Snipers förändras i Call of Duty: Ghosts

Robot
Medlem
Snipers förändras i Call of Duty: Ghosts

Ahh, jag ser campingen framför mig!

Medlem

Kraftfullare? Jag hade för mig att man dog på ett skott innan ändå.


signatur

Burn in the light.

Medlem

Skulle gärna se att spel införde någon form av gräns för hur många som kunde vara snipers i ett lag, framför allt under "objective based gametypes". tror matcher skulle bli bra mycket trevligare då.

Medlem
Skrivet av Typhor:

Skulle gärna se att spel införde någon form av gräns för hur många som kunde vara snipers i ett lag, framför allt under "objective based gametypes". tror matcher skulle bli bra mycket trevligare då.

Red Orchestra

Tycker detta värkar vara en dålig förändring, Quick scoping, och 360 headshots verkar vara en stor grej i cod, varför ändra påt?


signatur

Rwa?

Medlem

Det finns Hundar och Fiskar i det här spelet!!!


signatur

Grafik: Nvidia RTX 3060 TI Ram: 16GB
Processor: RYZEN 7 5800x3d
Skärm 1 : LG UltraGear Nvidia Gsync 2560x1440 165hz
Skärm 2 : Samsung 4k 60hz
Hårddiskar: Samsung SSD 500GB. Samsung NVMe 1TB. Western dig 3TB

Medlem
Skrivet av Typhor:

Skulle gärna se att spel införde någon form av gräns för hur många som kunde vara snipers i ett lag, framför allt under "objective based gametypes". tror matcher skulle bli bra mycket trevligare då.

Spelar man rätt sorts spel så finns redan detta, och har funnits ett bra tag. Söker man efter en gnutta realism så är nog Call of Duty inte rätt spelval.

Medlem
Skrivet av redruM:

Kraftfullare? Jag hade för mig att man dog på ett skott innan ändå.

Så nu när man blir skjuten dör man när man spawnar igen!

Medlem

lol CoD och realism i samma nyhet? pfft.


signatur

Ducati Streetfighter 848

Medlem

i min erfarenhet har alltid sniper varit roliga i fps spel, men fast scoping har aldrig strulat till det i mitt tycke.

och tar man bort det förstör det men har man kvar det så förstör det med.

(ja på hög nivå med ex cs där fast scoping kom ifrån början)

så vettifan att dom ändrar banorna är väl inte fel då flesta banor har varit rätt dumt uppbyggda sedan sist jag spelade cod serien dvs BO.

Tror dock ej jag kmr köpa denna heller då serien är uttjatad och nerdummad och inga spel jag dras till.

Men ja, man kan ju ha fel

Medlem

Drift0r snackade om att man hade förändrat quick scoping så det var svårare att göra och lite annorlunda, men att det fanns kvar.

Medlem
Skrivet av Annanaz:
Skrivet av Typhor:

Skulle gärna se att spel införde någon form av gräns för hur många som kunde vara snipers i ett lag, framför allt under "objective based gametypes". tror matcher skulle bli bra mycket trevligare då.

Red Orchestra

Tycker detta värkar vara en dålig förändring, Quick scoping, och 360 headshots verkar vara en stor grej i cod, varför ändra påt?

De har alltid varit bortplockat av modscenen för klanspel, esport men även i princip alla pubservrar back in the days på cod1,cod2.

För att inte tala om att speciellt i cod1 var det tamefan rötsvårt att snipa, säger inte att det var i närheten av "realistiskt" men svårt att bemästra det var det allt.. krävdes skicklighet något som cod tappat helt sedan mw2.

Medlem

Känns konstigt... En stor skara av CoD-spelare är ju anhängare till quickscoping. Köper jag CoD gör jag knappast det för realismen.

Medlem

Låter riktigt bra om dom plockat bort quickscoping. var väldigt störande och konstig sak egentligen


signatur

What I have shown you is reality. What you remember, that is the illusion.

Medlem

Vad man kunde se av de videor Tejbz la ut av spelet från Multiplayer eventet så var ju quick-scoping allt annat än borta.

Skrivet av Jehovakhiin:

Vad man kunde se av de videor Tejbz la ut av spelet från Multiplayer eventet så var ju quick-scoping allt annat än borta.

Tänkte samma sak. Det finns ju kvar, så vad mumlar de om?


