World vs. World-ligor i Guild Wars 2

Robot
Medlem
World vs. World-ligor i Guild Wars 2

roligt...

Medlem

Det är på tiden att wPvP får sig ett ansiktslyft.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem

erhmahgerd wroldorldovsrwoldrold


signatur

Skin som den bruna prutten du engång var.

Medlem
Inaktiv

Trevligt initiativ. Blev sugen på att ta tag i det igen bara därför.

Medlem

Det märks att de verkligen försöker förbättra WvW, har kommit mycket nytt på den fronten sedan launch. Tyvärr är dock hjärndöd zerging fortfarande #1, och frågan är om det någonsin kommer ändras på.

Inaktiv
Skrivet av Xzander:

Det märks att de verkligen försöker förbättra WvW, har kommit mycket nytt på den fronten sedan launch. Tyvärr är dock hjärndöd zerging fortfarande #1, och frågan är om det någonsin kommer ändras på.

Kör ett guild bra koordinerat kan de spöa motstånd 1:2 eller ännu bättre utan problem. Det blir alltid zerg när det handlar om mycket folk, men det är mindre så i WvW än vad man tror. Det finns GvG-matcher numera som anordnas inofficiellt. Oftast 15vs15 eller 20vs20. Inget jag har provat, men det existar i alla fall en liga för det http://gw2gvg.com/

Ett betydligt större zerg-problem i GW2 är PVE-bossar som har varit rena zerg-farmandet. Nu kommer en ny boss i patchen 17:e september, Tequatl Rising, som lovar förändring på det. Går inte att zerga ner längre utan kräver koordination.

Utöver det kommer även ett "looking for group"-verktyg i spelet som gör det lättare köra dungeons.

Medlem
Skrivet av Buio:
Skrivet av Xzander:

Det märks att de verkligen försöker förbättra WvW, har kommit mycket nytt på den fronten sedan launch. Tyvärr är dock hjärndöd zerging fortfarande #1, och frågan är om det någonsin kommer ändras på.

Kör ett guild bra koordinerat kan de spöa motstånd 1:2 eller ännu bättre utan problem. Det blir alltid zerg när det handlar om mycket folk, men det är mindre så i WvW än vad man tror. Det finns GvG-matcher numera som anordnas inofficiellt. Oftast 15vs15 eller 20vs20. Inget jag har provat, men det existar i alla fall en liga för det http://gw2gvg.com/

Ett betydligt större zerg-problem i GW2 är PVE-bossar som har varit rena zerg-farmandet. Nu kommer en ny boss i patchen 17:e september, Tequatl Rising, som lovar förändring på det. Går inte att zerga ner längre utan kräver koordination.

Utöver det kommer även ett "looking for group"-verktyg i spelet som gör det lättare köra dungeons.

Att det är mindre zerging i WvW än vad man tror är bara rent utsagt fel. Har spelat GW2 sedan launch, och visst, välkoordinerade guilds äger ofta större icke-organiserade random-zergs... men förutom att WvW var mycket populärare förr (nu utgår jag från min server, Far Shiverpeaks) så har det inte skett någon större förändring. Det är färre zergs nu än förr, men det är bara för att färre spelare spelar WvW. Och för stora servar som det gick bra för förut, går det bara bättre för nu då spelare såklart blir mer benägna att köra WvW/skapa WvW-guilds när de vet att de kan vinna. För mindre servrar är det tämligen kört. Och är man med i en guild man tycker om men som inte kör WvW så blir det svårt att finna vare sig tid eller lust till att själv göra det.

Däremot är förändringen på Tequatl bara att bejubla, nu är det bara Shatterer och alla andra bossar kvar. GW2 dras med samma problem som nästan alla andra MMOn... bossfighterna är de mest statiska, hjärndöda och tråkiga striderna av alla p.g.a att de alla är 99.9% immuna mot CC. Alltså är det bara zerging och mass-dps som gäller. Jag skulle vilja se att mmo-genren utvecklades mer på den fronten, så att bossfighterna innehöll och krävde lite mer finess...

EDIT: Vissa bossfighter i dungeons tar till små, enkla men effektiva knep för att göra fighten roligare. Den första som kommer upp är Crucible of Eternity när man möter en jätte som är immun mot skada om man inte lurar honom att springa in i elektriska pelare för att sedan kunna basha honom hårt. Har kanske inte mycket med CC att göra men det är definitivt en av de mindre tråkiga fighterna.

1
Skriv svar