt bra än så länge, dock så pallade inte riktigt mitt grafikkort vilket det inte gjorde redan när Shogun 2 släpptes så nu har jag beställt ett nytt. Så jag håller mig tills jag installerat det i burken.

Till ditt försvar så är båda spelen dåligt optimerade.

aa.. kanske, men sitter just nu på ett GTX 260 som är 5 år gammalt, beställde ett GTX 680 i fredags och hoppas iaf kunna kräma ur spelet lite mera.

Hoppas inte på för mycket, optimeringsbuggarna i Rome2 gör spelet dödsförklarat, det är det abosluta största problemet folk har. 15-25 fps med 780 + i7 t.ex. Och fpsen blir det ingen större skillnad på om man kör low eller extreme settings.

Kollar man user score samt forumen är detta det absolut största problemet med spelet, är helt ospelbart för enormt många människor

Medlem
Skrivet av anon_78917:
Skrivet av robbis:
Skrivet av MrPeters:
Skrivet av robbis:
Skrivet av MrPeters:

Låter som att det är väldigt få som gillar Rome 2..
Personligen har jag ganska roligt i det, visserligen har jag stött på ett par buggar och saknar lite delar från Shogun men annars är det nice.

Håller med till fullo, bara hunnit spela 6-7 timmar ännu men tycker det är riktigt bra än så länge, dock så pallade inte riktigt mitt grafikkort vilket det inte gjorde redan när Shogun 2 släpptes så nu har jag beställt ett nytt. Så jag håller mig tills jag installerat det i burken.

Till ditt försvar så är båda spelen dåligt optimerade.

aa.. kanske, men sitter just nu på ett GTX 260 som är 5 år gammalt, beställde ett GTX 680 i fredags och hoppas iaf kunna kräma ur spelet lite mera.

Hoppas inte på för mycket, optimeringsbuggarna i Rome2 gör spelet dödsförklarat, det är det abosluta största problemet folk har. 15-25 fps med 780 + i7 t.ex. Och fpsen blir det ingen större skillnad på om man kör low eller extreme settings.

Kollar man user score samt forumen är detta det absolut största problemet med spelet, är helt ospelbart för enormt många människor

Verkar ju onekligen kontigt, men om dom har såna väldiga optimerings problem så jobbar nog de på dem med tanke på att 2 patcher redan kommit och en ska komma idag måndag

Medlem

Gillar veckans betyg sammanställningen!

Bra initiativ, 15 tummar upp FZ!!

jkw
Medlem
Skrivet av Raklödder:

Diablo III till konsol? Har Blizzard helt tappat sitt förstånd?

Blizzards mål är att tjäna pengar. Folk gillar Diablo III mer till konsoll än till Windows/OSX.

Vem är det som tänker fel?

Medlem
Skrivet av bleak:

Känns som han/hon som rescenserade Rome2 åt upp hypen med hull och hår..

Kom igen, som journalist måste man vara såpass van att man inte går på sånna fällor. Det finns så många jäkla fel i Rome 2 att jag vägrar röra det igen föränn på flera månader minst.

Christer har väl inte gjort så mycket skrivet material förr? Men, ja, den var lite väl positiv kan jag tycka. Man får också komma ihåg att det här är skribenter, inte utbildade journalister.

1
Skriv svar