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av Typhor:

Skulle gärna se att spel införde någon form av gräns för hur många som kunde vara snipers i ett lag, framför allt under "objective based gametypes". tror matcher skulle bli bra mycket trevligare då.

Samtidigt måste ju folk få spela vad de vill.
Ett fint dilemma.

Medlem
Skrivet av v1lle3:
Skrivet av Typhor:

Skulle gärna se att spel införde någon form av gräns för hur många som kunde vara snipers i ett lag, framför allt under "objective based gametypes". tror matcher skulle bli bra mycket trevligare då.

Samtidigt måste ju folk få spela vad de vill.
Ett fint dilemma.

tror ändå det skulle uppskattas av spelare om det fanns med som ett alternativ bland Objective baserade modes iaf. så kan de som vill strunta i objective och snipa sitta på en server och de som vill spela spelet sitta på en annan.

Medlem
Skrivet av jlarss:

Ahh, jag ser campingen framför mig!

Det är ju ironiskt att du säger så, för på FZ så bashar man hela tiden casualspel och tokhyllar spel som är mer realistiska.

Baksidan med realistiska spel är att det inte händer mycket och alla campar. Det är därför folk generellt föredrar att spela intensiva spel framför campingspel.

(Sen är det här inget blanket-försvar av CoD. Man skulle med lätthet kunna slopa alla killstreaks och förfina/avskala många andra saker med spelet, ungefär som CoD 4 promod gjorde på sin storhetstid).

Medlem

Å ena sidan är det väl vettigt att en camparklass spelas och är vad den ska vara.

Å andra sidan så ser jag ingen vits med att uppmuntra camping.


signatur

나는 야옹 야옹 야옹 고양이 // 화나 게 하면 가만 안 둘 거야

Medlem

Jag bryr mig inte om Ghost eller Call of duty XX... Dyrt e det också för samma spel sedan MW2 ..

Medlem

kan tänka mig att det blir en riktig shit storm när p12 ser detta

Medlem

Låter ju faktiskt som en förbättring.

Medlem
Skrivet av onliner72:

Jag bryr mig inte om Ghost eller Call of duty XX... Dyrt e det också för samma spel sedan MW2 ..

Om du inte bryr dig, varför kommenterar du då?


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Skrivet av redruM:

Kraftfullare? Jag hade för mig att man dog på ett skott innan ändå.

Mjao körde man inte Harcore tog det väll 2 kroppsskott att kola vippen


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem

Äntligen!

Detta har man ju väntat på ända sen Cod 3. Har alltid undrat varför det finns massor av spellägen att välja på för de som gillar att rusha, men inga specifika lägen för de som gillar att campa och använda tålamod.

Så nu kan ju alla 10-15 åringar (och även vissa äldre) med ADHD undvika marksman och slippa skrika sej hesa i headsetet när de blir ägda av en camper, så får vi som gillar lite mer realistiskt spelande och stealth ett eget spelläge.

Mycket bra!

Moderator | Testpilot
Skrivet av Typhor:

Skulle gärna se att spel införde någon form av gräns för hur många som kunde vara snipers i ett lag, framför allt under "objective based gametypes". tror matcher skulle bli bra mycket trevligare då.

Counter-Strike? För mig bara en i laget kunde ha AWP.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Då slipper man kanske quick-scopande kaninjävlar i framtiden
Dock hänger det på hur serversystemet kommer vara om jag ska vara intresserad av det överhuvudtaget. MW3 och BO2 har varit totalt misslyckade på den punkten...

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av Typhor:

Skulle gärna se att spel införde någon form av gräns för hur många som kunde vara snipers i ett lag, framför allt under "objective based gametypes". tror matcher skulle bli bra mycket trevligare då.

Counter-Strike? För mig bara en i laget kunde ha AWP.

I så fall var det servern du spelade på. Alla jag spelade på hade obegränsad tillgång (eller som de jag spelade på mot slutet, ett totalt förbud).


signatur

I drank what?

Medlem

Tycker det verkar vara en bra förändring, svårt att säga innan man provat men idén är bra. Prickskytt har inte varit speciellt roligt sen MW2, i Black Ops och MW3 var banorna alldeles för små för att leka prickskytt utan det var quickscope som gällde.

Kanske blir att testa detta, när man tröttnat på allt annat gott som kommer runt jul.

12
Skriv svar